خرید خانه باغ طرح روستایی چه ویژگی دارد؟

1 بهمن 1401
0 دیدگاه
خانه باغ با طرح روستا 325678664

وقتی صحبت از طراحی خانه باغ طرح روستا می شود، ممکن است در اولین مرحله یک کلبه اسکی چوبی یا یک خانه قدیمی و نیمه چوبی را تصور کنید. ولی در واقع طراحی دکوراسیون داخلی روستایی فقط در الوارهای زمخت و تیره، خطوط ضخیم یا شعله های آتش خلاصه نمی شود. خانه باغ با طرح روستا با چوب های کهنه، پارچه های دست دوز و یک تصویر دنج شناخته می شوند. امروزه طراحی ویلا (روستایی) به دلیل داشتن طراحی زیبا طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع خانه ها سراسر گرما و صمیمیت هستند. همچنین به عبارت “خانه آنجاست که دل آنجا باشد” معنا می دهند. برخی افراد تصور می کنند که سبک طراحی دکوراسیون داخلی روستایی و آسیایی قابل تلفیق نیستند. اما اینگونه نیست. در این مقاله قصد داریم تمام نکات درباره طراحی و خرید خانه باغ طرح روستایی را به شما ارائه دهیم.

خانه‌ باغ ‌های روستایی معمولا سقف‌هایی چوبی دارند که با الوارهای موازی و یا ضربدری سقف خانه را ساخته ‌اند. در طراحی خانه باغ به سبک روستایی، نیازمند یک سقف چوبی هستید. برای این که خانه احساس یک خانه مدرن، زیبا و کمیاب را بدهد بهتر است سقف را با سلول‌ های چوبی تزیین کنید. چوب‌های مقطع و تکه تکه روی سقف خانه، یک نمای طبیعی از فضای بیرون را به خانه وارد می کنند. درنتیجه محیط داخلی با فضای بیرونی در طبیعت نزدیک خواهد بود. از آنجایی که خانه باغ روستایی در دل طبیعت قرار گرفته، دارای نمای خارجی بسیار زیبا است. وجود درختان و رودخانه‌های اطراف و… به خانه باغ روستایی جلوه فوق العاده ای می بخشد. در طراحی این نوع خانه باغ رنگ‌ های مورد نباید فقط به استفاده از رنگ قهوه ای بسنده کرد. استفاده از رنگ ‌های گرم و رنگ ‌های دیگری که در طبیعت وجود دارد بهترین انتخاب است.

خانه باغ با طرح روستا 326478665451

ویژگی های خانه باغ طرح روستا

تیر های ساخته شده از چوب خام به نوعی نماد خانه باغ با طرح روستا است. هیچ گزینه ‌ای به اندازه این تیرها که روی سقف و در معرض دید قرار دارند، حال ‌وهوای سبک روستایی را برای شما القا نخواهد کرد. البته این تیر ها علاوه بر سقف، به ‌عنوان چهارچوب در، پنجره و یا شومینه نیز به کار گرفته می شوند. تیرهای مستطیل شکل تیز و محکم به نظر می ‌رسند و تیرهای چوبی که به‌ صورت گرد برش خورده‌اند فضایی آرام و راحت را به ذهن بیننده انتقال می دهند. اسباب‌اثاثیه این خانه ها اغلب دست ساز هستند. اثاثیه خانه باغ های روستایی شکل و طراحی ساده‌ای دارند. همین سادگی باعث جلب توجه مواد اولیه به ‌کار رفته در اثاثیه بیشتر از طرح و شکل آنها می شود.استفاده از مبلمان سنگین، چوبی و سنگی از ویژگی های رایج خانه باغ با طرح روستا است.

نکات مهمی که باید هنگام خرید خانه باغ روستایی بدانید

احتمال اینکه وقتی نام از خانه باغ روستایی و سنتی به گوشتان برسد و شما به طرف مازندران و شمال حرکت کنید بسیار بالاست . و این مسئله دور از انتظار نیست که به واسطه آب و هوای دلچسب و دلپذیر ، جاذبه های گردشگری و طبیعت بسیار سرسبز در خطه شمال کشور درصد بسیار بالایی از افراد به دنبال خرید ویلا و خانه باغ های روستایی و یا حتی اجاره برخی از خانه های ویلای باشند .  افراد و خانواده های زیادی به دنبال گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات خود در شمال می باشند به همین علت هنگام تعطیلات گزینه های مناسب را برای خرید در بافت روستایی مازندران و شمال جستجو می کنند .

همانطور که می دانید بافت روستایی در شمال کشور ، زیباترین سبک زندگی را معرفی می کند . اصولا در مناطقی که خانه باغ  های روستایی ساخته شده اند تمامی افراد ساکن در این مناطق از حال یگدیگر با خبر هستند و صمیمیت و مهربانی در بین آن ها موج می زند . زندگی در چنین مناطقی بسیار لذت بخش وبه همراه پر از آرامش و دلگرمی می باشد .

معمولا زندگی کردن در خانه روستایی در فصول گرم سال راحت تر می باشد . شما به راحتی در هر منطقه ای که بخواهید در مسیر می توانید توقف کنید و حتی می توانید  از میان مزرعه های سرسبز و زیبا رد شوید و یا در صورت تمایل قدم بزنید . به هرحال خانه های روستایی شور و هیجان خاص خود را دارد . اگر به دنبال خانه های زیبا برای زندگی هستید ما به شما خرید ویلا و خانه باغ روستایی مازندران را پیشنهاد خواهیم کرد .

چرا خانه باغ طرح روستایی

همانطور که همه میدانید خانه های طرح روستایی معماری بسیار منحصر به فردی دارند .فضای داخلی و اطراف آنها بسیار سرسبز و زیباست . خانه باغ های طرح روستایی نیز تا حدی چنین ویژگی هایی دارند .اکثر افراد برای زندگی و یا تفریح چنین خانه باغ هایی را بر می گزینند . برای گذراندن اوقات فراغت پیشنهاد ما به شما خرید خانه باغ هایی است که طرح روستایی دارند .

ویژگی های خانه باغ طرح روستایی

به طور کلی ویژگی های خانه باغ های طرح روستایی قابل وصف نخواهند بود . اما برای درک بهتر باید گفت به دلیل بارندگی و رطوبت در دامنه کوه البرز و یا در نزدیکی های دریای خزر معماری خانه های آنها به گونه ای است که با شرایط آب و هوایی سازگار باشند . در ادامه نیز دیگر ویژگی های آن را به شما معرفی خواهیم کرد .

نکات مهمی که باید هنگام خرید خانه باغ روستایی بدانید احتمال اینکه وقتی نام از خانه باغ روستایی و سنتی به گوشتان برسد و شما به طرف مازندران و شمال حرکت کنید بسیار بالاست . و این مسئله دور از انتظار نیست که به واسطه آب و هوای دلچسب و دلپذیر ، جاذبه های گردشگری و طبیعت بسیار سرسبز در خطه شمال کشور درصد بسیار بالایی از افراد به دنبال خرید ویلا و خانه باغ های روستایی و یا حتی اجاره برخی از خانه های ویلای باشند . افراد و خانواده های زیادی به دنبال گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات خود در شمال می باشند به همین علت هنگام تعطیلات گزینه های مناسب را برای خرید در بافت روستایی مازندران و شمال جستجو می کنند . همانطور که می دانید بافت روستایی در شمال کشور ، زیباترین سبک زندگی را معرفی می کند . اصولا در مناطقی که خانه باغ های روستایی ساخته شده اند تمامی افراد ساکن در این مناطق از حال یگدیگر با خبر هستند و صمیمیت و مهربانی در بین آن ها موج می زند . زندگی در چنین مناطقی بسیار لذت بخش وبه همراه پر از آرامش و دلگرمی می باشد . معمولا زندگی کردن در خانه روستایی در فصول گرم سال راحت تر می باشد . شما به راحتی در هر منطقه ای که بخواهید در مسیر می توانید توقف کنید و حتی می توانید از میان مزرعه های سرسبز و زیبا رد شوید و یا در صورت تمایل قدم بزنید . به هرحال خانه های روستایی شور و هیجان خاص خود را دارد . اگر به دنبال خانه های زیبا برای زندگی هستید ما به شما خرید ویلا و خانه باغ روستایی مازندران را پیشنهاد خواهیم کرد . 87968798796879687687968

متریال خانه باغ و استقامت

خانه باغ طرح روستایی با متریالی از جمله گل و یا چوب و از جمله این موارد ساخته میشوند . همچنین استقامت آن ها بسیار بالاست . خانه های روستایی به دلیل ساخته شدن با چوب و گل و سفال بسیار خنک هستند .

پنجره

خانه باغ های طرح روستایی دارای پنجره های زیبا رو به ویوی طبیعت و حیاط می باشند .اگر علاقه زیادی به جنگل رفتن برای تماشا کردن فضای زیبا و سرسبز دارید ما به شما خرید خانه باغ های طرح روستایی را پیشنهاد میکنیم . این ویلاها بسیار سرسبز و زیبا هستند همچنین همیشه هوای تازه و سرشار از اکسیژن را تنفس خواهید کرد .

باغچه و درختان

اکثر خانه های روستایی دارای باغچه های بزرگ به همراه درختان بلند هستند . داشتن باغچه به شما این امکان را می دهد تا گل های زیبا بکارید و از جلوه زیبای آن در حیاط خانه باغ خود لذت ببرید. وجو درختان در حیاط خانه باغ هم میتواند سایبان محسوب شود و هم اگر درختان میوه باشند میتوانید از میوه های آن ها استفاده کنید .

استفاده از عناصر چوبی برای دکوراسیون

خانه باغ های روستایی دارای فضایی دنج برای نشستن و لذت بردن از طبیعت یا گذراندن اوقات فراغت هستند . این فضای دنج معمولا با میز ، صندلی و یا با تخت های چوبی به وجود می آیند .حتی ممکن است کوسن های سنتی و دست ساز نیز برای زیبا سازی این فضای رویایی خیره کننده باشند .

خانه باغ روستایی الهام گرفته از طبیعت

چنانچه شما هم مانند بسیاری از افراد طرفدار این سبک معماری هستید، خرید خانه باغ طرح روستا بهترین انتخاب برای شما می باشد. طراحی خانه باغ به طرح روستا، در حقیقت از طبیعت الهام گرفته شده از طبیعت است. اصولا المان‌ ها و آیتم‌ هایی که در طراحی داخلی خانه باغ ها از طبیعت نشات گرفته باشند حس آرامش بیشتری را به ساکنان خود منتقل می کنند. از جمله جذابیت هایی که در طراحی ویلا به سبک جالب توجه است، استفاده از چراغ های آویزی چوبی یا فلزی با ظاهری ساده است. پرده‌ ها نیز در این نوع از طراحی داخلی دارای طرحی ساده و جنسی ضخیم مانند گلیم می باشند. تا می توانید استفاده از لوازم و اکسسوری های پر زرق و برق خودداری کنید. چرا که این ابزار فضای خانه باغ را از بافت و حالت طبیعی خود دور خواهد کرد.

خانه باغ با طرح روستا 023465746542450

طراحی خانه باغ روستایی

طراحی خانه باغ طرح روستا، نیازمند سلیقه و ذوق هنری است. البته مهارت طراح نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی خانه باغ روستایی، برای هر فضایی مناسب نیست. بنابراین افراد نباید بدون مشورت با مهندس معمار اقدام به اجرای این نوع طرح کنند. معمولا این نوع طراحی مناسب آن دسته از ویلاهایی است که در نقاط کوهستانی و سرد قرار دارند. چرا که این سبک ویژگی هایی دارد که در تناسب با چنین فضایی است. اصولا رنگ ها در سبک روستایی گرم هستند. بطور کلی رنگ های گرم می تواند گزینه خوبی برای نقاط سرد و کوهستانی باشد. البته این سبک را در سایر مناطق نیز می توان اجرا کرد. بهتر است برای رسیدن به نتیجه مطلوب در سایر مناطق، حتما از یک مهندس معمار ماهر مشورت و کمک گرفته شود. خانه باغ طرح روستا، به طبیعت بسیار نزدیک است. بنابراین گزینه خوبی برای افرادی است به دنبال آرامش هستند.

برای اینکه فضا بیش از پیش حالت طبیعی پیدا کند در طراحی این نوع سبک از چوب و سنگ به مقدار زیاد استفاده می‌شود. استفاده از چوب و سنگ نه به دکوراسیون داخلی محدود نمی‌شود. در محوطه و نمای خانه باغ به سبک روستایی نیز چوب و سنگ و عناصر طبیعی به چشم می‌آید. چوب و سنگ های مورد استفاده در طراحی خانه باغ روستایی غالبا سطح ناهموار و غیر صیقلی دارند. چنانچه بخش‌هایی از خانه باغ طرح روستا، فلز به کار برده شود این فلز نباید از نوع براق باشد. شومینه در طراحی داخلی خانه باغ روستایی برای اینکه فضا بیش از پیش طبیعی شود کاربرد زیادی دارد. متریال مورد استفاده برای شومینه این نوع خانه باید حالت طبیعی داشته باشد. بنابراین سنگ‌های ناصاف مثل سنگ‌های رودخانه ای، بهترین گزینه هستند. متریال و مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی خانه باغ روستایی، باید در هماهنگی با یکدیگر باشند.

محوطه خانه باغ روستایی

طراحی نمای بیرونی و محوطه خانه باغ روستایی مانند دکوراسیون داخلی آن، قواعد خاص خود را دارد. نمای خارجی و محوطه خانه باغ های روستایی نیز مانند داخل ویلا ساده هستند. سنگ و چوب فراوان ترین متریال برای طراحی این نوع محوطه سازی است. معمولا گل و گیاهانی که برای طراحی خانه باغ روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر فرم طبیعی دارند. گیاهان هرس شده  و در اصطلاح آرایشی جایگاه چندانی در خانه باغ طرح روستا ندارند. در نظر گرفتن یک طراحی محوطه شبیه جنگل، می ‌تواند در تناسب با خانه باغ روستایی باشد و فضا را بیش از پیش طبیعی جلوه دهد. به همین منظور با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی ‌منطقه و عدم محدودیت برای نگهداری انواع گوناگون گیاهان، می ‌توان از درختانی چون کاج و سرو بهره گرفت. این درختان در نزدیک کردن فضای خانه باغ به حالت جنگلی تاثیر به سزایی دارند.

عناصر کاربردی در دکوراسیون روستایی

اغلب سطح اثاثیه و پارچه‌ های به‌ کار رفته در دکوراسیون خانه باغ طرح روستا،  کمی زیر و خشن هستند. از آنجایی که بیشتر وسایل و متریال در این دکوراسیون از مواد خام تهیه می‌شوند، طراحی و ظاهر وسایل کمی حالت نخراشیده و ناهموار دارد. تنوع رنگ‌ها، جنس و شکل عناصر طبیعی است که دکوراسیون این خانه ها را منحصر به ‌فرد می‌ کند. در خانه‌ باغ روستایی اغلب وسایل از چوب خام با سطحی زبر ساخته می شوند. این موضوع درباره منسوجات و پارچه‌  های به‌ کار رفته در سبک روستایی نیز صدق می کند. و پارچه‌های کنفی و کف ‌پوش‌ها و دیوارپوش‌های پوستی از عناصر اصلی و کاربردی در این سبک می باشند. استفاده از دکوراسیون روستایی همانند در آغوش گرفتن طبیعت است. داشتن پنجره‌ هایی بزرگ با چشم‌اندازی از طبیعت که نور را به داخل خانه هدایت می ‌کند یکی از ویژگی‌های مهم خانه باغ های روستایی است.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه