شهرک دریاکنار

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

_______________________________________

خرید و فروش ویلا درشهرک دریاکنار

خرید ویلا در دریاکنار امروزه افزایش زیادی کرده است ، زندگی در ویلاهای شهرکی (خرید ویلا در دریاکنار)شمال کشور، قوانین و مقررات خاص خود را دارد. گرچه قدمت شهرک‌ ها به چندین دهه می رسد، اما هنوز هم شهرت و اعتبار خود را حفظ کرده ‌اند.  شهرک دریا کناریکی از آنها است.  برای یک سرمایه ‌گذاری مطمئن در یک شهرک لوکس و زیبا، شهرک دریا کنار بهترین انتخاب است. در همین راستا تصمیم گرفته ‌ایم در این مطلب به معرفی کامل شهرک دریاکنار، خرید و فروش ویلا در شهرک دریا کنار، خرید و فروش آپارتمان در شهرک دریا کنار، امکانات تفریحی، رفاهی و اطلاعات دیگر بپردازیم. داشتن اطلاعات کافی درباره شهرک‌های مازندران نظیر شهرک دریا کنار  ، مسیر انتخاب خرید ویلاها را راحت تر می‌ کند. با خرید ویلا در دریاکنار از قیمت ویلا با سود بالا بهره مند خواهید شد و خرید بهترین ویلا و آپارتمان در شهرک دریا کنار را تجربه خواهید کرد .

مشخصات ویلاهای شهرک دریا کنار

اگر شما هم تمایل به داشتن ویلا با سبک های مدرن یا کلاسیک دارید و به محوطه سازی ویلاهای خود اهمیت بسیار می دهید ما به شما خرید ویلا در دریاکنار را پیشنهاد می کنیم . در این شهرک شما با کمترین هزینه ممکن دارای بهترین ویلا با محوطه ای آرام و زیبا و لاکچری می شوید . در شهرک ویلایی تقریبا تمام ویلاها از بهترین معماری برخوردار هستند و همچنین برای محوطه سازی و حیاط ویلا از بهترین ایده ها و دکوراسیون به کار گرفته شده است . دکوراسیون داخلی ویلاها به گونه ای طراحی شده اند که مورد پسند اکثریت مردم قرار گیرد ، زیبایی این ویلاها خیره کننده است .

شهرک دریا کنار 645466452

شهرک دریا کنار کجاست؟

شهرک دریا کنار در فاصله حدود ۵ کیلومتری بابلسر قرار دارد. دریا کنار جزء بزرگترین و قدیمی ‌ترین شهرک های  مازندران محسوب می ‌شود. روش‌ های اداره شهرک دریا کنار خاص است. این شهرک توسط یک هیئت مدیره متشکل از یک مدیر، هفت عضو هیئت مدیره، پلیس ساختمان و دایره ساختمان تشکیل اداره می‌ شود. تمام امور مربوط به ساکنین شهرک دریاکنار، مربوط به محدوده شهر بابلسر است. مساحت این شهرک ۳۰۰ هکتار است و تعداد 2430 پلاک آپارتمان و ویلا در آن وجود دارد. قواره‌ های ویلا های شهرکی در آن معمولاً ۶۰۰ متر، ۳۰۰ متر و ۳۵۰ متر هستند.

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

_______________________________________

امنیت مثال زدنی شهرک

علت اینکه تقاضای خرید ویلا در دریاکنار با رشد خوبی مواجه بوده است، امنیت بالای محوطه شهرک است. شهرک دریا کنار با داشتن کادر مجرب و کامل از نگهبانان، امنیت تمام خیابان ‌های شهرک را  تامین کرده است. از نظر کنترل ورود و خروج افراد نیز در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد. ساکنین شهرک ویلایی دریا کنار، یک کارت تردد دارند. ساکنین باید از درب شماره یک شهرک وارد و خارج شوند. برای تردد مهمانان نیز تدابیری اتخاذ شده است. مهمانان از درب شماره ۲ تردد می کنند. همچنین باید کارت تردد مهمان داشته باشند و این کار با هماهنگی مالکین ساختمان‌ ها انجام می ‌شود. هر یک از درب ‌های شهرک دارای نگهبانی 24 ساعته است که در ۴ شیفت کار می ‌کنند. در کل ۱۶ نفر در درب اول و ۱۶ نفر در درب دوم این شهرک نگهبانی می ‌دهند.

 

برج سفید 6949494947

محوطه سازی چشم نواز شهرک دریا کنار

50 هکتار از مساحت 300 هکتاری شهرک در یاکنار به مشاعات اختصاص دارد. زیبا سازی شهرک در بخش ‌های مختلف همین مشاعات اجرا شده است. در محوطه سازی شهرک دریا کنار، از پوشش گیاهی درختان استفاده شده تا نمای جذاب تری به خیابان‌ های اصلی، خیابان ‌های فرعی و نواحی اطراف ویلاها ببخشد. درختان شهرک در خیابان ‌ها به ویژه در فصل بهار و تابستان بسیار چشم نواز هستند و فضایی رویایی را مانند یک جنگل انبوه تداعی می ‌کنند. در برخی از قسمت‌ ها نیز، محوطه سازی با استفاده از پوشش‌ های درختچه‌ های کوتاه، گیاهان و گل ‌های رنگارنگ استفاده شده است. این منطقه دارای فضای بازی و فضای سبز است که جزء محوطه‌ های سرسبز داخل شهرک محسوب می ‌شود. بخش مشخصی از زمین نزدیک ساحل دریا به خوبی ساخت و ساز و امکانات رفاهی تفریحی نیز برای پذیرایی فراهم است.

 

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

_______________________________________

امکانات ویژه شهرک دریا کنار

شهرک دریا کنار حدود ۳ کیلومتر نوار ساحلی دارد. در واقع جزء گسترده‌ ترین ویلاهای شهرکی است که بیشترین نوار ساحلی را برای تفریح ساکنین به خود اختصاص داده است. دریا کنار دارای زیباترین ویلاها از نظر معماری و دکوراسیون داخلی می باشد. محوطه‌ ویلا هم برای هر یک از ساختمان ‌ها بسیار زیبا طراحی شده است. خیابان‌ های منتهی به ساحل همه دارای جذاب ترین منظره هستند و از پوشش گیاهی درختان بلند در دو طرف خیابان بهره گیری شده است. مجهز بودن به سیستم تهویه امنیت و سیستم نگهبانی از امکانات ویژه ویلا در شهرک دریا کنار است. تمام خیابان ‌های شهرک دارای کانکس نگهبانی هستند. در این شهرک پلاژ آقایان برای آفتاب گرفتن و ساحل اختصاصی برای شنا در نظر گرفته شده است. این امکانات برای بانوان نیز در دسترس است. افراد با اطمینان خاطر می ‌توانند به شنا و تفریح بپردازند.

مزایای خرید ویلا در دریاکنار

  • وجود امنیت بالا
  • قیمت مناسب و به صرفه بودن ویلا شهرکی
  • اطمینان از کیفیت زمین و ساختمان ویلا
  • تامین امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز

بحث امنیت در ویلاها بسیار مهم است. اصولا ویلا شهرکی به لحاظ امنیت در سطح بالایی قرار دارد. حتی می توان گفت ویلا شهرکی نسبت به ویلاهای مستقل از نظر وجود امنیت وضعیت بهتری دارد. به علاوه خرید ویلا شهرکی با سود اقتصادی بالایی همراه است. در زمین های شهرکی معمولا سازندگان ویلا تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند برای ساخت ویلا از کمترین مکان بیشترین بهره را ببرند. ویلاهای شهرکی به طور استاندارد احداث می شوند و در ساخت این ویلاها رعایت بعضی نکات و قوانین الزامی است. شرکت های سازنده شهرک های ویلایی بر اساس هزینه ای که صرف ساخت ویلا شهرکی می کنند نمی توانند ویلایی بدون کیفیت احداث کنند.

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

_______________________________________

شهرک دریا کنار 1534354354534345

 

به افرادی که قصد خرید ویلا در دریا کنار را دارند این اطمینان را می دهیم که تمام ویلاهای شهرک دریا کنار به لحاظ استاندارد در سطح بسیار مناسبی قرار دارند. یکی از مهم ترین امکانات و مزایا برای یک ویلا داشتن آب، برق و گاز است که گاها با مشکلات زیادی همراه می باشد. اما با خرید ویلا شهرکی دیگر هیچ نگرانی بابت تامین امکانات اولیه نخواهید داشت. چرا که در ویلا شهرکی به راحتی به این منابع دسترسی خواهید داشت. اکثر ویلاهای شهرکی در مناطق جنگلی ساخته می شوند. چرا که ویلا شهرکی در زمین های وسیع ساخته می شود، خیلی کم پیش می آید که زمین های ساحلی با متراژ وسیع موجود باشد. در صورت خرید ویلا در دریاکنار ، دیگر در در سفرهای شمالی  بابت اجاره کردن ویلا و پیدا کردن ویلای مناسب در مناطق مورد علاقه خود یا خانواده تان نگرانی نخواهید داشت.

شهرک خانه دریا 154548965121

مشخصات برتر ویلاهای شهرک دریا کنار

ویلا در شهرک دریا کنار در متراژ های متفاوتی ساخته می شود. در شهرک ویلایی دریا کنار، تقریباً تمام ویلاها از بهترین معماری برخوردار هستند. دکوراسیون داخلی و بیرونی ویلاها هم زیبا و چشم نواز هستند. خانواده ‌ها می‌ توانند اسباب و سایر وسایل را با سلیقه خود داخل ویلا بچینند. لازم به ذکر است تمامی ویلاهای ساخته شده در این شهرک شگفت انگیز دارای سند می باشند و از بهترین متریال مواد و مصالح برای ساخت آنها استفاده شده است .  استقامت و استحکام ویلا های ساخته شده در شهرک دریاکنار بسیار ستودنی می باشند ؛  چرا که بهترین معماران و مهندسان برای ساخت آن به ایده پردازی و عمل پرداخته اند . پیشنهاد می کنیم افرادی که به دنبال خرید ویلاهای زیبا با معماری کلاسیک یا مدرن هستند، از ویلاهای شهرک دریا کنار دیدن فرمایند چرا که در این شهرک ویلاهای لاکچری ، کلاسیک ، مینیمال و … به فروش می رسد و تمامی قیمت ویلاها در شهرک دریا کنار متغیر و متناسب با امکانات و شرایط می باشد .

 

زیبایی های خرید ویلا در دریاکنار

دریا کنار به دلیل مجاورت با دریای خزر و داشتن فضاهای سبز انبوه و محیط خانوادگی دلچسب، معروف شده‌ است. جاده‌ های هراز، فیروزکوه، و کناره نیز امکان مسافرت ‌های بین شهری فراهم نموده است. اکثر مالکان آن، ایام تعطیل به خصوص عید نوروز و فصل تابستان را در آنجا سپری می‌ کنند. خیابان ‌های زوج شهرک به دریا می ‌رسد که با سنگ هایی بزرگ پوشیده شده‌ است. چیزی که در شهرک دریا کنار بسیار جلب توجه می کند، بافت اروپایی زیبای آن است. در سمت ساحل خیابان ششم و هفدهم، دو ساحل ماسه ای وجود دارد. بین این دو به فاصله 3 کیلومتر ساحل سنگی قرار داده شده که می توان برای پیاده روی از آن استفاده کرد. علت سنگی بودن این ساحل به این خاطر است که امنیت کافی برای پیاده روی وجود داشته باشد و قایق ها به شهرک ورود نکنند.

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

_______________________________________

شهرک دریا کنار 543543251

امکانات رفاهی شهرک دریا کنار

در کنار تمامی امکانات گردشگری، مهمترین بخش این شهرک وجود امکانات رفاهی آن است. از جمله این امکانات می ‌توان به وجود بانک ‌هایی اعم از تجارت، ملت و مسکن در این شهرک اشاره کرد. وجود این بانک ها امکان انجام سریع تراکنش‌ های بانکی شما را هموار ساخته تا در ساعات اداری از آن بهره‌ مند شوید. علاوه بر این وجود خود پرداز در این شهرک به شما این امکان را می دهد که در تمامی ساعات شبانه روز به شما این امکان را دهد که بسیاری از کارهای بانکی خود را با کمک آن انجام دهید. امکانات رفاهی که با خرید ویلا در دریاکنار در اختیارتان قرار می گیرد. برای یک تفریح لذت بخش چند روزه قطعا ساحل گردی، می تواند روحیه شما را بهبود بخشد اما استفاده امکانات رفاهی در شهرک دریا کنار به شما تجربه ویژه ای خواهد داد.

تجربه زندگی شاد با خرید ویلا ساحلی در شهرک دریا کنار

ویلاهای ساحلی در مجاورت دریا ساخته می شود. این نوع ویلا با چشم انداز آبی و صدای خروشان موج ها طرفداران بسیاری دارد. اغلب ویلاهای ساحلی در نزدیکی و یا داخل شهر ساخته می شوند. بنابراین تنها با طی مسیر چند دقیقه ای، می توانید به راحتی به مرکز شهر و مراکز خرید و رفاهی دسترسی پیدا کنید. ویلاهای ساحلی محیطی شلوغ و پر از هیجان دارند. خرید ویلا در دریاکنار بهترین گزینه برای افرادی است که، به دنبال هیجان و تماشای موج های دریا هستند. تحقیقات علمی نشان دهنده این است که دریا روی شادابی و تندرستی ما تاثیر به سزایی دارد. در واقع آب و انرژی امواج تاثیر مثبتی روی جسم و سلامت ذهنی انسان می گذارد. همچنین شنیدن صدای آرامش بخش امواج دریا به تقویت مغز و آرامش آن کمک ویژه ای می کند. ویلاهای ساحلی در شهرک دریا کنار زندگی در بهترین موقعیت و دسترسی به سواحل ویلاهای مدرن و لوکس را به اثبات رسانده اند. بر کسی پوشیده نیست که خرید ویلا ساحلی در شهرک دریا کنار تا چه اندازه شما را از زندگی ایده آل سیراب می نماید.

خرید ویلا در شمال 96419494949

تجربه سفری لذت بخش با امکانات تفریحی شهرک دریا کنار

با اجاره موتور و دو چرخه می توانید در سطح شهرک زیبای دریا کنار و در خیابان های جذاب آن و در کنار پارک ها و محوطه سر سبز آن با خانواده دوچرخه سواری یا موتور سواری کنید می توانید. اجاره این وسایل نقلیه به صورت دوچرخه های دو نفره و چهار نفره، و تک نفره و همچنین موتورهای چهار چرخ و چند نفره می باشد. به علاوه می توانید از کلوپ ورزشی استفاده کنید و فوتبال دستی بازی کنید یا ساعتی را به بازی تنیس مشغول باشید. امکانات رفاهی یاد شده در شرقی ترین قسمت های شهرک وجود درند. رستوران ساحلی، یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین بخش های این شهرک است. این رستوران معمولا در ایام تعطیل فوق العاده شلوغ است و حضار با سرو چای، قهوه و حتی شام اوقات خود را سپری می کنند.

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

_______________________________________

بهترین شهرهای شمال شرق برای خرید ویلا 2156451200002

رشد شهرک های آپارتمانی ساحلی در شهرک دریا کنار

در سال های اخیر با رشد صنعت گردشگری ساخت و سازها در شهرهای شمالی رو به افزایش بوده است. افراد بسیاری به خاطر دوری از مشکلات شهرنشینی خرید آپارتمان در شهرک دریا کنار و زندگی در آن را به بودن در کلان شهر های شلوغ ترجیح می دهند. به صرفه بودن و امنیت بالا از مهم ترین فاکتورهای شهرک های آپارتمانی ساحلی است. شهرک دریا کنار از لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی هیچ گونه کمبودی ندارد. آپارتمان های شهرکی ساحلی به خاطر محیط و فضای خاص خود در اطراف سواحل بیشتر مورد توجه خریداران است. آپارتمان در شهرک دریا کنار با رعایت تمامی فاکتورهای نوین شهرسازی ساخته می شود. این آپارتمان ها نسبت به نفوذ رطوبت و همچنین زمین لرزه مقاوم می باشد. سرمایه گذاران به راحتی می توانند با خرید واحدی از شهرک های آپارتمانی هم از امکانات بسیار عالی این شهرک بهره مند شوند و هم می توانند سرمایه گذاری با سوددهی بالایی را تجربه کنند . همچنین ناگفته نماند که آپارتمان های ساحلی شهرک دریا کنار تمامی امکاناتی که برای زندگی در آرامش را نیاز است را شامل می شوند.

نکات کلیدی برای خرید ویلا در دریاکنار

نکته مهمی که هنگام خرید ویلا در دریاکنار باید به آن توجه کنید، احترام به قوانین شهرک و رعایت آن ها است. ویلاهای شهرکی به گونه ای هستند که بین ویلاها ارتباط وجود دارد و احتمال مراوده اهالی در آن ‌ها بالا است. بنابراین باید قوانینی از جمله رعایت حقوق و حریم خصوصی دیگر سایر ساکنین شهرک، نحوه عبور و مرور و زمان تردد و… را در نظر گرفت. از فاکتورهای مهم دیگر، در انتخاب ویلا شهرکی برای خرید، کم بودن تعداد واحد های ویلایی آن شهرک است. چنانچه تمایل به خرید ویلا در دریاکنار را دارید، توصیه می کنیم شهرک هایی را انتخاب کنید که تعداد واحد کمی داشته باشند تا امنیت و آسایش بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. امنیت موجود در این شهرک مثال زدنی است سرمایه گذاران و خانواده ها می توانند با خرید ویلا در این شهرک از تمامی امکانات و تفریحات سالم موجود در آن بهره مند شوند .

شهرک دریا کنار 3413243454

راهنمای خرید ویلا در دریاکنار

ویلاهای شهرک دریا کنار همگی بسیار زیبا می باشند ، تمامی این ویلا ها دارای انشعابات داخلی نظیر آب و گاز و دیگر امکانات هستند . محوطه سازی این ویلاها بسیار خیره کننده است ، فضایی سرسبز به همراه درختان بلند گل های زینتی پارکینگ مطمئن همه و همه از ویژگی های این شهرک رویایی محسوب می‌شوند . همچنین لازم به ذکر است ویلاهای شهرک دریاکنار از امنیت بسیار بالایی برخوردارند به طوری که شما به راحتی و بدون هیچ گونه استرس و نگرانی می توانید در این شهر ک در کنار خانواده به زندگی خود بپردازید . برای خرید هرگونه ملک یا ویلایی باید نکاتی را مورد توجه خود قرار دهید تا در هنگام سرمایه گذاری با مشکل مواجه نشوید .

سند : یادتان باشد که مهم ترین اصل و پایه برای خرید ویلا سند آن ویلا است. سند ویلا باید تمامی مراحل شهرداری و قانونی را طی کرده باشد و تمام و کمال آماده به نام زدن خریدار باشد . سند ارزش ملک را افزایش میدهد یعنی شما علاوه بر خرید ویلای با سند و کامل نه تنها سود خواهید کرد بلکه اگر در چندین سال آینده قصد فروش را داشته باشید هرگز ضرر نخواهید کرد .

استقامت و مقامت : حتما هنگام خرید ویلا این موضوع را بررسی نمایید که برای ساخت ویلا باید از بهترین مصالح و بهترین متریال استفاده کرده باشند . استقامت و مقامت بالا به شما این  امکان را می دهد که به راحتی در آن ویلا زندگی کنید. ساخت ویلا باید به گونه ای باشد که شرایط آب و هوایی منطقه و رطوبت ساحل به آن آسیب وارد نکند. در واقع باید سازگار با شرایط آب و هوایی و محیطی باشد.

لوکیشن : یکی از مسائلی که هنگام خرید ویلا در شهرک دریا کنار برای افراد قابل توجه است لوکیشن ویلا می باشد. این منطقه دسترسی خوبی دارد اما خب باید در نظر داشت که خرید ویلا در جای دنج وآرام در بهترین منطقه ممکن است شما را کمی از مرکز شهر دور کند . شما با خرید ویلا در دریاکنار  با مراکز درمانی ، خدماتی ، تفرحی ، فروشگاه ها و… در ارتباط خواهید بود . نیازی به نگرانی درمورد دسترسی نخواهید داشت . مورادی که در بالا به آنها اشاره کرده ایم تنها بخشی از راهنمایی های ما به شما بوده ،هرچه دقت خود را بالاتر ببرید سرمایه گذاری موفق تری را در پیش خواهید داشت.

ویلاهای ساحلی در شمال 616941694964

برنامه ریزی برای آینده با خرید ویلا در دریاکنار

ابتدا هدف خود را از خرید ویلا در دریاکنار مشخص کنید. اینکه دقیقاً چه برنامه ‌ای برای آینده خود دارید. ویلا را برای سکونت دائمی می خرید یا صرفاً می خواهید برای تعطیلات برای اقامت در ویلا مراجعه کنید. ممکن است هدف شما از خرید ویلا در دریاکنار این باشد با اجاره دادن آن به مسافران، یک منبع درآمد برای شما باشد. بهتر است برای خرید ویلا در شمال در شهرک دریا کنار چشم اندازی ۵ تا ۷ ساله داشته باشید. این مسئله به شما کمک می کند که حتی برای سرمایه گذاری در خرید زمین در شمال و خرید ویلای مناسب، برنامه طولانی مدت تنظیم کنید و در صورت نیاز دارید وام مسکن دریافت نمایید. یک مشاور املاک مجرب مانند جناب آقای دکتر محمد بخشی در این زمینه می‌ تواند تمام این مسائل را برای شما شفاف سازی کند.

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

_______________________________________

محمد بخشی

قیمت خرید ویلا در شهرک دریا کنار

قیمت خرید ویلا در دریاکنار به عوامل مختلفی وابسته است. عواملی مانند امکانات ویلا و موقعیت جغرافیایی، قواره‌های زمین، اندازه ساخت و محوطه سازی می باشند. قیمت خرید ویلا در دریاکنار تا حد قابل توجهی، بالاتر از سایر ویلاهای شهرکی می باشد. ویلاهایی که قواره‌های بیشتر از ۱۰۰۰ متر دارند یا جزء ویلاهای استخردار و ویلاهای لاکچری تریبلکس دسته‌ بندی می شوند از جمله ویلاهای گران قیمت هستند. خرید ویلا در دریاکنار یک سرمایه ‌گذاری مطمئن است. برای افرادی که به دنبال فرصت سرمایه ‌گذاری در شمال کشور هستند، گزینه‌ های فروش ویلاهای شهرکی، انتخابی بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که شما به عنوان مشتری خرید ویلا در شهرک دریا کنار ، شخصاً نمی ‌توانید وارد شهرک شوید. برای اطلاع بهتر از قیمت ویلا ، با افراد متخصصی چون آقای دکتر محمد بخشی مشورت کنید.

کلام آخر

خرید ویلا در شهرهای شمالی و خرید ویلا در دریاکنار رونق بیشتری از خرید ملک در دیگر شهرها دارد. آب و هوای دل انگیزی که در شمال کشور دامن خود را گسترده است، مسبب معاملات زیادی در بخش ملک شده است. زیبایی خاصی که کنار هم قرار گرفتن دریا و جنگل های سر به فلک کشیده در این بخش از کشور به وجود آورده است، باعث شده تا جزو خاص ترین شهرهای کشور شناخته شوند. نکاتی درباره خرید و فروش ملک در یکی از قطب های توریستی شمال کشور یعنی شهرک دریا کنار بررسی شد. در این مطلب به معرفی کامل خرید ویلا در دریاکنار ، امکانات شهرک، مشخصات ساختمان ویلاها، بررسی قیمت ویلاهای این منطقه و نکات مهم درباره تردد در شهرک دریا کنار و اطلاعات دیگر پرداختیم. همان طور که گفته شد خرید ویلا و آپارتمان در شهرک دریا کنار فرصتی استثنایی برای خانواده هایی است که دنبال محیطی آرام و لوکس برای زندگی کردن هستند.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)