همه چیز درباره اجرای دیوار سبک در ویلاهای شمال

17 آبان 1400
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 6989647896879789687

دقت در ساخت و ساز ویلاهای شمال، از جمله مواردی است که سرمایه‌گذاران برتر را به سمت سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز جذب می‌کند و هرقدر این ساخت و ساز اصولی‌تر باشد، فرآیند بهتر و سودمندتری را نیز شاهد خواهیم بود. این ساخت و ساز می‌تواند موارد گسترده‌ای را در بر بگیرد و از سازه تا دکوراسیون داخلی و طراحی محوطه ویلاهای شمال را شامل شود. می‌دانیم که دقت در انتخاب عناصر ساختمان، تاثیر زیادی بر نحوه عملکرد سیستم سازه‌ای دارد و ما همواره به دنبال راه‌کارهایی برای بهبود ساخت و ساز هستیم به ویژه به دنبال راهکارهایی برای رفتار صحیح ساختمان در برابر نیروهای جانبی مثل زلزله! این موضوع در رابطه با تمام ساختمان‌ها صادق است و ویلاهای شمال نیز از این قاعده مستثنی نیستند، به ویژه که هرگز نمی‌توان پیش‌بینی کرد شرایط محیطی و عوامل جوی، کی و چگونه ممکن است بر یک ویلا در شمال تاثیر بگذارد. در اینجا وظیفه سازندگان و مهندسین، مجهز کردن ساختمان به مواردی است که احتمال می‌دهیم در صورت مواجهه بنا با موارد غیر منتظره و ناگهانی، می‌توانند در راستای بهبود رفتار سازه موثر باشند. دیوار سبک و استفاده از آن در ویلاهای شمال، یکی از این موارد است.

می‌دانیم که برخوردار بودن ساختمان از وزن بیشتر، یعنی تاثیر بیشتر زلزله بر روی آن و همواره به دنبال راهی برای کاهش وزن ساختمان هستیم تا زلزله نتواند اثرات مخرب خود را به آن تحمیل کند. استفاده از دیوار سبک، از جمله مواردی است که در راستای کاهش خسارات ناشی از زلزله بسیار موثر عمل می‌کند و در این نوشتار از سایت دکتر بخشی، به بررسی دقیق‌تر آن خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

ویلاهای شمال 6989647896879789687

انواع دیوار سبک قابل استفاده در ویلاهای شمال

دیوارهای سبک، انواع متفاوتی دارند که هر یک دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصر به خود است که می‌توانند با توجه به این ویژگی‌ها توسط سازندگان انتخاب شوند. در ادامه این انواع را معرفی می‌کنیم.

دیوار هبلکس یا بلوک سبک بتنی ACC

این نوع دیوار مواد اولیه مخصوص به خود را دارد، موادی از قبیل آهک، سیمان، ماسه سیلیسی، آب و پودر آلومینیوم. این دیوار که نوعی دیوار بتنی محسوب می‌شود را می‌توان در راستای اهداف نام برده شده در ویلاهای شمال به کار برد در حالی که از مزایای بیشتری نیز بهره می‌بریم. این مزایا عبارتند از:

  • وزن سبک دیوار هبلکس در کنار مقاومت و استقامت بالای آن
  • مقاومت در برابر آتش
  • سازگار با محیط زیست و عدم مضر بودن پسماندها برای محیط زیست
  • بازیافت‌پذیر
  • نصب بسیار راحت به دلیل وزن کم
  • راحت بودن استفاده از ابزار در این دیوارها ( برای مثال به راحتی سوراخ می‌شوند، با اره بریده شده و یا می‌توان به آن‌ها میخ کوبید.)
  • سطح بسیار صاف که به عنوان زیرکاری نیز استفاده می‌شود ( این مورد باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، چرا که اندود گچ و خاک به منظور تسطیح سطح نیاز نیست و پوشش نهایی را می‌توان روی هبلکس اجرا کرد.)
  • عایق حرارتی ( صرفه‌جویی انرژی تا 70 درصد!)
  • صرفه‌جویی در مصرف ملات و فولاد
  • کاهش کلی هزینه‌ها در خصوص متریال سازه

با اینحال همواره برای هر عنصری در ساختمان، می‌توان معایبی نیز نام برد. در رابطه با بلوک هبلکس می‌توان گفت که این دیوارها را نمی‌توان به اسکلت اصلی متصل نمود و از سوی دیگر این دیوارها نمی‌توانند باربر باشند و می‌توانید از آن‌ها به عنوان پارتیشن در ویلاهای شمال بهره ببرید ( چرا که مقاومت فشاری بسیار کمی دارند.)

ویلاهای شمال 46874861458741658741

استفاده از تری دی پانل در ویلاهای شمال

تری دی پنل یا 3D Panel، نوعی دیوار پیش ساخته است که از دو قسمت تشکیل شده و سازه‌ای است بسیار مقاوم و می‌تواند به عنوان دیوار باربر نیز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. استفاده از این دیوارها در ویلاهای شمال، مزایای منحصر به خود را دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • استقامت و مقاومت بسیار بالا در برابر زلزله ( به دلیل پیوستگی سقف و دیوار)
  • نصب و مونتاژ سریع
  • استفاده از حداقل مصالح در ساخت
  • عایق صدا
  • عایق حرارت
  • امکان ساخت و ساز بدون اسکلت
  • سرمایه‌گذاری بسیار مطمئن در تجربه‌های افراد متفاوت
  • نصب تاسیسات الکتریکی و مکانیکی
  • قابلیت تزریق ملات به این دیوارها با شاتکریت

در صورتی که قصد آشنایی بیشتر با دیوار تری دی پنل و نحوه استفاده از آن در ویلاهای شمال را دارید، بهتر است با متخصصین ساخت و ساز ویلاهای شمال نیز این موضوع را بررسی کنید.

ویلاهای شمال 46984796574859748574

درای وال (Dry wall) و استفاده از آن در ویلاهای شمال

این دیوار، نوعی دیوار پیش ساخته است و از کاربرد فراوان آن در ساختمان‌سازی، می‌توان به مزایا و اهمیت این نوع دیوار پی برد. درای وال از یک لایه گچ تشکیل شده‌است که بین دو لابه ضخیم مقوایی پرس شده‌است! شاید بخواهید بدانید که بیشترین کاربرد دیوار خشک درکجاست؟ همانطور که متوجه شده‌اید این دیوار نمی‌تواند باربر باشد و عمده استفاده از آن در دیوارهای جداکننده داخلی و یا سقف است. نصب این دیوارها با قاب‌بندی چوبی و یا به وسیله قاب‌بندی فولادی است. درای وال ساختاری یکپارچه دارد و همین موضوع باعث می‌شود مقاومت و استحکام قابل توجهی از خود نشان دهد.

از درای وال می‌توان به عنوان دیوار پوششی، سقف کاذب و یا دیوار جداکننده در ویلاهای شمال استفاده کرد. از دیگر موارد استفاده آن، پوشش مقاوم در برابر آتش است.

استفاده از درای وال در ویلاهای شمال و ساختمان‌سازی، مزایای منحصر به خود را دارد که در ادامه به صورت دقیق این موارد را بررسی می‌کنیم.

کاهش چشمگیر وزن سازه و در نهایت کاهش وزن نهایی سازه که در ساختمان‌سازی بسیار مطلوب است.

کاهش خسارات ناشی از زلزله به دلیل اتصال این دیوار به سازه

کاهش هزینه‌ها به واسطه کاهش پرت مصالح و هزینه حمل مصالح به سایر طبقات

صرفه‌جویی در مصرف برق به دلیل عدم نیاز به جوشکاری در نصب

زمان اجرای سریع

حذف زمان مورد نیاز برای خشک شدن نازک‌کاری از پروژه

عدم نیاز به ابزارهای دقیق برای تراز کار

افزایش فضای مفید ساختمان به دلیل کاهش ضخامت تیغه

کیفیت مشخص مصالح

کاهش حجم نخاله‌های ساختمانی

صرفه‌جویی اقتصادی در ساخت و ساز

ترمیم راحت تاسیسات، به دلیل دسترسی سریع و آسان به آن‌ها

تسریع در اجرای تاسیسات

عایق عالی صوت

عایق بسیار خوب حرارت

استفاده از دیوار پیش‌ساخته کناف در ویلاهای شمال

حتما با کناف و موارد بسیار زیاد کاربرد آن در ساختمان‌سازی آشنا هستید و از مزایای استفاده از این جنس متریال در ویلاهای شمال نیز اطلاع دارید. کناف، صفحه‌ای است گچی و روکش‌دار که در اروپا بسیار زیاد کاربرد دارد و در ایران نیز استفاده روز افزون آن را می‌بینیم. کناف شرکتی خارجی است که دامنه فعالیتش به سایر کشورها نیز گسترده شده‌است.

ویلاهای شمال 6546841856748

خرید ویلاهای شمال

ساخت و ساز ویلا در شمال، به ویژه توجه ویژه به ساخت ویلا در مازندران و بهره بردن از تکنولوژی‌هایی مانند دیوار سبک در این ویلاها، مورد توجه سرمایه‌گذاران و سازندگان ساختمانی است. زمانی که افراد قصد خرید ویلا در شمال و یا برج ساحلی در این منطقه را دارند، با توجه به میزان سرمایه‌گذاری خود، توقع دریافت کیفیتی متناسب را نیز خواهند داشت.

در همین راستا، خرید و فروش ویلاهای شمال، موضوعی است که ممکن است بسیاری از افراد به دنبال سود و منفعت بخواهند به آن وارد شوند و حتی به عنوان راهنما در این زمینه عمل کنند. همین موضوع باعث می‌شود که در مواردی با ناکامی‌هایی در این زمینه مواجه شویم که ناشی از عدم آگاهی و عدم مراجعه به مشاورین توانمند در این زمینه است. برای مثال، اگر شما قصد سرمایه‌گذاری در مازندران را دارید، بهتر است به بهترین مشاور املاک در زمینه ساخت و ساز در مازندران مراجعه کنید تا بنا بر شرایط شما، بتواند راهنمایی لازم را به شما ارائه دهد، راهنمایی‌هایی از قبیل اینکه آیا سرمایه‌گذاری در ویلا در مازندران برای شما مناسب‌تر است یا باید به سمت برج‌های ساحلی بروید؟ و یا بررسی این موضوع که مدام منطقه از مازندران می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد؟ ویلا در دریاکنار برای شما بهتر است یا خرید ویلا در خزرشهر و یا اصلا باید برج‌های ساحلی سرخرود را انتخاب کنید؟

انتخاب مشاورین املاک مجرب و متعهد، تضمینی برای سرمایه‌گذاری امن شماست و مسیری هموار را پیش روی شما قرار خواهد داد.

از آنجایی که سرمایه‌گذاری در ویلاهای شمال می‌تواند انتخاب‌های گسترده‌ای را پیش روی شما قرار دهد، انتخاب بهترین گزینه، فقط با مشورت با افراد آگاه میسر خواهد شد.

در همین راستا، باید با وظایف مشاورین املاک آگاه بوده و بتوانید بهترین مشاور املاک در حیطه ویلاهای شمال را بیابید و با بهره‌گیری از دانش این افراد لذت سرمایه‌گذاری امن را تجربه کنید.

پس اگر قصد خرید و فروش ویلا در مازندران، سرمایه‌گذاری در سرخرود و یا آشنایی با برج‌های ساحلی سرخرود را دارید و یا نیاز دارید در زمینه بازار املاک مناطقی مانند خزرشهر، خانه دریا، دریا کنار و … اطلاعات بیشتری داشته‌باشید، بهتر است به تیم مشاورین املاک دکتر بخشی مراجعه کنید تا با تخصص خود در این حیطه، تمامی مسیرها را برای شما واکاوی کنند.

می‌توانید اطلاعات لازم در رابطه با تیم مشاورین حرفه‌ای دکتر بخشی را در وبسایت مطالعه کنید و با توجه به نیاز خود، از مشاوره رایگان قبل از خرید ما بهره‌مند شوید. پس قبل از هر اقدامی از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید. رضایت شما، اعتبار ماست.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه