انتخاب سبک مناسب برای دکوراسیون داخلی ویلا

11 آذر 1400
0 دیدگاه
دکوراسیون داخلی ویلا 5986548654854865478

طبیعی است که دیزاین فضاهای کوچک بسیار ساده است. اما وقتی صحبت از طراحی فضای داخلی یک فضای بزرگ همچون ویلا می شود، قطعاً کاری چالش برانگیز و جالب خواهد بود. بزرگترین چالش در دکوراسیون داخلی ویلا، برجسته سازی هر فضا در عین حفظ یکنواختی و ظرافت آن است. در نتیجه شناخت انواع مختلف سبک ها و نیز رعایت نکات اساسی درباره طراحی دکوراسیون داخلی ویلا با هر سبک به شما کمک می ‌کند. با رعایت این نکات با توجه به علایق شخصی خود و نیز توجه به بودجه ای که برای این منظور در نظر دارید، می توانید سبک مناسب خود را انتخاب کرده و آن را به بهترین شکل اجرا نمایید. انتخاب درست و اجرای صحیح باعث ایجاد فضایی مطلوب و لذت بردن از نتیجه نهایی خواهد شد. در این مقاله به نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا می پردازیم.

دکوراسیون داخلی ویلا 5668464541122550

ممکن است افرادی به ویلاهای بزرگ علاقه نداشته باشند و یا فضای در دسترس کمتری داشته باشند . به همین علت می توانند از ویلاهای کوچک استفاده کنید . طراحی ویلاهای کوچک باید به صورتی باشد که نمای داخلی شلوغ دیده نشود .برای طراحی ویلاهای کوچک باید اصولی را در نظر بگیرید ما در ادامه آن ها را به شما خواهیم گفت ؛

  • از پنجره های بزرگ و سراسری استفاده کنید .
  • رنگ های تیره در طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده نکنید زیرا باید کوچک نشان داده شدن نمای ویلا می شود .
  • از سقف مناسب برای ویلای خود استفاده کنید .
  • نورگیری از اصلی ترین بخش ویلا می باشد ؛ ویلای کوچک باید نورگیر باشد و آفتاب به درون فضای داخلی آن نفوذ کند .
  • درختان مرتفع بکارید تا ویلا بزرگتر نشان داده شود .

اصول طراحی ویلا

  • به دنبال زیبا سازی محوطه ویلای خود باشید و هرگز محوطه سازی ویلا را فراموش نکنید .
  • قبل از ساخت نمای ویلا با تمامی نماهای آشنا شوید و تحقیقات لازم را انجام دهید تا بعد گذشت چندین ماه یا چندین سال پیشمان نشوید .
  • نورپردازی از اصلی ترین بخش برای جلوه ویلا محسوب می شود .
  • باربیکیو یا استخر را فراموش نکنید
  • از رنگ های مناسب برای طراحی ویلا استفاده کنید .
  • از گل و گیاهان زینتی در محوطه خارجی ویلا استفاده کنید .
  • موقعیت پنجره را در نظر بگیرید ( رو به منظره زیبایی قرار داشته باشد )
  • از طراحان با تجربه برای طراحی و ساخت ویلا استفاده کنید .
  • از بهترین و با کیفیت ترین مصالح استفاده کنید .

شناخت انواع ویلا از نظر دکوراسیون داخلی

  • ویلاهای حومه شهر: این نوع ویلاها با مصالحی ساده مانند بتن و آهن ساخته شده اند. اما به تمام عناصر راحتی ویلا مجهز هستند.
  • ویلاهای شهری: بزرگتر از خانه های مستقل هستند و در فضاهای بزرگ واقع شده اند. ممکن است دارای معماری مدرن، و گاهی اوقات سبک روستایی یا مدیترانه ای باشند.
  • ویلاهای لوکس: دارای طراحی منحصر به فرد هستند و در مکان های عالی و در بعضی موارد حتی با ساحل یا بندر خصوصی قرار دارند. ویلاهای لوکس مجهز به امکاناتی چون استخر، جکوزی، سونا، زمین تنیس، اتاق سینما، اتاق بازی و … می باشند.
  • ویلاهای اکولوژیکی: از مواد طبیعی و تجدید پذیر ساخته شده اند. ویلای اکولوژیکی طبیعت گرا هستند و در جهت استفاده بیشتر از نور خورشید و صرفه جویی در انرژی ساخته می شوند.
  • ویلاهای مدرن: ویلاهای مدرن از محبوب ترین ویلاهایی هستند که از همه امکانات رفاهی برخوردارند.

دکوراسیون داخلی ویلا 9654864648634863846347868

 

رعایت چه نکاتی در طراحی داخلی ویلا الزامی است؟

  • حفظ ایمنی در معماری و طراحی داخلی ویلا

ایمنی اعضای خانواده در اولویت قرار دارد. بنابراین قبل از هر نوع طراحی باید ابتدا نکات ایمنی را در نظر بگیرید. پوشاندن استخر و همچنین اطمینان از عدم وجود هر چیز آسیب زننده مخصوصا برای کودکان از مهمترین اقدامات ایمنی است.

  • توجه به شرایط آب و هوایی

فاکتور آب و هوا را در هنگام طراحی داخلی فراموش نکنید.

  • استخدام یک طراح داخلی

استفاده از خدمات یک طراح داخلی حرفه ای یکی از ساده ترین مواردی که باید در نظر گرفت. معمولا ریسک انجام کارهای خارج از توان و مهارت ما، بالاست. بنابراین، به خدمات یک طراح داخلی نیاز دارید تا به شما در این زمینه کمک کند.

  • تطبیق طراحی جدید با طرح قدیمی

در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید موارد قدیمی را نگه دارید و آنها را در طراحی جدید خود بگنجانید یا خیر، تصمیم دارید از نو شروع کنید. بخاطر داشته باشید که هرگونه ساخت و ساز جدید باید با قدیمی مطابقت داشته و ادغام شود.

  • ایجاد یک محیط راحت

لذت بردن از حریم شخصی و راحتی آن دلیل مهمی که مردم ویلاها را ترجیح می دهند. پرکاربردترین یا مهمترین مکان ویلا اتاق نشیمن است. این قسمت ها باید به شکلی رنگارنگ طراحی شود که شاید میهمانان نیز بتوانند در آن بنشینند و گفتگو کنند یا حتی دراز بکشند و احساس آرامش داشته باشند.

  • دکوراسیون داخلی ویلا باید منعکس کننده سبک ویلا باشد

طراحی ویلا و فضای داخلی عواملی است که منعکس کننده سبک ویلاست. چنانچه طرفدار طرح های عجیب و غریب و یا بزرگ هستید و چیزی متفاوت از مضامین معمول یا معاصر را ترجیح می دهید، می توانید از ایده های گوناگون انتخاب خود را انجام دهید.

 

سبک شهری در طراحی ویلا

سبک دکوراسیون شهری با الهام از زندگی شهری، فضایی مدرن و آرامش بخشی را در خانه به وجود می آورد. ویژگی های این سبک دکوراسیون، بسیار به ویژگی های سبک صنعتی شباهت دارد. ولی این دو سبک در ظاهر و جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند. این سبک نسبت به سبک های صنعتی یا معاصر فضای منعطف تری دارد و به خانه احساس راحتی خاصی می بخشد. فضای اجرای سبک دکوراسیون شهری کوچک و محدود است. این محدودیت باعث می شود که طراح و دکوراتور در این سبک از روش های خلاقانه و نوآورانه ای برای جلوگیری از شلوغی فضا استفاده کند. رنگ های خنثی، مبلمان راحتی، پنجره های یکپارچه استیل، دیوارهای آجری و چوب های ناهموار از ویژگی های مهم دکوراسیون داخلی ویلا به این سبک هستند. این سبک برای افرادی که می خواهند زندگیشان پر از حس و حال فضای شهر باشد، بسیار مناسب است.

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

سبک مینیمال از سبک های مدرن در دکوراسیون داخلی می باشد که اغلب افراد تصور می کنند بسیار خشک ، سرد و بی روح می باشد در حالیکه این سبک دارای ظرافت و سادگی خاصی است که به زیبایی ویلا می افزاید . این سبک را به عنوان سبکی ساده ، بی آلایش و به دور از شلوغی و اشرافی گرایی می شناسند ، در سبک مینیمال سادگی  و استفاده کردن از عناصر ساده در اولویت خواهد بود انتخاب این سبک فضایی گرم ، ساده و بسیار شیکی را در اختیارتان خواهد گذاشت .

سبک روستیک

دکوراسیون روستیک با الهام گرفتن از فضای بیرونی و تلفیقی از سبک فارم هاوس ها و سبک های طراحی صنعتی است که تمرکز ان بر روی نمای طبیعی و رنگ و رو رفته ، چوب خام و چرم می باشد . سبک روستیک یا سبک روستایی در ویلای های مازندران بهترین و مناسب ترین گزینه در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی می باشند . شما فقط کافی است که تصمیمی درستی را در انتخاب المان ها و عناصر داشته باشید ، به عنوان مثال استفاده کردن از مبلمان مخملی پرزدار ، آویزه های مفتولی با اهام از سبک صنعتی و صندلی های چرم می تواند سیکی منحصر به فرد را در دکوراسیون داخلی شما به وجود بیاورد .

طراحی دکوراسیون به سبک بوهمیان یا بوهو

این سبک از سبک های قدیمی  ماندگار و دلنشین در دکوراسیون داخلی است که بیانگر آرامش ، آزادی سرخوشانه و آسایش به دور از شلوغی زندگی است . سبک بوهمیان همواره است سبک های خاص است که افراد می توانند برای ویلای خود برگزینند . در این سبک استفاده کردن از اجناس و اقلام پر زرق و برق همچون عتیقه ها ، اشیای کریستال و احسام مهره دار و زیور آلات در اولویت می باشد که باعث ایجاد حسی تسکین دهنده و آرام می شود .

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدیترانه ای

خیال انگیزی سبک مدیترانه ای، تداعی گر تصاویری از سکونت گاه های ساحلی، آب های درخشان فیروزه ای، روزهای آفتابی و غروب های پر احساس است. زیبایی ساده ی این سرزمین به واسطه ی خانه های خیره کننده اش منعکس می شود. تأثیرات سبک ایتالیایی، اسپانیایی و کشورهای مختلف که باعث محبوبیت سبک مدیترانه ای از اوایل دهه ۱۹۰۰ شد. این سبک مبتنی بر بافت ها و پرداخت های اتفاقی و روستیک در قالب فرم ها و خطوط کلاسیک اروپایی است که چشم انداز محلی را منعکس می کنند. سقف هایی با کاشی قرمز، دیوارهایی روشن و خاکی با لوازم دکوری، دیوارهای بافت دار گچ بری شده، کفپوش های تایلی، مبلمان بزرگ و دارای حکاکی دستی، استفاده از فرفوژه و همچنین رنگ های روشن وسایل و آینه از ویژگی های سبک مدیترانه ای است که بر سطح پایین تجمل در آن تأکید می کنند.

انتخاب سبک مناسب برای دکوراسیون داخلی ویلا 454546546545123

 

معرفی سبک کلاسیک

آغازمعماری سبک کلاسیک از روم باستان و یونان میباشد . همچنین تا به امروز طرفداران زیادی را در سرتاسر جهان به خود اختصتص داده است .سبک کلاسیک از جمله سبک هایی است که مورد پسند اکثریت می باشد. این سبک را میتوان در همه جا بکار برد به طور مثال در ویلا ، آپارتمان ، برج های ساحلی و …

سبک کلاسیک ویلا همیشه توجه زیادی از بیننده ها را به خود جلب میکند .این سک به دلیل برخوردار بودن از ویژگی هایی همانند پنجره های مستطیل شکل ویا وجود تقارن در تضاد با طبیعت اطراف نمی باشد .

ویژگی سبک کلاسیک در ویلا

استفاده از ستون و پنجره عناصر اصلی سبک کلاسیک می باشد. در طراحی تمامی نمادهای این سبک از سنگ مرمر استفاده میشود . همچنین  در ویلاهای سبک کلاسیک ایوان تمام قد سرتاسر بخش جلویی ویلا را در بر میگیرد.در این سبک از بهترین و با دوام ترین مواد و مصالح بکار می رود .به همین دلیل است که یکی ازبا دوام و مقام ترین سبک های شناخته شده میباشد .

ویژگی های خاص سبک کلاسیک

همانطور که گفته شد این سبک از قدیم تا به امروز بوده و هرساله بر ارزش آن افزوده میشود .طراحی زیبای ستون ها بسیار ظریف و باشکوه میباشد .حال میخواهیم به  دیگر ویژگی های این سبک اشاره کنیم  :

  • استفاده از طرح و الگوهای شطرنجی ،راه راه ویا گل دار در طراحی ویلا
  • به کار بردن رنگ سفید برای دیوارها، ستون ها وسقف
  • دارای پیچیدگی زیاد نسبت به دیگر سبک ها از جمله سبک مدرن
  • تناسب و نظم در در نما و طراحی ویلای این سبک
  • به کار گیری رنگ هایی همچون زرشکی ، کرم، قهوه ای ، طلایی ، سفید و یا برنز در طراحی
  • استفاده از چوب طبیعی مانند چوب گیلاس ، سرو ، ماهون ، بلوط و …
  • وجود دیوار کوب های زیبا و قدیمی و ساده
  • لوستر های بزرگ و بلورین یا برنجی
  • استفاده از آباژور و چراغ خواب
  • ارتفاع زیاد ستون ها
  • کف پوش های چوبی و یا سنگ طبیعی

 

دکوراسیون داخلی ویلا 4897487484848748484

 

طراحی ییلاقی معماری و دکوراسیون ویلا

خانه های ییلاقی مکانی که برای دورهمی های خانوادگی به دور از شلوغی شهر و زندگی روزمره مدرن انتخاب می شود. با هر سبک و دکوراسیونی، دلنشین و تاثیر گذار است. سبک ییلاقی به زیبایی شناسی اشاره دارد و نمایانگر طراحی خانه های روستایی است. این سبک از دکوراسیون ویلا به دلیل کم هزینه بودن و در عین حال احساس ساده تر زندگی در آن از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. سبک ییلاقی بدون عناصر چوبی کامل نیست. استفاده از چوب باعث می‌شود طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک ییلاقی تکمیل شود. استفاده از مبلمان چوبی کلاسیک با سبک سنتی و کفپوش های چوبی در این سبک ضروری است. کابینت های چوبی یا رنگ چوب، سبدهای حصیری، لوازم داخلی پارچه ای و ساخته شده از مواد ارگانیک که به شما در رسیدن به تم طبیعی این سبک کمک می کند، نیز ایده خوبی است.

معماری به سبک مدرن در ویلا

سبک مدرن در سال های اخیر در ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. سبک مدرن معمولا برای دکوراسیون داخلی ویلا کوچک مناسب است و بر سادگی تمرکز دارد. سبک معاصر شیوه ای از سبک مدرن است که تشخیص آنها از هم، سخت است. از ویژگی های این سبک که آرامش را به ارمفان می آورد، استفاده از رنگ های خنثی، ملایم و مات، شکل های هندسی و نامتقارن، حداقل گچ بری، مبلمان ساده و هندسی با ارتفاع کم از سطح زمین است. آشپزخانه در سبک مدرن اپن و جزیره ای است که اجزای آن در معرض دید نیستند. طراحی داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفه‌ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی‌ گیرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند.

سبک سنتی دردکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون های سنتی زیبایی و جذابیت خاصی دارند و باعث ایجاد فضایی آرامش بخش در قسمت های مختلف می شوند. سنتی یکی از محبوب ترین سبک ها در دکوراسیون داخلی ویلا است. این سبک بر فرهنگ، عقاید، سنت، آداب و رسوم، طرز تفکر و سبک زندگی گذشته تمرکز دارد. از ویژگی های آن می توان به استفاده از دیوارکوب های قدیمی، صندلی های منبت کاری شده، مبلمان خاتم کاری شده، ظروف مسی، نقاشی های دیواری، سرامیک های نقش دار، صندوقچه های بزرگ، پرده های کلفت، گلدان های شمعی، حوضچه های ماهی و … اشاره کرد. انتخاب مبلمان در طرح ویلای سنتی کاملا بسته به سلیقه شخصی شما است. برای اینکه فضای حیاط ویلای شما رنگ بوی قدیم و سنتی داشته باشد، استفاده از تخت های چوبی بهترین گزینه است. این تخت ها را می توانید با قالیچه ها و گلیم های قدیمی و سنتی فرش کنید.

کلام آخر

دکوراسیون داخلی ویلا عبارت است از بهبود کارکرد فیزیکی و روانی فضاهای داخلی ‎جهت تسهیل انجام فعالیت های روزمره زندگی در آنها. بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می ‌شود. آنچه به یک بنا روح می ‌بخشد، فضای داخلی آن است. طراحی داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار می ‌دهد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است. از اینرو موضوع طراحی داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانه‌ های اعیانی نیست.

همانطور که گفته شد دکوراسیون داخلی ویلا با توجه به آب و هوا و شرایط مختلف دیگر در سبک های متنوعی انجام می شود. معمولا بهترین سبک برای دیزاین ویلا، سبکی است که با بافت بومی و شرایط محیطی و اقلیمی ویلای شما سازگار باشد. مصالح و سبکی از معماری که در ساخت ویلای خود به کار می برید باید با محیط اطراف شما شما سازگار بوده و پایدار باشد.

طراحی داخلی ویلاهای شمال به گونه ای است که اکثریت می پسندند . جهت آگاهی بیشتر و خرید ویلا در شمال میتوانید به سایت دکتر بخشی مراجعه کنید .

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/11

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه