۷ سازه متروکه که بهتر است از آن ها بازدید نکنید!

12 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
آسایشگاه در نیویورک 85422232

خطر!!! نزدیک شدن به این سازه خطرناک است. همین یک جمله کافی است تا ذهن ما درگیر شده و دلهره ای عجیب به وجودمان راه یابد. سالانه میلیون ها سازه در سراسر جهان برای همیشه ترک می شوند. اگر در رابطه با علل ترک این سازه ها به تحقیق و جست و جو بپردازید، اکثرا با دلایل معماری و عمرانی رو به رو خواهید شوید.
در میان این سازه های متروکه، دسته ای نیز به دلیل داستان ها و افسانه ها ترک می شوند. درگیری این افسانه ها با ذهن انسان به قدری است که شاید تا قرن ها هم کسی حاضر به سکونت یافتن در آن سازه نشود. یکی از جالب ترین نکات در رابطه با این خانه های متروکه این است که گاهی ساختمان بدون دلیل و بر اساس داستان های حل نشده، ترک می شود. به نظر می رسد دانستن در رابطه با این سازه ها و  داستان های مخوف پنهانی آن ها یک بحث بسیار جذاب برای ما باشد.
در ادامه ما به معرفی دوازده مورد از این سازه های متروکه  وحشتناک جهانی که معمولا به دست فراموشی سپرده شده اند، خواهیم پرداخت.

آسایشگاه Craig House، نیویورک

شاید بتوانیم بگوییم ترسناک ترین بیماری ها، بیماری های مربوط به اعصاب و روان می باشد. شاید حتی برای خیلی از ما ها نزدیک شدن به آسایشگاه های روانی مساوی با ایجاد احساس رعب و وحشت باشد. آسایشگاه Craig House یکی از سازه های متروکه ای می باشد که با زبان بی زبانی تراژدی را فریاد می زند.
چند مایلی که از شهر بیکن در نیویورک خارج می شوید، عمارتی متروکه دیده می شود.  این عمارت در اصل برای ژنرال جوزف هاولند، افسر جنگ داخلی در سال 1859 ساخته شد. در سال 1915 میلادی ساختمان متروکه به بیمارستان روانپزشکی تبدیل شد. بیشتر بیماران این مرکز ثروتمندانی بودند که از بیماری های روانی رنج می بردند.
در ابتدا قرار بود این سازه مکانی برای کمک به بیماران در جهت دستیابی به سلامتی باشد. اما غم و اندوه بسیاری که در سازه ها جاری بود موجب شد بسیاری از بیماران نتوانند درمان شوند.همین عامل موجب شد بیمارستان در سال 1999 میلادی تعطیل شده و از آن به بعد مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد.

آسایشگاه Craig House، در نیویورک

عمارت وود چستر، انگلستان

نمی دانم نامش را افسانه بگذارم یا چیز دیگر اما راستش را بخواهید خودم هم از ارواح می ترسم. عمارت وود چستر یکی از سازه های متروکه ای است که ناتمام مانده است. مرگ صاحب این سازه در طی فرایند ساخت موجب شد تا نیمه تمام بماند. در جنگ جهانی دوم این سازه به عنوان سردخانه مورد استفاده قرار می گرفته است. همین عامل موجب گشت تا افسانه هایی از حضور ارواح سربازان کشته شده در جنگ جهانی دوم شکل گیرد.

اگر چه این سازه فرایند ساخت خود را به طور کامل به اتمام نرسانده است اما زیبایی ها و ظرافت های به کار رفته در فرایند طراحی این سازه موجب گشته تا ناتمامی ساختمان اصلا به چشم نیاید.

اتاق 39

این سازه یکی از سازه هایی می باشد که هیچ کس نمی داند چرا ورود به آن ممنوع گشته است. با اینکه در کره شمالی افسانه های فراوانی در رابطه با این اتاق شکل گرفته است اما هیچ کدام از این افسانه ها حقیقت نداشته و هر کس نظر خود را بیان می کند. اگر چه ورود به این ساختمان برای همه ممنوع است اما هنوز هم به عنوان مکان دریافت ارز رهبر این کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

متروکه /8778/777777777777777777777777777777777777777

  برج کلیسای Graun، ایتالیا

اگر به شما بگویند که یک کلیسا در دریاچه غرق شده و تنها برج ناقوس آن از آب بیرون است، مشتاق دیدن  سازه می گردید. اما وقتی به شما بگویند که این ساختمان نفرین شده و شوم است، وحشت وجودتان را فرا می گیرد.

این کلیسا که در دریاچه Reschen در تیرول جنوبی ایتالیا یافت می شود، یک کلیسای معمولی بود که مردم محلی برای اقامه نماز در آن حاضر می شدند. در سال 1950 میلادی، یک دریاچه مصنوعی برای تامین برق شهر ساخته شد و در نهایت کلیسای قدیمی غرق شد. خوشبختانه تمامی قسمت های این سازه در آب فرو نرفت و برج ناقوس خارج از آب باقی ماند تا برای اطرافیان رعب و وحشت ایجاد کند.

بیمارستان رنویک، شهر نیویورک

بیمارستان رنویک یکی از سازه های متروکه شهرت یافته است. شاید بعد از یک کلیسای متروکه، وحشتناک ترین سازه یک بیمارستان متروکه باشد که حتی دیواره هایش هم درد را فریاد می زند. قدیمی بودن این سازه خود دلیلی است که باعث می شود شما بیشتر هراس داشته باشید. راستش اگر یک روز به بیمارستان بروم و با یک بیمارستان خالی از دکتر و پرستار و بیمار رو به رو شوم، خواهم ترسید. حال فکر کنید ما بیمارستان خالی را داریم که دیواره هایی قدیمی و گرانیتی و  سقف هایی تیره و خراب دارد. بدون شک ضربان قلبمان بالا خواهد رفت و مو بر تنمان سیخ می شود.
فعالیت این بیمارستان تنها بیست سال طول کشید. در سال 1875، پس از درمان هزاران بیماری گوناگون از جمله بیماری لثه و آبله برای همیشه تعطیل شد.

بیمارستان قدیمی رنویک 7855222

تئاتر Orpheum، ماساچوست

نمی دانم چه بگویم، به نظر من وجود یک شاهکار معماری در میان سازه های متروکه کمی عجیب است. این ساختمان که معلوم نیست به چه دلیل ترک شده است برای بازگشایی مجدد فریاد ها سر می دهد به امید اینکه روزی دوباره باز شود و حداقل برای چندین ساعت مردم را سرگرم کند. این سالن تئاتر یک شاهکار فوق العاده معماری و هنری است که به دلیل داشتن طراحی متقارن و سقف مسطح، هم از خارج و هم از داخل زیبا به نظر می رسد. این ساختمان متروکه علاوه بر تئاتر دارای سالن بدنسازی و میدان تیراندازی نیز می باشد.

قلعه بانرمن، نیویورک

قلعه بانرمن واقع در جزیره Pollepel در رودخانه هادسون، یک ساختمان دیدنی است که متاسفانه اکنون فقط یکی از هزاران سازه های متروکه است. این قلعه زمانی جهت نگهداری اسلحه برای فروشنده مهمات اسکاتلندی به نام فرانک بنرمن مورد استفاده قرار می گرفت. او و همسرش سرانجام قلعه مجلل خود را در این ملک ساختند و در تابستان از آن به عنوان خانه استفاده کردند. متاسفانه، انفجار نیرو در سال 1920 میلادی بخشی از قلعه را تخریب کرد و آن را به یک منظره خیره کننده نسبت به گذشته تبدیل کرده است.

تمامی این ساختمان هایی که امروزه به عنوان سازه های متروکه شناخته می شوند روزی جز پر طرفدار ترین مکان هایی بوده اند که به مردم خدمت رسانی می کرده اند. توصیه می کنیم هیچ گاه خواستار بازدید از این سازه ها نباشید‌‌!!!

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه