ده قلعه بزرگ اروپا که شناخت آن الزامی است.

20 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
قلعه بزرگ اروپا 5454541544

اروپا به دلیل تاریخ غنی، فرهنگ و معماری چشمگیر شهرت یافته و داستان های فراوانی برای بیان دارد. قلعه های اروپا بهترین بینش را در مورد تاریخ قاره کهن ارائه می دهند، این بینش در رابطه با  پادشاهان و اشراف قدرتمندی است که قبلا در این سازه های مستحکم زندگی می کردند.
منطقی است که ساخت این سازه ها برای تحت تاثیر قرار دادن و ترساندن مهاجمان احتمالی ساخته شده است. بدون شک معرفی تمامی قلعه های منحصر به فرد واقع در اروپا غیر ممکن بوده و در یک مقاله امکان پذیر نیست. ما نیز به ناچار به معرفی ده مورد از این قلعه های بزرگ خواهیم پرداخت.

قلعه ادینبورگ، اسکاتلند

قلعه ادینبورگ یکی از بزرگ ترین قلعه های اسکاتلند می باشد که از قلعه ویندزور بسیار کوچک تر است. گفته می شود که اقامتگاه سلطنتی در قرن دوازدهم میلادی در محل قلعه کنونی قرار داشته و تا اوایل قرن هفدهم به عنوان محل اقامت سلطنتی مورد استفاده قرار می گرفته است. پس از گذشت زمانی اندک، سازه نام برده اهمیت خود را از دست داد. در زمان اتحاد تاج ها در سال ۱۶۰۳ میلادی این سازه مستحکم به یک پایگاه نظامی تبدیل شد.

قلعه بزرگ ادینبورگ در ارتفاع زیاد 54564645

 

قلعه مالبورک، لهستان

قلعه مالبورک یکی دیگر از قلعه های اروپا می باشد که همچنین به عنوان قلعه نظریه توتونیک در مالبورک نیز شناخته می شود. این سازه بزرگترین قلعه در کل جهان است. قلعه نام برده ۲۱ هکتار مساحت دارد (بیرونی ترین دیوارهای قلعه) و توسط شوالیه های توتونیک در سال ۱۴۰۶ میلادی ساخته شده است. این ساختمان تا اواسط قرن پانزدهم میلادی به عنوان مقر فرماندهی نظریه توتونیک مورد استفاده قرار می گرفت.

قلعه پراگ، جمهوری چک

تاریخچه یکی از برجسته ترین قلعه های اروپا به قرن نهم برمی گردد.قلعه پراگ، یکی از ساختمان های معروف پراگ که محل چندین رویداد مهم در تاریخ چک و اروپا، از جمله دفاع دوم پراگ که منجر به جنگ سی ساله شد، بوده است. از سال ۱۹۱۸ میلادی تا جنگ جهانی دوم، این محل به عنوان مکان جمهوری چکسلواکی مورد استفاده قرار می گرفت. از زمان جدایی جمهوری چک و اسلواکی در سال ۱۹۹۲ میلادی، محل اقامت رسمی رئیس دولت چک است اما برای بازدیدکنندگان باز است.

 قلعه بورگ هاوزن، آلمان

قلعه بورگ هاوزن سومین قلعه بزرگ در اروپا و طولانی ترین مجموعه قلعه اروپا می باشد که فرایند ساخت آن به قرن دهم میلادی باز می گردد. پس از مرگ آخرین کنت بورگ هاوزن در سال ۱۱۶۸ میلادی، قلعه توسط منتخبین و پادشاهان بایرن در آینده تصاحب شد. بازدید از این قلعه بزرگ می تواند تجربه ای جدید را برای هر فرد رقم زند.

قلعه های اروپا 698964796748967967قلعه ویندسور، انگلستان

قلعه ویندسور بزرگترین قلعه انگلستان و چهارمین قلعه بزرگ اروپا است. این سازه یکی از محبوب ترین اقامتگاه های خانواده سلطنتی است و طولانی ترین قلعه تحت اشغال اروپا است. این ساختمان مدت کوتاهی پس از فتح نورمن ها در انگلستان در سال ۱۰۶۶ میلادی ساخته شد و از زمان سلطنت هنری اول به عنوان اقامتگاه سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد. اما علیرغم این واقعیت که هنوز از آن به عنوان اقامتگاه سلطنتی استفاده می شود، برای بازدیدکنندگان باز است. این قلعه یکی از شاهکار های معماری اروپاست که ارزش دیدن را دارد.

قلعه راین فلس، آلمان

قلعه ادینبورگ یکی از معروفترین جاذبه‌های توریستی اسکاتلند و مرکز تاریخی شهر ادینبورگ است. این قلعه در بالای تپه‌ای به ارتفاع ۱۲۲ متر بالاتر از شهر واقع شده است و نگهبانی بر شهر در طول تاریخ داشته است. قلعه ادینبورگ در دوره قرون وسطی ساخته شد و از آنجا که در بالای تپه‌ای واقع شده است، نگهبانی بر شهر و مسیرهای مواصلاتی اطراف آن را به دست داشته است. این قلعه توسط ملکه ماری استوارت در دوران حکومت او به دفاع در برابر حملات انگلیسی‌ها کمک کرده است. در قرن ۱۷، قلعه ادینبورگ به عنوان قلعه سلطنتی برای اسکاتلند تبدیل شد و در طول قرن‌های بعدی برای مختلف مناطق انگلستان به عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت. در قرن ۱۹، این قلعه به یک جاذبه توریستی تبدیل شد و امروزه هزاران نفر از توریست‌ها به این قلعه بازدید می‌کنند. قلعه ادینبورگ شامل چندین بنای تاریخی است که شامل برج‌ها، زندان‌ها، ساختمان‌های مذهبی و اداری مختلفی هستند. همچنین، این قلعه حاوی جواهرات سلطنتی اسکاتلند و کتابخانه ملی اسکاتلند است.

قلعه راین فلس تاریخی 454655

 

قلعه بودا، مجارستان

قلعه بودا یکی دیگر از قلعه های اروپا است که به دلیل داشتن مساحت بسیار زیاد شهرت یافته است.
این مجموعه قلعه و کاخ در بالای تپه ای در ساحل غربی رود دانوب در شهر سابق بودا قرار دارد. این بنا توسط پادشاه مجارستان بلا چهارم در اواسط قرن سیزدهم میلادی ساخته شد. این سازه به عنوان اقامتگاه سلطنتی شناخته می شود که آثاری از معماری امروزی نیز در آن دیده می شود. بیشتر ظاهر قلعه امروزی مربوط به قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی است.

قلعه هوهن سالزبورگ، اتریش

قلعه هوهن سالزبورگ قلعه ای است که بر فراز تپه ای مشرف به شهر سالزبورگ قرار دارد و دارای قدمتی نزدیک به ۱۰۰۰ سال است. از زمان ساخت آن در قرن ۱۱ میلادی تا جنگ های ناپلئون در اوایل قرن ۱۹ قلعه هوهن سالزبورگ محل اقامت اسقف اعظم سالزبورگ بود. این قلعه هرگز پس از سقوط به دست فرانسویان بازنگشتند و در پایان قرن نوزدهم، اولین بازدیدکنندگان خود را جذب کرد. اگرچه از آن به عنوان زندان سربازان ایتالیایی در طول جنگ جهانی اول برای نازی ها در دهه ۱۹۳۰ میلادی استفاده می شد، اما یکی از بهترین قلعه های قرون وسطایی است.

 

قلعه اسپیس، اسلواکی

از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری در سوئیس است که در نزدیکی شهر شافهاوزن واقع شده و به عنوان بزرگترین آبشار اروپا شناخته می‌شود. این آبشار از رودخانه راین در محله Laufen-Uhwiesen در کانتون شافهاوزن قرار دارد. قلعه راین فلس در کنار آبشار واقع شده و در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد. این قلعه از قرون وسطی تاریخ دارد و در طول تاریخ بارها به نقش نظامی و دفاعی در منطقه کمک کرده است. در حال حاضر، قلعه به عنوان یک موزه و جاذبه توریستی برای بازدیدکنندگان در دسترس است. آبشار راین فلس با ارتفاع ۲۳ متر و عرض ۱۵۰ متر بسیار بزرگ است و هر دقیقه بیش از ۶۰۰ متر مکعب آب از آن عبور می‌کند. در اطراف آبشار مسیرهای پیاده‌روی بلندی وجود دارد که بازدیدکنندگان را به نزدیکی آبشار و قلعه راین فلس می‌رساند. همچنین، گردشگران می‌توانند با قایق روی آبشار سوار شوند و لذت ببرند. قلعه راین فلس به دلیل موقعیت و زیبایی طبیعتی‌اش و همچنین ارتباط آن با تاریخ و فرهنگ آلمان، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی در این کشور است.

قلعه اسپیس، اسلواکی در ارتفاع زیاد و منطقه ای سرسبز 54125621565

قلعه کنیل ورث، انگلستان 

تاریخچه دومین قلعه بزرگ در انگلستان به قرن یازدهم میلادی برمی گردد اما کارهای ساختمانی در دوره تودور ادامه داشته است. قلعه کنیلورث که امروزه بیشتر ویرانه است در طول جنگ داخلی انگلیس توسط نیروهای پارلمانی آسیب دید. از سال ۱۹۵۸ میلادی قلعه متعلق به شهر Kenilworth است و از سال ۱۹۸۴ میلادی قلعه نام برده توسط میراث انگلیسی مدیریت می شود.

تمامی این قلعه هایی که در این مقاله به بررسی آن ها پرداختیم یک شاهکار معماری و هنری محسوب می شود که به دست معمارانی خلاق و توانا ساخته شده است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه