معروف ترین قلعه های ترانسیلوانیا کدامند ؟

14 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
قلعه معروف ترانسیلوانیا 595965955

ترانسیلوانیا یکی از زیبا ترین مناطق رومانی و همچنین یکی از شهر های افسانه ای می باشد که گفته می شود دراکولا ها حضور پر رنگی در این شهر داشته اند .
این شهر همچنین خانه شهرهای زیبایی مانند براسوف ، سیبیو و سیگیسوارا بوده و مکان های تاریخی و فرهنگی بسیار زیبایی را در خود جای داده است .
از جمله دیدنی ترین سازه های این شهر می توان به قلعه های زیبا و پر رمز و رازی اشاره کرد که هر کدام تاریخ ، فرهنگ و تمدن را به همگان معرفی می کند. قرار گیری این قلعه ها در مکان های منحصر به فرد  با معماری جذاب موجب محبوبیت این سازه ها گشته است . در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین و معروف ترین قلعه های این شهر خواهیم پرداخت .

قلعه بران

قلعه بران (Bran Castle) یک قلعه تاریخی در رومانی است که در شمال غربی کشور و در نزدیکی شهر براشوو (Brasov) قرار دارد. این قلعه به خاطر ارتباط آن با داستان دراکولا (Dracula) مشهور شده است. داستان دراکولا، کتابی به قلم برام استوکر است که در سال 1897 منتشر شد. در این کتاب، شخصیت دراکولا یک ارباب ظالم و خون‌آشام است که در قلعه‌ای در ترانسیلوانیا زندگی می‌کند. همچنین در داستان به داخلی‌های قلعه و حتی گذرگاهی که به قلعه می‌رسد اشاره شده است. از آنجا که قلعه بران در منطقه‌ای قرار دارد که با تاریخچه‌ای طولانی و تاریخی در ترانسیلوانیا مشهور است، این قلعه با داستان دراکولا به شدت مرتبط شده است و بسیاری از بازدیدکنندگان از سراسر جهان به دلیل این داستان این قلعه را بازدید می‌کنند.

قعله بران ترانسیلوانیا پوشیده از درختان کاج 5416265652

قلعه کانتاکوزینو

قلعه Cantacuzino واقع در بوستنی ، در امتداد منطقه توریستی و زیبای دره Prahova  یکی از جذاب ترین مکان های پر بازدید در جهان می باشد.  این قلعه نئو-رومانیایی که در سال 1911 تکمیل شده است  در یک مکان زیبا ، با چشم انداز های باشکوه از کوه های کارپات و باغ های جذاب قرار دارد . این قلعه تا زمان ورود کمونیست ها متعلق به خانواده کانتاکوزینو بوده است .

قلعه راسنوف

یکی از قلعه های منحصر به فرد ترانسیلوانیا که مورد توجه بسیاری از محققان و گردشگران قرار گرفته است ، قلعه زیبا  راسنوف می باشد . این قلعه که در بالای تپه ای سنگی در پای کارپات ها قرار گرفته است ، به زیبایی با خیابان های سنگ فرش حفظ شده است . قدمت قدیمی ترین بنا های این سازه به قرن 14 بر می گردد . امروزه بازدیدکنندگان می توانند در اطراف ارگ گشت بزنند و از خانه های قرون وسطایی که به فروشگاه های سوغاتی ، موزه قرون وسطا یا کلیسای قدیمی تبدیل شده اند دیدن کنند .

ترانسیلوانیا 6874657486857446678568746

قلعه کوارتا

قلعه کوارتا در زمانی که ساخته شد، به عنوان یک قلعه دفاعی برای محافظت از اطراف منطقه برای سپری کردن از حملات دشمنان و تروریست‌ها بسیار مهم بود. این قلعه از دیوارهای بسیار قوی و برج‌های بلندی بهره می‌برد که برای دفاع از شهر و سکونتگاه ساکنان آن بسیار مناسب است. در قرن ۱۵، بخشی از قلعه به عنوان زندان استفاده شد و پس از آن، این قلعه به عنوان یک محل اقامت برای نخبگان و افراد مهم منطقه مورد استفاده قرار گرفت. از جاذبه‌های دیدنی قلعه کوارتا، برج لوئیس، برج اسکارا و برج زنجیره‌ای معروف به برج ترومپته، بازدید کنندگان را به خود جذب می‌کند. همچنین، اتاق شاهدان و سالن اصلی با طراحی داخلی زیبا و پوشیده شده از دیوارهای آجری همچنین مورد توجه است. به طور کلی، قلعه کوارتا یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار مهم در ترانسیلوانیا است که با معماری خاص و تاریخی آن بسیار زیبا است.

قلعه کوارتا ترانسیلوانیا در دل جنگل 4565652652632

قلعه فاگاراس

قلعه فاگاراس یکی از معروف ترین قلعه های پر طرفدار جهان است که در مرکز شهر واقع شده است . فاگاراس شهری کوچک در جنوب ترانسیلوانیا ، در جاده بین براسوف و سیبیو است ، بنابراین رسیدن به قلعه بسیار آسان است .
این سازه توسط دیوارهای سنگی محکم و خندق هایی احاطه شده است که در طول تاریخ آن را از حمله دشمنان حفظ کرده است .
این بنا از سال 1310 میلادی در محل استحکامات قدیمی ساخته شده است . در گذشته نه چندان دور  قلعه فاگاراس به عنوان زندان کسانی که با رژیم کمونیست مخالف بودند مورد استفاده قرار گرفته است . این کاخ امروزه تقریباً به طور کامل بازسازی شده و موزه سرزمین فاگاراس را در خود جای داده است و مجموعه های جالبی در مورد تاریخ و مردم نگاری منطقه دارد.

قلعه پلس

قلعه پلس به عنوان یکی از موزه‌های تاریخی ترانسیلوانیا به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا به بخش‌های مختلفی از قلعه دسترسی پیدا کنند، از جمله اتاق‌های داخلی، بالا بردن برج‌ها و تراس‌ها. همچنین قسمتی از این قلعه به عنوان موزه نوشیدنی‌های الکلی شناخته می‌شود که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد نوشیدنی‌های سنتی ترانسیلوانیا را بچشند. قلعه پلس همچنین به عنوان محلی برای برگزاری جشن‌ها، نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی، کنسرت‌ها و رویدادهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قلعه همچنین به عنوان محل تصویربرداری برای فیلم‌های مختلف هالیوودی مانند فیلم “The Nun” شناخته شده است.

قلعه پلس ترانسیلوانیا با معماری بی نظیر 652165263263

قلعه تارگو مورس

قلعه تارگو مورس که در نیمه اول قرن هفدهم ساخته شده است یکی از سازه های محبوبی است که استحکامات آن حداقل دو قرن قدیمی تر بوده است . این قلعه توسط دیوار ها و پنج برج مستحکم و همچنین سنگر های عظیم دروازه احاطه شده است .

قلعه تلهکی

یکی از قلعه های پنهان و قدیمی  رومانی ، قلعه تلکی می باشد که  در طی سال های 1772 و 1803 میلادی به سبک باروک ساخته شده است . این قلعه نسبتاً کوچک دارای یک حیاط داخلی کوچک به شکل u و متعلق به خانواده تلهکی است که قصد دارند آن را بازسازی کنند و گردشگران بیشتری را به روستای گورنستی که قلعه در آن قرار دارد جذب کنند. این قلعه معروف ترانسیلوانیا هر ساله گردشگران خارجی و داخلی بسیاری را به خود جذب می نماید .

ترانسیلوانیا 856784567868634896489

 کلیسای مستحکم هارمان

این سازه یکی دیگر از سازه های پر طرفدار ترانسیلوانیا است که در قرن سیزدهم توسط ساکسون ها ساخته شده است و توسط دیوارهای محکمی که توسط 7 برج تحمیل شده احاطه شده است . این کلیسا در نزدیکی Brasov ، یکی از زیباترین شهرهای رومانی واقع شده است .

قلعه آلبا کارولینا

این قلعه یکی از محبوب ترین و بزرگ ترین قلعه های رومانی است که  دارای بیش از سه قرن سابقه بوده و مساحت عظیمی را شامل می شود که شامل بسیاری از بنا های تاریخی الهام بخش است . این سازه اولین بار برای مقابله با تهدید عثمانی در زمان حکومت هابسبورگ به سبک ووبان ساخته شد.

قلعه دوا

قلعه دوا یکی از قلعه های معروف ترانسیلوانیا واقع در دوا، شهرستان هوندوآرا ، در بالای یک مخروط آتشفشانی  مشرف به شهر ساخته شده است . این قلعه معروف یک شهرک استراتژیک بوده است که برای دفاع از ترانسیلوانیا استفاده می گشته. در سال 1849 میلادی قلعه تقریباً در اثر انفجار تخریب شده .  امروزه قلعه تخریب شده  نوسازی شده و می توان از آن بازدید کرد . برای رسیدن به قلعه باید از 113 پله بالا بروید .

قلعه کورفین

قلعه کورفین در شمال غربی ترانسیلوانیا و در نزدیکی شهر کلوج قرار دارد. این قلعه در قرن ۱۷ ساخته شده و به دلیل معماری زیبا و مناظر طبیعی دور اطراف جذابیت زیادی دارد. این قلعه در سال ۱۹۹۹ به عنوان یکی از قلعه‌های تاریخی و فرهنگی ترانسیلوانیا به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. قلعه کورفین در حال حاضر به عنوان موزه‌ای با هزینه ورودی برای بازدیدکنندگان در دسترس است. بازدید از این قلعه به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا بخش‌هایی از قلعه را که شامل اتاق‌های جنگی، اتاق‌های زندگی، نمایشگاه‌هایی درباره تاریخ و فرهنگ منطقه و مجموعه‌ای از سلاح‌های قدیمی می‌شوند، ببینند. همچنین این قلعه دارای دیدی بسیار زیبا از دور اطراف و مناظر طبیعی است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد از زیبایی‌های طبیعی ترانسیلوانیا لذت ببرند.

قلعه کورفین در ترانسیلوانیا بکر و زیبا 54652652625

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه