معرفی چشمه باداب سورت | امکانات + ویژگی

12 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
چشمه باداب سورت شفاف 454164565

چشمه باداب سورت، یکی از جاذبه‌های گردشگری مازندران در شمال ایران است. این چشمه در نزدیکی روستای باداب سورت واقع شده و از مهمترین منابع آب شرب و آب معدنی در این منطقه به شمار می‌رود. آب این چشمه از دل کوه برفی “دماوند” سرچشمه می‌گیرد و به صورت یک رودخانه کوچک در حاشیه جنگل‌های بلوط و دسته‌ای از گونه‌های گیاهی نادر، به سمت دریاچه “تالار” جریان دارد. با وجود آب شفاف و صاف این چشمه و تنوع طبیعی پیرامون آن، محلی برای پیاده‌روی، کمپینگ، ماهیگیری و مشاهده زیبایی‌های طبیعی است.

چشمه باداب سورت کجاست؟

چشمه باداب سورت در استان مازندران واقع شده و در نزدیکی شهرستان نور، در جنوب غربی روستای باداب سورت قرار دارد. این منطقه از نظر جغرافیایی در شمال ایران و در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شهرستان نور و در ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است .بهترین روش دسترسی به چشمه باداب سورت، از طریق جاده‌های اصلی شمالی ایران، از جمله جاده تهران-مازندران، و پس از رسیدن به شهرستان نور، از طریق جاده‌های کوهستانی منطقه به سمت روستای باداب سورت است.

چشمه باداب سورت پلکانی 854556562

چشمه های باداب سورت

  1. چشمه بزرگ باداب سورت: این چشمه اصلی باداب سورت است که از دل کوه دماوند سرچشمه می‌گیرد و به صورت یک رودخانه کوچک به سمت دریاچه تالار جریان دارد.
  2. چشمه روان باداب سورت: این چشمه در نزدیکی چشمه بزرگ باداب سورت واقع شده است و در زمان بارندگی آبی بیشتری نسبت به چشمه بزرگ دارد.
  3. چشمه بنفشه باداب سورت: این چشمه در مجاورت چشمه روان باداب سورت قرار دارد و آبشاری زیبا را تشکیل می‌دهد.
  4. چشمه سیاه باداب سورت: این چشمه در مجاورت چشمه بنفشه قرار دارد و به دلیل رنگ تیره آب آن به نام چشمه سیاه شناخته می‌شود.
  5. چشمه مینی باداب سورت: این چشمه در نزدیکی چشمه بزرگ باداب سورت و در مجاورت رستوران‌های منطقه قرار دارد.

چشمه باداب سورت بنفش در غروب آفتاب 454545454

امکانات چشمه باداب سورت

  • رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها
  • هتل و مهمانسرا
  • فروشگاه‌ها
  • پارکینگ
  • تورهای گردشگری
  • خدمات اضطراری

تور های گرشگری چشمه باداب سورت 54565656565

ویژگی‌های چشمه‌ باداب سورت

  1. زیبایی طبیعی: چشمه‌های باداب سورت در دامنه کوه دماوند قرار دارند و در منطقه‌ای با آب و هوای خنک و خشک قرار دارند. این منطقه دارای جنگل‌های سرسبز و گونه‌های گیاهی نادر است که به طبیعت آن زیبایی خاصی می‌بخشد.
  2. آب باکیفیت: آب چشمه‌های باداب سورت از منابع طبیعی کوه دماوند گرفته می‌شود و به دلیل عدم تماس با صنعت و شهری، آبی با کیفیت بالاست که می‌تواند برای مصارف آشپزخانه و آب‌شرب استفاده شود.
  3. ارتفاع: چشمه باداب سورت در ارتفاع بالایی قرار دارد و باعث می‌شود که در فصول گرمای تابستان آب آن خنک و منعش بوده و گردشگران به منظور آرامش و سرخوردگی به این محل سفر کنند.
  4. رونق گردشگری: به دلیل زیبایی‌های طبیعی و موقعیت جغرافیایی، چشمه‌های باداب سورت به یکی از مقاصد تفریحی برای گردشگران تبدیل شده‌اند. در منطقه امکانات اقامتی و خدماتی برای گردشگران وجود دارد و برای تفریح و گردش در طبیعت مناسب است.

ارتفاع چشمه باداب سورت با منظره سرسبز 554156656565

بهترین زمان بازدید از چشمه‌ باداب سورت

منطقه چشمه باداب سورت در تمام فصول سال قابل بازدید است، اما بهترین زمان برای بازدید از این منطقه در فصل بهار و تابستان است. در فصل بهار (بهار ماه تا اواخر خرداد) باغ‌های اطراف چشمه با گل‌های رنگارنگ پر می‌شوند و چشمه با آبشارهای خود، به صورت طبیعی و دلنشینی جذابیت خاصی دارد. همچنین در فصل تابستان (مرداد و شهریور) هوای خنک این منطقه مردم را به سمت آن جذب می‌کند و امکانات رفاهی آن برای تفریح گردشگران مناسب است.

خواص چشمه باداب سورت

  1. خواص آب معدنی: آب چشمه باداب سورت دارای املاح معدنی مفیدی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم است که می‌تواند به حفظ سلامت استخوان‌ها، عضلات و اعصاب کمک کند.
  2. خواص درمانی: آب چشمه باداب سورت دارای خواص درمانی مانند درمان روماتیسم، دردهای عضلانی و مفصلی، بیماری‌های پوستی و چشم است.
  3. خواص آرامش‌بخش: بازدید از چشمه باداب سورت و مشاهده آبشارهای زیبا، ممکن است به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش استرس، افزایش آرامش و بهبود خلق و خو مفید باشد.
  4. خواص تفریحی: چشمه باداب سورت با محیط طبیعی خود، امکانات رفاهی و تفریحی، مناظر زیبا و کوهستانی و مسیرهای پیاده‌روی، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران است.
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه