بهترین فصل سفر به سرخرود + شرایط آب و هوایی

22 خرداد 1402
0 دیدگاه
تالاب زیبایی سرخرود 6476854165321

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

در این مقاله قصد داریم به معرفی زیبایی ها و فصل سفر به سرخرود صحبت کنیم. سرخرود شهر توریستی کوچکی است که میان دو شهر محمود آباد و فریدون کنار قرار دارد. به دلیل وجود دشت های سرسبز دامنه البرز و نیز نزدیکی به شهر آمل، این شهر به منطقه ای توریستی مبدل شده است. این شهر زیبای استان مازندران هر ساله میزبان تعداد انبوه مسافران است. سرخرود قطب جدید گردشگری نوار ساحلی مازندران، به تپه های ماسه ای و اراضی بایر متصل است. همچنین از طرفی به ویلاهای لوکس و آپارتمان های ساحلی راه دارد. رودخانه ای به نام هراز از وسط این شهر عبور می کند و آن را به دو قسمت تقسیم می کند. رودخانه هراز زیبایی طبیعی بی نظیری در سرخرود ایجاد کرده است. آب رودخانه هراز به دلیل اتصال به دریا، با بالا آمدن دریا، بالا می آید.

قایق سواری در آب های زلال دریا سرخرود 41524126526

سرخرود دارای ویژگی های بسیار شگفت آوری است که همگان را مجذوب خود کرده است . شاید برای شما نیز جالب باشد تا بخواهید از زیبایی های این شهر رویایی بیشتر بدانید که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد . از ویژگی های شگفت انگیز سرخرود می توان به  آب و هوای معتدل و زیبای آن اشاره نمود ، سرخرود شهری چهار فصل شناخته شده است . چرا که این شهر زیبا در فصل  بهار آب و هوای بهاری به همراه شکوفه های درختان و طبیعتی سرسبز ، فصل تابستان آن آمیخته با میوه های تابستانی و به همراه آب و هوای گرم ، پاییز آن فصلی هزار رنگ به همراه آب و هوای خنک و نبستا سرد و در آخر تابستان آن سفید و پوشیده از برف می باشد . این شهر رویایی با غوهای زیبای خود معروف شده است ، از این افراد زیادی برای مسافرت و گردشگری به این شهر سفر می کنند. سرخرود دارای چشم انداز های زیبا و طبیعی بسیاری است ، به عنوان مثال سواحل زیبای آن بهترین مکان برای استراحت و تفریح مسافران و گردشگران می باشد. همچنین شما نیز می توانید با خرید ویلا یا یک واحد از برج های ساحلی این شهر زیبا و مهمان دوست ، در هر زمانی که بخواهید به این شهر سفر کنید . و هنگام سفر شما نیازی به تگران بودن مکان برای اقامت نخواهید داشت  ، علاوه بر این شما سرمایه گذاری بزرگی را به همراه سود بالا از آن خود خواهید نمود .

این شهرک توریست پذیر همیشه در شلوغی به سر می برد ، از این بهترین گزینه برای سرمایه گذاری محسوب می شود ، روزانه بر ارزش ملک در این شهر رویایی و خوش آب و هوا افزوده می شود . داشتن رستوران های لاکچری ، سنتی به همراه غذاهای محلی ، کافه های سنتی ، محوطه سازی و طبیعت سرسبز ، مکان های تفریحی و گردشگری برای همگان این ویژگی را به وجود آورده است تا بتوانند به راحتی به تفریح و سرگرمی بپردازند . در سرخرود خوش آب و هوا و رویایی شهر بازی های بزرگ و با امکانات نیز برای کودکان فراهم شده است تا آن ها نیز بتوانند از سفر به این شهر به همراه خانواده لذت کافی را ببرند. سفر کردن در سرخرود در هر فصلی لذت بخش خواهد بود این شهر چهار فصل همیشه دارای زیبایی ها و جذابیت هایی است که شخصا مختص خود می باشد . بهاری سرسبز به همراه درختان پر از شکوفه و نسیمی ملایم ، تابستانی گرم و زیبا به همراه سواحل دریایی ، پاییزی چند رنگ به همراه بارانی نمناک و وزش بادی خنک و در نهایت زمستانی سرد و برفی به همراه بارش باران زیاد . این شهر تمامی این زیبایی ها را به تنهایی در خود جای داده است و می توانید از این زیبایی ها نهایت استفاده و لذت را ببرید .

فصل زمستان سرخرود

زمستان بهترین فصل سفر به سرخرود است. شهر سرخرود در زمستان میزبان گروه زیادی از قوهای مهاجر سیبری است. قو های فریاد کش یا آوازخوان هرساله در بخش مشخصی از شالیزار های پر آب سرخرود اتراق می کنند. تالاب‌های محمود و سرخرود در فصل زمستان به رنگ سپید قوهای فریادکش در می آید. سالانه بیش از چهار هزار قطعه انواع قوهای فریادکش، گنگ و کوچک برای گردش زمستانی به این منطقه سفر می کنند. قو نماد عشق در میان پرندگان است. دریایی پر از قوهای سفید در زمستان، می تواند بهترین مقصد برای ماه عسل زوج های جوان باشد. طبیعت گردان علاقه مند به حیات وحش، در فصل زمستان روانه استان مازندران و تالاب پر قوی سرخرود می شوند. تالاب زیبای سرخرود، مکان بسیار جذابی برای عکسبرداری در زمستان است. با وجود منظره طبیعی پرنده های  مهاجر، بهترین فصل سفر به سرخرود را می توان زمستان دانست.

فصل تابستان سرخرود

شهر سرخرود یکی از بهترین شهرهای شمال شرق برای مسافرت تابستانه است. چنانچه در تابستان به سرخرود سفر کردید، ساحل ماسه ای را فراموش نکنید. این ساحل بکر و زیبا 5 کیلومتر طول دارد. ساحل ماسه ای با منظره ای فوق العاده و نسیم روح بخش خود، مکان مناسبی برای تفریح تابستانی است. تابستان فصل گردشگری و فصل سفر به سرخرود است . ساحل سرخرود از بهترین مناطق برای تفریحات دریایی و ساحلی در تابستان است. به علاوه منظره صید ماهی شرکت های صیادی جذابیت این منطقه را چند برابر کرده است. در سواحل سرخرود می توانید به راحتی آپارتمان و ویلا اجاره کنید. امکانات تفریحی، کافه و بوفه در این سواحل بسیار وجود دارند. آب و هوای مطلوب و ساحل زیبا و آرام سرخرود بهترین مقصد برای سفر های تابستانی شماست. طرح دریا در فصل تابستان برای شنای آقایان و بانوان راه اندازی می شود.

شهر ساحلی سرخرود در بهار 464654165321

آرام ترین فصل سفر به سرخرود

هرساله گردشگران زیادی در فصول مختلف سال به شمال سفر می کنند. اما دنج ترین فصل سفر به سرخرود شمال چه زمانیست؟ فصل بهار به ویژه ماه های اردیبهشت و خرداد، خلوت ترین و دنج ترین فصل سفر به سرخرود است. این ماه ها فصل امتحانات مدارس و دانشگاه و خانه نشینی خانواده هاست. بنابراین اگر قصد داشتن سفری آسوده و دور از شلوغی را دارید، فصل بهار را برای سفر به سرخرود انتخاب کنید. آرامش موجود در سواحل زیبای این شهر می تواند چند روزی شما را از هیاهوی شهر دور کند. تماشای شالیزار های سرسبز و زیبا و نیز دیگر سبزینگی ها در بهار روح بخش انسان است. تالاب سرخرود در بهار از جاذبه های گردشگری پرطرفدار محسوب می شود. شما می توانید لذت استفاده از امکانات تفریحی، سوارکاری و قایق سواری را در این سواحل خوش آب و هوا تجربه کنید.

سفر به سرخرود 78996632585485745748

سرخرود در پاییز

انتخاب بهترین منطقه شمال برای مسافرت پاییزی کار چندان دشواری نیست. سرخرود یکی از زیباترین شهرها برای یک سفر پاییزی است. پاییز فصل سفر به سرخرود زیبا، و لذت بردن از زیبایی های طبیعت رنگارنگ است. جنگل و تالاب های سرخرود در فصل پاییز تبدیل به زیبا ترین تابلوی نقاشی طبیعت می شوند. درختانی که بازی رنگ زیبایی شان را صد چندان کرده، بسیار تماشایی هستند. از زیبایی ها و جاذبه های این شهر بگذریم، پاییز به دلیل خلوت بودن جاده ها بسیار مناسب برای سفر به شمال است. بدلیل باز شدن مدارس و دانشگاه ها در پاییز، سفر های پاییزی به شمال کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ترافیک جاده ای معمولا در این فصل سال کمتر است و گردشگران به آسودگی می توانند لذت سفر را تجربه کنند. به علاوه منظره های اطراف تالاب ها در سرخرود از مقاصد زیبای گردشگری در فصل پاییز هستند.

سرخرود شهر پرندگان مهاجر

همانطور که در بالا اشاره شد، بیشتر گونه های پرندگان مهاجر قو هستند. زیستگاه این پرندگان در نیمکره شمالی است. این گونه ها به قوهای گنگ و کوچک شباهت دارند. این پرندگان دارای نوک زرد رنگ هستند. قوهای بزرگ و کوچک بسیار زیبا و دیدنی اند. این قوها اغلب در قاره های آمریکای شمالی، اروپا و آسیا تخم گذاری می کنند. جثه های بزرگی که در میان برخی از این پرندگان وجود دارد توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. سرخرود مقصد مهاجرت این مهمان های زیبا در فصل پاییز و زمستان است. هرساله جمعیت دوستداران محیط زیست و حیاط وحش با حضور در این تالاب به پرندگان مهاجر غذا می دهند. دانه هایی مانند ذرت و گندم را می توان در دستان مسافران و حافظان حیات وحش در این تالاب مشاهده کرد. پاییز فصل سفر به سرخرود برای هزاران پرنده مهاجر به سرخرود است.

تالاب زیبایی سرخرود 6476854165321

 

سرخرود بهترین شهر برای مسافرت

سفر به سرخرود می تواند خاطرات به یاد ماندنی برای شما بر جا بگذارد. یکی از جاذبه‌های گردشگری سرخرود پارک آب بندان است. زیبایی منحصر به فرد این منطقه هرساله مسافران زیادی را به خود جذب می کند. منظره فوق العاده پارک آب بندان مکان مناسبی برای عکاسی و ثبت لحظات ناب است. اگر از مشغله‌ های روزمره خود خسته شده‌ اید سفر به سرخرود زیبا را در برنامه خود قرار دهید. سرخرود دشت های وسیع و سرسبزی دارد. قدم زدن در ساحل آرام و گوش دادن به موسیقی با تماشای آسمان لدت سفر شما را بیشتر می کند. قهوه خانه های سنتی برای استراحت مسافران نیز در این سواحل وجود دارد. علاوه بر جاذبه های طبیعی، می توانید از گشت و گذار در شهر نیز بهره ببرید. رستوران ها و مراکز تفریحی تجاری بسیاری در شهر ساحلی سرخرود برای رفاه حال گردشگران موجود است.

موقعیت جغرافیایی سرخرود

سرخرود شهری توریستی و گردشگر پذیر واقع در استان زیبای مازندران است. تمامی گستره ی این شهر در منطقه جلگه ای ساحلی قرار گرفته است. بخش جنوبی سرخرود محدود به دشت ها و اراضی شالیزاری است . این قطب جدید گردشگری حاشیه خزر، از شمال به تپه های ماسه ای و اراضی بایر و قسمتی از آن به ساختمان های ویلایی لوکس و آپارتمان های ساحلی جدید متصل است. سرخرود از شرق به شهر فریدون کنار مرتبط و از غرب به شهر محمودآباد متصل است. جنوب سرخرود به شهرستان آمل منتهی می شود. سرخرود تا مرکز استان 100 کیلومتر فاصله دارد. دو تپه باستانی در جنوب شهر سرخرود واقع است. این دو تپه باستانی مهر تاییدی برپیشینه و قدمت تاریخی دیرینه آن در تاریخ منطقه است. هراز رودخانه ای است که، از وسط شهر سرخرود عبور می کند و آن را به دو قسمت تقسیم می کند.

شرایط آب و هوایی سرخرود

در کل استان مازندران دارای تابستان هایی گرم و شرجی و زمستان هایی بسیار سرد است. سرخرود هم از این قاعده مستثنی نیست. تابستان سرخرود به شدت گرم و زمستان های سردی دارد. بهار و پاییز شمال معتدل است. رطوبت هوا در تابستان بسیار آزار دهنده است. درنتیجه مناسب ترین فصل سفر به سرخرود از نظر شرایط آب و هوایی، اواسط بهار و پاییز می باشد. علاوه بر شرایط جوی خوب این فصول، در هزینه سفر شما نیز صرفه جویی خواهد شد. رانندگی در جاده های خلوت لذت سفر شما را دو چندان می کند. طراوت و شادابی باران پاییز بسیار روح بخش است. طبیعت سرخرود در پاییز رنگین کمانی از رنگ های شاد، متنوع و دلفریب است. زیبایی زایدالوصف این موهبت های الهی در هیچ کلمه و جمله ای قابل وصف نیست. همه ساله بهشت هزار رنگ سرخرود، چشم به راه مسافران پاییزی است.

سرخرود و زیبایی هایش

سرخرود از جمله شهرهای توریستی و خوش آب و هوا می باشد .چشم انداز ها و زیبایی های این شهر بسیار بالاست به طوریکه همیشه در تمامی فصول سال توریست و مسافران زیادی را پذیراست . تالب های زمستانی دامگاه های سنتی پرندگان وحشی و زیستگاه های پرندگان مهاجر همچون ، مرغ آبی ، قو ، فلامینگو ، خوتکا و غیره از جاذبه های دیدنی شهر بوده که در ضله شرقی شهر واقع شده و مناظر دلپذیر و منحصر به فردی را به وجود آورده است. در ساحل سرخرود میتوانید به قایق سواری ، جت اسکی و اسب سواری بپردازید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید .

سفر به سرخرود 79632587411365465465

سرخرود برای ماه عسل

بهترین شهر برای رفتن به ماه عسل از نظر اکثریت مسافرت به سرخرود می باشد .این شهر دارای ویلاهای فوق العاده شیک و لاکچری می باشد که شما به راحتی میتوانید برای ماه عسل در آنها مستقر شوید . از جمله دیگر ویژگی های این شهر زیبا وجود قو های زیبا در ساحل می باشد .ماه عسل در کنار قوهای این ساحل زیبا بسیار خاطره انگیز و لذت بخش می باشد .

از زیبایی های دیگر

از دیگر جذابیت های این شهر سرسبزی زیاد آن به همراه سواحل دلنشین است . وجود برج ها و ویلاهای لاکچری ، مدرن و لوکس در کنار سواحل زندگی را در سرخرود لذت بخش تر کرده است . آب و هوای بسیار عالی از شرایط بسیار مناسب برای زندگی در این شهر دنج می باشد .

صحبت پایانی

سفری همگانی به سرخرود زیبا داشتیم. سرخرودی که بار ها نامش را شنیده ایم. سرخرود شهر پرندگان مهاجر، شهر قو های عاشق است. مسافرت در تمامی فصول سال به سرخرود بررسی شد. هر فصل سال جذابیت ها و مسافران خودش را دارد. در مجموع ماه های مهر، نیمه دوم فروردین، اردیبهشت و خرداد بهترین زمان از نظر آرامش جاده ها برای مسافرت به شمار می آیند. اگر قصد مسافرت پاییزی یا زمستانی داشتید، تالاب پوشیده از قو های سفید سرخرود را فراموش نکنید. امکانات رفاهی و تفریحی موجود در سواحل سرخرود موجب تامین آرامش حال شما خواهد بود. دشت های سرسبز و وسیع سرخرود در بهار و تابستان مناظر، بکر و خارق العاده ای برای ثبت لحظات ناب می باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و نیز سلیقه شخصیتان هر کدام از فصول سال را برای سفر به سرخرود انتخاب کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه