پیشنهاد یک دکوراسیون همه پسند برای ویلادر سرخرود

1 خرداد 1401
0 دیدگاه
ویلادر سرخرود 8484888185

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

یکی از مسایل مهم در زیبایی و جذابیت واحد های مسکونی دکوراسیون داخلی آن ها است. این موضوع در مورد ویلاها اهمیت بیشتری پیدا می کند. زیرا باید در فضایی بزرگ تر اقدامات اساسی را انجام دهیم. شناخت سبک های مختلف و رعایت نکات مهم و اساسی در طراحی دکوراسیون مهم و مورد توجه است. هرچند سلایق شخصی و بودجه ای که برای دکوراسیون داخلی در نظر گرفته می شود نیز تاثیر زیادی در آن خواهد داشت. بهترین راه پیاده سازی اصول درست دکوراسیون و اولویت ها با توجه به سلیقه، نیاز و نیز هزینه ای است که برای این هدف در نظر گرفته شده است. در ادامه چند پیشنهاد خوب برای دکوراسیون ویلادر سرخرود را ارائه خواهیم داد.

شناخت انواع ویلا از نظر دکوراسیون داخلی

ویلاها بسته به اینکه در کجا و چه منطقه ای قرار دارند و با چه هدفی ساخته می شوند، متنوع می باشند. این تنوع در دکوراسیون ویلادر سرخرود نیز کاملا قابل لمس است. در این قسمت به انواع ویلاها اشاره می کنیم:

  • ویلاهای حومه شهر: مصالح اصلی این ویلاها سنگ و بتن بوده ولی در ساخت و طراحی آن سعی می شود اصول اولیه و امکانات مهم گنجانده شود تا رفاه و آرامش فرد را تامین نماید.
  • ویلاهای شهری: برای افرادی که به خانه های بزرگتری نیاز دارند، و نیز می خواهند مکانی مستقل و فضایی بزرگ را در اختیار داشته باشند، این نوع ویلاها مناسب هستند. در معماری آن ها هم می توان از سبک شهری و مدرن استفاده نمود و هم می توان سبک روستایی یا مدیترانه ای را پیاده کرد.
  • ویلاهای لوکس: این ویلاها امکانات خیلی بیشتری از ویلاهایی دارد که در بالا اشاره کردیم. امکاناتی مانند سونا،استخر، زمین بازی، اتاق سینما و … از جمله آن ها می باشد. همچنین مکان ساخت این ویلاها نیز منحصر به فرد و عموما در ساحل و یا بندر خصوصی قرار دارد.
  • ویلاهای اکولوژیکی: این ویلاها بیشتر به طبیعت گرایش دارند. در ساخت ان ها از مواد طبیعی و تجدیدپذیر استفاده شده است. همچنین سعی می شود طوری ساخته شود که در مصرف انرژی بیشترین صرفه جویی به عمل آید.
  • ویلاهای مدرن: این نوع ویلاها بسیار پیشرفته تر و به روز تر از سایر انواع خود است. در ساخت آن ها از بهترین و بالاترین سطح از امکانات رفاهی استفاده شده است.

دکوراسیون ویلا در سرخرود 543125645420

دکوراسیون ویلا در سرخرود را چگونه انتخاب نماییم؟

تا این قسمت با انواع ویلاها از نظر ساخت و طراحی داخلی آشنا شدیم. در این قسمت می خواهیم انواع دکوراسیون ویلاهایی که در سرخرود وجود دارند از نظر سبک بررسی نماییم تا به یک پیشنهاد یک دکوراسیون همه پسند برای ویلا در سرخرود دست یابیم:

عناصر تزئینی به سبک ساحل

سعی کنید از عناصر و مجسمه هایی برای تزئین فضای داخلی که به شکل طبیعی خود هستند استفاده کنید. وجود حصیرهای بافته شده ، چوب های طبیعی ، صدف ، حلزون ، فانوس ها و عناصر تزئین شده با این جزئیات یادآور فضای ساحلی است. اگر جایی در خانه شما شیشه وجود دارد ، آن را به رنگ آب رنگ آمیزی کنید یا اگر در خانه خود نقاشی دارید قاب آن را با انواع صدف تزئین کنید. به طور خلاصه ، سعی کنید جزئیات ساحل را به خانه ی خود بیاورید.

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

امروزه سبک مینیمال از پرطرفدار ترین سبک ها برای دکوراسیون داخلی ویلا به حساب می آید . در واقع این سبک ساده شده ی سبک مدرن می باشد که از مبلمان بسیار ساده و شیک استفاده می شود . در سبک مینیمال هرچیزی که برای فضا و دکوراسیون داخلی ویلا اضافه است حذف می شود . در مقابل این سبک بیانگر این است که سادگی و فضای خالی ویلا خودنمایی کند .اصولا در این سبک از رنگ سیاه و سفید یا کرم بیشتر استفاده می شود . از رنگ ها به صورت گذرا استفاده می شود ، شما هیچ گونه شلوغی و بهم ریختگی در این سبک پیدا نخواهید کرد . تمامی وسایل و اجزا ساده و دل نشین می باشند همچنین در سبک مینیمال از خطوطی بسیار صاف استفاده می شود .

سبک مدیترانه ای در دکوراسیون داخلی

ویلاهای سبک مدیترانه ای از انواع ویلاهای کلاسیک و رویایی هستند . طراحی این ویلاها معمولا به گونه ای انجام می شود که نمایی رو به دریا داشته باشند ، در واقع یک نوع ویلای ساحلی محسوب می شود . در دکوراسیون داخلی این نوع سبک از طراحی اغلب از رنگ سفید استفاده می شود . در چنین ویلاهایی از گل های مختلف و زیادی استفاده می شود که جلوه بخش ویلا به حساب می آیند . در هنگام ساخت این ویلاها معمولا از استخر استفاده می شود ، استخر در سبک مدیترانه ای در داخل حیاط ویلا ساخته شده اند . ویلاهای مدیترانه ای از سبک بین المللی نیز پیروی می کنند ، افرادی که به  دنبال ویلایی معمولی و در عین حال شیک هستند بهترین انتخاب برای آنها ویلا به سبک مدیترانه ای می باشد .

دکوراسیون 476984686874689768468746874

ویلا شهرکی

ویلای شهرکی در محوطه ای از ویلاهای دیگر ساخته شده است ، به همین دلیل حیاط ویلا ها به یکدیگر متصل می باشند . در ساخت این نوع ویلا ها معمولا تراس به کار برده نمی شود . در مقابل از بالکن کوچک برای استفاده های محدود ، به کار می رود .ویلای شهرکی اگر شخصی باشد می توان طراحی داخلی آن را تغییر داد به عنوان مثال از طاقچه های کوچک برای زیباسازی استفاده کرد . گلدان ها به همراه گل های آپارتمانی در جلوه سازی ویلاهای شهرکی نقش مهمی دارند ، در طراحی این ویلاها با توجه به سلیقه شخصی می توان از هر رنگی استفاده نمود .

سبک سنتی در دکوراسیون ویلا در سرخرود

یکی از جذابترین دکوراسیون ویلادر سرخرود و نیز زیبا در بین دکوراسیون ویلاها، نوع سنتی آن است. علت این جذابیت نیز ایجاد فضایی آرامش بخش در مقابل فضاهای پر دغدغه شهری است. در این سبک به آداب و رسوم، طرز زندگی و عقاید و فرهنگ زندگی در زمان های گذشته اشاره می شود. برای زیباتر نشان دادن این ویلاها می تواند در دکوراسیون داخلی از دیوارکوب های قدیمی، مبلمان های منبت کاری شده و یا خاتم کاری های زیبا، نقاشی های دیواری مربوط به گذشتگان و یا صندوقچه هایی که در گذشته نقش کمد را داشتند، گلدان های شمعی و … نیز استفاده کرد. در بسیاری از این فضاها از حوضچه های کوچک و پر از ماهی استفاده می شود که برای ایجاد آرامش بیشتر کمک کننده است. قالیچه های سنتی و قدیمی و دست بافت و نیز تخت های چوبی نیز نقش مهمی را در حفظ سبک سنتی این ویلاها دارد.

سبک کلاسیک و زیبایی های آن

دکوراسیون کلاسیک در واقع یک نوع دیزاین به سبک سنتی _غربی است که تغییراتی مطابق زمان حال در آن صورت گرفته است . در دکوراسیون کلاسیک تمامی اجزا در هماهنگی دقیق و با نظم مشخص انتخاب شده و چیدمان می شوند . تقارن و هندسه مشخص ، نظم و فاصله اصولی ، رنگ و نقش های خاص و مطرح و همچنین استفاده از بهترین متریال و با کیفیت بالا ، همگی بر گرفته شده از طبیعت مانند چوب ، صدف ، عاج  ، سنگ مرمر و … از دیگر المان های جذاب و ستودنی سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی می باشند .

ویژگی های سبک کلاسیک را بشناسید

  • نظم در تمامی اجزا
  • تقارن در چیدمان
  • منبت کاری و حکاکی های پیچیده در مبلمان
  • استفاده از مبلمان های کلاسیک و بزرگ
  • دیوار کوب های شاخص
  • استفاده از رنگ های قرمز ، قهوه ای ، کرم ، استخوانی ، طلایی در این سبک
  • اکسسوری های لوکس و آنتیک
  • استفاده از مجسمه های بزرگ و زیبا
  • به کاری گیری مصالح با کیفیت و ارزشمند

برای استفاده از سبک کلاسیک نیاز به فضای بزرگ در ویلا خواهید داشت چرا که در این سبک تمامی وسایل لوکس و بزرگ می باشند . برای جلوه بیشتر این سبک در ویلای خود ابتدا متراژ و فضای در اختیار را حتما در نظر بگیرید .

این سبک برگرفته از قدیم و سنت می باشد . تمامی اجزای اجرا شده در این سبک از دکوراسیون بیانگر زیبایی ها می باشد . شما با انتخاب سبک کلاسیک به این موضوع پی خواهید برد که در این سبک جنس وسیله ها چوبی می باشند یا حداقل 70 درصد اجزا از جنس چوب هستند .

دکوراسیون ویلا در سرخرود 56385698686

طراحی ییلاقی معماری در دکوراسیون ویلا در سرخرود

در این نوع دکوراسیون بیشتر به زندگی روستاییان پرداخته می شود. فضایی بدون آلایش و ساده می تواند هر فردی را از زندگی شهری جدا و با این سبک زندگی آشنا نماید. سبک ییلاقی به دلیل کم هزینه بودن از محبوبیت بیشتری برخوردار است. شاخصه مهم در این نوع سبک ها، استفاده از چوب در فضاهای داخلی می باشد. مبلمان های چوبی و کفپوش های چوبی بیشترین کاربرد را در طراحی دکوراسیون داخلی این مکان ها دارا می باشد. در آشپرخانه های این ویلاها از کابینت هایی با رنگ چوب، لوازم داخلی پارچه دوزی شده و نیز سبدهای حصیری استفاده می شود. برای اینکه با این فضا آشنا شده و عجین شوید، عموما از مواد ارگانیک نیز استفاده می شود تا بیشتر زندگی روستایی را نشان دهد.

دکوراسیون مدرن ویلا در سرخرود

دکوراسیون مدرن ویلا از جمله مورد توجه ترین دکوراسیون ویلادر سرخرود است. دکوراسیون مدرن یکی از سبک هایی است که بیشتر بر سادگی فضا تمرکز داشته و برای محیط های کوچک ماسب تر است. زیرا در محیط های بزرگ این سبک باعث می شود تا فضا بسیار خلوت به نظر رسیده و از جذابیت آن می کاهد. سعی می شود مبلمان، گچ کاری ها، سبک آشپزخانه، رنگ دیوارها و بافت ویلا و نهایتا همه عناصر تزیینی و کاربردی در نهایت سادگی انتخاب شود. افرادی که به دنبال این سبک هستند، آرامش در این فضاها را به شلوغی و پیچیدگی محیط ترجیح می دهند. در نتیجه می توان گفت هماهنگی بین عناصر و طرح های بکار رفته باید در همه زوایا و ابعاد رعایت شود.

سبک های تلفیقی در دکوراسیون ویلا

در این روش سبک های سنتی و مدرن با هم تلفیق شده و شکل جالبی به خود می گیرد. این سبک ها نیز یکی از همه پسندترین انواع دکوراسیون داخلی به شمار می رود. در این روش می توان قسمتی از ویلا را به سبک سنتی آراسته نمود و در مقابل در قسمت دیگر از فضا مدرنیته عمل کرد. حتی در صورت کم بودن فضا می توان تنها یکی از دیوارها را به این مورد اختصاص داد تا تلفیق این دو روش حفظ شود. می توان گفت این روش نیاز هر دو دیزاینر ها را برطرف می کند. عموما در این سبک ها هیچ نظمی رعایت نمی شود و سعی شده است تا تفاوت دو سبک رعایت شده و بیشتر به چشم بیاید.

دکوراسیون به سبک ایران باستان ویلا در سرخرود

افراد بسیار زیادی در سراسر کشور ما وجود دارند، که به اصالت و تمدن اهمیت بسیاری میدهند؛ به همین علت از نحوه زندگی در ایران باستان الگو گرفته و در جریانات زندگی خود به کار میبرند. از میان این الگو برداریهای شیوه زندگی میتوانیم به دکوراسیون داخلی به سبک ایران باستان اشاره کنیم.  اگر به وسایل خانه بسیاری از افرادی که با آنها رفت و آمد دارید دقت کرده باشید، متوجه الهام‌گیری آنها از طرحها و نقوش ایران باستان می‌شوید. در خانه بسیاری از ما ممکن است تمامی دکوراسیون به سبک ایران باستان نباشد اما همواره پارچه‌ها یا مجسمه‌هایی با نقش و نگار ایران باستان در آن یافت میشود؛ چرا که فرهنگ ایران باستان با  ما عجین شده است و نمی‌توان به راحتی از آن دل کند.

برای انتخاب سبک ایران باستان برای ویلا در سرخرود و در دکوراسیون داخلی تمامی وجوه در نظر گرفته میشوند. پرده‌ها، پارچه‌ها، رو اندازها، نقشهای دیوارها، مجسمه‌های اصیل برگرفته از دوران گذشته و… همگی در مرکز توجه قرار دارند؛ از طرفی همه اینها با هم باعث به وجود آمدن یک دکوراسیون داخلی بسیار زیبا و جذاب میشود، اما در هر سبک دکوراسیون داخلی المانهای بسیاری وجود دارند که به آنها اهمیت داده میشود و برای اینکه شما بتوانید، خانه خود را به سبک آنها ایجاد کنید بهتر است از آنها استفاده کنید.

نمادهای دکوراسیون ایران باستان

دکوراسیونها با نمادهای خاص خود شناخته میشوند، برای مثال دکوراسیون مینیمال با رنگهای ساده، دکوراسیون ترانزیشنال با تلفیقی از طرحهای مدرن و سنتی، دکوراسیون سنتی با طرحها و نقش‌های سنتی و رنگهای خاص و … شناخته میشوند؛ در واقع برای اینکه بخواهید از یک نوع دکوراسیون خاص پیروی کنید، باید تمامی قواعد و اصول آن را رعایت کنید، تا به تصویر نهایی از دکوراسیون مدنظر برسید، پس برای اینکه بتوانید یک دکوراسیون به سبک ایران باستان داشته باشد، باید با المانهای آن به خوبی آشنا شده و آنها را در نحوه طراحی خود پیاده کنید.

دکوراسیون ویلا در سرخرود 46541354643521.0

سبک مدیترانه ای و ارتباط آن با طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

سبک مدیترانه ای از دیگر موارد مورد توجه در دکوراسیون ویلادر سرخرود که فضای غیر قابل تصوری را برای فرد به همراه دارد و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. در این سبک سعی می شود تا روزهای آفتابی در کنار سکونت گاه های ساحلی و شب های پر ستاره برای فرد تداعی شود. آب های فیروزه ای بر آرامش محیط خواهد افزود. دیوارهای روشن و خاکی و یا بافت دار گچ بری شده در کنار مبلمان های حجیم و حکاکی شده با دست، استفاده از آینه باعث می شود بیشتر سبک اروپایی این ویلاها به چشم بیاید. در کل باید گفت در این سبک از سادگی خبری نیست و تمامی ویلا و وسایل کار رفته در دکوراسیون آن نشان از سبک تجمل گرایانه دارد.

در دکوراسیون ویلا در سرخرود باید به چه نکاتی توجه شود

برای اینکه بهترین حالت و زیباترین سبک را در طراحی داخلی ویلا بگنجانیم، نیاز است نکاتی را قبل از شروع دانسته و رعایت کنیم. در این قسمت به این نکات می پردازیم:

  • حفظ ایمنی در معماری و طراحی داخلی ویلا

رعایت نکات ایمنی باعث می شود هیچ یک از اعضای خانواده با مخاطره ای روبرو نشوند. بخصوص این موارد باید برای کودکان در اولویت قرار گیرد. از جمله این موارد می توان به پوشاندن سطح بیرونی استخر و یا اطمینان از عدم وجود هر وسیله ای که ممکن است به فرد آسیب برساند اشاره کرد.

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

  • توجه به شرایط آب و هوایی

توجه به آب و هوا باید یکی از نکاتی باشد که در دکوراسیون مطرح می شود. سیستم گرمایشی و سرمایشی برای محیط هایی که گرمای تابستان طولانی و یا سرمای زمستان شدید را تجربه خواهند کرد، باید مورد توجه زیادی قرار گیرد.

  • کمک گرفتن از یک طراح داخلی

آشنایی طراح داخلی با سبک ها و نیز استفاده صحیح و مناسب از عناصر کاربردی می تواند تضمین کننده بهترین طراحی دکوراسیون ویلادر سرخرود باشد. بهتر است قبل از هر هزینه ای، از یک طراح داخلی باتجربه کمک بخواهید.

 دکوراسیون ویلا در سرخرود 2587968686

  • طراحی جدید یا طرح قدیمی

قبل از هر اقدامی بهتر است سبک مورد علاقه خود را مشخص نمایید. در این صورت می توانید کاملا تشخیص دهید که آیاد می خواهید طراحی به سبک جدید انجام شود یا طرفدار شیوه سنتی هستید. همانطور که گفتیم در مواردی حتی می توانید این دو سبک را تلفیق کرده و زیبایی را به محیط بازگردانید.

  • ایجاد یک محیط راحت

عموما ویلاها مکان هایی هستند که برای ایجاد راحتی و به دور از تجملات و دغدغه های شهری مورد استفاده قرار می گیرند. بهتر است در این ویلاها طوری طراحی انجام داده شود که حس راحتی و آرامش را به فرد القا نماید.

کلام آخر:

یکی از مهم ترین مسایلی که در مورد ویلاها باید در نظر گفت، طراحی دکوراسیون داخلی آن است. امروزه افراد سعی می کنند با کمک گرفتن از افرادی که در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت دارند، تمامی خواسته ها و نیازهای روحی و روانی خود را در این مکان برطرف نمایند. مدتی را از زندگی روزمره و پر استرس شهری دور شده و آرامش را تجربه نمایند. مهم ترین کاری که باید انجام داد، مشخص نمودن سبک دلخواه و سپس پیاده سازی آن در دکوراسیون ویلادر سرخرود می باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه