خانه هوشمند دگرگونی اساسی در زندگی بشر

7 اسفند 1400
0 دیدگاه
خانه هوشمند 48579646474

جهان هر لحظه در هر جنبه در حال پیشرفت است به طوری که زندگی همه ما را هم تحت تاثیر خود قرار داده سبب شده انسان به بهترین و راحت ترین شکل نیز زندگی خود را اداره کنند. شاید به صورت پراکنده  درباره خانه هوشمند ویلا در مازندران شنیده باشید  و یا  به گوش شما آشنا باشد. با ما باشید تا شما را نیز با این خانه آشنا کنیم .

شاید تا قبل از اینکه تلفن های همراه لمسی طراحی و ساخته شوند برای شما خیلی عجیب به نظر می رسید که بتوانید گوشی را با خود هرجا ببرید و یا قبل از اینترنت خیلی حیرت انگیز بود که بتوانید از سراسر جهان با افراد ارتباط برقرار کنید . به همین دلیل شایدبرای برخی از افراد شنیدن  خانه هوشمند نیز کمی گنگ  و مبهم به نظر برسد اما در ادامه مطلب شما را با این مسئله نیز آشنا می کنیم :

شاید اگر به شما بگوییم که شما هم تقریبا در خانه ای که هوشمند سازی شده است  زندگی می کنید کمی جا بخورید اما شما هم از در های ریموت دار  و یا آیفون های تصویری ، تایمر اجاق گاز و…. استفاده می کنید که کاربرد آن ها نیز برای شما نیز عادی شده است .  اما ما در این مطلب می خواهیم چیزی بیشتر از این موارد مثال بزنیم  .

 

خانه هوشمند 48579646474

 

در ابتدا بگذارید با تعریفی ساده ، خانه هوشمند را برای شما نیز معرفی کنیم :  آیا تابه حال این حس را تجربه کرده اید که از صبح  تمام کارها خانه را انجام داده اید و حالا نشسته اید که کمی استراحت کنید اما تازه به این فکر می افتید که باغچه خود را آبیاری نکرد اید و یا لامپ اتاق را خاموش نکرده اید ؟  درست است حس بسیار بدی است! و در همان لحظه دوست داشتید با یک دکمه همه این کار ها به صورت خودکار انجام دهید .

باید بگوییم که با تکنولوژی این رویا نیز تحقق پیدا کرده است  . خانه های هوشمند ویلای سرخرود  این امکان را فراهم آورده اند که با یک کنترل از راه دور و یا با نصب اپلیکیش درون موبایل هرجا که هستید  با آسودگی خاطر آن را کنترل کنید . باغچه خود را آبیاری کنید ، درب خانتان قفل و یا باز کنید ، خانه تان را چک کنید ، نور  و دمای آن را نیز کنترل کنید  و بسیاری کار های دیگر که با هوشمند سازی خانه ها نیز  همه این موارد نیز امکان پذیر است .

در واقع هوشمند سازی ویلا در شمال  به زبان ساده  خانه ای بسیار شیک بوده که همه اجزای برقی آن نیز به وسیله یک سیستم مرکزی یکپارچه کنترل شده و به خوبی با هم کار می کنند. به طوریکه در خانه هوشمند فرد به راحتی در هر جا که هست حتی خارج از کشور با دسترسی به اینترنت خانه خود را کنترل و نظارت کند  .

 

خانه هوشمند 7887552365412589652

 

مزیت های خانه هوشمند  ویلا در مازندران :

بدیهی است که با هوشمند سازی خانه آسایش و راحتی اولین چیزی است که می تواند برای فرد به ارمغان بیاورد .

دومین مزیت خانه هوشمند دادن و گرفتن اطلاعات است . یعنی چه ؟ به طور مثال اگر بیرون از خانه باشید و از سیستم گرمایش و سرمایش خانه نیز اطلاعی نداشته باشید  شما می توانید با نگاه کردن به درجه آن نیز آن ها را تنظیم نمایید .  و روشنایی خانه تان را کنترل کنید . در حالت کلی در غیاب خود کاری کنید که به ظاهر در خانه هستید که این راه می تواند به ایمنی خانه شما کمک کند چراکه با خاموش روشن شدن چراغ ها با دزد ها  به این فکر می کنند که شما در خانه هستید .

اگر فرد سالخورده  و یا بیمار در خانه دارید به طور حتم زمان میل کردن قرص آن ها نیز بسیار مهم است . اما شاید گاهی اوقات این ساعت ها به دلیل فراموشی و یا دور بودن از خانه نیز جابه جا می شود. خانه هوشمند می تواند در این زمینه هم  کمک شما بیاید. شما طبق برنامه ی زمانی که به او می دهید با پخش زنگ هشدار و آلارم حتی  از راه دور هم می توانید به راحتی از دلبندانتان نیز مراقبت کنید به همین راحتی !

پیش تر به این موضوع اشاره شد که می توانید با استفاده از قفل های هوشمند می توانید درب را باز یا بسته کنید. همچنین شما می توانید از راه دور درب خود را باز یا بسته کنید. به عبارت دیگر اگر به سفر رفته اید و فراموش کرده اید که درب خانه تان را قفل کنید می توانید از راه دور درب خانتان را قفل کنید  . لازم به ذکر است که این قفل ها مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت و کارت RFID، صفحه کلید تاچ جهت باز کردن از طریق پسورد و کلید مکانیکی می باشد. بر این اساس شما می توانید هر فردی که وارد می شود را شناسایی کنید. علاوه بر این می توانید به افراد خاصی حق ورود بدهید

 

خانه هوشمند 98748964874874874

 

دوربین های امنیتی

شاید از مهمترین مزیت هایی که هوشمند سازی خانه ها نیز این امکان را فراهم آورده اند ، دوربین های امنیتی  بوده که ساکنان خانه زمانی که بیرون از خانه هستند، می توانند با دوربین های امنیتی هوشمند خانه را نظارت کنند. حتی جالب است بدانید که حسگرهای حرکتی می توانند ساکنان، میهمانان، دزد را از هم تشخیص داده و کاربر را از رفتارهای مشکوک باخبر سازند.

دیگر لازم نیست که با سفر رفتن کلید خانه تان را به همسایه بسپارید تا به گل هایتان آب بدهد !

باغچه ها با آبیاری هوشمند همیشه سرسبزهستند  برای این کار شما تنها کافیست برنامه زمانی را انتخاب کنید.

شما می توانید با  لمس یک  دکمه نیز پرده اتاق خود راکنار بکشید و طلوع و غروب آفتاب را تماشا کنید  و بدون اینکه کوچک ترین حرکتی نیز به خود بدهید .

 

خانه هوشمند 487874888744558

 

مزیت های دیگر خانه هوشمند :

  1. صرفه جویی در وقت و هزینه
  2. راه آسان برای کنترل کردن
  3. کاهش مصرف انرژی
  4. و موارد دیگری که رفاه زندگی شما را بالا می برند.
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه