معروف‌ترین سازه‌های جهان در کجا واقع شده اند؟

2 خرداد 1401
0 دیدگاه
ساختمان 7854512232

سازه‌های فلزی ساختمان به عنوان پایه و اساس ساخت و ساز توانسته‌اند  بیش از 150 سال موفق واقع گردند. از زمان انقلاب صنعتی، فولاد یک ماده ساختمانی اساسی برای انواع و اقسام ساختمان‌ها در سراسر جهان بوده است. صنایع ساخت و ساز و تولید در دوران انقلاب صنعتی در ایالات متحده رونق یافت. دانشمندان همیشه به دنبال فناوری‌ها و کالاهای جدید می‌باشند و این باعث می‌شود که مشاغل نو و کارخانه های جدیدی پدید آید تا بشر را از محصولی بی‌نیاز گرداند. دانشمندان با تلاش‌های فراوان در پی این بودند که راهی برای ارزان سازی مواد مورد نیاز بشر بیابند. در این راستا آن‌ها توانستند روشی برای تولید مقادیر زیادی از فولاد کشف کنند و از این طریق در کاهش هزینه‌ها موثر واقع گردند.

با نگاهی به دنیای اطراف خود می‌توانیم ساختمان‌ها و برج‌های بلند و مستحکمی را ببینیم که هر کدام سر به فلک کشیده و در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. این ساختمان‌ها و برج‌ها هر کدام یک سازه می‌باشند که فرایندهای بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند تا بتوانند به موقعیت الان خود دست یابند. برخی از این سازه‌ها به دلیل دارا بودن ویژگی‌های متفاوت و متمایز کننده نسبت‌به سایر سازه‌ها مشهوریت بیشتری یافته و طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. ویژگی‌هایی مانند طول زیاد، استحکام بسیار بالا، مقاومت در برابر حوادث طبیعی و قدمت بسیار زیاد از جمله عواملی است که موجب به شهرت رسیدن یک سازه می‌شود. برخی سازه‌ها به این دلیل شهرت می‌یابند که توسط معماران و مهندسان مشهوری طراحی و ساخته می‌شوند. بدون‌شک نام بردن تمامی سازه‌های مشهور و مهم کار چندان آسانی نیست، بنابراین ناچار به معرفی چند مورد از این سازه‌های مشهور خواهیم پرداخت.

سازه های مشهور 454584784787487

ساختمان امپایر استیت

 

با اندیشیدن به ساختمان‌ها نمادین، ساختمان امپایر استیت در شهر نیویورک احتمالاً یکی از اولین تصاویری است که به ذهن شما خطور می کند. این ساختمان یکی از ساختمانهای بسیار مشهور و پر طرفداری می‌باشد که در سال 1931 ساخته شد.در زمان خلق این اثر اینگونه به نظر می‌رسید که این اثر از معماری فوق پیشرفته‌ای برخوردار بوده و بسیار با ساختمانهای زمان خود متفاوت است.این برج بلند و  103 طبقه در ارتفاع چشمگیر 1454 فوت ایستاده است، که به آن لقب بلندترین سازه دنیا را برای نزدیک به 40 سال داده شده است.اسکلت فلزی عظیم ساختمان 57000 تن و در مجموع 365،000 تن وزن دارد.ساختمان امپایر استیت همچنین دارای تجهیزات مختلف فناوری، از جمله واحدهای قدرت مشابه مولد می‌باشد.

 

سازه های مشهور 47968479684684

 

برج ایفل

 برج ایفل یکی از مشهورترین برج‌ها در تاریخ ساخت و ساز می‌باشد که همیشه در لیست بهترین و مشهورترین ساختمان‌ها صدر جدول را به خود اختصاص می‌دهد.
این ساختمان بسیار بلند در سال 1889 برای نمایشگاه جهانی ساخته شد و از آن زمان به عنوان یک نماد برجسته در پاریس شناخته می‌شود. این برج معروف و باشکوه با دارا بودن 320 متر یا حدود 1050 فوت طول در مدت زمان  42 سال به عنوان بلندترین ساختمان در جهان شناخته شده می‌باشد.

خانه استیل

خانه استیل که در Lubbock  Tx واقع شده است،  توسط یک مجسمه ساز معروف فولاد، به نام رابرت برونو طراحی ساخته گردیده.در پی کنجکاوی این مجسمه ساز معروف،‌ این خانه بنا گردید تا مشخص شود زندگی در یک سازه معروف فولادی چگونه است.برونو 23 سال بر روی پروژه ساخت این خانه کار کرد، اما متاسفانه قبل از اینکه بتواند این پروژه را کامل کند درگذشت. خانه استیل یک ساختمان گنبدی شکل است که از 110 تن فولاد ساخته شده است.این ساختمان پر طرفدار به عنوان یکی از منحصر به فردترین ساختمان‌های فلزی شناخته شده است. همین مشهوریت موجب گردیده که سالانه افراد بسیار زیادی از سراسر جهان برای بازدید از این خانه فوق‌العاده با شکوه ترغیب شوند.

سازه های مشهور 4658457458741587

طاق دروازه نشسته

در سنت لوئیس طاق دروازه را اغلب دروازه غرب می نامند. این سازه مشهور در طول زمان آسیب‌های بسیاری  را تحمل کرده و اکنون یکی از برجسته ترین سازه های ساخته شده توسط بشر در 50 سال گذشته به حساب می آید.این بنای یادبود که با ابعاد 630 فوت در اوج ایستاده است به عنوان بلند‌ترین طاق جهان شناخته می‌شود. این بنای مستحکم از فولاد زنگ نزن ساخته شده است.

برج سیرز

برج سیرز، معروف به برج ویلیس، در شیکاگو  ایلینوی واقع شده است.این سازه معروف و پر طرفدار در دهه 1970 ساخته گردیده است. وزش باد شدید در شیکاگو موجب اثبات مقاومت و استحکام بالای این ساختمان و  شهرت آن گردیده است. قالب برج سیرز از طرحی منحصر به فردی برخوردار است زیرا از چندین سازه کوچکتر که با تیرها و تکیه گاه‌های فولادی عظیم در کنار هم قرار گرفته‌اند، ساخته شده است.

 

سازه های مشهور 1654156414874

 

پل بروکلین

پل بروکلین یکی دیگر از ساز‌ه‌های معروفی می‌باشد که پس از گذشت چندین سال، هنوز هم مانند سال‌های اول ساخت قابل توجه قرار می‌گیرد.پل بروکلین، یکی از ده پلی است در نیویورک که جایگاه تاریخی برجسته ای به آن اعطا شده، این پل تقریبا 130 سال قدمت دارد.گفته می‌شود فرایند ساخت این سازه بسیار طولانی بوده و سال‌ها طول کشیده است تا تمام فلزات سنگین درگیر در این پروژه جایگذاری گردد.این پل قدیمی ترین پل در نیویورک است که امروزه هنوز برای تردد وسایل نقلیه و عابر پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساختمان سیاگرام

سازه سیاگرام یکی از سازه‌های معروف نیویورک می‌باشد. مستحکم موجب شده‌است که هرساله طرفداران گسترده این ساختمان وسیع جهت بازدید از آن شهر نیویورک مهاجرت کرده و تأثیرات گسترده‌ای در رونق اقتصادی و گردشگری این کشور داشته باشند.

برج فولاد ایالات متحده

برج فولادی پنسیلوانیا برجسته‌ترین ساختمان در افق پیتزبورگ است و در گذشته بلندترین ساختمان این ایالت بوده است. نام این سازه نشان‌دهنده شرکت فولاد ایالات متحده است که آن را ساخته است یکی دیگر از دلایل نام گذاری این سازه به این نام مقدار زیادی از فولادی می‌باشد که برای ساخت آن استفاده شده است.طراحی برج فولادی ایالات متحده به خودی خود بسیار شگفت‌انگیز بوده و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.یکی از مهم‌ترین دلایل مشهوریت گسترده این ساختمان این است که این سازه دارای بزرگترین سقف از هر سازه و ارتفاع آن است و اولین ساختمانی است که با استفاده از ستون های ضد آتش مایع ساخته شده است بنابراین در مقابل آتش سوزی مقاوم است.

برج خلیفه

برج خلیفه به عنوان یکی از بلندترین سازه ساخته شده توسط بشر با 829.8 متر یا 2719.8 فوت ایستاده می‌باشد که مشهوریت زیادی داشته و طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.این ساختمان در سال 2009 پس از نزدیک به پنج سال ساخت با استفاده از یک طرح لوله بسته بندی شده برای کاهش میزان فولاد مورد نیاز ساختمان به پایان رسید.برج خلیفه شامل 163 طبقه است، یک پارک 11 هکتاری، یک فواره طولانی 900 فوت که تقریباً 500 فوت در هوا شلیک می کند از جمله دیدنی‌های این ساختمان محسوب می‌گردد. این برج آنقدر طولانی است که هر آسانسور برای رسیدن از پایین به بالای ساختمان باید بیش از 1600 فوت مسافت طی کند.

ساختمان کرایسلرسازه های مشهور 464645841584815

ساختمان کرایسلر یکی از سازه‌های معروفی می‌باشد که در سال 1930 فرایند ساخت آن به پایان رسیده است. این ساختمان معروف تقریبا به مدت یک سال به عنوان بلند‌ترین ساختمان جهان معرفی شده است که با ساخته شدن ساختمان‌های بلندتری جایگاهش را به رقبا داده است.این ساختمان به دلیل شهرت بسیار زیاد معمولاً هرساله مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌نماید. بسیاری از این گردشگران معماران و مهندسانی می‌باشند که جهت الگوبرداری از  آن دیدن کرده و قصد دارند با استفاده از نکات دریافتی در این تحقیق به ساخت بناهایی مدرن، مستحکم و مشهور بپردازند.

 ایا صوفیه _ استانبول ، ترکیه

این مکان تاریخی ، اکنون یک موزه است ؛ اما در گذشته کلسیای جامع پدرسالاری ارتدوکس یونانی بوده است که بعدا به مسجدی در امپراتوری عثمانی تبدیل شده است . ایاصوفیه در سال 537 بعد از میلاد ساخته شده است ، علت شهرت آن ، گنبد برجسته آن است که آن را به بزرگترین و چشمگیرترین بنای زمان خود تبدیل کرده بود .

تاج محل _آگرا ، هند

تاج محل ، یکی از شگفت انگیزترین و مشهورترین شاهکارهای معماری در طول تاریخ می باشد ، که در حقیقت به عنوان مقبره از مرمر سفید عاج در آگرا هند به شمار می رود ؛ تاج ، توسط امپراتور مغول ، شاه جهان ، مامور شد که مقبره همسر موردعلاقه خود را بنا کند .

موزه اورسی _ پاریس ، فرانسه

این موزه از بزرگترین و مشهور ترین موزه های جهان و همچنین یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در پاریس است . این موزه در محلی ساخته شده که بین سال های 1898 تا 1900 ایستگاه راه آهن بوده است . موزه اورسی ، برای اولین بار سرانجام در سال 1986 افتتاح شد . در حال حاضر نیز بخش اعظمی از هنر فرانسه از جمله نقاشی های اشخاص مهم و معروف را شامل میشود .

سخن پایانی

با نگاهی به  برج‌های ساخته‌شده در سراسر کشور و همچنین ویلاهای شمالی  به‌راحتی می‌توان به این‌موضوع پی‌برد که صنعت ساختمان‌سازی در کشور ما نیز دارای رشد بسیار زیادی بوده مهندسان و معماران بسیار زیادی در کشور ما در این صنعت مشغول به کار می‌باشند. این مهندسان قدر و توانا در پی ساخت ویلا در شمال و سراسر کشور این‌موضوع را به‌ خوبی بیان می‌کنند که توانائی ساخت سازه‌های مشهور را دارند و می‌توانند سازه‌هایی را تاسیس کنند تا به‌عنوان الگویی برای آیندگان مورد استفاده قرار بگیرد. ویلاهای مدرن ساخته‌شده در شهرهای شمالی مانند مازندران نشانگر این‌موضوع می‌باشد که معماران و مهندسان عمران ما به دانش فنی روز دنیا مسلط بوده و با به‌کارگیری این دانش به ساخت برج‌ها و ویلاهای بسیار جدید و مستحکمی می‌پردازند.

تلاش گسترده و مهارت بی‌نظیر برج‌سازان و ویلاسازان شهرهای شمالی کشورمان موجب گشته‌است که تمامی مردم از سایر شهرهای کشورمان جهت ساخت ویلا در شهرهای شمالی ترغیب شده و بخواهند ویلایی مدرن و زیبا را برای خود و خانواده خود برگزینند. در پی ساخت‌وسازهای گسترده در شهرهای شمالی ایران، مشاوران و کارمندان قدری وجود دارد که می‌تواند هر فردی را در فرایند ساخت ویلا در شمال و مازندران یاری رساند. مشاوره با یک فرد دانا و توانا می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز و همچنین بالا بردن کیفیت ویلای ساخته‌شده یاری رساند بنابراین توصیه می‌شود که حتما قبل‌از اقدام به ساخت هرگونه سازه‌ای به مشاوران قدر و توانا و باتجربه در این زمینه مراجعه کرده تا شما را در این مسیر یاری کرده و ضررهای احتمالی جلوگیری شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه