مناطق گردشگری مراکش که برای سفری خاطره انگیز باید بشناسید

3 خرداد 1401
0 دیدگاه
مراکش 654315342132

مراکش با داشتن ساختمان های زیبا ، سواحلی دیدنی و تماشایی و تاریخ دیرینی که دارد ، مایه حیرت همگان است . اما تنها چنین ویژگی هایی نیستند که در این کشور جای دارند ، این کشور تمدن های باستانی متفاوتی را در خود جای داده است ، هرکسی با سفر به مراکش شاهد این موضوع خواهد شد که علاوه بر فرهنگ و تمدن های گوناگون ، رگه هایی از فرهنگ و معماری یونان باستان نیز در آن نهفته است .

از زیبایی هایی که همگان را حیرت زده می کند ، وجود ادویه های رنگین کمانی ، رنگ طلایی صحراها ، رنگ آبی روستاها می باشد که حس طراوت و زندگی را بیدار می کند . احتمالا تا بحال شنیده اید که مراکش کشور رنگ ها است ، این کشور با داشتن ویژگی های حیرت انگیز مقصد سفر کردن بسیاری از خانواده های و زوج هایی است که به قصد سفر ماه عسل به این کشور سفر کرده اند .

مراکش 6534135421

آَشنایی با مراکش

مراکش ، این کشور زیبا در شمال غرب آفریقا واقع شده است و یکی از حیرت آور ترین مقاصد توریستی دنیاست . نام این کشور از پایتخت کهن آن ، یعنی ” مراکش ” گرفته شده است ، که به زبان بربری به معنی سرزمین خدا می باشد . مساحت این کشور بالغ بر 700 هزار کیلو متر مربع و جمعیتی حدود 37100000 ، سالانه میزبان توریست های بیشماری است . پایتخت این کشور شهر زباط ، زبان رسمی این کشور عربی و واحد پولشان درهم  مراکش می باشد . این کشور ، مرزی بسیار  طولانی با اقیانوس اطلس داشته که از شرق با الجزایر ، از غرب با اقیانوس آرام ، از جنول با گشوری موریتانی و از شمال با دریای مدیترانه همسایه است .

مسجد حسن الثانی

مسجد حسن الثانی ، بزرگترین مسجدی است که در مراکش ساخته شده و هفتمین مسجد با  شکوه و بزرگ در سرتا سر دنیاست که در شهر کازابلانکا واقع شده است . دلیل دیگر شهرت این مسجد مناره های بلند آن است ، که ارتفاع 200 تا 210 متر بلند ترین مناره های جهان هستند .

از دیگر شگفتی های این مسجد آن است که بخشی از آن روی اقیانوس بنا شده است . این مسجد به دستور حسن ثانی ، شاه مراکش ساخته شده بود ، همچنین لازم به ذکر است ، وی گفته بود علاقمند به ساختن بنایی فوق العاده بزرگ است تا همیشه ماندگار بماند . جالب است بدانید ، که بخشی از کف این مسجد از شیشه ساخته شده است تا افراد بتوانند بر روی آب سجده کنند . البته این بخش برای خانواده های سلطنتی است .

مراکش 86534534

شهر تاریخی ولیلی

شهر تاریخی ولیلی در 33 کیلومتری شهر تاریخی مکناس ، واقع شده است  و آثار و ساختمان های فراوانی از رم باستان را در دل خود جای داده است . شهر تاریخی ولیلی از قرن سوم پیش از میلاد توسعه یافته شده و سپس به عنوان پایتخت موریتانی شناخته شد .

آگادیر

اگر گشت و گذار چند روزه میان جاده های دیدنی مراکش حسابی خسته تان کرده ، یا به دنبال جایی جدید و خاص برای تجدید قوا هستید ، میتوانید شهر آگادیر را برای خود در نظر داشته باشید . از مزایایی که باعث شهرت این شهر شده است ، داشتن سواحل شنی وسیعش می باشد . از دیگر نکات دوسداشتنی در مورد این شهر ، حمام های سنتی است که شیک ترین و لوکس ترین آن ، حمام آرگان پلاس می باشد . ممکن است شما هم بدانید که اصل ترین و بهترین نوع روغن آرگان در کشور مراکش تولید می شود که در سراسر دنیا برای سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد .

مراکش 6543135421

دره دادِس

اگر از دسته افراد علاقمند به هایکینگ و طبیعت گردی هستید ، حتما از دره دادس یکی از جاهای دیدنی مراکش است که به شما پیشنهاد می شود حتما از آن دیدن کنید . بازدید از این منطقه برای تماشای گونه های مختلف پرندگان توصیه می شود ، این دره که به دره تودرا جورج هم شناخته می شود ، طبیعت بکر ، رودخانه های پر جوش و خروش ، دیوار های صخره ای عظیم و … طبیعت بسیار زیبایی دارد .

فاس البانی

فاس البانی قدیمی ترین قسمت شهر است ، دروازه اصلی ورودی به این قسمت از شهر ” باب ابی الجنود ” نام دارد . از دیگر جاذبه های دیدنی این منطقه ، مسجد الآندلوس است ، که به خاطر داشتن مناره ای سفید سبز مشهور است . همچنین قدیمی ترین دانشگاه ها ، دانشگاه فرویین نام دارد ، سقف سبز رنگ این دانشگاه  از نمای بالای شهر فارس ، با چشم انداز بسیاری زیبایی خودنمایی می کند .

مراکش 86534354

اِرگ چِبی

این منطقه که در صحرای بزرگ آفریقا واقع شده است ، برای ماجراجویان جذابیت بسیار زیادی دارد . شن سواری ، فورویل و شتر سواری از تفریحات هیجان انگیز این جاذبه توریستی است ، هر چند ممکن است افراد زیادی خواهان گردشگری در کویر نباشند ، اما فضای زیبا ، دیدنی و مرموز این کویر توجه خیلی از افراد را به خود جذب می کند .

سخن پایانی

در سراسر جهان مکان های گردشگری  و دیدنی بسیاری وجود دارد ، که می توانید برای تماشا کردن و لذت بردن از طبیعت به آنجا سفر کنید ، مراکش از کشورهای دیدنی دیگر است که همگان از خیره کننده بودن و جذابیت بالای آن حیرت زده شده اند . داشتن ساختمان های شیک و لاکچری ، این کشور را از اولین انتخابات افراد برای سفر قرار داده است .

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه