ترفندهای انتخاب مناسب ترین نما برای ویلاهای شهرکی

5 بهمن 1401
0 دیدگاه
نما ویلاهای شهرکی 05646543120

امروزه هنگام خرید ویلا، خریداران اهمیت بزیادی به نمای ویلا می دهند. نمای ساختمان به نمای خارجی و نمای داخلی تقسیم می شود. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد مناسب ترین نما برای ویلاهای شهرکی و همچنین ویلاهای شهرک خزرشهر و ویلاهای شهرک دریاکنار در اختیار شما قرار دهیم.

نما ویلا شهرکی

معمولا کسانی که به دنبال ساخت و یا خرید ویلاهای شهرک خزرشهر و ویلاهای شهرک دریاکنار هستند این سوال برایشان پیش می آید که چه متریالی برای نمای بیرونی ویلا بهتر است؟ یکی از نکاتی که در ساخت نمای بیرونی باید مورد توجه قرار گیرد توجه به آب و هوا و آب و هوای منطقه است. مثلاً به دلیل مجاورت دریا و جنگل، آب و هوای شمال معتدل و مرطوب است و در پاییز و زمستان شاهد بارندگی زیاد هستیم.

آشنایی با نمای ویلا

همانطور که می دانید به قسمتی از ویلاها که همیشه در معرض دید هستند، نمای بیرونی ویلا گفته می شود. نمای بیرونی به اندازه نمای داخلی ویلا اهمیت دارد.
در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با مناسب ترین نما برای ویلاهای شهرکی آشنا کنیم:

برای ویلاهای شهرکی چه متریالی به کار ببریم؟

نمای بیرونی ویلا در شمال معمولا از مصالحی مانند آجر، سرامیک، سنگ، نمای سیمانی و … طراحی و ساخته می شود. در سال های اخیر نمای سنگی گسترش زیادی یافته است. سنگ های استفاده شده در نمای بیرونی ویلا عموما سنگ آهک و آذرین می باشد. این سنگ ها در برابر رطوبت و باران مقاوم بوده و با گذشت زمان تغییر رنگ نمی دهند. آجر یکی از مهم ترین مصالح مورد استفاده ویلاسازان است. یکی از ویژگی های آجر جذب انرژی خورشید در زمستان و دفع گرما در تابستان است. نمای سرامیک در نمای خارجی ویلا در شمال کاربرد فراوانی دارد زیرا سرامیک ها بادوام بوده و عایق خوبی در برابر رطوبت و آتش هستند. به دلیل ماندگاری بالای سرامیک ها به مرور زمان از زیبایی آن کاسته نخواهد شد.

نما ویلاهای شهرکی 0875441425120

نمای شیشه ای در ویلاسازی

اگر به دنبال عایق حرارتی و صوتی بسیار مناسب در ویلای خود هستید، استفاده از شیشه های دوجداره یا سه جداره را به شما توصیه می کنیم. استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبایی، امکان استفاده مستقیم از انرژی خورشید و حداکثر نور روز را به ارمغان می آورد. نمای شیشه ای بسیار زیبا و چشمگیر است. نماهای تمام شیشه از جمله نماهای مدرن و کلاسیک هستند و در معماری مدرن برای پوشش ساختمان ها و نمای بیرونی ویلاها کاربرد فراوانی دارند. شاید بتوان سبک مدرن در معماری و پوشش ساختمان را زیربنای استفاده از نمای شیشه ای دانست. از مزایای نمای شیشه ای می توان به کاهش بار در ساختمان های بلند، سرعت اجرا و دید وسیع اشاره کرد.

استفاده از نمای آجری در نمای ویلا

نمای اجری امروزه از محبوب ترین انواع نمای ویلا است. با این تفاوت که امروزه برای چنین نماهایی از سیستم نمای خشک استفاده می شود، برخلاف گذشته که از ملات استفاده می کردند. برای چیدمان آجر ویلا از آجر نسوز استفاده می شود که به آن آجر مخصوص نما نیز می گویند. امروزه برای چیدمان آجرها از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده می شود. این نما دارای ویژگی هایی مانند تنوع ،ضریب انتقال پایین و موارد دیگر است. سرعت اجرای این طرح در نمای ویلاها و ساختمان ها بسیار بالاست. آجر به نوعی یک طرح نوستالژی محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد.

نمای سنگ یکی از انواع نما ویلاهای شهرکی

در سال های اخیر استفاده از سنگ های متنوع در ساخت و ساز ویلاها اوج گرفته است. دو گروه سنگ طبیعی بیشترین کاربرد را در ساخت نمای ویلا دارند. سنگ های آهکی و آذرین این دو نوع سنگ هستند که اتفاقا محبوبیت زیادی هم دارند. در این طرح به دلیل استفاده از ملات ماسه سیمان، استحکام و مقاومت بالایی بین سنگ ها وجود دارد.

نما ویلاهای شهرکی 0586452131521

نمای رومی یکی از انواع نما ویلاهای شهرکی

امروزه از نمای رومی در ساخت انواع ویلاهای شمالی استفاده می شود. ویلاهای شهرک خزرشهر و ویلاهای شهرک دریاکنار به طور مداوم تحت تأثیر عواملی مانند بارندگی و رطوبت هوا قرار دارند. نمای بیرونی ویلا برای جلوگیری از آسیب های ناشی از باران و رطوبت نیاز به سنگ هایی با مقاومت بالا برای مقاومت در برابر باران و برف و رطوبت دارد. رنگ‌های بژ و کرم در سبک رومی مناسب‌ترین رنگ‌ها هستند، اما از ظاهر ویلاها و ساختمان‌های دیگر مشخص است که ایرانی‌ها بیشتر به رنگ سفید علاقه دارند. اگر به دنبال کیفیت و زیبایی در عین حال هستید بهتر است به سراغ نمای سنگ رومی بروید. نوع سنگ انتخابی باید به راحتی برش داده شود و دارای طرح ها و نقش برجسته باشد. علاوه بر زیبایی ویلا، انتخاب هوشمندانه و دقیق نوع سنگ نیز در کاهش هزینه ها نقش بسزایی دارد.

استفاده از چوب درنمای ویلا؛ ایده ای بسیار جذاب

استفاده از نماهای چوبی دوجداره در ساختمان ها از کاهش دما در زمستان جلوگیری می کند و در تابستان به دلیل نور خورشید علاوه بر تهویه هوا معکوس می شود. امروزه تنوع زیادی در زمینه نمای ساختمان وجود دارد و استفاده از نماهای سنگی یا شیشه ای بیشتر شده است. اما اکثر افرادی که به صورت حرفه ای از روندهای روز دنیای نماسازی پیروی می کنند، ترجیح می دهند به سراغ نمای چوبی بروند. یکی از مزایای نمای چوبی عایق بودن آن است. ویژگی ضد صدا بودن عایق چوبی و مقاومت آن در برابر حرارت بسیار مهم است. ویژگی عایق بودن در برابر گرما هزینه های مصرف انرژی ویلای شما را بسیار کاهش می دهدچوب در هر محیطی ارتباط زیادی با طبیعت اطراف دارد. اولین دلیل این انتخاب، سازگاری چوب با محیطی است که ویلا در آن قرار دارد. از آنجایی که چوب دارای ضریب انتقال حرارت پایین و ظرفیت حرارتی بالایی است، کارشناسان آن را برای مناطق سرد و همچنین برای مناطق با رطوبت بیشتر توصیه می کنند. زیرا چوب مانند سنگ، بتن و فلز داغ نمی شود و فضای داخلی را خنک نگه می دارد. . نمای چوبی نسبت به سایر نماها از انعطاف پذیری و قابلیت تغییر بالایی برخوردار است و تغییر نمای چوبی نسبت به نماهای سنگی یا شیشه ای بسیار راحت تر است. چوب عنصری گرم، صمیمی و دعوت کننده است و زمانی که در نمای ساختمان استفاده شود، همین حس را در فضا پخش می کند. برعکس، نماهایی مانند سنگ یا بتن، نماهایی سرد و خشن هستند.
سازندگان ویلاها معمولا از نماهای چوبی در سبک های مدرن و در سقف ویلاها به کارگیری می کنند. ظاهر زیبا و متنوع یکی از برنامه های اصلی در استفاده از این عنصر طبیعی منحصر به فرد در ساخت و ساز است.

استفاده از سیمان در نما

یکی از پر استفاده ترین مصالح در طراحی نمای ویلا، بتن یا سیمان است. این نوع مصالح از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است و در طولانی مدت کمتریم آسیب را می بیند. سیمان حتی اگر سفید باشد بعد از مدتی در اثر جذب گرد و غبار زیبایی خود را از دست داده و تیره می شود. نماهای سیمانی با انواع شرایط آب و هوایی سازگار بوده و در محیط های مرطوب و مرطوب ظاهر خود را به خوبی حفظ می کنند. نمای سیمانی نسبت به سایر انواع مصالح و نماها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است. سرعت اجرا در این نمای ساختمان بالاست و به راحتی در دسترس هستند.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه