دیزاین ویلا چه تاثیری در قیمت ویلا دارد؟

17 آبان 1400
0 دیدگاه
تاثیر دیزاین ویلا در قیمت ویلا 48948768785485

طراحی داخلی ویلا فاکتور مهمی است که در هنگام قیمت‌ گذاری یک ویلا، آن را تحت تأثیر قرار می ‌دهد. ممکن است یک ویلای دوبلکس ساخته شود یا ویلایی یک طبقه یا چند طبقه طراحی شود. طراحی داخلی ویلا شامل تعداد اتاق ‌ها، وضعیت سالن نشیمن و پذیرایی، متراژ هر کدام از اتاق‌ها و سالن، دیوارهای مختلف، فضای آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و… است. نحوه قرارگیری هر کدام از این المان ‌ها نیز می ‌تواند بر زیبایی هر چه بیشتر فضا تأثیر بگذارد. به طور کلی تاثیر دیزاین ویلا در قیمت ویلا بسیار زیاد است. به طوری که هرچه طراحی داخلی ویلا بهتر باشد، قطعاً قیمت آن نیز افزایش می ‌یابد. البته دیزاین داخلی ممکن است پس از ساخت و بهره برداری از ویلا نیز دستخوش تغییرات زیادی شود. بهره گیری از طراحی ‌های مدرن نیز معمولاً سبب افزایش قیمت ویلا می ‌شود.

خرید ویلا از محوب ترین تصمیم هایی محسوب می شود که امروزه اکثر افراد را به خود جذب می کند . قیمت ویلاها به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند موقعیت و لوکیشن ، آب و هوا ، منطقه جغرافیایی ، دسترسی آن به تمامی مراکز  و … از مهم ترین مورادی که در قیمت ویلا تاثیر خواهد گذاشت دیزاین ویلا می باشد . هرچه دیزاین ویلا لوکس تر و شیک تر باشد قیمت بالاتری خواهد داشت .

از جمله بخش های دیزاین ویلا امکانات و ویژگی های آن می باشد .
به عنوان مثال داشتن امکاناتی نظیر باغچه ای به همراه گیاهان و درختان مثمر ثمر ، یا داشتن استخر با امکانات بالا و تاسیسات کامل ، شومینه و باربیکیو و از این قبیل مورادی که ذکر شد .

امکانات رفاهی در ویلا تاثیر بسزایی در قیمت و ارزش آن خواهد داشت به عنوان نمونه داشتن تمامی انشعابات آب ، برق و گاز ، محوطه زیبا از این موراد خواهند بود . استقامت و استحکام ویلا نیز بی تاثیر در ارزش آن نخواهد بود . هرچه برای ساخت ویلایی از مصالح با کیفیت تر استفاده شده باشد قیمت بالاتر و ارزش خریداری بیشتری خواهد داشت .

 

تاثیر دیزاین ویلا در قیمت ویلا 45464872152100

 

طراحی داخلی از جمله عوامل موثر بر قیمت ویلا

از جمله عوامل موثر بر قیمت ویلا می ‌توان از طراحی داخلی ویلا نام برد. بخش دوم طراحی داخلی ویلا مربوط به تزئیناتی است. نوع قرار گرفتن هر یک از قسمت ‌ها و بخش ‌های خانه می ‌تواند بسزایی در زیبایی و جذابیت محیط و فضای داخلی ویلا داشته باشد. در این رابطه یک قاعده کلی وجود دارد. طبق این قاعده کلی، هر چه طراحی داخلی ویلای مد نظر شما زیباتر و خاص ‌تر باشد قیمت آن نیز بیشتر می ‌شود. طراحی داخلی ویلا دارای قسمت دیگری نیز می ‌باشد. این بخش به تزئینات ساختمان و اکسسوری های مورد استفاده برای آن مربوط می ‌شود. به عنوان مثال استفاده از کف پوش های مختلف مانند پارکت، سقف ‌های کاذب، قفسه ‌ها و کابینت ‌ها از جمله این تزیینات و اکسسوری ها محسوب می ‌شود. در واقع تاثیر دیزاین ویلا در قیمت ویلا بسیار قابل تامل است.

تاثیر استفاده از مصالح ساختمانی مختلف در قیمت ویلا

هزینه ‌ای که برای ساخت و ساز پرداخت می‌ شود بر قیمت ویلا تاثیرگذار است. بخش عمده ‌ای از این هزینه ‌ها مربوط به مصالح ساختمانی مورد استفاده در این محیط است. برای خرید ویلایی شیک، بهتر است بدانید مصالح آن می ‌تواند قیمت را به مقدار زیادی تغییر دهد. طبیعتا به کارگیری مصالح باکیفیت در ساخت ویلا، هزینه های بالایی را نیز به دنبال دارد. برخی از مصالح ساختمانی طبیعی، قیمت بالایی دارند. برای مثال استفاده از سنگ ‌های گرانیتی با قیمت بالا در کف ساختمان هزینه ‌های ساخت ویلا را افزایش می‌ دهد. به کارگیری این مصالح سبب می ‌شود تا قیمت ویلا نیز بیشتر برآورد شود. این مصالح شامل انواع اصلی که برای دیوار و سقف به کار می ‌رود تا طراحی داخلی و دیوارپوش مانند کاغذ دیواری است. این ها گوشه ای تاثیر دیزاین ویلا در قیمت ویلا است.

تاثیر دیزاین ویلا در قیمت ویلا 874894896948948948

 

شومینه و تاثیر آن در قیمت ویلا

شومینه امروزه یکی از متریال مورد استفاده پرطرفدار در ویلاهای شمال است. طبق مقررات ملی ساختمان، شومینه نباید تنها وسیله گرمایش واحد مسکونی و ویلا باشد. شومینه بیشتر جنبه تزیینی دارد و برخی افراد هنگام خرید ویلا به وجود آن اهمیت می ‌دهند. شومینه‌ ها علاوه بر حرارت دهی هر چند مختصر، فضای داخلی زیبایی به ویلا می بخشد. شومینه ها در وسط فضای داخلی به عنوان پارتیشن نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرند. همچنین حسی توام با آرامش از شعله‌ های خود به اطرافیان هدیه می‌ دهند. دسته ای شومینه ها به نام شومینه برقی جنبه تزیینی دارند و حرارتی تولید نمی ‌کنند. این نوع شومینه نیاز به پیش بینی فضا نداشته و در هر قسمت امکان نصب دارند. وجود انواع مختلف شومینه در دیزان ویلا بعنوان اکسسوری تاثیر چشمگیری در افزایش قیمت ویلا دارد. تاثیر دیزاین ویلا در قیمت ویلا را با استفاده از متریال مدرن مشاهده کنید.

تاثیر محوطه سازی ویلا بر قیمت آن

همانطور که گفته شد تاثیر دیزاین ویلا در قیمت ویلا موضوع بسیار مهمی است. در ویلاهایی که بر روی آن ‌ها به درستی کار می ‌شود محوطه سازی نیز هزینه زیادی دارد. این امر بر قیمت ویلا تأثیر می ‌گذارد. ساخت آلاچیق، خانه درختی، باربیکیو، آبنما، فضای سبز و درخت کاری در ویلا می ‌تواند هزینه خرید ویلا را تا مقدار زیادی دستخوش تغییر کند. در صورتیکه محوطه ‌ای بزرگ برای ویلا تدارک دیده شود، هزینه ‌های دیگری مانند نورپردازی و ایجاد روشنایی در قسمت ‌های مختلف باز هم روی هزینه خرید ویلا تاثیر می‌ گذارد. نور عنصری مهم در طراحی فضای داخلی و بیرونی ویلا می باشد. در طراحی حیاط ویلاهای بزرگ آبنماهای صخره ای استفاده می شوند. آبنماها در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند. آبنماهای ترکیبی و آبشاری نیز از انواع دیگر آبنما هستند که آرامش و زیبایی خاصی به فضای حیاط ویلا می بخشند.

امکانات رفاهی و تاثیر آن بر قیمت ویلا

از دیگر مواردی که بر روی قیمت خرید ویلا تاثیر زیادی می ‌گذارد، امکانات رفاهی است که باید به آن توجه ویژه شود. استفاده از تکنولوژی مدرن ویلای ساخته شده را دارای مزیت رقابتی می نماید. امکاناتی مانند مجهز کردن فضای خارجی به آبیاری قطره ای و هوشمند سازی آن، تجهیز کل فضاها به سیستم های امنیتی و قابلیت کنترل از راه دور مواردی هستند که در افزایش قیمت ویلا تاثیر ویژه ای دارد. نورپردازی جذاب و کاربردی محیط داخل و خارج و نورپردازی بین گیاهان نیز ازعوامل برتری طراحی سازه نهایی بر رقیبان خود است. ایده طراحی باربیکیو و استفاده از کباب پز در ویلا با استقبال زیادی روبه رو است. باربیکیو در انواع مختلف سنتی و مدرن دیده می شود و بخشی از دکوراسیون فضای سبز نیز محسوب می شود. از باربیکیو می توان در حیاط خانه باغ، پشت بام (روف گاردن) و … استفاده کرد.

تاثیر دیزاین ویلا در قیمت ویلا 465463456456784

وجود استخر و تاثیر آن در قیمت ویلا

شنا یکی از تفریحات سالم برای تمامی گروه های سنی است. طراحی استخر در ویلا علاوه بر زیبایی و آرامش خارق العاده اه، در افزایش قیمت آن نیز تاثیرگذار است. با وجود یک استخر شخصی در حیاط ویلا، دیگر مجبور به طی مسافت طولانی و تحمل شلوغی برای استفاده از استخرهای بیرون نیستید. وجود استخر در قیمت ویلا تاثیر چشمگیری دارد. هنگام خرید ویلا، به استخر جزو فاکتورهای رفاهی نگاه می شود. استخر و سونا در ویلا از جمله امکانات رفاهی به شمار می رود که موجب بالا رفتن قیمت ویلا هم می شود. تاثیر دیزاین ویلا در قیمت ویلا، اینگونه است که اگر شما روزی قصد فروش آن را داشتید با اطمینان خاطر می توانید به دو برابر قیمت منزل خود را معامله کنید. در نتیجه باید توجه داشت خرید یک ویلای استخردار لوکس، به مراتب قیمت بالاتری نسبت به ویلای بدون استخر خواهد داشت.

فضایی رویایی در ویلا با روف گاردن

بام ویلا باغ بهترین راه برای ایجاد فضای سبز و آوردن طبیعت به خانه می باشد. همه ما برای داشتن زندگی سالم به هوای پاکیزه و تمیز احتیاج داریم. گیاهان و درختان نقش عمده ای در ایجاد هوای پاک دارند. آن ها با از بین بردن آلودگی آب و هوا، اکسیژن را در محیط آزاد می کنند. در زندگی مدرن امروز بام خانه بخشی از فضای زندگی شده است. طراحی و ساخت روف گاردن و نمای سبز علاوه بر زیبایی محیط اطراف شما، در خنک سازی محیط در روزهای گرم تابستان نیز نقش به سزایی دارد. علاوه بر این ایجاد بام سبز سبب افزایش ارزش ملک شما خواهد شد. امروزه در بازسازی ساختمان و نوسازی مجتمع های قدیمی اقدام به طراحی و اجرای بام سبز می گردد. با دکوراسیونی لوکس روف گاردن خود را به فضایی رویایی تبدیل کنید و تاثیر دیزاین ویلا در قیمت ویلا را لمس کنید.

تاثیر دیزاین ویلا در قیمت ویلا 48741854185741584715874158

برای تاثیر گذاری ویلا و زیباتر نشان داده شدن آن باید از سبک ها خاص و کمیاب استفاده نمود . به عنوان مثال ویلا به سبک های سنتی و قدیمی و روستایی بسیار خاص و با متقاضیان بالایی هستند . می توانید برای تاثیر گذاری قیمت ویلایی خود از سبک های روستایی ، سنتی و قدیمی استفاده نمایید . در ویلاهای مازندران و سرخرود چنین سبک هایی بسیار خاص و تماشایی هستند .

برای آن ‌که باغ ویلای شما شکلی کاملا سنتی داشته باشد، بهتر است از مصالحی مانند آجر، سنگ و چوب استفاده کنید. این مصالح که در اصطلاح مصالح بومی نام دارد، به دلیل رنگ ‌های گرم و تداعی معماری سنتی در قدم یک برگ برنده برای شما به حساب می‌آید. اما چنانچه امکان ایجاد یک سازه‌ی آجری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم سطل رنگ را بردارید و دست به کار شوید. رنگ ‌آمیزی دیوارها می‌ تواند شما را به همان مقصد نهایی سنت نزدیک کند.

چنانچه پنجره های ویلای خود را به شکل سنتی انتخاب کنید در روزهای آفتابی نمایشی زیبا و رنگارنگ از نور بر روی فرش خواهید دید. برخورد نور آفتاب به پنجره و انعکاس رنگ ها به فضای داخلی خانه، نمای بی نظیری روی لوازم منزل ایجاد خواهد کرد. به علاوه در گذشته پنجره ها به شکل ارسی طراحی می شدند.

محبوبیت طرح ویلا سنتی در القای حس نوستالژیک در فضا است. تکرار فرمهای قدیمی در طراحی خانه های ویلایی منجر به خلق فضاهای سنتی می شود.

آبنماها در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند. برای محوطه های کوچک معمولا آبنمای دیواری نصب می شود. در طراحی حیاط خانه باغ بزرگ آبنماهای صخره ای بهترین گزینه هستند. آبنماهای ترکیبی و آبشاری نیز از انواع دیگر آبنما هستند که آرامش و زیبایی خاصی به فضای حیاط شما می بخشند

تاثیر نما سنگی در قیمت ویلا

همانطور که از نام آن بر می‌آید در نما سنگی ساختمان با سنگ‌ های ساختمانی در انواع و طرح ‌های مختلف مواجه هستیم. از انواع سنگ ساختمانی می ‌‌توان برای نما سنگی ساختمان استفاده کرد. اما هم برخی از انواع سنگ‌ ها خصوصیات بهتری برای نمای خارجی دارند. برای مثال نما سنگی مدرن یکی از محبوب ‌ترین و زیباترین نما سنگی ساختمان است. نما سنگی مدرن از طرح‌ ها و سبک‌ های مدرن الگو می‌ گیرد. سبک مدرن برای نمای بیرونی ساختمان‌ها، احساس آرامش را در مخاطب به وجود می‌آورد. هر اندازه نماهای مدرن شیک ‌تر و خلاقانه ‌تر طراحی شده باشند، اعتبار و ارزش ساختمان را بیشتر خواهند کرد. یا نما سنگی ویلایی، یکی دیگر از پرطرفدارترین طرح‌ ها برای نما سنگی ساختمان است. امروزه انواع نماهای سنگی به شدت در جذب مشتری خرید ویلا موثر است. معمولا پروژه‌‌هایی که با این سبک ساخته شده ‌اند، سریع تربه فروش می ‌رسند.

کلام آخر

آنچه گفته شد درباره تاثیر دیزاین ویلا در قیمت ویلا بود. به طور کلی هرچه طراحی فضاهای ویلا لوکس و در عین حال کاربردی و مقبول باشد، با قیمت بالاتری می توان به فروش می رسد. وقتی پای طراحی ویلا در میان است بسیار مهم است که همه چیز دست به دست هم دهند تا مناظر بیرون به شیوه مناسب و بهتری قابل رویت باشند. طراحی نما خارجی چون طراحی داخل ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که ابتدا نمای بیرونی ویلا است که نظر مشتری را جلب می کند. مصالح و متریال مورد استفاده در نمای ساختمان با توجه به آب و هوا و مصالح بومی که در آن منطقه وجود دارد انتخاب می شود. مصالح مورد استفاده در نما هر کدام دارای ویژگی و کاربرد های مختلفی هستند. مصالحی چون: چوب، آجر، سیمان، سنگ، شیشه، سرامیک، مونولیت، بایرامیکس که هر کدام از این ها دارای مزایای مختلفی می باشند.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/04/17

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه