انواع کفسازی داخلی مناسب ویلا در خزرشهر

9 آذر 1400
0 دیدگاه
ویلا در خزرشهر 4874684868485

انتخاب کفپوش مناسب برای منزل، با توجه به عواملی مثل مقاومت و زیبایی و قابل سکونت شدن فضا، از مواردی است که همواره مورد توجه بوده‌است. در واقع، کفپوش مناسب برای منازل، خانه را از نظر زیبایی‌شناسانه، راحتی و مسائل فنی مورد پسند ما می‌کند. در این میان یک ویلا در خزرشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست و به عنوان فضایی جهت زیستن، که نیاز است از کیفیت مناسب برخوردار باشد، باید از استانداردهایی تبعیت کند.

در زمان انتخاب کفپوش برای یک ویلا در خزرشهر، علاوه بر سلیقه، عواملی مثل میزان بودجه و اینکه کفسازی کدام قسمت را مد نظر داریم دخیل هستند. کفپوش منازل در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند و هر یک دارای مزایا و معایبی است، در برخی از فضاها فقط می‌توان از یک نوع از آن‌ها استفاده کرد و در برخی دیگر نیز می‌توان از هر نوعی استفاده نمود. با اینحال نوع فضا در انتخاب کفپوش نقشی اساسی دارد.

در این نوشتار با کفسازی داخلی مناسب یک ویلا در خزرشهر بیشتر آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید با آشنایی با انواع کفپوش‌ها.

ویلا در خزرشهر 4874874874874874857415871587785

پارکت و لمینت برای ویلا در خزرشهر

کفپوش‌های پارکت و لمینت در ویلاهای شمال کشور طرفداران بسیاری دارند. در واقع این نوع از کفپوش‌ها در دسته کفپوش‌های چوبی قرار می‌گیرند و می‌توانند از جنس‌های مختلفی از چوب، مثل گردو و بلوط در رنگ‌هایی متفاوت تهیه شوند. استفاده از این نوع از کفپوش به دلیل گرما بخش بودن به فضا و نزدیکی به ساختار سبز شمال، در یک ویلا در خزرشهر خالی از لطف نیست.

کفپوش‌های چوبی، یا از چوب طبیعی هستند و یا با الیاف فشرده چوب ساخته شده‌اند. پارکت، لمینت و ترموود را می‌توان از رایج‌ترین انواع این نوع از کفپوش دانست.

لمینت همچون پارکت مستقیما از خود چوب درختان ساخته نخواهد شد ، لمینت ها تفاوت های زیادی با با پارکت های چوبی دارند . به کف اتاق چسبانده نخواهند بلکه بصورت نر و ماده در بین شیارهای یکریگر وصل خواهند شد .

افزایش سطح کار باعث سنگین شدن وزن لمینت ها شده و همین وزن زیاد باعث می شود که این لمینت ها بهم قفل شده از کف زمین بلند نشوند و به عبارتی چسبانده به کف باشند . از مزایای لمینت ها می توان به همین مورد اشاره نمود که آن ها را بر پارکت ها برتر نموده است ، بر خلاف پارکت ها که با چسب به زمین متصل می شوند لمینت ها این گونه نیستند .

آن ها در کف زمین به هم متصل می شوند و در صورتی که شما قصد جمع کردن آن ها را داشته باشید هیچ کدام از آن ها اسیب نخواهند دید و کف زمین شما نیز سالم خواهند ماند . شما همچنین می توانید برای ایجاد تنوع بعد از گذشت مدتی آن ها جمع کنید و پس از مدتی دوباره تصمیم به پهن کردن لمینت ها داشته باشید .

پارکت لمینت ها به دلیل فومی که قبل از نصب زیر آن ها پهن می شوند ، پس از اجرای کامل تا حدی مناسب از انتقال صدا به طبقه ی زیرین جلوگیری نمی کنند . در حقیقت لمینت ها عایق حرارت ، صدا و برودت نیز می باشند که از مزایای بسیار مهم آن ها محسوب می شود .

لمینت ها در مقابل اشیاء و آسیب های تیزی بسیار مقاوم تر از سنگ ها و پارکت های قدیمی می باشند از همین رو از ارزش بالایی برخوردار هستند . سرعت نصب پارکت لمینت بسیار بالاتر می باشد که از دیگر مزایای آن می توان به همین نصب آسان و سریع تر آن اشاره نمود .

ولی فرق پارکت و لمینت درچیست؟ پارکت کاملا از جنس چوب جنگلی است ولی لمینت از ام دی اف در یک یا دو لایه ساخته شده‌است.

کاربرد پارکت و لمینت در یک ویلا در خزرشهر برای چه فضاهایی است؟ تقریبا در تمام فضاهای یک ویلا در شمال می‌توان از این کفپوش استفاده کرد. اتاق خواب، پذیرایی، در برخی موارد تراس و بالکن و گاهی در محوطه و اطراف استخر این نوع از کفپوش دیده می‌شود. ولی باید این نکته را در نظر گرفت که بهتر است در محیط‌های مرطوب مثل تراس یا اطراف استخر به سراغ این مصالح نرفت و یا اگر هم می‌خواهیم از این نوع متریال استفاده کنیم به سراغ ترموودها برویم.

مزایای استفاده از کفپوش چوبی در ویلاهای مازندران از این قرار است:

نصب و نگهداری سریع و آسان

مقاومت

زیبایی

گرمابخشی به فضا

ماندگاری در مقابل ضربه، حرارت و رطوبت

مقرون به صرفه

ویلا در خزرشهر 6498845849568459847759689456

 

کفپوش بامبو در ویلا در خزرشهر

بامبو نوعی کفپوش چوبی است که می‌تواند در یک ویلا در مازندران مورد استفاده قرار بگیرد. بامبو یک نوع نی است و از چوب سخت نیست ولی از نظر سختی مثل بلوط بوده و برای استفاده در کف یک ویلا در خزرشهر، هرچند که ظاهرا سست به نظر می‌رسد؛ مقاوم است.

کفپوش‌های بامبو در دو رنگ بلوند و کهربایی وجود دارند و نصب آن‌ها به صورت افقی و یا عمودی است.

مزایای استفاده از کفپوش بامبو در ویلا در خزرشهر عبارت است از:

سختی بامبو و زیبایی و گرمابخشی آن

انبساط کمتر نسبط به سایر کفپوش‌های چوبی. بنابر این برای آب و هوای شمال مناسب‌تر است.

استفاده از کفپوش PVC در ویلا در خزرشهر

این نوع کفپوش نیز برای استفاده در ویلاهای شمال و ویلا در خزرشهر مورد استقبال قرار گرفته‌است. این نوع از کفپوش که با عنوان وینیل نیز از آن یاد می‌شود، انعطاف‌پذیر بوده و از لایه‌های به هم فشرده ساخته شده‌است. کفپوش PVC، نوعی کفپوش کامپوزیتی و رزینی است. برای استفاده از این نوع از کفپوش در انواع ویلا در خزرشهر، می‌توانید به تنوعی که در طرح‌های این کفپوش وجود دارد فکر کنید. از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نگهداری و نصب راحت

خاصیت ارتجاعی بالا

مقاومت بالا

ضد آب بودن

طرح و رنگ متنوع

اما این نکته را در نظر بگیرید که PVC، برای نصب به چسب و زیرسازی نیاز دارد.

 

ویلا در خزرشهر 48748974874874874874687468748674

استفاده از سرامیک در انواع ویلا در خزرشهر

یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین کفپوش‌های ساختمانی، سرامیک است. سرامیک از سفال و خاک رس تهیه می‌شود و به صورت مات و یا براق وجود دارد. از طرفی، ممکن است در طراحی کفپوش سرامیک از طرح سایر متریال‌ها مثل چوب نیز بهره گرفته شده‌باشد.

بهترین مکان‌ها برای استفاده از سرامیک، فضاهای خیس مثل حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است. البته در مواردی کف فضاهایی مثل نشیمن و پذیرایی نیز ممکن است با سرامیک پوشانده شود.

در زمان خرید سرامیک برای یک ویلا در خزرشهر به مواردی مثل مقاومت در برابر ضربه، ضریب اصطکاک، کیفیت و … دقت کنید.

مزایای سرامیک عبارتند از دوام بالای آن در کنار قابلیت شست و شوی راحت!

در زمان نصب، سطح زیر سرامیک باید یکدست بوده و نصب سرامیک نیز آسان نیست و به پشتیبانی نیاز دارد.

سنگ به عنوان کفپوش ویلا در خزرشهر

سنگ از جمله مصالح لوکسی است که بسیاری از افراد علی‌رغم سنگین بودن سنگ، استفاده از آن را به هرچیز دیگر در منزل ترجیح می‌دهند. سنگ‌ها انواع زیادی برای استفاده در یک ویلا در خزرشهر دارند و از میان آن‌ها می‌توان متداولترین‌ها را سنگ مرمر، تراورتن، کوارتز، کورین و گرانیت دانست.

بسته به اینکه در چه اقلیمی می‌خواهیم کفپوش را استفاده کنیم، این انواع بیشتر به کار می‌آیند. برای مثال در مناطق گرمسیر، سنگ مرمر از آنجا که جاذب حرارت نیست، سنگ مناسبی است. استفاده از سنگ می‌تواند در بسیاری از فضاهای منزل صورت بگیرد و مناسب‌ترین آن‌ها، پذیرایی و یا نشیمن است. این کفپوش از سایر کفپوش‌ها گران‌تر بوده و برای نصب آن در یک ویلا در خزرشهر به مهارت بالایی نیاز است تا نتیجه کار عالی باشد.

مزایای آن نیز عبارتند از: مقاومت بالا، ماندگاری زیاد، مصالحی سازگار با محیط زیست، شست و شوی راحت

 

ویلا در خزرشهر 5486789687678967896

 

استفاده از کاشی و موزاییک در یک ویلا در خزرشهر

کاشی و موزاییک بسیار پر طرفدار هستند و از آنجا که جاذب رطوبت نیستند، از بهترین کفپوش‌ها برای محیط‌های خیس ویلا در خزرشهر به حساب می‌آیند.

این نوع کفپوش‌ها به راحتی شست و شو شده و در ابعاد متنوعی تولید می‌شوند. هرچه ابعاد بزرگتر باشد، نصب نیز سریع‌تر است. این کفپوش‌ها در رنگ‌های مختلفی نیز می‌توانند مورد استفاده افراد قرار بگیرند.

فرش و موکت به عنوان کفپوش ویلا در خزرشهر

از دیرباز به ویژه در میان ایرانیان، این نوع کفپوش، از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای پوشش کف خانه بوده‌است. بسته به رنگ و طرح انتخابی شما، این نوع کفپوش می‌تواند حال و هوایی خاص به فضای داخلی منزل شما بدهد.

در منازلی که این نوع کفپوش استفاده می‌شود، در واقع، نوعی عایق صوت و حرارت نیز ایجاد می‌شود. اغلب این نوع از کفپوش بر روی سایر انواع کفپوش و یا در تلفیق با آن‌ها کاربرد دارد.

می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب در فرش یا موکت، به وسعت فضا بیافزایید و یا با هارمونی رنگ‌ها، یک طراحی داخلی شکیل برای یک ویلا در خزرشهر به وجود آورید. در این راستا می‌توانید از یک متخصص طراحی داخلی کمک بگیرید.

در هر فضای یک ویلا در خزرشهر، از چه نوع کفپوشی استفاده کنیم؟

این که بخواهید در تمام ویلا از یک نوع کفپوش استفاده کنید انتخاب خودتان است! ولی ما این را به شما توصیه نمی‌کنیم! کفپوش‌ها هر یک به خودی خود، فقط مناسب یک قسمت از ویلا هستند و شما با توجه به ویژگی‌های هر فضا بهتر است به سراغ نوعی از آن بروید. البته این به معنای کلاژ نیست! بلکه در عین تفاوت در متریال کفپوش، بهتر است هماهنگی نیز در میان آن‌ها وجود داشته‌باشد.

در رابطه با آشپزخانه می‌توان کاشی و سنگ را بهترین متریال برای این قسمت دانست. در واقع، آشپزخانه، مکانی است که تقریبا پر رفت و آمد محسوب می‌شود و با توجه به اینکه فعالیت‌های عمده‌ای در آن صورت می‌گیرد و یک فضای خیس هم هست، باید از کفپوشی در آن استفاده شود که مانع سر خوردن شود و قابل شست و شو نیز باشد، از این روی، کاشی و سنگ می‌تواند بهترین انتخاب برای کفسازی آشپزخانه ویلا در خزرشهر باشد.

درمورد حمام و سرویس بهداشتی نیز، از آنجا که فضاهایی بسیار مرطوب هستند، بهترین انتخاب کاشی و سرامیک است. اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید هم باید به سراغ کاشی‌های وینیل بروید که البته استحکام کمتری دارند.

در رابطه با فضای نشیمن، پذیرایی، خواب‌ها و ناهارخوری نیز تا حد زیادی باید به سلیقه خودتان و تم کلی طراحی داخلی توجه کنید. استفاده از پارکت و لمینت، سنگ و شاید سرامیک گزینه‌های مناسبی در این رابطه هستند. اگر طراحی داخلی ویلا در خزرشهر برای شما از اهمیت برخوردار است و برای آن هزینه زیادی می‌کنید، نقش کفسازی را از خاطر نبرید. این کفسازی، به ویژه در رنگ، باید با سایر عناصر موجود در منزل هارمونی داشته‌باشد و اگر قصد بازسازی کفسازی ویلا در خزرشهر را دارید، سعی کنید به سراغ نوعی از کفسازی بروید که در کنار محسوس شدن تغییرات، به فضا گرما بخشیده و از استحکام کافی نیز برخوردار باشد.

اینها مواردی از کفپوش‌هایی بودند که استفاده از آن‌ها در ویلاهای شمال به نسبت متداول است. در زمان انتخاب، با متخصصین این امر مشورت نمایید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/09

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه