بررسی 6 سبک پر طرفدار طراحی داخلی ویلاهای شمال

29 دی 1400
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 787486746746874856474

طراحی داخلی ویلاهای شمال، از جمله موضوعاتی است که خریداران ویلاهای شمال به آن اهمیت بسیاری داده و گاه می‌خواهند در رابطه با آن مسائل بیشتری بدانند. این موضوع که چه سبکی از طراحی داخلی برای یک ویلا در شمال بهترین انتخاب است و یا یک ویلا در مازندران باید از چه اصولی تبعیت کند تا بهترین طراحی داخلی را داشته‌باشد، تقریبا نسبی است و مطلقا نمی‌توان یک نوع خاص را بهترین انتخاب برای ویلاهای شمال  دانست.

این موضوعی بدیهی است، چرا که در اینجا تفاوت سلیقه از یک سو و متدهای طراحی مختلف از سوی دیگر دخیل خواهند بود و از طرفی، تغییرات روز به روز در امر طراحی داخلی، بی تاثیر بر ویلاهای شمال نخواهد بود و ممکن است با ظهور یک سبک طراحی داخلی جدید، افرادی بخواهند آن را امتحان کنند. با این حال، بسیاری بر این باورند که در رابطه با ویلاهای شمال، مثلا برای ویلاهای مازندران که بهترین انواع آن‌ها هستند، هر قدر تبعیت از طبیعت در یک سبک بیشتر باشد، بیشتر هم با این ویلاها تناسب خواهد داشت.

به همین دلیل، سبک‌هایی مثل سبک روستیک، سبک ساحلی، سبک‌های کلاسیک با تم طبیعت و … می‌توانند انتخاب‌های مناسب‌تری باشند.

برای مثال، سبک ساحلی برای ویلاهای شمال، از این روی که حس و حال ساحل را القا می‌کند و به نوعی تداعی‌گر آرامش ساحل است، انتخابی بی‌نقص است که با توجه به سلیقه افراد می‌تواند برگزیده شود.

در اینجا با برخی از مناسب‌ترین سبک‌های طراحی داخلی ویلاهای شمال آشنا می‌شویم، در ادامه با ما همراه باشید.

ویلاهای شمال 787486746746874856474

دکوراسیون مینیمال برای ویلاهای شمال

در رابطه با دکوراسیون مینیمال حتما بسیار شنیده‌اید، ولی در اینجا منحصرا می‌خواهیم دلیل مناسب بودن این سبک را برای ویلاهای شمال بررسی کنیم.

دکوراسیون مینیمال زمانی مناسب است که شما در تمامی قسمت‌های طراحی، رد پای مینیمالیست را ببینید. در رابطه با طراحی مینیمال ویلاهای شمال، اگر نخواهیم اغراق کنیم، با یکی بهترین انتخاب‌ها رو به رو هستیم، چرا که در تعامل با طبیعت و سایر اجزای بستر طراحی، مینیمالیست بسیار زیبا خود را نشان خواهد داد و فرصت خودنمایی و ارائه سایر اجزا را نیز فراهم خواهد آورد. زمانی که از این سبک در ویلاهای شمال بهره می‌برید، در واقع، شفافیت مورد انتظار برای برخورد با طبیعت زیبای این خطه را ایجاد کرده‌اید.

در سبک مینیمال، همه چیز به ساده‌ترین شکل ممکن از خود، تقلیل یافته است و در آن خبری از تجملات و زرق و برق‌های زیاد نیست. بهترین نمونه کارهای مینیمال را می‌توانید در آثار میس وندروهه ببینید که او را پیشگام سبک مینیمالیست می‌دانیم.

اگر به سادگی و خلوص فضا و فرم‌های خالص همراه با شفافیت زیاد علاقه‌مند هستید، درنگ نکنید و با بررسی بهترین نمونه‌های سبک مینیمال در طراحی داخلی، ببینید که آیا این سبک پاسخگوی نیازها و انتظارات شما برای ویلاهای شمال هست یا خیر. مشورت با یک طراح مجرب در این زمینه را به شما توصیه می‌کنیم.

ویلاهای شمال 79966332525874411

 

دکوراسیون کلاسیک ایرانی برای ویلاهای شمال

شاید کلاسیک را بتوان نقطه مقابل مینیمال دانست! البته کلاسیک در معنی جا افتاده برای ما، چرا که سبک هنری کلاسیک خود داستانی بسیار گسترده دارد. در هر حال، در صورتی که به سبک‌های سنتی، کمی تجملات و زرق و برق و رنگ‌های شارپ و گرم علاقه‌مند هستید و از دیدن لوسترهای بزرگ و پرده‌های تزئینی تجملاتی لذت می‌برید، انتخاب سبک کلاسیک برای ویلاهای شمال، بی شک برای شما کارساز است!

در سبک کلاسیک، دکوراتیوهای درشت و تجملاتی با رنگ‌هایی سنگین و یا استفاده از عتیقه‌جات مرسوم است. اگر این سبک را برای ویلاهای شمال انتخاب کردید، مبلمانتان باید سلطنتی باشد و ردپای این انتخاب باید در کف، دیوارها و سقف نیز دیده شود و نمایان باشد.

در هر صورت، انتخاب کلاسیک، کمی هزینه‌بر است و اگر می‌خواهید یک کلاسیک تمام عیار را در ویلاهای شمال به نمایش بگذارید، نباید از هزینه کردن واهمه داشته‌باشید.

در این سبک زرق و برق بخشی جدانشدنی از لوازم و رنگ‌هاست.

حال آیا این سبک اصلا مناسب ویلاهای شمال است؟ چرا که نه؟! در صورتی که کارفرما ویلایی به سبک کلاسیک درخواست کرده‌باشد و یا فقط صرفا بخواهد در درون خانه تمی اینچنینی داشته‌باشد، این کار شدنی است و می‌توان گفت که سبک کلاسیک برای افرادی که به دنبال ویلاهای لاکچری شمال هستند، همیشه اولین انتخاب است.

در واقع در بسیاری از ویلاهای شمال با تم کلاسیک مواجه می‌شویم و یکی از انتخاب‌های پر طرفدار سازندگان و خریداران، همین سبک است.

ویلاهای کلاسیک اصیل عمدتا در مراکز شهرها و محله‌های باسابقه یافت می‌شوند. با این حال، بسیاری از ویلاهای نوساز به منظور تقلید از ساخت و سازهای سنتی طراحی شده اند. اگرچه این ویلاها سنتی به نظر می رسند، اما اغلب از مواد مدرن و حساسیت ‌های طراحی داخلی استفاده می ‌کنند.

در حالی که ردپای ویلاهای سنتی بیشتر از ویلاهای مدرن است، اما فضا به جای چند اتاق بزرگ، به چند اتاق کوچک و یک منظوره تقسیم میشود. از این گذشته، ویلاهای سنتی در زمینهایی بنا شده‌اند که از متراژ بالایی برخوردار بوده‌اند.

مطابق با طراحی مینیمالیستی، نقشه‌های طبقه مدرن با استفاده از اتاقهای چند منظوره و فضاهای باز، برای استفاده بیشتر از فضا بهینه شده‌اند. بسیاری از سازندگان طراحی مفهومی باز را برای ویلاهای جدید قرض میگیرند، از جمله بسیاری از ویلاهایی که از نمای بیرون، سنتی به نظر می‌رسند.

امروزه در ویلاهای مدرن استفاده از پنجره‌های بزرگ و نورگیرهایی برای نور طبیعی فراوان در آن دیده می‌ شود.

برای مقایسه، ویلاهای سنتی معمولاً دارای پنجره‌های کوچکتر، با قرینه قرار گرفته، از شکل و اندازه مشابه هستند. در نتیجه، آنها به نور مصنوعی بیشتری احتیاج دارند. با این حال، خانه های سنتی معمولاً با جزئیات جذاب مانند شیشه های رنگی و منبت کاری، و نورپردازی داخلی آنتیک، کمبود نور طبیعی را جبران می‌کنند.

سبک فرانسوی ، سبکی خاص

بسیاری از افراد فکر میکنند استفاده از رنگ های خنثی بدون ذره‌ای جسارت می‌تواند فضای داخلی را خیره کننده کند؛ در حالیکه اگر میخواهید محیطی زیبا و جذاب و مطابق با ایده‌های خلاقانه فرانسوی داشته باشید، باید بتوانید از رنگهای خنثی فاصله بگیرید.

یعنی جسارت به خرج دهید و به جای استفاده از رنگهایی مانند سفید، مشکی، کرم و… از رنگهای سرد و گرم مختلف به همراه رنگهای مکمل آنها استفاده کنید، زیرا  برای مثال اگر شما بتوانید از رنگهایی مانند آبی و زرد و یا نارنجی و بنفش در کنار یکدیگر استفاده کنید مسلما زیبایی خیره کننده و جذابی را می توانید به محیط ببخشید.

 

دکوراسیون التقاطی برای ویلاهای شمال

ممکن است شما جزء افرادی باشید که نه شیفته زرق و برق آنچنانی هستید و نه از سادگی بسیار لذت ببرید! ولی به چیزی میانه این دو علاقه داشته‌باشید! در اینجا، انتخاب دکوراسیون التقاطی را بیشتر از هر چیز به شما پیشنهاد می‌دهیم. چرا که در آن، هم از سادگی مدرن بهره برده‌اید و هم از زرق و برق کلاسیک.

این دکوراسیون برای افرادی با سلیقه میانه بسیار مناسب است. انتخاب دکوراسیون التقاطی برای ویلاهای شمال، تقریبا شبیه درصد بسیاری از خانه‌هایی است که اغلب ما در آن زندگی می‌کنیم. یعنی انتخاب عامه مردم و درصد بیشتر افراد، همین سبک میانه‌ای است که در آن با هزینه‌های متوسط و طراحی محافظه‌کارانه مواجه هستیم.

دکوراسیون التقاطی برای ویلاهای شمال، یعنی غالب نبودن هیچ یک بر دیگری! یعنی نه سادگی بر زرق و برق و نه زرق و برق بر سادگی، غالب نیست و در تمی میانه‌رو، با هم کلیت فضا را خلق می‌کنند.

رنگ‌ها در این انتخاب، ترکیبی از رنگ‌های گرم کلاسیک و رنگ‌های سرد و گاه خنثای مینیمال هستند. نورپردازی و ادوات آن بیشتر به سمت مینیمال گرایش دارد و مبل‌ها ترکیبی از مبلمان مینیمال و سنتی هستند.

از طرفی، ممکن است از پرده‌های اشرافی استفاده کنید یا هم پرده‌های ساده، ولی در اتاق‌خواب‌های سبک التقاطی، بیشتر انتخاب ما مینیمال است و کلاسیک در نشیمن و فضاهای اینچنینی است که بیشتر مشاهده می‌شود.

ویلاهای شمال 7788999666555221455

سبک طراحی داخلی میانه قرن برای ویلاهای شمال

طراحی داخلی میانه قرن، همانطور که از اسمش هم پیداست، الهامی است از نحوه طراحی داخلی خانه‌های 1950-1960 میلادی!

اگر به وجود ظاهری یکدست و یکپارچه در ویلاهای شمال علاقه دارید، سبک میانه قرن، کاملا مناسب شماست و در آن مختار هستید که از خطوط منحنی و فرم‌های آزاد نیز استفاده کنید.

مواد اولیه سبک میانه قرن می‌تواند متفاوت باشد و سخت‌گیری خاصی در این رابطه وجود ندارد. مثلا فلز در کنار چوب، پلاستیک، سنگ و هر متریالی دیگری می‌تواند به کار برود، ولی رعایت هارمونی و مسائل زیبایی‌شناسانه نیز مهم است.

در سبک میانه قرن، طیف‌های متفاوتی از رنگ سفید در کنار قهوه‌ای، بیشترین کاربرد را دارد. اگر به دنبال ایجاد حسی نوستالژیک هستید، به ویژه در خانه‌های کوچک، این سبک بسیار مناسب شماست.

سبک اسکاندیناوی برای ویلاهای شمال

یکی دیگر از سبک‌هایی که می‌توانید در ویلاهای شمال به کار ببرید و اتفاقا، انتخابی بسیار مناسب، یونیک و شیک است، سبک اسکاندیناوی است که همانطور که از اسم آن هم کاملا مشخص است، تداعی‌گر سادگی زندگی در کشورهای شمال اروپا خواهد بود. از ویژگی‌های بارز این سبک، طراحی دقیق مبلمان در آن است به صورتی که مبلمان در سبک اسکاندیناوی، نوعی اثر هنری محسوب می‌شود و هرگز بخش معمول و پیش پا افتاده‌ای از دکوراسیون داخلی نیست!

این به معنای کار عجیب غریبی نیست! در واقع در سبک اسکاندیناوی، در عین سادگی با یک اثر هنری مواجه هستیم که مثلا در کنار رنگ‌های ساده، ممکن است نوع خاصی از چوب‌بری استفاده شده‌باشد و یا طرح‌های ویژه‌ای با چوب در این نوع مبلمان به کار رفته‌باشد. برای مثال بهترین انتخاب در این قسمت برای ویلاهای شمال، استفاده از طرح انتزاعی موج و یا گیاهان است!

رنگ اصلی در سبک اسکاندیناوی، رنگ سفید است، که در کنار سایر عناصر، جلوه مطلوب را خواهد داشت. ترکیبات در این سبک ترکیبی متفاوت از چوب، فلزهای مختلف، پلاستیک، پنل‌هایی از جنس‌های متفاوت و … می‌تواند باشد و بازی رنگ در این سبک در عناصر متفاوتی مثل مبلمان، فرش‌ها و دکوراتیوها می‌تواند اتفاق بیفتد.

نورپردازی گسترده، فضاهای باز و وسیع، مبلمان کاربردی، حداقل لوازم دکوراتیو و استفاده از طرح‌های اسکاندیناوی در این سبک رایج است.

اگر می‌خواهید در ویلاهای شمال از سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی استفاده کنید، خوب است بدانید که رنگ سفید در ترکیب با رنگ‌های روشن دیگر، آینه‌های بزرگ، اصل تقارن، عدم توجه به مد روز، رنگ‌های گرم در ترکیب با رنگ‌های روشن، کفپوش چوبی، قالیچه با رنگ‌های ملایم و مواردی از این قبیل اجزای جدا نشدنی این سبک هستند.

ویلاهای شمال 5848468486489479848489418

 

سبک مدیترانه‌ای برای ویلاهای شمال

و می‌رسیم به یکی از سبک‌ها که برخی آن را با سبک ساحلی اشتباه می‌گیرند! یعنی مدیترانه‌ای. اگر به دنبال یک انتخاب خاص برای ویلاهای شمال هستید، مدیترانه‌ای را امتحان کنید. در سبک مدیترانه‌ای، قوس و ستون، استفاده فراوانی دارد و طیف رنگی گسترده‌ای نیز در آن به کار می‌رود، که عموما الهام گرفته از زمین و خاک هستند.

عناصر اصلی سبک مدیترانه‌ای عبارتند از : قوس و طاق، ستون، تزئینات مبلمان با دقت در جزئیات، آجر، کاشی، مبلمان‌های درشت و بزرگ، الهام از زمین، بالکن‌، تراس، بهارخواب، سقف بلند و استفاده از خطوط منحنی در طراحی.

سبک مدیترانه‌ای، به نوعی تداعی‌گر معماری خاصی است که منشا در مدیترانه دارد و شما با انتخاب این سبک، قبل از هرچیز، باید مطمئن باشید که به عناصر سبک مدیترانه‌ای و حضور آن‌ها در خانه خود علاقه‌مند هستید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/28

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه