شگفت انگیزترین بناهای تاریخی بلژیک کدامند؟

8 تیر 1402
0 دیدگاه
کاخ عدالت بروکسل 465463

بلژیک یکی از کشور های زیبا و منحصر به فردی است که دارای تاریخی غنی می باشد. این کشور با داشتن معماری شگفت انگیز توانسته است تا حدودی راز هایی از گذشتگان خود را برای همگان آشکار کند. در این مقاله ما قصد داریم به معرفی چند مورد از بناهای تاریخی بلژیک بپردازیم.
بدون شک شناخت این سازه ها و بازدید از آن ها می تواند دید شما را نسبت به معماری بلژیکی تغییر دهد.

 

کلیسای جامع بانوی ما، آنتورپ

این ساختمان گوتیک بین سال های 1353 تا 1533 میلادی ساخته شد و جایگزین کلیسای رومانسک قبلی در محل شده است. برج شمالی این کلیسا به ارتفاع 405 فوت )123 متر) در سال 1518 تکمیل شد.
این کلیسا در سال 1559 میلادی به عنوان کلیسای جامع مقدس شناخته و یک نقطه عطف غالب در آنتورپ است. فضای داخلی این سازه با راهروهای سه گانه اش نمونه ای از کلیسای تالار گوتیک شمالی است. این کلیسا به طور غیر معمول بزرگی است. امپراتور مقدس روم چارلز پنجم  سنگ بنای ساختن فرعی را قرار داد که می توانست سازه را سه برابر اندازه فعلی خود کند. در سال 1533 میلادی ساختمان ناتمام تا بر اثر آتش سوزی تخریب شد. بازسازی این ساختمان منجر به فرم های گوتیک و کلاسیک این سازه شده است که به طور هماهنگ زیر یک پوشش سفید در داخل کلیسای جامع ترکیب می شوند.

بیشتر تزئینات اصلی کلیسای جامع در اواسط قرن شانزدهم توسط پروتستانهای نمادین نابود شد. از جمله جاذبه های اصلی این ساختمان می توان به مجموعه نقاشی های پیتر پل روبنز اشاره کرد. تاریخ منبر این مکان مقدس مربوط به سال 1713 میلادی است و در سال 1814 میلادی به کلیسای جامع آورده شد.
تغییرات در این ساختمان شامل حکاکی درگاه اصلی به سبک نئوگوتیک در اوایل قرن بیستم است. این ساختمان یکی از مطرح ترین بناهای تاریخی بلژیک است.

کلیسا جامع بانوی ما 4646

ایستگاه مرکزی آنتورپ

بازدید کنندگانی که به آنتورپ، بندر اصلی بلژیک سفر می کنند از عظمت این سازه شگفت زده می شوند. این ایستگاه یکی از بناهای تاریخی بلژیک و  از چشمگیرترین ایستگاه های اروپا است.
این ایستگاه سومین ایستگاه ساخته شده در بلژیک می باشد. ساختمان ایستگاه بسیار پر زرق و برق می باشد و از سنگ های زیبای مرمر ساخته شده است.
ایستگاه نام برده 140 فوت (43 متر) ارتفاع، 610 پا )186 متر) طول و 216 فوت (66 متر) عرض دارد. این ساختمان به طور رسمی در سال 1905 میلادی افتتاح شد.
اگرچه بلژیک یک کشور کوچک است بخشی از امپراتوری آن حوزه کنگو در آفریقا بود و ایستگاه مرکزی آنتورپ به عنوان دروازه اروپا به ثروت عظیم کنگو عمل می کرد. این ایستگاه از دو جنگ جهانی و اشغال آلمان جان سالم به در برده است. این ترمینال به عنوان یک پایانه بن بستی طراحی شده بود که قطارها را مجبور به بازگشت می کرد.

بناهای تاریخی بلژیک n54515416416516546954984
شهرداری بروکسل

شهرداری بروکسل یکی از بناهای تاریخی بلژیک و مهمترین ساختمان سکولاری می باشد که به سبک گوتیک برابانتیا ساخته شده است. نمای اصلی ساختمان رو به میدان است و بر یک برج ناقوس عظیم به ارتفاع 315 فوت (96 متر) متمرکز شده است که در پایه آن ورودی اصلی ساختمان قرار دارد. طرح کلی این سازه که شامل یک برج ناقوس پایین بود به Jacob van Thielen نسبت داده می شود و مربوط به اوایل سال 1400 میلادی است.  یک مجسمه برنزی طلا به ارتفاع 16 فوت (5 متر) که توسط سنت مایکل ساخته شده است در بالای برج قرار دارد.

کاخ عدالت

کاخ عدالت در بروکسل بزرگترین ساختمان ساخته شده در جهان در طول قرن 19 می باشد که در فهرست بناهای تاریخی بلژیک دیده می شود. ارتفاع آن 344 پا (105 متر) می باشد. این سازه قدیمی شامل هشت حیاط، 27 سالن دادگاه بزرگ و 245 اتاق کوچکتر است.
طراحی ساختمان موضوع مسابقه ای در سال 1860 بوده است. هنگامی که هیچ برنده ای برای ساخت این سازه معرفی نشد، پادشاه لئوپولد دوم این پروژه را در سال 1861 به معمار نسبتاً ناشناخته جوزف پلارت اعطا کرد.

کاخ عدالت بروکسل 4165416

 

هتل تاسل

هتل تاسل که در سال 1893 میلادی تکمیل شده است، اثری زیبا از ویکتور هورتا معمار و هنرمند بلژیکی آرت نوو است. این سازه اولین ساختار بالغ در هنر نو است که شامل نکاتی از تأثیر فراموشی گوتیک فرانسوی و تنظیم سرعت برای این سبک است.
این ساختمان دو طبقه در مرکز بروکسل واقع شده است که برای استاد هندسه امیل تاسل در مکانی باریک و عمیق طراحی و ساخته شده است.
هتل تاسل یک خانه شهری با جزئیات بسیار و نمای مفصلی می باشد. معمار این سازه به طور مرتب از اشکال منحنی استفاده کرده است. به نظر می رسد او بیشتر به کاربرد این اشکال هندسی توجه داشته است.
(الی استاتاکی) Maison و Atelier Horta معمار انقلابی بلژیکی ویکتور هورتا این مجتمع باشکوه آرت نوو در بروکسل را طراحی کردند تا به عنوان خانه و آتلیه (استودیو) او عمل کند. این هتل بین سالهای 1898 تا 1902 میلادی ساخته شد و در طول عمر خود بازسازی های فراوانی را پشت سر گذاشته است. این سازه به عنوان یکی از بناهای تاریخی بلژیک سالانه میلیون ها بازدید کننده را به خود اختصاص می دهد.

بناهای تاریخی بلژیک 7788965555221

اتمیوم

اتمیوم یک مدل غول پیکر از یک مولکول کریستال فلز است که 165 میلیارد بار بزرگ شده است. این سازه زیبا یکی از بناهای تاریخی بلژیک است که راز های فراوانی را برای همگان نمایان می کند.
ارتفاع آن 335 پا (101 متر) می باشد و در فلات هیسل نزدیک به محل نمایشگاه جهانی 1958  ساخته شده است. این سازه شامل نه کره به قطر 59 فوت (18 فوت) است که توسط لوله های مورب 75 فوت (29 متر) طول و 11 فوت (3 متر) به هم متصل شده اند. این ساختمان به جهت تشویق پژوهشگران و دوستداران علم شکل گرفته است. امروزه اتمیوم نماد محبوب پایتخت اتحادیه اروپا است که سالانه گردشگران فراوانی را به خود اختصاص می دهد.

تعداد سازه های تاریخی بلژیک بسیار زیاد است. بنابراین هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که می تواند تمامی آن ها را نام ببرد. تمامی این سازه ها راز های عمیقی را با خود حمل می کنند. تماشای معماری این ساختمان ها و نحوه ساخت آن ها می تواند در جهت شکل گیری ایده های جدید برای ساخت ویلا ها و پنت هاوس های جدید و ماندگار موثر واقع شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه