شگفت انگیز ترین جاذبه‌های گردشگری مازندران

24 دی 1401
0 دیدگاه
جاذبه‌های گردشگری مازندران 4984897485496856985856

اگر به دنبال خرید ویلا در مازندران هستید و در پی آن قرار است اقامتی دائم یا موقت را در این استان سرسبز تجربه کنید، یکی از کارهایی که ممکن است به آن فکر کرده باشید، بهره بردن از طبیعت بی نهایت زیبای مازندران و دیدن جاذبه‌های گردشگری این استان خاص و رویایی است. مازندران، تنها محلی برای سرمایه گذاری در خرید و فروش ویلا و یا جست و جوی قیمت ویلا در شمال نیست! در کنار این سرمایه‌گذاری مطمئن، می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری مازندران دیدن کرده و هر آنچه باید در یک اوقات فراغت تمام و کمال نصیبتان شود را داشته باشید.

استان زیبای مازندران سرشار از منابع طبیعی بصری است که گاهی آنقدر اعجاب آور هستند که باور نمی‌کنید تمام این زیبایی‌ها در کشور خودمان و در نزدیکی ما اتفاق افتاده باشد! زیبایی‌های ویژه‌ای که منحصر به مازندران بوده و جاذبه‌های گردشگری خاصی را پدید آورده است که همه ساله گردشگران زیادی را به مازندران کشانده و در چرخه اقتصادی نیز تاثیر به‌سزایی دارد. اگر قصد شما خرید ویلا در مازندران و به دنبال آن بهره بردن از زیبایی‌های طبیعی آن است، در این نوشتار از سایت دکتر بخشی، از بهترین مشاورین املاک در مازندران، به معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری مازندران پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

جاذبه‌های گردشگری مازندران 15684848541584584854مکان‌های دیدنی مازندران

چشمه‌های باداب سورت ساری

چشمه‌های باداب سورت ساری، در روستای سورت دهستان پشت کوه بخش چهار دانگه، از نادرترین گونه‌های چشمه‌های پلکانی جهان است که یکی از پر مخاطب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مازندران محسوب می‌شود. از این نوع چشمه در جهان تعداد زیادی وجود ندارد، مثل چشمه پاموک کاله در ترکیه، و زمانی که برای اولین بار به چشمه‌های باداب سورت ساری می‌روید، بی شک تحت تاثیر زیبایی خارق‌العاده آن‌ها قرار خواهید گرفت. معنی باداب سورت را اگر بخواهید بدانید می‌توان گفت باداب آب گاز دار و سورت نیز شدت معنی می‌شود. یکی از موارد جالب درمورد این چشمه‌ها این است که آب بسیار شور آن‌ها از یخ زدنشان در زمستان جلوگیری می‌کند. از طرفی، این چشمه بسیار زیبا خواص درمانی نیز دارد! درمان روماتیسم، سر درد و گاهی بیماری‌های مربوط به کمر به این مجموعه چشمه نسبت داده شده‌است. در باداب سورت تعدادی ساختمان اقامتی نیز وجود دارد.

جاذبه‌های گردشگری مازندران 145684948754185

آبگرم و روستای لاویج

عاشق روستاگردی و غرق شدن در طبیعت ناب روستاهای مازندران هستید؟ روستای لاویج در یکی از دهستان‌های نوشهر را از دست ندهید! مناظر روستای لاویج قلب هر بازدید کننده‌ای را جادو کرده و از بکرترین جاذبه‌های گردشگری مازندران محسوب می‌شود. طبیعت روستای لاویج در زمستان نیز سوژه گردشگران و عکاس‌ها است و بسیاری از گردشگران لاویج را در زمستان انتخاب می‌کنند. و اما چشمه‌های آب گرم لاویج! چشمه‌های آب گرم لاویج را شاید بتوان بخش مهمی از شهرت این بخش دانست. این چشمه‌ها با خواص درمانی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مازندران محسوب می‌شوند و همه ساله افراد بسیاری از آن‌ها دیدن می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری مازندران 5789876958769869دریاچه‌ی چورت

اگر به دنبال جاذبه‌های گردشگری مازندران به اسم دریاچه چورت یا میانشه برخورد کردید، بدانید که با یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مازندران مواجه شده‌اید. این دریاچه در 10 کیلومتری چورت، خوراک عاشقان طبیعت و گردشگران است! در سطح دریاچه چورت تنه‌هایی از درختان باقی مانده‌است که گویا از اول بخشی جدا نشدنی از دریاچه بوده‌اند. آرامش اطراف دریاچه چورت را با هیچ چیز دیگری نمی‌توان عوض کرد. اگر با اطلاع از این همه زیبایی بکر در استان مازندران افسوس می‌خورید که هنوز آن‌ها را از نزدیک ندیده‌اید، شاید زمان آن باشد که به سراغ مکان‌های دیدنی مازندران و روستاهای مازندران رفته و جان خود را سرشار از طبیعت این خطه رویایی کنید!

جاذبه‌های گردشگری مازندران 146545444418دشت نمارستاق

دشت‌های زیبای این استان از دیگر جاذبه‌های گردشگری مازندران است که شما را به وجد خواهد آورد. در 40 کیلومتری آمل و در لاریجان، به دشت نمارستاق می‌رسیم که آبشار دریوک را در قلب خود جای داده‌است. دشت نمارستاق از لوکیشن‌های محبوب عکاس‌ها و افرادی است که می‌خواهند ساعاتی را بدون دغدغه در آغوش طبیعت سپری کنند. پس همین الان بار و بندیل را بسته و به سمت نمارستاق حرکت کنید! بگذارید لذت خرید ویلا در مازندران با رفتن به دل طبیعت بکر آن دو چندان شود.

در اینجا به آبشار دریوک اشاره کردیم. آبشار دریوک را می‌توان بلندترین آبشار زمینی ایران دانست که از آن دسته جاذبه‌های گردشگری مازندران است که مورد علاقه کوهنوردان می‌باشد. آبشار دریوک با 100 متر ارتفاع، در میانه دریای دریوک در روستای نمار، محلی است که بسیاری از افراد عاشق آن هستند. اگر در تعطیلات گرم تابستان به سر می‌بردید، آب و هوای این آبشار و دشت دریوک، به قدری دل انگیز است که نمی‌خواهید از آن برگردید.

جاذبه‌های گردشگری مازندران 41584854758418547185دریاچه سد لار و دشت لار

در اینجا به سراغ یکی دیگر از شگفت انگیزترین جاذبه‌های گردشگری مازندران، یعنی دشت لار و دریاچه سد لار می‌رویم. یکی از تفرج گاه‌های بی بدیل مازندران که در 75 کیلومتری تهران قرار دارد. پارک ملی لار، در برگیرنده گونه‌های نابی از گیاهان و حیوانات نیز هست که وظیفه گردشگران است که در حین بازدید هیچ تهدیدی برای این سرمایه‌ها نباشند. این منطقه ییلاقی را با شقایق‌های بی نظیر اردیبهشت نیز می‌شناسند. سد لار محلی برای پرورش انواع ماهی نیز هست. با بازدید از این سرمایه مازندران با یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مازندران پیوند خواهید گرفت.

 

جاذبه‌های گردشگری مازندران 56465845641510

شهرک توریستی و تله کابین نمک آبرود

از دیگر جاذبه های دیدنی استان رویایی مازندران می توان به معروف ترین و متنوع ترین آن یعنی شهرک توریستی و تله کابین نمک آبرود اشاره نمود. شهرک توریستی نمک آبرود بی شک زیباترین شهرهای استان مازندران است که توجه بسیاری از گردشگران و مسافران را به خود جذب نموده است. در شهرک توریستی نمک آبرود، تله کابین بسیار زیبا و رویایی است که در گذشته تا به امروز به یکی از زیباترین جاذبه های تماشایی مازندران به شمار می رود. ارتفاع این تله کابین بسیار زیاد است و تا بالای ابرها صعود پیدا خواهید کرد، اگر به دنبال هیجان هستید پیشنهاد می شود حتما از این زیبایی بکر در مازندران دیدن کنید.

پارک جنگلی سی سنگان

به جرات می توان گفت در میان تمامی جاذبه های تماشایی استان مازندران پارک جنگلی سی سنگان آشناترین و محبوب ترین آن ها به شمار می رود . شاید بتوان گفت تقریبا اکثر ایرانیان حتی برای یکبار هم که شده این زیبایی ها دیدن کرده باشند. پارک جنگلی سی سنگان از سال 1344 تاسیس شده و مسافران و گردشگران بسیاری ره به خود جذب نموده است، همچنین این پارک سرسبز و زیبا علاوه بر داشتن این همه زیبایی های منحصر به فرد دارای امکانات چشمگیری در راستای فراهم کردن رفاه مسافران و گردشگران می باشد. من جمله ماشین های کوچک کرایه ای، اسب سواری، فروشگاه های کوچک و بزرگ در راستای خرید لوازم خودرو و خوراک و پوشاک و… از جمله امکانات رفاهی این منطقه به شمار می روند.

جنگل‌های دو هزار تنکابن

اگر عاشق هوای مه آلود هستید، به جنگل‌های بکر و بی نظیر دو هزار تنکابن سفر کنید! این جنگل‌ها با تهران 270 کیلومتر فاصله داشته و به هوای مه آلود خود شهره هستند. اگر می‌خواهید از میان جاذبه‌های گردشگری مازندران، جنگل‌های دو هزار را انتخاب کنید، بهترین زمان سفر به این منطقه، از اواخر شهریور تا اوایل آذر ماه معرفی شده‌است. این منطقه در تابستان هوایی معتدل دارد و یکی از بهترین مکان‌ها برای افرادی است که می‌خواهند تابستان خود را در منطقه‌ای ناب بگذرانند. روستای دو هزار را در سفر خود از خاطر نبرید.

جاذبه‌های گردشگری مازندران 465485445458458485آبشار آب پری

به احتمال بسیار زیاد نام آبشار آب پری را به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری مازندران شنیده‌اید. در مسیر رسیدن به آبشار آب پری از زیبایی‌های منحصر به فردی می‌گذرید. این آبشار در منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا در 17 کیلومتری رویان قرار گرفته‌است. بازدید از این آبشار خاص می‌تواند سفر شما را لذت بخش تر کند، به ویژه اینکه در اطراف آبشار امکانات تفریحی و رفاهی ویژه‌ای برای گردشگران در نظر گرفته شده‌است. فضای بازی کودک و آلاچیق‌هایی مناسب نشستن و لذت بردن از فضا، از عمده امکانات این بخش است.

جاذبه‌های گردشگری مازندران 46854854854584854پل ورسک

در شهرستان سواد کوه یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مازندران قد علم کرده است! پل ورسک! پل ورسک اما از سازه‌های جدید مازندران نیست و قدمت آن به 1315 باز می‌گردد، و یکی از جاذبه‌های گردشگری مازندران است که در گینس نیز ثبت شده‌است. این پل که از شاهکارهای مهندسی ایران است، برای حرکت قطار تعبیه شده است و در حال حاضر مسیر قطارهای گرگان و ساری از تهران، از روی این پل عبور می‌کند.

بی نظیر نیست؟ عبور از پلی با ارتفاع 110 متری از زمین که یک منظره بسیار جذاب را در اختیار شما قرار می‌دهد. مصالح به کار رفته در این سازه نیز در نوع خود قابل توجه است.

جاذبه‌های گردشگری مازندران 5684569584648458485

روستای فیلبند

از منحصر به فردترین جاذبه‌های گردشگری مازندران، مرتفع‌ترین روستای مازندران، یعنی روستای فیلبند را نام می‌بریم که در شهرستان بابل، دهستان خوشرود، خوش نشسته است. این روستا با 2300 متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری مازندران است که با چشمه‌های سرشار از مواد معدنی خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است.اردیبهشت ماه بهترین زمان برای دیدن از این روستاست. در ضمن، می‌توانید در فیلبند ویلا نیز اجاره کرده و از اقامت خود در این روستای سرشار از حیات و زندگی لذتی دو چندان ببرید.

جاذبه‌های گردشگری مازندران 46846958496847965848

دشت دریاسر

اگر دیوانه کوه و دشت هستید، هیچ چیز برای شما زیباتر از دشت دریاسر نیست! دشتی در میانه 4 کوه که یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری مازندران است. باید دریاسر را در بهار ببینید! در زمان رقص گل‌های بکر و ناب آن. از پاییز آن نیز نمی‌توان غافل شد، به همین دلیل بسیاری از گردشگران فاصله 288 کیلومتری تهران تا دشت دریاسر را نادیده گرفته و در این زمان‌ها دل به دشت و کوه می‌زنند.

جاذبه‌های گردشگری مازندران 445684854468485458روستای جواهرده

نام جواهر ده را حتما در میان جاذبه‌های گردشگری مازندران، بسیار شنیده‌اید. جواهر ده در جنوب غربی رامسر، به جاده‌اش نیز مشهور است. یعنی جاده رامسر به جواهر ده را می‌توان بخشی جدا نشدنی از جاذبه‌های گردشگری مازندران دانست که طی کردن آن یکی از لذت بخش ترین مراحل سفر شماست. حتما تجربه افرادی که در سفر خود به جواهر ده ابرها را زیر پای خود دیده‌اند شنیده‌اید! در جواهر ده نیز ویلاهای مناسبی جهت اجاره و اقامت وجود دارد و آبشارها و رودخانه‌های فصلی آن، بخشی دل انگیز از تجربه سفر شما خواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری مازندران 94974978948484

رامسر

رامسر را به عنوان عروس مازندران می دانند و دارای جاذبه های گرشگری زیبا و متعددی است . رامسر در غرب مازندران قرار دارد ، آب و هوای این منطقه بسیار زیبا و دلنشین است ، سالانه افراد زیادی برای مسافرت در فصول گرم سال به آنجا سفر میکنند .

کاخ سلطنتی و زیبای رامسر

از آثار دیدنی و باشکوه رامسر کاخ سلطنتی یا کاخ مرمر آن است . این کاخ از بهترین نقاط دیدنی و جهانگردی توریست ها محسوب میشود . (کاخ سلطنتی) کاخ مرمر دارای مساحت 600 متر است . در کنار این کاخ چشمه آب گرم رامسر واقع شده که مرکب از 6 چشمه کوچک و بزرگ است . از آثار دیدنی کاخ موزه میتوان شمعدانی ها و بوفه های عتیقه ، مجسمه های برنز و بزرگ ، مبلمان سلطنتی و … را نام برد .موارد نام برده شده تنها بخشی از جذابیت های مازندران محسوب میشود ، زیبایی های استان مازندران غیر قابل وصف و بسیار تماشایی هستند . استان مازندران به دلیل داشتن مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری از بهترین استان ها برای سرمایه گذاری شما عزیزان محسوب میشود .

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه