عجیب ترین پل های جهان کدامند ؟

10 خرداد 1401
0 دیدگاه
عجیب ترین پل های جهان 8653435421

پل به سازه ای گفته می شود که برای عبور از موانع فیزیکی بدون بستن گذرگاه زیر دره ها ، سد ها یا جاده ها ساخته شده است. پل ها از طرح های مختلفی تشکیل شده اند که برای انجام یک هدف ساخته و در موقعیت های مختلف کاربرد دارند. طراحی ها این سازه ها با توجه به عملکرد آن ها و همچنین ماهیت زمینی که سازندگان پل برای ساخت آن ها انتخاب می کنند ، متفاوت است . اولین پل ها درختان افتاده و سنگ پله هایی بودند که به طور طبیعی و بر اساس برخی از حوادث رخ داده در طبیعت پدید آمده بودند . برخی از پل های ساخته بشر بسیار عجیب و خارق العاده می باشند ، در این مقاله سعی داریم شما را با عجیب ترین پل های جهان آشنا گردانیم .

پل بامبو

اگر چه تمامی پل های نام برده در این مقاله توسط معمارانی کاربلد و حرفه ای ساخته شده اند اما هر ساله پل بامبو در کامبوج بازسازی می شود . این پل به طول 3300 فوت ، کامپونگ چم و کوه پین ​​را بهم متصل می کند . به گزارش دیلی میل ، قبل از پایان فصل پاییز ، مردم محلی پل را برچیده و تمام نی های بامبو را در سیل رودخانه ذخیره می کنند. ساخت و ساز و برچیدن بامبو که سالانه اتفاق می افتد ، هزاران بازدید کننده را به منطقه جذب می کند. این گذرگاه شامل 50000 چوب است که از آن ها برای عبور از رودخانه مکونگ استفاده می شود . از آنجا که دولت یک پل بتونی در این نزدیکی ساخته است ، مردم محلی می ترسند محبوبیت پل بامبو از بین برود.

عجیب ترین پل های جهان 487487417418741745

 پارک ملی بانف

انسان ها تنها کسانی نیستند که باید هنگام مسافرت از روی پل ها عبور کنند. حیوانات نیز برای رسیدن به مقصد نیاز به کمک یک پل دارند. پل های حیوانات که  به عنوان گذرگاه حیات وحش یا اکوادکت نیز شناخته می شوند ، به حیوانات اجازه می دهند با خیال راحت از بزرگراه ها عبور کنند . این پل یکی از پل های معروفی است که برای خدمت به حیوانات و کمک به آن ها در مسیر زندگی ساخته شده است . این پل که به عنوان یکی از عجیب ترین پل های جهان در نظر گرفته می شود ، سالانه بازدید کنندگان بسیاری را به خود اختصاص می دهد .

هزاره گیتسهد

ویلکینسون ایر ، یک شرکت معماری مستقر در لندن  می باشد که مسئولیت ساخت این پل کج را بر عهده داشته است . طبق گفته Popular Mechanics ، این پل از رودخانه تین عبور می کند و گیتسهد و قلعه جدید را به هم متصل می کند . سیستمی که شش قوچ هیدرولیکی را کنترل می کند می تواند مسیر عبور پل را با زاویه 40 درجه چرخانده و قایق ها را رد کند .آنچه باعث چشمگیر تر شدن پل می شود این است که خدمه ساختمانی این پل را قبل از نصب بزرگترین جرثقیل شناور اروپا ، آسیایی Hercules II ساخته اند .

 

عجیب ترین پل های جهان 78698687967896

ساعت آفتابی

این پل یکی دیگر از عجیب ترین پل های جهان می باشد که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است .سانتیاگو کالاتراوا معمار مشهور اسپانیایی که فرایند طراحی و ساخت این پل را برای عهده داشته برای ساختن این سازه از گرانیت ، شیشه و فولاد استفاده کرده است .این پل که در سال 2004  رونمایی گشت ، یک پل عابر پیاده می باشد  که از رودخانه ساکرامنتو در پارک اکتشاف خلیج لاک پشت عبور می کند . جالب است بدانید که ساعت آفتابی به عنوان برج پشتیبانی پل 217 فوتی بلند عمل می کند.

 هوریایی

این پل عجیب یکی دیگر از عجیب ترین پل های جهان می باشد که در شهر تفریحی یوشی اسپرینگز ، خارج از کیوتو واقع شده است .گفته می شود که  معماران ژاپنی ، نورهیکو دان و همکاران ، این پل با ظاهری عجیب را طراحی کردند که دایره ای به قطر 262 فوت را نشان می دهد . ایده ای که در پشت طراحی غیر عادی این سازه وجود دارد ، این است که این پل به هتل اطراف متصل گردد .

حضرت موسی

گردشگرانی که از پل موسی یا پل غرق شده دیدن می کنند ، تجربه مشابه با تجربه اصحاب حضرت موسی را تجربه خواهند کرد .این پل یکی از عجیب ترین پل های جهان می باشد که در هالسترن هلند واقع شده است .این پل که توسط معماران مشهوری چون  Ro Koster و Kil طراحی و ساخته شده اند ، اهدافی چون عبور از خندق دفاعی قلعه Roovere  که در سال 1700 برای محافظت از هلند در برابر حملات ساخته شده است را در برنامه خود داشتند .

عجیب ترین پل های جهان 46476947896748964856485

  جزیره مور

ویتو آکونچی که مسئول طراحی جزیره عابر پیاده بود ، این طرح را که شامل ایجاد یک جزیره مصنوعی قابل دسترسی روی یک سکو شناور بر روی رودخانه می شد را آغاز نمود.این پروژه بخشی از مقدمات انتصاب گراتس به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2003 بود و توانست بسیار موفق عمل کند .پل جزیره مور که در ابتدا به عنوان یک پروژه موقتی در نظر گرفته شده بود ، به یک مکان محبوب در بین مردم محلی و گردشگران تبدیل شد. این پل که در شهر گراتس اتریش واقع شده است ، انتهای شهر را به هم متصل می کند . این سازه همچنین دارای سالن آمفی تئاتر ، رستوران و یک فضای مخصوص کودکان می باشد .

چشم تیانجین

با وجود بسیاری از پل های ساخته شده با طراحی های عجیب ، به نظر می رسد معماران برای ساخت عجیب ترین پل ها در حال رقابت هستند. رانندگی در امتداد یک پل سنتی می تواند بسیار خسته کننده باشد اما اگر فضای اطراف این پل جذاب باشد ، می تواند تا حدود زیادی از خستگی راننده بکاهد .معماران ساخت این سازه برای برجسته ساختن پل خود از سایر نقاط جهان ، چرخ و فلک را به کار گرفتند. این سازه چشم تیانجین (Tianjin Eye) نامیده می شود که یک کارناوال 394 فوتی بلند است که بر فراز رودخانه هایه در شمال چین قرار دارد. در سال 2007 ، خدمه ساختمانی پل شش لاین را تکمیل کردند که شامل 48 کپسول مسافر با ظرفیت هشت نفر در هر یک است. چرخش کامل چرخ و فلک نیم ساعت طول می کشد. این پل به عنوان یکی از عجیب ترین پل های جهان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است .

پل Storseisundet

این پل معروف واقع در نوروژ به گونه ای طراحی شده که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید .پل Storseisundet اگرچه طرحی غیرمتعارف دارد اما یکی از هشت پلی است که جاده آتلانتیک را تشکیل می دهد . این پل علاوه بر این که عجیب ترین پل های جهان می باشد ، یکی از طولانی ترین پل های دنیا نیز است .در طول شش سال ساخت پل ، دوازده طوفان و گرد باد جریان کار را قطع کرده و موجب شدند فرایند ساخت این پل بسیار طولانی تر گردد .

آسمان لنکاوی

کوهنوردانی که در مالزی هستند در هنگام کوهنوردی حتما باید از پل آسمان لنکاوی دیدن کنند که یک پل عابر پیاده منحنی است و 2000 فوت بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است . گردشگرانی که می خواهند از این پل واقع در بالای کوه Mat Mat Cincang در مالزی و پیمودن سازه ای به طول 400 فوت عبور کنند ، باید با تله کابین مسیر را بپیمایند . یکی از ویژگی های متمایز کننده این پل، این است که این پل یکی از مرتفع ترین پل های تک اقامت در جهان است. عرشه خمیده که حدود 6 فوت عرض دارد ، به مسافران امکان مشاهده چشم انداز جزیره را می دهد. انتهای پل های این پل دارای عرشه های مشاهده مثلثی می باشد .

عجیب ترین پل های جهان 7486958459684968456489648964

آب مگدبورگ

این پل یکی از عجیب ترین پل های جهان می باشد که به طور تخصصی برای کشتی ها ساخته شده است .
این پل که بخشی از گذرگاه مگدبورگ از آبراهه ها می باشد ، در سال 2003 افتتاح شده و کانال الب-هاول را به رودخانه الب به میتلندکانال متصل می کند . پل آب مگدبورگ با در نظر گرفتن ارتفاع 3012 فوتی از زمین ، طولانی ترین قنات قابل کشتیرانی در جهان است . ساخت این پل از سال 1997 آغاز شد و 567 میلیون دلار هزینه داشت. بر اساس گزارش Amusing Planet ، این پل شبکه بندرگاه داخلی برلین را با بنادر در امتداد رودخانه راین متصل می کند .

 پل آبی ماگدبورگ (آلمان )

پل آبی یا قنات ماگدبورگ که در نزدیکی شهری به نام قنات ماگدبورگ در آلمان واقع شده است ، در حقیقت راه حلی برای کاهش ترافیک آبی در کانال های آبی اطراف این شهر است که با عبور از روی رودخانه البه ، کانال البه هاول در شرق را به کانال میتلند در غرب وصل می کند . این کانال ابی تردد انواع قایق ها و کشتی های بزرگ را بین شرق و غرب رودخانه البه فراهم میکند که پیش از این ناگزیر بودند مسیرهای فرعی زیادی را طی کنند اما حالا به سادگی در عرض چند دقیقه می توانند از بالای رودخانه البه عبور کنند .

پل هلیکس در سنگاپور

هلیکس یکی از پل های عابر پیاده در منطقه خلیج مارینا در سنگاپور است که موسسات اداری و تجاری این منطقه را که در دو طرف آب واقع شده اند به هم وصل میکند . مانند بسیاری دیگر از پل های عابر پیاده این پل هم ساختاری ساده دارد ، اما  بخش زیبای آن، طراحی مارپیچی و دو رشته ای مشابه با طرح DNA است که زیبایی خاصب به ظاهر پل بخشیده است . هلیکس به عنوان یکی از عجیب ترین پل های جهان شناخته شده است ، که همگان را در عجب گذاشته و شگفت اور ترین پل در دنیا محسوب می­شود .

موج های هندرسون

یکی از پل های عابر پیاده واقع در سنگاپور که هیچ گردشگری از آن غافل نمی شود ، پل موج های هندرسون است . به نقل از Popular Mechanics، پل Henderson Waves با 118 فوت قد بلندترین پل عابر پیاده سنگاپور است که پارک کوه فابر را با پارک تپه Telok Blangah Hill پیوند می دهد .
طول این پل حدود 900 فوت است و چراغ های LED نیمکت هایی را که گردشگران می توانند روی آن بنشینند تا چشم انداز آسمان سنگاپور را تماشا کنند ، روشن می کنند.

عجیب ترین پل های جهان 685342141

الیور کان

این پل یکی دیگر از عجیب ترین پل های جهان می باشد که گردشگران بسیاری را به خود اختصاص می دهد . علاقه مندان به فوتبال نام اولیور کان را به خوبی می شناسند . این دروازه بان با کسب هشت عنوان قهرمانی بوندس لیگا ، یک لیگ قهرمانان یوفا و یک جام بین قاره ای یکی از بازیکنان موفق تاریخ است . بسیاری از صاحب نظران فوتبال ، کان را به عنوان یکی از بزرگ ترین دروازه بانان تاریخ می دانند . به عنوان بخشی از مسابقات جام جهانی فیفا 2006 ، آدیداس پلی ایجاد کرد که الیور کان را در حال غواصی نشان می دهد . تصاویر روی پلی از بزرگراه منتهی به فرودگاه مونیخ نصب شده است.

داوینچی

لئوناردو داوینچی نه تنها یک هنرمند خارق العاده بلکه یک معمار نابغه نیز بود . این نقاش ایتالیایی نقشه های این پل را در سال 1502 برای سلطان باجازت دوم قسطنطنیه ترسیم کرد . گرچه داوینچی پل را ترسیم کرد ، اما این هنرمند ساکن نروژ وبیورن سند بود که 500 سال بعد پروژه را تکمیل و تغییر داد و اجرایی نمود . در سال 2001 دولت پل عابر پیاده را که از بزرگراه E18 عبور می کند ، افتتاح کرد . بسیاری از کارشناسان طراحی معتقد بودند که طرح داوینچی غیر قابل تصور است . قوس های خمیده طرح یک دهانه در اتصال راهرو نازک هستند اما در زمین شعله ور می شوند . این پل اکنون یکی از عجیب ترین پل های جهان ساخته بشر می باشد .

اژدها

آسیا مکانی جذاب است که میزبان برخی از عجیب ترین پل ها است . هنگام مسافرت بر فراز رودخانه هان در دا نانگ ، ویتنام ، در معرض سازه ای بی نظیر به نام پل اژدها قرار خواهید گرفت . ساخت این پل در سال 2009 آغاز شد و پل ساخته شده در سال 2013 افتتاح گشت . طول این پل جذاب 2185 فوت و عرض آن 123 فوت است. پل اژدها کوتاهترین پیوند را از فرودگاه بین المللی دا نانگ به دیگر جاده های اصلی شهر دا ننگ فراهم می کند.

اواچومو طبیعی

جالب است بدانید که همه پل ها ساخته دست بشر نیستند. وقتی طبیعت درگیر می شود ، ساختارهای جذابی را ایجاد می کند که انسان برای ساختن آن تلاش بسیاری کرده است . بنای یادبود ملی پل های طبیعی در حدود 50 مایلی شمال غربی مرز چهار گوشه جنوب شرقی یوتا واقع شده است . بنای یادبود ملی ایالات متحده سیزدهمین پل طبیعی بزرگ جهان است . گردشگران هنگام بازدید از پارک ، سه پل طبیعی به نام های کاچینا ، اوواچومو و سیپاپو را مشاهده می کنند . این پل ، یک پل طبیعی می باشد که از طریق فرسایش آب جاری در بستر جریان یک دره تشکیل شده است . همانطور که فرسایش و گرانش دهانه پل را بزرگتر می کند ، می تواند باعث سقوط پل زیر وزن آن نیز شود .

پونت دو گارد

اگر می خواهید از یکی از تاریخی ترین و عجیب ترین پل های جهان بازدید کنید ، باید Pont Du Gard را ببینید. این پل یک قنات رومی است که به عنوان عامل اصلی کانال طویلی که آب را بین چشمه Uzes به مستعمره روم نموسوس حمل می کرد ، عمل می کند . کارگران سختگیر این پل را 2000 سال پیش در قرن اول میلادی ایجاد کردند. پل Pont Du Gard همچنان بالاترین قنات مرتفع رومی و بهترین حالت حفظ شده در کنار قنات Segovia است . این پروژه بیش از 15 سال طول کشید و از 30 میلیون سنگ آهک پوسته ای استفاده کرد . این پل یکی از پل های پر طرفداری است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب می نماید .

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه