ترفند های شگفت آور  در رنگ آمیزی خانه های کوچک در  مازندران

20 بهمن 1400
0 دیدگاه
رنگ آمیزی خانه های کوچک 875796789679797978

رنگ آمیزی خانه های کوچک همواره بسیار با رنگ آمیزی خانه های بزرگ متفاوت است ،  اصولی که در این سبک از رنگ آمیزی باید رعایت شود ، نحوه انتخاب رنگ و چگونگی اجرای این عملکرد می باشد . چرا که این عمل باید به گونه ای صورت گیرد تا بزرگنمایی و جلوه زیبا را برای خانه کوچک شما به ارمغان بیاورد . جالب است بدانید ؛ علاوه بر رنگ آمیزی ، انتخاب سبک و چیدمان اکسسوری ها و المان ها نیز بسیار حائز اهیمت می باشد . تا ادامه مطلب با بخشی آفیشیال در ارتباط باشید ، تا از ترفند های شگفت انگیز در رنگ آمیزی خانه های کوچک در مازندران اطلاعات بیشتری کسب نمایید .

اصول رنگ آمیزی در خانه های کوچک در مازندران

مهم ترین اصل در رنگ آمیزی در خانه های کوچک استفاده از رنگ های روشن و ملایم می باشد ، زیرا رنگ های روشن فضای در اختیار داشته را بزرگتر نمایان خواهد کرد . عموما زندگی در فضایی با دکوراسیون و نورپردازی تاریک و شلوغ برای افراد طاقت فرسا و سخت می باشد ، از همین رو ترجیح داده می شود برای رنگ آمیزی از رنگ های روشن و شاد استفاده شود . استفاده از رنگ های روشن برای خانه های کوچک می تواند احساس خوشایندی را به وجود بیاورد و بزرگنمایی را جلوه نمایی کند ، رنگ های همچون نارنجی ، سبز ، آبی ، زرد ، صورتی ، کرم . …. می توانند گزینه های مناسبی برای شما باشند .

رنگ آمیزی خانه های کوچک 875796789679797978

استفاده از رنگ های متضاد در مقابل رنگ های روشن

اولین نکته ای که بد نیست بدانید این است که رنگ آمیزی در خانه های کوچک با  رنگ های روشن و ملایم به این معنی نیست که تمامی دیوار ها و سقف ها باید به همان شیوه رنگ آمیزی شوند . لزوما نیازی نیست که تمامی دیوار ها و سقف ها را با رنگ سفید و روشن ، رنگ امیزی کنید ، بلکه برای داشتن دکوراسیونی خاص و شیک می توانید از رنگ هایی که متضاد با رنگ های روشن می باشند نیز استفاده نمایید ، به عنوان مثال می توانید یکی از دیوار های خانه خود را به رنگ تیره رنگ آمیزی کنید ، این گونه هارمونی بسیار چشمگیری را به وجود خواهید آورد .

عدم استفاده از رنگ های تیره در مکان های فاقد نور

بهتر است بدانید در قسمت هایی از خانه شما که نوپردازی طبیعی وجود ندارد ، بهتر است از رنگ های تیره استفاده ننمایید . به عنوان مثال اگر اتاق خواب و یا راه روی منزل شما فاقد نور طبیعی می باشد ، بهتر است از رنگ امیزی  به رنگ های تیره در این مکان ها خودد نمایید چرا که رنگ های تیره برای  سقف های کوتاه آن را کوتاه تر و دلگیر تر نمایش می دهد .

رنگ آمیزی خانه های کوچک 637867869966

اجرای طر ح بر روی دیوار ها می تواند هارمونی زیبایی را خلق نماید

رنگ آمیزی خانه های کوچک می تواند به گونه ای باشد که هم باب سلیقه و میل شخصی شما باشد و هم در عین حال زیبایی و جذابیت آفرینی را به دنبال داشته باشد . اجرای طرح بر روی دیوار ها می تواند فضا را بزرگتر جلوه دهد ، به عنوان مثال طرح های بزرگ و گلدار علاوه بر زیبایی ویژه ای که به فضای داخلی خانه شما خواهد بخشید ، فضا را نیز بزرگتر نمایان خواهد نمود . در همین راستا می توانید دیوار خانه خود را با طرح های خطر دار افقی و عمودی نیز رنگ آمیزی کنید . . بد نیست بدانید طرح خط دار افقی دیوار های را وسیع و دراز و طرح خط دار عمودی دیوار ها را مرتفع تر نشان می دهد .

بهترین رنگ ها برای رنگ آمیزی دیوار خانه های کوچک در مازندران

از آنجایی که از ابتدا تا به اینجا با ما همراه بوده اید می دانید که بهتر است از چه رنگ هایی برای رنگ آمیزی استفاده نمایید ، اینکه چه رنگی را برگزینید کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد . می دانید که رنگ های روشن و ملایم و در عین حال شاد می تواند به بزرگ نمایی خانه شما کمک بسیاری می کند و اجرای نورپردازی خاص و شیک می تواند ترکیب بسیار جالبی با رنگ آمیزی خانه شما باشد و فضایی بزرگ تر را برایتان تداعی کند .

رنگ آمیزی خانه های کوچک 87468748674874746847

راهرو های خانه کوچک خود را فراموش نکنید !

شاید برایتان این سوال به وجود آمده باشد که با راهرو هایی که کوچک و فاقد نور طبیعی است بهتر است چه کنیم ؟!

در صورتی که راهروی خانه ی شما کوچک  و دارای سقف کوتاه و بدون نور خورشید می باشد ، بهتر است از رنگ های روشن همچون زرد ، قرمز ، صورتی و یا نارنجی و سبز ملایم استفاده نمایید . رنگ هایی همچون نارنجی و زرد به نور خورشید نزدیک تر می باشند و می توانند نورانی تر بودن را برای شما به وجود بیاورد ، رنگ سبز نیز نشان دهنده حیات و لذت از طبیعت می باشد . در این صورت خانه شما سرشار از انرژی ، روحیه و زندگی می باشد ، هم شما و هم میهمانان شما نهایت لذت را از سلیقه ای که به کار برده اید خواهند برد .

رنگ آمیزی اتاق خواب

رنگ آمیزی اتاق خواب نیز همانند دیگر بخش های داخلی خانه شما بسیار مهم می باشد چرا که ممکن است اتاق خواب شما فاقد پنجره و نور طبیعی باشد ، در این صورت شما باید نهایت دقت و سلیقه را برای آن به خرج دهید . بهتر است برای رنگ آمیزی این بخش از خانه خود نیز از رنگ های روشن و ملایم استفاده نمایید تا بزرگنمایی و وسعت را برای خود به وجود بیاورید . از انتخاب روتختی ها و ملحفه ها به رنگ تیره خودداری نمایید ، چرا که این کار باعث از بین رفتن بزرگنمایی اتاق شما خواهد شد .

رنگ آمیزی خانه های کوچک 53415416814874

نکات شگفت آور در بزرگنمایی خانه کوچک شما

  • برای بزرگ جلوه دادن خانه های کوچک می توانید از دیوارپوش های آینه ای نیز استفاده نمایید .چراکه آینه های فضا را تکرار می کنند و عمق می بخشند در نتیجه بازتاب مکرر نور می تواند بزرگنمایی را برای خانه شما در پیش داشته باشد . همچنین در صورتی که راهرو خانه شما کوتاه و تنگ است می توانید با نصب آینه و یا دیوارپوش های آینه ای این بخش را بزرگتر و نورانی تر جلوه دهید .
  • در صورتی که شما علاقمند به دیوارپوش های آینه ای نمی باشید می توانید از آینه های دکوراتیو برای بزرگنمایی و زیبایی خانه کوچک خود استفاده نمایید که این قضیه کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد .
  • شاید تا بحال دیده باشید که در بعضی از خانه ها ، ویلاهای شهرکی ، برج های ساحلی و یا حتی هتل ها از دیوارپوش های شیشه ای استفاده شده است ، این دیوارپوش ها همچون آینه های دکوراتیو و یا دیوارپوش های آینه ای عمل خواهد نمود و فضای داخلی خانه شما را بزرگتر و نورانی تر نمایان خواهد نمود .

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه