زیبا ترین سازه های چین کدامند ؟

7 اسفند 1400
0 دیدگاه
زیبا ترین سازه های چین 85896478748478141

این کشور در قاره آسیا قرار دارد و نخستین کشور پر جمعیت دنیا می باشد. امروزه به دلیل پیشرفت های بیشماری که داشته، جزء عظیم ترین مرکز اقتصادی دنیا محسوب می شود. از آنجایی که ۱۴ مرز شراکتی با سایر کشورها دارد.

هر ساله مسافران زیادی به آنجا می روند، که ممکن است به قصد تجارت یا تفریح باشد. این کشور تاریخچه ای طولانی دارد و شاهان آن با عظمت بسیاری در دنیا حکمرانی می کردند. برای همین بناهای تاریخی باشکوه ،طراحی شگفت انگیز و جذاب زیادی دارد، که باعث جذب گردشگران فراوانی می شود.

علاوه بر این سنن و تفکرات مردمان این سرزمین نیز در جذب گردشگر بی تاثیر نیست. چین به کشور قصه ها مشهور است و دارای آب وهوای گوناگون می باشد بدین صورت که در بخش شمال آب و هوای خشک، جنوب معتدل و غرب سرد است. زمان مناسب جهت سفر به این کشور شهریور و آبان است.

در بخش های شمالی چین قرار دارد و پیشینه آن ۵ قرن قبل از میلاد است. این دیوار با دارا بودن طولی به اندازه ۷ هزار کیلومتر، در دوران حکمرانی چین و جهت محافظت از مرزها احداث شده این دیوار به دیوار چین معروف است .

به دلیل آزمایش های مداومی که در کشور چین انجام می گیرد ، این کشور برخی از عجیب ترین ساختمان های جهان را نیز در خود جای داده است.  هتل تیانزی یکی از این ساختمان های عجیب می باشد که به عنوان زشت ترین ساختمان جهان نیز شناخته می شود .

در ادامه به معرفی برخی از زیبا ترین سازه های چین خواهیم پرداخت .

مرکز ملی هنر های نمایشی تئاتر بزرگ ملی

مرکز ملی هنر های نمایشی واقع در خیابان چانگآن پکن ، با برانگیختن عظمت و پیچیدگی خیره کننده طراحی مدرن ، نمادی کامل از ظرافت و خلاقیت می باشد که برای تمامی علاقه مندان به معماری و ساختمان سازی در سراسر جهان به عنوان سازه ای شگفت انگیز در نظر گرفته شده و هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران قرار می گیرد .

این شاهکار منحصر به فرد که توسط معمار مشهور فرانسوی ، پل اندرو طراحی شده است به تخم مرغی غول پیکر توصیف می شود و یکی از بزرگ ترین مجموعه های تئاتر در آسیا است که دارای سالن های متعدد هیجان انگیز از جمله خانه اپرا ، سالن کنسرت می باشد . اگر به دنبال مشاهده یک شاهکار هنری _ معماری در آسیا هستید، به شما توصیه می کنیم که حتما از این سازه زیبا و برجسته چینی دیدن نمایید .

زیبا ترین سازه های چین 8968769786769896878967

موزه قصر

موزه قصر واقع در شهر ممنوعه که یکی از مشهور ترین و زیبا ترین سازه های چین در نظر گرفته می شود ، گوهر جذاب معماری کاخ شاهنشاهی در چین است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . این ساختمان حیرت انگیز که در قطعه ای سرسبز قرار گرفته است ، قرن ها محل سکونت اصلی بسیاری از امپراطوران سلسله های چینگ و مینگ بوده است.

امروزه شهر ممنوعه یک موزه کاخ گیج کننده است که به دلیل داشتن ذخایر گسترده ، مناظر جذاب  معماری ، اثاثیه و اشیاء هنری و تاریخی توجه بسیاری از علاقه مندان را به خود جلب نموده است .

کاخ موکدن

یکی دیگر از زیبا ترین سازه های چین ، کاخ موکدن می باشد . این کاخ باشکوه و زیبا اولین کاخ سه امپراتور اول چین قبل از انتقال پایتخت خود به پکن بوده است . این سازه بسیار زیبا در سال 1625 میلادی ساخته شده است و از جهت های مختلف بسیار شبیه شهر ممنوعه می باشد و از ویژگی های منحصر به فرد منچوری و تبتی برخوردار است . امروزه کاخ موکدن به موزه ای تبدیل شده که دارای بیش از 10 هزار اثر خیره کننده بوده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان امتداد کاخ شاهنشاهی ثبت شده است . این سازه معروف  بدون شک یکی از مشهورترین بناهای چین است که دارای سابقه ای بسیار غنی است .

کاخ پوتالا

کاخ زیبای پوتالا واقع در لهاسا یک ساختمان تاریخی و فرهنگی مهم در چین است که به دلیل زیبایی و نقش اداری آن در رژیم تبتی بسیار مورد توجه قرار گرفته و امروزه به عنوان یکی از زیبا ترین سازه های چین مورد استفاده قرار می گیرد .

این سازه بسیار زیبا و دیدنی قبل از اینکه به موزه تبدیل گردد در زمستان ها میزبان رهبران معنوی بودایی ، دالایی لاماس بوده است . امروزه موزه تعداد زیادی نمازخانه ، زیارتگاه ، مجسمه ، کتاب مقدس و سایر اسناد تاریخی را در خود جای داده است که می تواند تجربه ای جذاب را برای دوست داران رقم زند . به همین دلیل است که این کاخ در سال 1994 به عنوان میراث جهانی به رسمیت شناخته شده است .

 

زیبا ترین سازه های چین 638693876989678968968767

 

کاخ یو

از جمله کاخ های معروف با طراحی شگفت انگیز در  شانگهای و در شمال شرق آن قرار دارد. شامل دو قسمت خارجی و داخلی و مساحت ۲ هکتار و۶ بخش است. قسمت بیرونی آن بناهایی با سقف های خاص و زیبا وجود دارد.

دیوارهای این کاخ با طرح های اژدها تزئین شده است؛ همچنین باغ داخلی آن دارای سنگ های قیمتی، حوض های کوچک، دیوارهای مجزا و… می باشد.

بودای لشان

تندیسی بزرگ از بودا است که جزء مکان های دیدنی با طراحی شگفت‌انگیز در چین به شمار می رود. این مجسمه عظیم ارتفاع آن ۷۱ متر بوده که توسط بسیاری از هنرپردازان چینی خلق شده، که حدود ۹۰ سال ساخت آن به طول انجامید.

 پارک المپیک پکن

پارک المپیک پکن در انتهای شمالی محور مرکزی پکن ، 11 کیلومتری شمال شهر ممنوعه واقع شده است . این پارک که با نام سبز المپیک نیز شناخته می شود ، دارای مکان های نفیس و زیبایی است که در بازی های نمادین المپیک و پارالمپیک تابستانی 2008 از جمله ورزشگاه ملی پکن (لانه پرندگان) و مرکز ملی آبزیان (مکعب آب) استفاده شده است . این پارک همچنین دارای یک پارک جنگلی المپیک سرسبز است که زمانی محلی برای گذراندن اوقات فراغت برای مربیان و ورزشکاران بود تا پس از مسابقات پر تنش ، آرامش خود را دوباره به دست آورند .
این سازه به عنوان یکی دیگر از زیبا ترین سازه های چین توانسته است بسیاری از علاقه مندان را ترغیب نموده تا هر چه سریع تر به بازدید از این مکان زیبا و دیدنی پرداخته و تجربه ای فراموش نشدنی را برای خود رقم زنند.

 

زیبا ترین سازه های چین 468698479657477857857

 

 برج شانگهای

یکی دیگر از نقاط دیدنی معروف چین برج شانگهای است، یک آسمان خراش 632  متری (2073.5 فوت) که به عنوان بلندترین سازه در کشور و دومین سازه بلند در جهان رتبه بندی شده است .

آسانسور های برج شانگهای می توانند حداکثر سرعت 20.5 متر بر ثانیه (45.9 مایل/ساعت) را طی کنند . همین عامل موجب گشته تا این بالابر ها به دومین بالابر های سریع جهان تبدیل گردد .

شما می توانید هر یک از این آسانسورها را به عرشه رصد خانه در طبقه 118 ببرید ، که مکانی مناسب برای مشاهده سایر نقاط دیدنی چین از جمله برج جین مائو ، رودخانه هوانگپو ، و مرکز مالی جهانی شانگهای  )SWFC) می باشد . این سازه به عنوان یکی از زیبا ترین سازه های چین در طبقه 37 خود موزه ای به نام گوانفو را در خود جای داده است.

برج تلویزیونی مروارید شرقی

یکی دیگر از زیبا ترین سازه های چین که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری می باشد برج تلوزیونی مروارید شرقی می باشد . این سازه که در پارک پودونگ در لوجیازویی ، منطقه جدید پودونگ واقع شده است ، در سال 1991 تأسیس شد و به عنوان ششمین برج تلویزیونی و دومین برج تلویزیونی و رادیویی چین پس از برج کانتون معرفی گشته است . این برج با ترکیب مفاهیم باستانی مانند مرواریدهای کروی با فناوری قرن 21 ، دارای 11 کره در طول خود ، 15 عرشه مشاهده و یک رستوران گردان در بالای آن می باشد که بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند .

پاگودای معبد فوگونگ

این ساختمان که به عنوان پاگودای ساکیامونی فوگونگ نیز شناخته می شود ، دارای یکی از قدیمی ترین بناهای چوبی در چین است که از سال 1056 بعد از میلاد در زمان سلسله لیو (916- 1125) تاسیس شده است . این معبد بودایی بدون شک یکی از نمادین ترین شاهکار های باستانی چوب ساخته شده در چین است که بدون کمک یک میخ ساخته شده  و دارای شکل هشت ضلعی چشم نواز است که به جذابیت آن می افزاید .

 

زیبا ترین سازه های چین 64569958686896896846

 

پاگودای غاز وحشی غول پیکر

این سازه بسیار جذاب که در محدوده یک شهر زیبا در حومه جنوبی شیان واقع شده است و همچنین به عنوان پاگودای غاز بزرگ نیز شناخته می شود ، یکی دیگر از نقاط دیدنی جذاب در چین است که بیش از 1300 سال پیش ساخته شده است . این نماد معماری خیره کننده ، در سال 652 در زمان امپراتور گازونگ از سلسله تانگ برای مطالعه کتاب مقدس بودایی و ایجاد نظریه های آگاهی، کارما و تولد دوباره ساخته شد . این معبد جذاب که با لایه های آجری بدون سیمان ساخته شده است ، به دلیل شهرت در مذهب بودایی و سبک ساخت ساده اما جذاب ، بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند . این سازه همچنین به عنوان یکی از زیبا ترین سازه های چین در نظر گرفته می شود که می تواند تجربه ای به یاد ماندنی را برای همه رقم زند .

مقر دوربین مدار بسته دفتر مرکزی تلویزیون مرکزی

یکی دیگر از زیبا ترین سازه های چین ، مقر دوربین مدار بسته دفتر مرکزی تلویزیون مرکزی چین که در سال 2008 تأسیس شد یک شاهکار  معماری خیره کننده است که به نظر می رسد گرانش را زیر پا می گذارد و به نمادی از خط افق جذاب پکن تبدیل شده است . این ساختمان مجلل که به بهترین شکل به عنوان یک حلقه سه بعدی پیچ خورده توصیف می شود ، دارای ارتفاع 234 متری (768 فوت) است و توسط دو برج خمیده شکل گرفته است که 90 درجه در بالا و پایین خم شده و یک لوله پیوسته را تشکیل می دهند . تسهیل دسترسی بی سابقه به قدرت رسانه ای چین یک حلقه عمومی بازدیدکنندگان را در مسیری اختصاصی در سراسر ساختمان قرار می دهد و پروژه های روزانه استودیویی و نمای پانورامای دیدنی از شهر پکن را آشکار می کند.

به عنوان یک معمار و یا ساختمان ساز لازم است که دانش کافی در زمینه مستحکم ترین ، معروف ترین و زیبا ترین سازه های چین و سراسر جهان داشته باشید تا بتوانید با بهره گیری از نکات استفاده شده در ساخت این سازه ها به تاسیس سازه هایی بپردازید که بعد ها به عنوان شاهکار ها و میراث های معماری در نظر گرفته شود . به نظر می رسد بتوان با استفاده از نکات استفاده شده در ساخت این سازه ها به ساخت ویلا ها و برج های زیبای جهانی پرداخت . شاید هم بتوان در شمال و جنوب کشور پنت هاوس هایی ساخت که مورد توجه بسیاری از افراد علاقه مند قرار گیرد .

این کشور در قاره آسیا قرار دارد و نخستین کشور پر جمعیت دنیا می باشد. امروزه به دلیل پیشرفت های بیشماری که داشته، جزء عظیم ترین مرکز اقتصادی دنیا محسوب می شود. از آنجایی که ۱۴ مرز شراکتی با سایر کشورها دارد.

هر ساله مسافران زیادی به آنجا می روند، که ممکن است به قصد تجارت یا تفریح باشد. این کشور تاریخچه ای طولانی دارد و شاهان آن با عظمت بسیاری در دنیا حکمرانی می کردند. برای همین بناهای تاریخی باشکوه ،طراحی شگفت انگیز و جذاب زیادی دارد، که باعث جذب گردشگران فراوانی می شود.

علاوه بر این سنن و تفکرات مردمان این سرزمین نیز در جذب گردشگر بی تاثیر نیست. چین به کشور قصه ها مشهور است و دارای آب وهوای گوناگون می باشد بدین صورت که در بخش شمال آب و هوای خشک، جنوب معتدل و غرب سرد است. زمان مناسب جهت سفر به این کشور شهریور و آبان است.

در بخش های شمالی چین قرار دارد و پیشینه آن ۵ قرن قبل از میلاد است. این دیوار با دارا بودن طولی به اندازه ۷ هزار کیلومتر، در دوران حکمرانی چین و جهت محافظت از مرزها احداث شده این دیوار به دیوار چین معروف است .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه