نکات ایمنی در طراحی ویلا در مازندران

7 بهمن 1400
0 دیدگاه
ویلا در مازندران 96847968479687687967896789

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

ساخت و ساز ویلا در شمال کشور، پروسه‌ای بسیار دقیق است که مراحل زیادی را طی می‌کند، مراحلی دقیق و حساس که هر یک باید از فیلتر مخصوص به خود بگذرند. در این میان، ایمنی در ساخت و ساز ویلا در مازندران، و به طور کلی در هر ساخت و سازی، یکی از گزینه‌های بسیار مهم است که نباید از خاطرمان برود . این ایمنی در مراحل متعددی تامین می‌شود و فقط منحصر به بازه‌ای از ساخت و ساز ویلا نیست.

بی شک، پس از اتمام مراحل ساخت و ساز ویلا در شمال کشور نیز افرادی که قصد خرید و فروش ویلا در شمال را داشته باشند، به سراغ ویلاهایی می‌روند که ایمنی آن‌ها تضمین بیشتری داشته باشد و بتوانند با خیال راحت از ویلای ساخته شده در شمال کشور بهره برداری کنند.

در این راستا یکی از بهترین موارد، مراجعه به مشاورین املاک معتمد است. که در رابطه با خرید و فروش ویلا در شمال کشور و سرمایه‌گذاری در امر ویلا و برج‌های ساحلی در مازندران، دکتر بخشی یکی از بهترین همراهان شما خواهد بود تا با خیال راحت سرمایه خود را به جایی امن سپرده باشید. در صورتی که قصد شما خرید ویلا در مازندران به ویژه ویلا در خزرشهر سرخرود، ویلاهای دریا کنار، دریا بیشه و یا برج‌های ساحلی سرخرود است و می‌خواهید با الزامات ایمنی آن بیشتر آشنا شوید، با این نوشتار با سایت دکتر بخشی همراه باشید.

ویلا در مازندران 36565487485

تامین ایمنی ویلا در مازندران

همانطور که گفتیم، تامین ایمنی ویلا در مازندران از همان مراحل ابتدایی است و در هر مرحله در قالبی خود را نشان می‌دهد.

در ساخت و ساز ویلا در مازندران، قبل از هرچیز در زمان انتخاب زمین و سایت مورد نظر مسئله ایمنی مطرح می‌شود. در این مرحله و تمامی مراحلی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، میزان حرفه‌ای بودن و تجربه تیمی که با آن‌ها کار می‌کنید بسیار تاثیرگذار است. از معمار گرفته تا سازه و تاسیسات.

در مرحله انتخاب زمین در امر ساخت و ساز ویلا در مازندران، همانطور که اشاره شد، یکی از اساسی‌ترین گام‌ها در راستای ایمن بودن ویلا برداشته می‌شود. اصولا تیم طراحی که با آن‌ها کار می‌کنید در مرحله مطالعات با بررسی زمین و موارد مربوط به فاز صفر طراحی، موظف هستند یک بررسی کلی از این منظر از زمین ویلا داشته و گزارش‌ها را ارائه دهند. در مواردی که زمین انتخابی معضلاتی جدی از نظر ایمنی دارد حتی ممکن است ساخت و ساز در آن ممنوع باشد که البته این موارد از قبل مشخص هستند و در مواردی نادر ممکن است زمینی با ریسک بالا در حوزه ساخت تعریف شده باشد.

با توجه به اقلیم شمال کشور برای ساخت ویلا در مازندران مواردی مثل حفظ حریم رودخانه و دریا، در مسیل سیلاب قرار نداشتن، قرارگیری در قسمت میانی شیب‌های تند، قرار نگرفتن در نوک تپه‌های بادخیز و … از الزامات ایمنی این مرحله است.

از طرفی مواردی مثل فشار برق، جنس خاک، نحوه گازرسانی و … که همگی در نهایت بعدی ایمنی دارند نیز در همین مرحله باید بررسی شده و تمهیدات لازم برای ساخت ویلا در مازندران سنجیده شود.

در مرحله طراحی، موارد تامین ایمنی بسیاری وجود دارد که باید از نظر معمار طراح ویلا در مازندران بگذرد، در واقع نقشه ای مناسب و منطبق با معیاهای روز حفظ ایمنی را از طراح انتظار داریم.

در این راستا طراح باید به تمام موارد ایمنی مثل ضوابط حریق آشنا باشد. مسئله وقتی حادتر می‌شود که با طراحی برج در مازندران رو به رو باشیم و تامین ایمنی به دلیل نوع خاص ساخت و ساز در طبقات از حساسیت بیشتری برخوردار می‌شود.

برای مثال، ضوابط ایمنی مربوط به باکس پله، قرارگیری آشپزخانه و تعبیه صحیح پارکینگ همه از مواردی است که اگر در مرحله طراحی ویلا در مازندران به درستی پیش نرفته باشند عواقب بعدی را به دنبال خواهند داشت.

در مرحله‌ای محاسبات سازه و تهیه نقشه‌های سازه است که نقشی اساسی در برآوردن خواسته‌های ایمنی دارد. محاسبه صحیح بار مرده و زنده طبقات و مواردی از این قبیل که در نهایت منجر به تعیین ابعاد و مشخصات کلی سازه می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته پیش از آن تعیین سازه مناسب برای ساخت و ساز ویلا در مازندران مقدم است و بهتر است از سازه‌ای مرسوم و  متناسب با این اقلیم استفاده شود.

در سوی دیگر، مهندسین تاسیسات ساختمان قرار دارند که نقش آن‌ها نیز در تامین موارد ایمن کردن ساختمان قابل چشم پوشی نیست. حتی یک لوله کشی نامناسب و یا استفاده از لوله‌های نامناسب و بی کیفیت، در دراز مدت تبعاتی جبران ناپذیر به همراه خواهد داشت.

در حالت کلی در تمامی مراحل، در استفاده از هر عنصر، از دیوار سفت کاری گرفته تا تک تک پروفیل‌ها، نبشی‌ها و لوله‌های استفاده شده در ساختمان کنترل کیفی باید انجام شده و از مصالح کاملا مطمئن در ساخت ویلا در مازندران بهره جوییم.

 

ویلا در مازندران 989684854

 

تامین ایمنی ویلا در مازندران در مرحله ساخت

در مرحله بعد در مرحله ساخت و ساز تامین ایمنی از مهم‌ترین و اجتناب ناپذیرترین مواردی است که بر عهده مسئولین کارگاه مربوط به ساخت ویلا در مازندران است. هنگام ساخت، با بیشترین نیروی انسانی سر و کار داریم و تامین امنیت جانی‌شان مقدم بر ساخت و ساز است. در  گودبرداری و زمانی که در مرحله پایداری گود هستیم، یکی از پر ریسک‌ترین مراحل برای نیروی انسانی بوده و در زمان کار در ارتفاع نیز همین مورد را مشاهده می‌کنیم.

پس یکی از مواردی که ملزم به برآوردن آن به بهترین نحو می‌باشیم، ایمنی مرحله ساخت ویلا در مازندران است.

در این مرحله از ساخت برج ساحلی و یا ویلا، در کار با برخی از ابزارها، ممکن است خطری افراد را تهدید کند، به همین دلیل باید تمهیدات لازم را اندیشید و در کنار آن از افراد حاذق در این امر بهره برد.

رعایت حد قرار گیری نسبت به ساحل و مسیر سیلاب

همانطور که گفتیم، در ساخت و ساز ویلا در شمال کشور، به ویژه در شهرک‌های ساحلی مانند خزرشهر شمالی و جنوبی، دریا کنار، دریابیشه و … باید حریم ساحلی را رعایت کرد! چرا که با توجه به اقلیم شمال کشور و بارندگی زیاد، خطر بالا آمدن آب دریا از یک طرف و خطرات جانبی دیگر از سوی دیگر حفظ حریم ساخت و ساز را توجیه می‌کند. البته تمام این موارد در ضوابط مخصوص به ساخت و ساز در مازندران و استان‌های شمالی کشور مطرح شده‌است و با مراجعه به آن‌ها می‌توانید آشنایی کامل‌تری با موارد ایمنی در این حیطه داشته باشید.

از طرف دیگرساخت وساز در مسیر سیلاب یکی از وحشتناک‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند در رابطه با ساخت ویلا در مازندران رخ دهد که متاسفانه، علی رغم تمام هشدارها در این زمینه شاهد بسیاری از انواع این نوع ساخت در کشورمان بوده‌ایم که در زمان بروز سیل و در مواقع ضروری تبعات خود را بر جای گذاشته‌اند.

از سوی دیگر، قطع بی رویه درختان برای ساخت وساز ویلا در مازندران، به نوعی غیر مستقیم ایمنی را در معرض خطر قرار می‌دهد! چرا که درختان نگهبانانی سبز هستند که از این خطه در برابر سیل تا حد بسیار زیادی محافظت می‌کنند. پس واجب است که برای حفظ جان انسان‌ها هم که شده مواردی این چنین حساس را در ساخت وساز ویلا در مازندران سرمشق کار خود قرار دهیم.

 

ویلا در مازندران 6565955415848547

گارد ساحلی

در شهرک‌های ساحلی برای تامین امنیت خاطر افرادی که اوقات فراغت خود را در ساحل می‌گذرانند، تامین گارد ساحلی مجرب از الزامات است.

این مورد وجهه‌ای مطلوب به شهرک ساحلی در مازندران بخشیده و به مخاطب این حس را القا می‌کند که مسئولین منطقه به فکر رفاه و جان شهروندان هستند و تنها مسائل اقتصادی نیست که در رابطه با ویلا در مازندران از خاطر آن‌ها گذشته است.

زمانی که تمهیدات ایمنی برای شهرک اندیشیده شود، افراد تا حدودی ترغیب به سرمایه‌گذاری در این بخش از خرید ویلا در مازندران شده و اعتماد خود را در گرو ایمنی تامین شده قرار می‌دهند.

از طرفی، کیفیت لوازم تفریحی استفاده شده در ساحل نیز باید تضمین شده باشد و در زمان‌های مقرر چک آپ‌های لازم را داشته باشند و در صورت نیاز این وسایل باید تعویض شوند.

حفظ ایمنی با طراحی صحیح شهرک‌های ساحلی مازندران

یکی از موارد جذاب مربوط به تامین ایمنی ویلا در مازندران است، به طراحی کلی مجتمع مسکونی مورد نظر بر می‌گردد، یعنی طراحی صحیح یک همسایگی!

در زندگی شهری و در زمان حضور در یک شهرک ساحلی چه چیزهایی ممکن است با امنیت و ایمنی منافات داشته باشند؟ یکی از آن‌ها وسایل نقلیه موتوری است!

طراحی صحیح مسیرها تا حدود بسیار زیادی امنیت خاطری است برای ساکنین ویلا در مازندران و از سمت دیگر به خودی خود ریسک‌ها و خطرات را پایین می‌آورد.

بهتر است پارکینگ‌ها در حاشیه طراحی شوند و به عمق مجموعه نفوذی نداشته باشند و در صورتی که مسیرهایی برای سواره در خود مجموعه داریم حتی الامکان از تداخل آن‌ها با سواره کناره گیری کنیم.

 

ویلا در مازندران 798478674687486741678

 

ویلا های ضد زلزله

از آنجا که بیشتر زمین های شمالی بر روی گسل قرار دارد  مقاوم سازی ساختمان ها برای جلوگیری از خطرت حوادث زلزله از جمله نکات ایمنی  بوده که در یک دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است .  اما شاید برای شما جای سوال باشد ساختمان ضد زلزله چیست ؟در واقع   ساختمان های ضد زلزله به سازه‌هایی گفته می‌شود که از نظر طراحی سازه، فونداسیون و انتخاب مصالح اولیه به بهترین شکل، مهندسی شده‌اند. ساختمان‌هایی که در برابر زمین لرزه مقاوم هستند در مقایسه با سایر ساختمان‌ها ایمنی بیشتری دارند . لازم به ذکر است که در ساخت و پیاده سازی این گونه ساختمان ها  از مجرب ترین مهندسان نیز در این زمینه نیز بهره گرفته می شود تا با رعایت تمام اصول و نکات ایمنی به ساختان های ضد زلزله با نمایی بسیار شیک نیز اجرا شود  .

اما چه نکاتی باید در نظر داشت تا مجوز های لازم  برای ساخت و ساز نیز ارائه شود  :

همانطور که پیش تر اشاره شد انتخاب مصالح مرغوب یکی از گزینه های لازم  و بسیار مهم در ساخت  خانه های ضد زلزله است که به طور حتم ملزم است دارای استاندارد  های بین المللی باشد . معمولا از  ترکیب مصالح بتنی و سازه های فلزی در ساخت  ساختمان انتخاب می شود که دارای مقاومت بسیار زیاد می باشد

اما ازنکات دیگر میزان استفاده آن ها از مصالح  است که کم  و یا حتی زیاد استفاده کردن آن ها موجب کم شدن استحکام نیز می شود .

نحو طراحی  و ساخت ویلا بسیار مهم است . چراکه باعث می‌شود تا بار اضافی ساختمان کم شود از موارد دیگر این که  باید هنگام ساخت به نحوه طراحی دیوارها نیز توجه کافی داشت به طور مثال در بخش‌هایی از ویلا  که سالن‌های بزرگ طراحی می‌شود، باید از ستون استفاده کرد تا وزن اضافه سقف را تحمل کند.

در نهایت موارد بسیاری در رابطه با تامین ایمنی ساخت و ساز ویلا در مازندران وجود دارد، که حتی مصالح کف و یا استخرهای ویلاها  را هم شامل می‌شود و به عبارتی این قصه سر دراز دارد و برای اطمینان از سرمایه‌گذاری خود در خرید ویلا در مازندران بهتر است به مشاورین املاک کاربلد در این زمینه از قبیل جناب دکتر بخشی رجوع کنید.

در صورتی که قصد خرید ویلا در مازندران را دارید و مسائل ایمنی  و کیفیت برای شما اولویت دارند از طریق راه‌های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه