قدیمی ترین قصرهای جهان | محبوب ترین جاذبه های گردشگری

21 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
قلعه های قدیمی در زمین پوشیده از برف 472515

در گذشته، قصرها به عنوان محل اقامت پادشاهان و اهداف امنیتی بنا شده بودند، اما امروزه این قصرها به شکلی نمادی برای داستان‌های فانتزی و خیالی شناخته می‌شوند. در ایران نیز، بسیاری از قصرها و قلعه‌های تاریخی و زیبا وجود دارند، اما به دلیل عدم حفاظت و نگهداری، بسیاری از آنها به نابودی می‌روند. اما در کشورهای اروپایی، قصرها به عنوان جاذبه‌های گردشگری محبوب و منبعی برای کسب درآمد، شناخته شده‌اند.

قصر نوی شوان اشتاین، آلمان

قلعه نوی شوان اشتاین یک قلعه در جنوب آلمان است که توسط پادشاه بایرن به نام لادویگ دوم در دستور ساخت قرار گرفت. ساخت این قلعه در سال 1896 توسط کریستیان جانک آغاز شد و هم‌اکنون به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آلمان شناخته می‌شود.

قصر نوی آلمان با درختان پاییزی 4521398

قصر هوهنزولرن – آلمان

این قصر رویایی، محل زندگی شاه پروتستان ها و امپراطوران آلمان در گذشته بوده است. قصر هوهنزولرن در قرن 11 ساخته شده و در سال 1423 میلادی کاملاً ویران شد. اما در سال 1461، مجدداً ساخته شد.

این قصر زیبا بر فراز کوه هوهنزولرن واقع شده است که ارتفاع آن به 855 متر می‌رسد. این ارتفاع زیبا باعث شده که قصر اطراف خود را با چشم‌اندازی فوق‌العاده به نمایش بگذارد و از جمله بهترین مقاصد عکاسی گردشگران باشد. قصر هوهنزولرن در فاصله 50 کیلومتری جنوب شهر اشتوتگارت قرار دارد.

قصر هوهنزولرن در ارتفاع با درختان سرسبز 1243985

قصر هیمه جی – ژاپن

قصر هیمه جی در ژاپن یکی از جاذبه های دیدنی توریستی است که به خاطر نمای سفید رنگش هم با نام “قصر سفید” شناخته می‌شود. این مجموعه شامل ۸۳ ساختمان چوبی است که برای گردشگران بسیار جذاب است.

این قصر در قرن چهاردهم میلادی در ایالت کانسای ژاپن ساخته شده و به عنوان یکی از بناهای دفاعی و امنیتی برجسته شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب این قصر، طراحی هوشمندانه‌ی راهروها و دروازه‌های ورودی است که باعث می‌شود هر کسی که از خارج قصر وارد شده‌است، در ابتدا وارد یک راهروی پیچ در پیچ با تعداد زیادی بن‌بست می‌شود. این طراحی باعث شده که دزدان به دلیل پیچیدگی و شکنندگی این مسیر، از تصمیم خود برای نفوذ به داخل قصر منصرف شوند.

قصر هیمه جی در شهر هیمه جی، جنوب غربی جزیره هونشو واقع شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان اثر اولین ثبت شده از ژاپن درج شده است. همچنین، قصر هیمه جی به همراه دو قصر دیگر، یعنی ماتسوموتو و کوماموتو، به عنوان سه قصر بسیار معروف در ژاپن و یکی از مراکز جذب گردشگری شناخته شده است.

درختان سرسبزدرکنار قلعه هیمه جی 1243985

قصر هاوارد – انگلستان

اگر چه این ساختمان از نظر ظاهری شبیه به یک قلعه پادشاهی است، اما در واقع یک ساختمان مسکونی است که بیش از ۳۰۰ سال به عنوان محل اقامت خانواده هاوارد استفاده شده است. این ساختمان، که بزرگترین ساختمان مسکونی در تمام بریتانیا است، در شمالی‌ترین نقطه یورک‌شایر در انگلستان واقع شده است.

آغاز ساخت این قلعه در قرن هفدهم میلادی صورت گرفت و برای پایان یافتن به مدت 15 سال زمان نیاز بود. منطقه اطراف این قصر شامل باغ های متنوع، چمنزارها و پارک نیز به طور کامل متعلق به این کاخ است.

گل های قرمز درحیاط قصرهاوارد 1243885

قصر القصر – اسپانی

قصر القصر یا قصر سگوویا در مرکز اسپانیا در شهر باستانی سگوویا واقع شده است. این قصر در قرن دوازدهم میلادی به عنوان پادگانی توسط اعراب ساخته شده و دارای یک طراحی منحصر به فرد است. این طراحی باعث شده که قصر القصر به عنوان یک نمونه استراتژیک از لحاظ جهانی در قرون وسطی شناخته شود و در دفاع از شهر سگوویا نقش کلیدی ایفا کند. همچنین، به گفته‌ی برخی، قصر القصر الهام‌بخش برای طراحی بیشتر قصرها در آثار والت دیزنی بوده است. علاوه بر قصر، زمین‌های اطراف آن شامل باغ‌های مختلف، چمن‌زارها و پارک نیز متعلق به این قصر هستند.

قصر القصربا درختان سرسبز در کنارش 412539852

قصر کورفه – انگلستان

قلعه کورفه یکی از ساختمان‌های تاریخی انگلیس است که در نزدیکی روستای دورست واقع شده است. این قلعه در قرن نهم میلادی ساخته شد و در زمان نظامی روماییان به عنوان یک دژ مورد استفاده قرار می‌گرفت. با وجود اینکه این قلعه تخریب شده است، باقی‌مانده‌های آن هنوز هم جذابیت زیادی برای گردشگران به دورست دارند. بخش‌هایی از این قلعه در قرن یازدهم بازسازی شد و به عنوان محل نگهداری خزانه و زندانیان استفاده شدند.

قصر بلس رومانی در زمین پوشیده شده از برف با آسمانی زیبا 74125385

قصر پلس – رومانی

این قصر در منطقه‌ای روستا نما و زیبا در کوهستان‌های کارپاتیان رومانی ساخته شده است. ساخت این قصر زیبا و هنری از سال ۱۸۷۳ آغاز شد و توسط معماران بسیاری از کشورهای مختلف ساخته شد. بنابراین، ملکه الیزابت رومانی درباره ساخت این قصر اظهار کرد که: “ایتالیایی‌ها سنگ‌کار بودند، رومانیایی‌ها بالکن‌ها را ساختند، کولی‌ها کارگر بودند، البانیایی‌ها و یونانی‌ها روی سنگ کار می‌کردند، آلمانی‌ها و مجارستانی‌ها نجاری می‌کردند، ترک‌ها آجر می‌پزیدند، مهندسان لهستانی بودند و سنگ‌تراش‌ها اهل چک بودند. فرانسوی‌ها نقاش بودند و انگلیسی‌ها اندازه‌گیر بودند…” به نظر می‌رسد که در طول ساخت این قصر، کارگران و سازندگان از ۱۴ زبان مختلف استفاده کرده‌اند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه