معروف ترین خانه های شیشه ای جهان کدامند؟

20 بهمن 1400
0 دیدگاه
خانه های شیشه ای 78468746846587484478

بدون شک ساخت خانه های مدرن با استفاده از شیشه علاوه بر زیبایی، احساس راحتی و لذت را برای تمامی ساکنان خود به ارمغان می آورد. اگر چه در گذشته این خانه ها تنها در فیلم های تخیلی دیده می شد اما خوشبختانه امروزه ساخت چنین خانه هایی در سراسر جهان به وضوح دیده می شود.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که نمای شیشه ای دارای چه مزایایی برای ساختمان ها و خانه های است ؟ می توانید با ما در ادامه همراه باشید تا به بررسی مزایای استفاده از نمای شیشه ای برای خانه ها بپردازیم و همچنین معروف ترین خانه های شیشه ای جهان را به شما معرفی نماییم .

خانه جزیره هنری

این خانه یکی از زیباترین خانه های ساخت بشر می باشد که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این سازه مساحت 3000 متر مربع که توسط پیتر بولین از بولین سیوینسکی جکسون طراحی شده است دنیای طبیعی را در خود جای داده است و به شما اجازه می دهد تا هنگام قدم زدن در خانه از مناظر اطراف لذت ببرید.

خانه های شیشه ای 654584658458458

 

خانه شیشه ای توشیکو موری

 

این خانه موزه مانند با الهام از طراحی مدرن اواسط قرن توسط معمار ژاپنی و استاد هاروارد توشیکو موری که بنیانگذار معماری توشیکو موری مستقر در نیویورک بود طراحی شد. صاحب فعلی خانه ملکی را می خواست که با زیبایی طبیعی اطراف آن ارتباط عمیقی داشته باشد. طراحی خاص این خانه بی نظیر هنر دست معمار توانای خود را به همگان نمایان می کند.

 

خانه Capilano در بریتیش کلمبیا

 

این خانه یکی دیگر از معروف ترین خانه های شیشه ای جهان می باشد که در سالیان اخیر کاملاً بازسازی شده است.
خانه Capilano یک خانه مدرن در ساحل غربی کلمبیا است که توسط معماران میزا مشرف به رودخانه Capilano در شمال ونکوور وصل شده است. در هنگام قدم زدن در این خانه به وضوح می توان نعمت های خدا را مشاهده نمود.

 

خانه نوا اسکوشیا

 

در نوا اسکوشیا Syncline در انتهای جنوبی هالیفاکس، خانه نوا اسکوشیا واقع می باشد که توسط معمار عمر گاندی طراحی شده است.

این خانه که دارای ظاهری مدرن و بسیار لاکچری می باشد در مجاورت Point Pleasant Park واقع شده و مشرف به بازوی شمال غربی است.

 

خانه های شیشه ای 18748741874184185741

هوپومونه رانچ(Hupomone Ranch) در پتلوما

 

این انبار که در دره شیلنو واقع شده است، تنها سه مایل با غرب مرکز شهر پتلوما فاصله دارد.

ورودی این سازه منظره ای از داخل خانه و بیرون از چمنزار را به نمایش می گذارد. محوطه نشیمن این سازه به سمت جنوب قرار داشته و زیبایی های این قسمت را برای بینندگان به عرضه می گذارد.

خانه سلام در غرب مارین

فضایی با مساحت 604 فوت مربع که به خانه سلام معروف است توسط معمار فرانسیس ای لیتون طراحی و با کاج های ضخیم احاطه شده است. این منطقه با مساحت 5 هکتار به یکی از بزرگ ترین خانه های شیشه ای معروف جهان تبدیل شده است.
این خانه که در کنار ساحل ملی ساحل پوینت ریز و خلیج تومالس احاطه شده است، یک پناهگاه خلوت و آرام است و تنها چند دقیقه با اقیانوس آرام فاصله دارد.

اقامتگاه برکلی

خانه دونالد و هلن اولسن که در سال 1954 ساخته شد، توسط معمار برکلی، دونالد اولسن طراحی و ساخته شد.

این شاهکار مدرن در برکلی هیلز در شمال کالیفرنیا، از نظر معماری مسکونی در سال 2009 توسط این شهر معروف گشت و در سال 2010 به ثبت ملی اماکن تاریخی اضافه شد.

اقامت کاستا در کالیفرنیا

این خانه توسط معمار کریگ استیلی طراحی شده است. استیلی با قصد ایجاد مزاحمت در کمترین تعداد درختان بلوط در محل متراکم، خانه ای با دیوارهای شیشه ای را ساخت تا در لبه دامنه تپه قرار گیرد. بازدید کنندگان از بالا به ورودی دسترسی پیدا می کنند و از طریق یک سقف بومی پوشیده شده از چمن به سمت مکان های زندگی پایین می آیند.

خانه معماری، معمار تام گیونون

 

این خانه که به عنوان یکی از معروف ترین خانه های شیشه ای جهان  شناخته شده است، محل اقامت فعلی آخر هفته تام گیوون می باشد. این سازه که به   مزرعه شناور نیز شناخته می شود بدون شک یکی از زیباترین خانه های ساخت بشر می باشد. این خانه زیبا و بی نظیر به عنوان یک آزمایشگاه کوچک و زنده برای سنجش چگونگی ورود گذشته بومی به زندگی امروزی در نظر گرفته می شود.

 

خانه بارن(Barnhouse Workhoven)در اوترخت

 

خانه بارن، خانه ای معروف با سقف شیروانی در Werkhoven، دهکده ای هلندی در استان اوترخت می باشد که به شکل یک انبار مدرن با پیچ و تاب که از وسط قله تقسیم شده و نیمی از قسمت بیرونی آن شیشه ای از کف تا سقف است، قرار دارد.

خانه های شیشه ای 487487484854857458741

خانه شیشه ایBarerock Cabin در Remote Canada

این خانه یکی از بهترین خانه های شیشه ای می باشد که به دلیل دارا بودن پنجره های بازتابنده نور، زیبایی ها را بیشتر نمایان می کند.
پنجره های بازتابنده علاوه بر تأمین نور طبیعی، فواید دیگری نیز دارند. با تماشای محیط بیرون  این خانه خواهید دید که گوزن ها درست کنار کابین قدم می زنند. صاحبان این منزل شمع هایی را در آن روشن می کنند تا خانه مانند یک فانوس عظیم دچار درخشش شود.

 

ویلا R در دانمارک

 

ویلا R که در ارهوس، دانمارک واقع شده است، سازه ای مینیمالیستی و آرام است که با پانل های روی پوشانده شده است.

معمار و سازنده این خانه بیان می کند که هدف از ساخت این سازه ایجاد خانه ای بود که جنگل را از طریق صفحات شیشه ای بزرگ به داخل بیاورد و یک زمینه فصلی همیشه در حال تغییر برای فضای زندگی داخلی ایجاد کنیم. این خانه به عنوان یکی از معروف ترین خانه های شیشه ای جهان طرفداران بسیاری زیادی را به خود اختصاص داده است.

 

خانه ای از چوب، فلز و شیشه در کنتیکت

 

معمار Kengo Kuma سازه ای شفاف و شناور طراحی کرد که توسط ستون های فولادی بسیار نازک پشتیبانی می شود. شفافیت یک هدف طراحی مشترک برای کل پروژه بود. پس از ساخته شدن این خانه، شفافیت محیط بیرونی موجب گشت تا زیبایی های بسیاری ایجاد گردد.

 

یک خانه شیشه ای سهموی در شمال کالیفرنیا

 

در دهه 60، چارلز بلو و همسرش تنها با استفاده از مواد موجود در قطعه جنگل 400 جریب آنها در شهرستان مندوچینو، یک مزرعه پایدار ساختند. این مزرعه دارای  یک خانه شیشه ای موج دار می باشد.
مفهوم خانه شیشه ای سهموی ساده بود و فقط 20 ثانیه طول کشید تا کریستالی شدن آن انجام شود: دهانه های خانه از جایی شروع می شود که درختان نزدیک درخت به آسمان برخورد می کنند و سپس به شکل سهموی قوس می گیرند تا منظره جلوی آن را به نمایش گذارند.

 

خانه های شیشه ای 874874874874857487

 

خانه شیشه ای Stoney Lake واقع در حاشیه دریاچه استونی

 

این خانه شیشه ای زیبا و لوکس، خانه ای است که توسط استودیوی GH3 مستقر در تورنتو طراحی شده است. جعبه شیشه ای منظره و معماری را در عین ایجاد فضاهای ایده آل برای عکاسی، عملکردهای برنامه ریزی شده برای زندگی و تفریح ایجاد می نماید.

 

خانه دره نوسا محل اقامت در کوئینزلند استرالیا

 

این خانه به عنوان یکی از معروف ترین خانه های شیشه ای جهان  شناخته می شود که توسط استودیوی معماری Sarah Waller Design  ایجاد شده است.

این سازه که در حومه Doonan کوئینزلند واقع شده است، خانه ای به سبک غرفه های شیشه ای است که برای سارا والر و خانواده اش طراحی شده است.

رویای خانه و شیشه شیشه ای

 

خانه شیشه ای Glass House Dream & Charme ترکیبی از فناوری نوآورانه و طراحی مدرن و معماری ایتالیایی است. این ویلا خیره کننده که در قلب مونفراتو واقع شده است، دارای پنجره های کف تا سقف با دید 360 درجه از تپه های اطراف است.

اقامتگاه وودوارد در نیویورک

 

این خانه یکی از خانه های لوکسی می باشد که با دارا بودن چهارخواب و سه حمام در Briarcliff Manor  واقع شده است. این سازه که ابتدا در سال 1957 توسط شریک SOM روی O. Allen طراحی شده بود، با دقت بازسازی شده است.

باید به این نکته توجه شود که در این بازسازی بسیاری از جزئیات اصلی طراحی آن در قرن میانه حفظ و حتی تأکید شده است. در حقیقت، بسیاری از طراحی یادآور کارهای مفاخر قرن میانه مانند لودویگ میس ون در روهه و فیلیپ جانسون است.

خانه دیوار در پرتغال

 

خانه دیوار به عنوان یکی دیگر از معروف ترین خانه های شیشه ای جهان  با تلاش خوزه گوئدس کروز، سزار مارکز و مارکو مارینیو از شرکت Guedes Cruz Architects مستقر در پرتغال طراحی شده است.

در طراحی این سازه پنجره های شیشه ای زیادی نصب شده است تا تقابل زیادی میان محیط داخلی و خارجی این خانه به وجود بیاید.

 

خانه C-Glass در کالیفرنیا

 

خانه C-Glass House که توسط Deegan Day Design طراحی و ساخته شده است، نه تنها خانه های شیشه ای Philip Johnson’s House و Farnsworth House توسط Mies van der Rohe ، بلکه میراث Elwood  Koenig و دیگران در کالیفرنیا را نیز درگیر می کند.

 

خانه ویلی

 

خانه ویلی توسط ویلپ جانسون در سال 1953 ساخته شده است. این سازه از یک غرفه مستطیل شکل شیشه ای و چوبی تشکیل شده است که در بالای جعبه مستطیل شکل ساخته شده از سنگ و بتن قرار دارد. جانسون زمین شش هکتاری زمین را خودش انتخاب کرد و علاقه خاص خود به دامنه های طبیعی محوطه داشت که توسط درختان خارک احاطه شده را به زیبایی به همگان نشان داد.

خانه های شیشه ای 48476686789967896789879585

خانه پوشیده در پورتو

 

شرکت معماری پرتغالی 3r Ernesto Pereira با الهام از چشم انداز اطراف درختان شاه بلوط، دامنه تپه سنگی و جریان جوشان، ترکیبی از جغرافیای محلی را انتخاب کرد و از مزایای آن استفاده نمود.
پورتو با هزینه 100000 یورو (تقریباً 125000 دلار) و ابعاد حدود 140 متر مربع، در مدت زمان چهار ماه ساخته شد.

 

خانه رایان و مری فینلی در کنن بیچ

 

اورگان معماران Boora خانه ای را برای رایان و مری فینلی در نزدیکی ساحل طراحی کردند که شبیه منشور شیشه ای است و از صخره کم عمق مشرف به اقیانوس آرام بالا می رود. بالای این سازه 3،330 فوت مربع با سقف سبز تزئین شده است.

 

خانه شیشه ای فیلیپ جانسون در نیو کنعان

 

این خانه یکی دیگر از معروف ترین خانه های شیشه ای جهان  است که زیبایی های خیره کننده ای دارد.
جانسون و دیوید ویتنی عادت داشتند عده زیادی از معماری، طراحی و دنیای هنر را برای بحث و گفتگو به خانه دعوت کنند.
وقتی خانه شیشه ای در سال 2007 برای عموم افتتاح شد، طراحان آن به رسم عادت جلسات را در این خانه ادامه دادند.

 

مزایای استفاده از نمای شیشه ای

طراحی و ساخت نمای شیشه ای برای ویلاهای مازندران دارای مزایای بسیاری می باشد . ویلاهایی که نمای شیشه ای دارند یا حتی انهایی که برای طراحی داخلی انها از شیشه استفاده شده است ، محیطی دلباز ، پر نور ، روشن و چشمگیری را برای زندگی فراه می کنند .

از مزایای شگفت انگیزی که شیشه به ویلای شما می دهد ، درسترسی بسیار عالی و آسان به نور خورشید می باشد ، همچنین از دارای تهویه ای مناسب خواهند بود . ویلاهایی که نمای شیشه دارند برای ساکنین نیز مزایای ویژه ای را به همراه خواهند داشت ، افردای که علاقمند به نما و ویوی اطراف هستند می توانند از این نمای شیک  استفاده نمایند .

نمای شیشه به ساکنین این امکان را می دهد تا از نما و طبیعت پیرامون نهایت لذت را ببرند و نور به صورت مستقیم نیز از شیشه به فضای داخلی عبور می کند و درخشانندگی و نشاط را برای شما به ارمغان خواهد آورد . چندان فرقی نمی کند که شما ساکن ویلایی با متراژ بالا باشید یا کوچک ، شما در هر صورت می توانید از مزایای استفاده از  شیشه برای نمای ویلا خود بهره مند شوید .

به جرات می توان گفت که استفاده از نمای شیشه ای از پرطرفدار ترین و محبوب ترین نمونه ها ست ، همه ما طراحی ویلا کلاسیک ، نما رومی برای ویلا ها و یا حتی سبک ایتالیایی را به خوبی می شناسیم و به خوبی میدانیم که این سبک ها دارای زیبایی و جذابیت بسیار خاصی است که می تواند چشم تمامی بینندگان را به خود خیره کند .

به نظر شما آیا امکان ساخت چنین خانه ها و ویلاهایی در جاجرود و مازندران فراهم است؟

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه