پنج نکته مهم که اگر در شمال قصد خرید ویلا دارید باید بدانید!

19 آبان 1400
0 دیدگاه
ویلا 88476494841685485748754785

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “


شاید هنگامیکه در حال مطالعه این مطلب هستید از پرداخت اجاره ویلا برای دفعات زیاد خسته شده باشید! شاید آن راحتی و آسایش لازم را در هتل ها ندارید ! شاید هم به فکر یک سرمایه گذاری و کسب سود هستید. شاید هم فکر میکنید با میزان سرمایه ای که دارید ، موفق به خرید ویلا در شمال نخواهید شد! در هر صورت هرچیزی که شما را به این مطلب کشانده ، مربوط به خرید ویلا در شمال است. کافیست به سایت های فروش ویلا مراجعه کنید و با انبوهی از آگهی های فروش ویلا در شمال مواجه شوید. با متراژ ها ، سبک ها و موقعیت های متفاوت ! اما به نظر شما خرید همه ی آن ها به صرفه است؟ آیا شما بدون تحقیق و بررسی ، با خرید هر کدام از آن ها ، برد خواهید کرد ؟ قطعا نه ! خرید ویلا در شمال نیازمند دانستن نکاتیست که در نظر نگرفتن آن ها منجر به متضرر شدن شما خواهد شد. پس در این مطلب تصمیم گرفتیم پنج نکته مهم و اساسی که نیاز است برای خرید ویلا در شمال بدانید را ذکر کنیم.

خرید ویلا در شمال 654949411

از افراد مطمئن ویلا خریداری کنید

همانطور که قبلتر اشاره کردیم ، آگهی های فروش ویلا بی شمار هستند و نمیتوان با چشم بسته به هیچکدام از آن ها اعتماد کرد. اما منظور ما از اشخاص مطمئن برای خرید ویلا چه کسانی هستند؟ هر سال تعداد زیادی از خریداران و متقاضیان خرید ویلا ، قربانی افراد سودجویی میشوند که اقدام به کلاهبرداری کرده و از اعتماد خریداران سواستفاده میکنند. افرادی که ویلاهای به اصطلاح مورد دار ، بدون مجوز و بدون سند را به خریداران ویلا قالب میکنند‌ . از بحث مجوز و سند که بگذریم ، اینکه ویلای موردنظر توسط چه شخصی با چه سطحی از تجربه و دانش ساخته شده بسیار مهم است. افراد به اصطلاح بساز بفروش که سالانه تعداد زیادی ویلا را با پایین ترین سطح کیفیت و بدترین نوع مصالح به فروش میرسانند ، گزینه ی قابل اطمینانی برای خرید ویلا نیستند! از مالکان بومی ویلا در شمال هم نمیتوان توقع ساخت یک ویلای فوق العاده با معماری بی نظیر داشت! در چنین مواقعی بهتر است به شرکت های معتبر و صاحب نامی اطمینان کنید که به علت حفظ اعتبارشان ، اقدام به سواستفاده از اعتماد مشتریان نمیکنند و به جهت خدشه دار نشدن سابقه ی درخشانشان ، متریال بی کیفیت و درجه چند در ویلاها به کار نمیبرند.نگامی‌که به خرید ویلا شمال تصمیم گرفتید و بودجه کافی برای آن تعریف کردید، باید سراغ مشاورین املاک در مناطق مختلف شمال کشور، مانند استان گیلان بروید و مشخصات قیمتی و همچنین مشخصات ساختاری ویلا را دریافت کنید. درنهایت با توجه به اطلاعاتی که دارید می‌توانید خریدی خوب و باصرفه داشته باشید.

راهنمای خرید ویلا

برای خرید هرگونه ملک یا ویلایی باید نکاتی را مورد توجه خود قرار دهید تا در هنگام سرمایه گذاری با مشکل مواجه نشوید

سندیادتان باشد که مهم ترین اصل و پایه برای خرید ویلا سند آن ویلا است . سند ویلا باید تمامی مراحل شهرداری و قانونی را طی کرده باشد و تمام و کمال آماده به نام زدن خریدار باشد . سند ارزش ملک را افزایش میدهد یعنی شما علاوه بر خرید ویلای با سند و کامل نه تنها سود خواهید کرد بلکه اگر در چندین سال آینده قصد فروش را داشته باشید هرگز ضرر نخواهید کرد .

استقامت و مقامتبرای ساخت ویلا باید از بهترین مصالح و بهترین متریال استفاده کرده باشند . استقامت و مقامت بالا به شما این  امکان را می دهد که به راحتی در آن ویلا زندگی کنید . ساخت ویلا باید به گونه ای باشد که شرایط آب و هوایی منطقه و رطوبت ساحل به آن آسیب وارد نکند . درواقع باید سازگار با شرایط آب و هوایی و محیطی باشد .

خرید ویلا 7487489748748648141841874

 

لوکیشنیکی از مسائلی که برای افراد قابل توجه است لوکیشن ویلا می باشد . این منطقه دسترسی خوبی دارد اما خب باید در نظر داشت که خرید ویلا در جای دنج وآرام در بهترین منطقه ممکن است شما را کمی از مرکز شهر دور کند . شما با خرید ویلا  با مراکز درمانی ، خدماتی ، تفرحی ، فروشگاه ها و … در ارتباط خواهید بود . نیازی به نگرانی درمورد دسترسی نخواهید داشت .

مورادی که در بالا به آنها اشاره کرده ایم تنها بخشی از راهنمایی های ما به شما بوده ،هرچه دقت خود را بالاتر ببرید سرمایه گذاری موفق تری را در پیش خواهید داشت .

برای خرید ویلا ابتدا توان مالی خود را در نظر بگیرید ، خرید ویلا اصول مربوط به خود را دارد که باید رعایت شود ، در صورتیکه خرید ویلا بدون در نظر گرفتن بودجه اقتصادی شخصی باشد ممکن از هم شما و هم فروشنده با مشکل رو به رو شود .

مجوز ساخت

احتمالا شما هم در اخبار بارها دیده اید که دولت ویلاهای مختلفی را به دلیل نداشتن مجوز های لازم و رعایت نکردن شروط ساخت تخریب میکند؛ بنابراین مشاهده مجوزهای ساخت ویلا باید اولین چیزی باشد که هنگام خرید به آن باید توجه کنید، زیرا این کار سبب میشود که شما با آگاهی کامل هزینه کنید و در آینده دچار مشکل و درگیری با نهاد های مربوطه نشوید.

اگر تصمیم به خرید ویلا در شمال کشور گرفته اید، نباید به هر شخصی اعتماد کنید، چرا که ممکن است برخی ویلاها مجوز ساخت نداشته باشند، به چند نفر فروخته شده باشند، یا استحکام کافی نداشته باشند و یا هزاران مشکل دیگر که اگر شما اطلاعات کافی راجع به آن ها نداشته باشید، ممکن است ضرر بزرگی کنید؛ از این رو بهتر است در ادامه با ما همراه باشید، تا نکاتی که در خرید ویلا در شمال باید به آن ها دقت کنید را یادآوری کنیم.

مشاور املاک مطمئن

هنگامی که قصد خرید ویلا در شمال را دارید، قطعا یک مشاور املاک مطمئن و خوش سابقه که به منطقه اشراف داشته باشد، می تواند به شما بسیار کمک کند، یک مشاور خوب می تواند شما را از تمام مسائلی که مرتبط با ویلای مد نظرتان است مطلع کند، برخی چیزها ممکن است سطحی به نظر برسند، اما هنگامی که شما در ویلا ساکن می شوید برایتان اهمیت پیدا خواهند کرد.  برای مثال اگر در نزدیکی ویلای مد نظرتان یک ویلای اجاره ای که در تعطیلات در آن مهمانی برگزار میشود قرار داشته باشد، قطعا می تواند باعث سلب آسایش شما شود، بنابراین باید مشاور از سلایق شما به خوبی اطلاع داشته باشد تا بتواند موارد خوبی را به شما معرفی کند، تا در نتیجه بتوانید اوقات خوبی را در کنار عزیزانتان در ویلایتان سپری کنید و از طبیعت زیبای شمال لذت ببرید.

از کیفیت ساخت ویلا اطمینان حاصل نمایید

در برخی از ویلاهایی که توسط افراد غیر حرفه ای ساخته میشود ، اشتباهات و نواقص به قدری فاحش است که هر بیننده ای متوجه آن ها میشود. در رابطه با برخی از ویلاها شاید نقشه حاصل کپی برداری از یک ویلای ایده آل باشد و نشود ایرادی به آن گرفت ، اما مصالح به کار رفته در ویلا نامرغوب و بی کیفیت هستند و بعد از مدتی ایرادات نواقص خودشان را نشان خواهند داد . اما هر کسی نسبت به ویلاسازی اصولی شناخت ندارد و شما از کجا میتوانید تشخیص دهید یک ویلا با متریال با کیفیت بنا شده است؟ پاسخ این سوال باز هم به قسمت قبل برمیگردد! تنها در صورت خرید از افراد معتبر میتوانید از این مورد اطمینان حاصل نمایید.

پنج نکته مهم که اگر در شمال قصد خرید ویلا دارید باید بدانید! 65846545645465

به موقعیت ویلا و چشم انداز آن توجه کنید

عناصر اطراف ویلا را بررسی کنید. فاصله ی دریا و جنگل را تا ویلا در نظر بگیرید. فاصله ی اماکن تفریحی ، مراکز تجاری و سایر امکانات تا ویلای موردنظر را مورد توجه قرار دهید. اگر یک مرکز تجاری ، بزرگراه ، منطقه تفریحی و یا هر پروژه دیگری ، دور و اطراف ویلا در حال احداث یا اجراست آن را در نظر بگیرید. تمام این عوامل در قیمت ویلایی که خریدار میکنید موثر خواهد بود. همچنین اگر میخواهید چشم اندازی برای ویلای موردنظر پیشبینی کنید ، باید این موارد را در نظر بگیرید.

بودجه خود را در اولویت قرار دهید

اگر به یک آژانس فروش ویلا در شمال مراجعه کنید ، مشاورین املاک شما را با انبوهی از گزینه مواجه خواهند کرد. کاری که شما باید انجام دهید این است که درگیر ایده آل ها نشوید و واقع گرایانه تصمیم بگیرید. اگر بودجه تان برای خرید یک ویلای ساحلی لوکس کفایت نمیکند ، دلیلی ندارد بر خرید آن پافشاری کنید و به کل قید گزینه های ارزانتر را بزنید. حتی اگر تردید کنید ممکن است به علت نوسانات قیمت ، گزینه های قیمت مناسب را هم از دست بدهید. اگر به طور کلی نسبت به بودجه و شرایطتان واقف باشید ، درگیر دیدن هزار و یک ویلا نخواهید شد و در زمانی کوتاه ویلای مناسب خودتان را پیدا خواهید کرد.

نوع ویلا را در نظر بگیرید

ملاک های مختلفی برای دسته بندی ویلاها وجود دارد . ویلاهای شهرکی یا شخصی ، ویلاهای جنگلی یا ساحلی ، ویلاهای یک طبقه یا دوبلکس و… . اگر بخواهیم مختصر توضیحی راجع به هر کدام از این دسته ها ارائه کنیم ، ویلاهای شهرکی ، همانطور که از نامشان پیداست ، ویلاهایی هستند که شبیه به هم و با فاصله ی کم در یک مسیر ساخته میشوند. ویلاهای شخصی فضای مستقل تری دارند و به علت و سکوت و آرامشی که دارند ، بیشتر از سایر ویلاها مورد توجه هستند. ویلاهای جنگلی که در جنگل ها ساخته میشوند با مزایا و معایبی همراه هستند. شاید منظره ای به شدت دل انگیز رو به جنگل را به شما تقدیم کنند ، اما دسترسی به آن ها ، مخصوصا در فصول سرد سال کمی دشوار است. ویلاهای ساحلی که در نزدیکی دریا واقع میشوند ، همیشه پرطرفدارترین نوع ویلا بوده اند. اما شاید برای فصول گرم و شرجی سال ، گزینه مناسبی نباشند.

خرید ویلا 487484848748748748518551

 

از جمله توجهاتی که باید به خرید ویلا در شمال داشته باشید

قیمت خرید ویلا شمال و بودجه خریدار

بهترین زمان برای خرید ویلا

معماری و نمای داخلی و بیرونی ویلا

موقعیت مکانی و منطقه‌ی جغرافیایی ویلا

نزدیکی و دسترسی به جنگل و ساحل و مسیرهای اصلی

نزدیکی و دسترسی سریع و آسان به جاذبه های گردشگری و توریستی

نزدیکی و دسترسی سریع و آسان به مراکز خدماتی و درمانی

کلام آخر

سعی کردیم حیاتی ترین نکات برای خرید ویلا را در این مطلب بگنجانیم. قطعا مسائل دیگری هم وجود دارد که ممکن است در پروسه ی خرید ویلا شما را درگیر کند. خریدن یک ویلا همانقدر که لذت بخش است ، میتواند چالش برانگیز هم باشد. پس با احتیاط و در نظر گرفتن تمامی جوانب اقدام به خرید نمایید

 

آخرین ویرایش در تاریخ1400/08/19

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه