معروف ترین ساختمان های مکزیکو سیتی کدامند ؟

6 بهمن 1401
0 دیدگاه
معروف ترین ساختمان های مکزیکو سیتی 0564665431230

مکزیکو سیتی یکی از زیبا ترین شهر های جهان است که در سال 1521 میلادی در ویرانه های Tenochtitlán تأسیس شده است . این شهر شهری پرجمعیت است که از سه طرف با کوه ها احاطه شده است و در دل آن یک میدان عمومی عظیم با سابقه طولانی قرار گرفته است . در این شهر دیدنی ساختمان های بسیاری ساخته شده که هر کدام هنر دست معمار ماهر خود را به نمایش می گذارد . در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین ساختمان های مکزیکو سیتی خواهیم پرداخت .

خانه کاشی ها

یکی از معروف ترین ساختمان های مکزیکو سیتی  خانه کاشی ها می باشد . این سازه یک ساختمان دو طبقه است که در سال 1596 میلادی به عنوان محل اقامت دومین دره اوریزابا و همسرش ، گراسیانا سوارز پریدو ساخته شد . نام این سازه بر اساس کاشی های آبی و سفید اسپانیایی و موری که دیوارهای بیرونی آن را می پوشاند ، انتخاب شده است .
جالب است بدانید که این کاشی ها در سال 1737  اضافه شده اند . در مکزیک اعتقاد بر این است که خانه های کاشی کاری شده نشانه موفقیت می باشند . سازنده این خانه پس از ثروتمند شدن خانه خود را به سبک باروک بازسازی و از کاشی های زیبایی برای نمای آن استفاده کرده است . خانواده اوریزابا ساختمان را در سال 1871 به وکیل مارتینز د لا توره فروخت . پس از مرگ وی ، ساختمان به دست خانواده یتوربه ایداروف ، که آخرین کسانی بودند که از آن به عنوان اقامتگاه خصوصی استفاده کردند ، سپرده شد . از سال 1881 میلادی  این ساختمان به عنوان یک باشگاه خصوصی مردانه عمل می کرد و طبقه همکف به یک فروشگاه لباس زنانه تبدیل شده بود .

معروف ترین ساختمان های مکزیکو سیتی 05678452250

پالاسیو د کورئوس

یکی از معروف ترین ساختمان های مکزیکو سیتی این کاخ زیبا و مطرح می باشد که بین سال های 1902 تا 1907 میلادی توسط معمار ایتالیایی آدامو بواری ساخته شد . این ساختمان امروزه به عنوان اداره پست مرکزی شهر به خدمت رسانی می پردازد. در زمان ساخت این سازه  پورفیریو دیاز ، رئیس جمهور مکزیک ، تمایل زیادی به تأکید بر مدرن بودن کشورش داشت و تعدادی ساختمان عمومی را که از سبک های معماری اروپایی استفاده می کردند، سفارش داده بود . این کاخ یکی از این ساختمان ها بود  که توسط Boari نیز طراحی شد . این سازه در  مرکز تاریخی مکزیکو سیتی واقع شده تا در معرض دید همگان قرار گیرد .  بواری به سبک های نئوکلاسیک و آرت نوو علاقه داشت و این ساختمان ترکیبی التقاطی و سرسخت از این سبک ها است . در سال 1985 میلادی زلزله خسارت جدی به ساختمان وارد کرد و در طول دهه 1990 میلادی دولت مکزیک بنا به طرح اولیه بواری ساختمان را مرمت کرد .

نمای بیرونی ساختمان شامل نمای سنگ آهک سفید است که با نقوش رنسانس حک پوشانده می شوند . در داخل این سازه ، تالار اصلی شیک دارای کف مرمر Carrara است و ستون های گچ بری به شکل سنگ مرمر تقلید شده است . راه پله مرکزی نیز از آهن فرفورژه ساخته شده است .

معروف ترین ساختمان های مکزیکو سیتی 784874184185415415185418541541

کاسا آنتونیو گولوز

هیچ کدام از معماران مکزیکی به اندازه لوئیس باراگان در تاریخ معماری دارای اهمیت نیستند . او به خاطر ابداع مجدد سبک بین المللی مشهور است و نسخه ای رنگارنگ و حتی حساس از مدرنیسم را ارائه می دهد . Casa Antonio Gálvez ، واقع در منطقه سان آنجل مکزیکوسیتی ، یکی از شاعرانه ترین شاهکارهای اوست . این سازه تصور او از خانه را به عنوان فضایی برای صلح و عقب نشینی نشان می دهد . این خانه ، که در سال 1955 تکمیل شد ، در خیابان سنگ فرش در منطقه ای در حومه شهر سابق ، در قطعه زمینی به مساحت 7،217 فوت مربع (2200 متر مربع) واقع شده است . باراگان از این فضا برای ایجاد یک خانه خانوادگی با باغ محصور استفاده کرده است.

معروف ترین ساختمان های مکزیکو سیتی 8487418741856418541854184841

کوادرا سان کریستوبال

شاهکار های استاد مکزیکی لوئیس باراگان در پروژه های مسکونی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است ،  Casa Barragán و Casa Antonio Gálvez دو نمونه از معروف ترین ساختمان های مکزیکو سیتی می باشد که ایده آل های مدرنیستی را با آب و هوای گرم مکزیک تطبیق می دهد . این خانه که یک صحن مکزیکی واقعی است ، شامل اصطبل های سوارکاری برای مزرعه ، انبار غذا ، زمین تمرین ، علفزار و استخر بزرگی برای اسب ها است که از طریق شکافی در دیوار مجاور قرمز زنگ زده با آب تغذیه می شوند . راه حل معمار برای تطبیق سازه با آب و هوای این شهر ، شامل یک بازی عجیب و غریب از نور و آب است ، نور خورشید بر روی دیوار های تقریبا گچ کاری شده بازی می کند و سپس بر سطح آبدار استخر منعکس می شود . این مجموعه به صورت مجموعه ای از صفحات چند لایه با رنگ های گرم متفاوت از نارنجی و زرد تا صورتی و قرمز عمیق تشکیل شده است که فضا های حیاط داخلی را مشخص می کند و مناطق سایه ای را برای افراد و حیوانات ایجاد می کند تا از خورشید پنهان شوند .

معروف ترین ساختمان های مکزیکو سیتی 78948485484158641254151445154

هتل هبیتا

این هتل یکی دیکر از ساختمان های مکزیکو سیتی می باشد که مورد توجه بسیاری از گردشگران بازدید کننده از این شهر قرار گرفته است . معمار این سازه به دلیل بازسازی های هنری خود که بر روی دستکاری پوست یک سازه متمرکز شده اند تا روح تازه ای به سازه های بی نظیر بدهند ، دارای شهرت بین المللی شده است . این ساختمان که در سال 2000 میلادی به عنوان اولین هتل بوتیک در مکزیکو سیتی تکمیل شده است ، قبلاً یک بلوک آپارتمانی پنج طبقه 1950 آجری و بتنی بوده است . به نظر شما می توان با بهره گیری از نکات معماری به کار رفته در ساخت معروف ترین ساختمان های مکزیکو سیتی در جهت ساخت ویلا در شمال اقدام نمود ؟

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه