سبک هوگه در ویلاهای شمال، ارمغانی از آرامش و راحتی

17 آبان 1400
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 54354185486

ممکن است نام سبک هوگه را شنیده‌باشید و یا اطلاعاتی هم در این زمینه داشته‌باشید و بخواهید بدانید که چگونه می‌توان از این سبک در ویلاهای شمال استفاده کرد؟ اصلا سبک هوگه چیست؟ چه چیزهایی را در خود دارد و آیا یک لایف استایل خاص است یا به نوعی دکوراسیون و چیدمان خاص اطلاق می‌شود؟

زندگی در ویلاهای شمال و تجربه زندگی در این خانه‌های خاص و زیبا، همواره شیرین است و برای ما یادآور آرامشی است که محیط طبیعی و بستر این خانه‌ها برای ما خواهند داشت. حتما پس از خرید یک ویلا در مازندران به این فکر خواهید کرد که با استفاده از چه سبکی می‌توانید خانه خود را به یک نمونه عالی از ویلا در شمال تبدیل کنید و یا در کنار آن با داشتن چه سبکی از زندگی، آرامش بیشتری را در ویلاهای شمال تجربه خواهید کرد؟

هوگه، نوعی لایف استایل دانمارکی است که از سوی سایر کشورها با استقبالی شدید مواجه شده‌است و اگر در زندگی خود به دنبال لذت بردن از فصل سرد و استقبال از این فصل هستید، هوگه برای شما بی‌نهایت جذاب است. هوگه ( Hygge)، به نوعی تبدیل به بخشی از زندگی دانمارکی‌ها شده‌است و یکی از پایه‌های اساسی آن را تشکیل می‌دهد. همانطور که می‌دانید مردم دانمارک در طول زمستان 17 ساعت وضعیتی بدون خورشید را تجربه می‌کنند که در نوع خود می‌تواند طاقت فرسا باشد و از آنجایی که انسان همواره پاسخی برای مسائلی از این قبیل خواهد یافت، هوگه به آن‌ها برای گذر از این وضعیت کمک می‌کند. حتما برای شما جذاب است که بیشتر از این سبک بدانید و بخواهید آن را در ویلاهای شمال به کار ببرید. برای آشنایی بیشتر با چند و چون سبک هوگه و نحوه به کارگیری آن در زندگی، در ادامه با ما همراه باشید.

 

ویلاهای شمال 54354185486

هوگه، پیوند با شادی

همانطور که می‌دانید، کشور دانمارک هر سال به عنوان شادترین کشور دنیا انتخاب می‌شود و راز موفقیت آن‌ها در جست و جوی لذت‌ها و خوشی‌های کوچک است. مثلا همین که روی کاناپه‌ای نرم لم دهید، چای بنوشید و باران را نگاه کنید برای آن‌ها یک خوشبختی وصف نشدنی است که احساس آرامش بی‌نظیری به همراه دارد. و این همان هوگه است! سلامت روح با لذت بردن از سادگی و کسب سلامت جسمی. هوگه یعنی سادگی و چیزهای پر زرق و برق و پر هیاهو را باید از این دایره بیرون کنید تا یک هوگه واقعی برای شما ایجاد شود. جامعه‌شناسان، انسان‌شناسان و روانشناسان زیادی هوگه را بررسی کرده‌اند و در رابطه با آن به نتیجه‌گیری‌هایی نیز رسیده‌اند، مثل این مورد که هوگه نوعی از احساس امنیت را برای دانمارکیان به همراه دارد.

از سوی دیگر، گذراندن اوقاتی شاد و فرح‌بخش با سایرین، بخشی مهم و قابل تامل در هوگه است. یعنی اجتماعی بودن در مواقع لزوم! در دانمارک از اوقات فراغت حمایت بیشتری می‌شود تا اوقات کاری، برعکس کشورهایی مانند آمریکا و یا انگلستان.

پس تا اینجا متوجه شدیم که هوگه یک لایف استایل است، یک سبک زندگی شاد و راحت که می‌تواند به ما کمک کند بهتر در جریان زندگی پیش برویم و تا حدودی بار بسیاری از چیزها را برای ما سبک کند.

در ادامه راه‌کارهایی برای ایجاد سبک هوگه در ویلاهای شمال ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ایجاد خلوص و سادگی در ویلاهای شمال

در سبک هوگه، رنگ‌های جیغ جایی ندارند، چرا که همان‌گونه که اشاره کردیم، در هوگه به دنبال خلق فضایی صلح‌آمیز و آرام هستیم که اغتشاشی ایجاد نکند. در هوگه اغلب از سبک طراحی داخلی مونوکروم استفاده می‌شود ( سبک تک رنگ که در نوشتاری از سایت به طور کامل به آن پرداخته‌ایم) و یا ترکیبی از رنگ‌هایی نزدیک به هم.

شمع در هوگه نقشی موثر ایفا می‌کند، هم به دلیل القای حس آرامش و هم نور ساده آن! پس برای خلق فضایی که از هوگه تبعیت می‌کند باید شمع را در بخش‌هایی از دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال بگنجانید.

نور شمع، نور مصنوعی حاصل از چراغ و … نیست! بلکه تا حدی تداعی‌گر آتش، مقدس بودن آن و حسی از طبیعت است و انسان‌ها همیشه علاقه زیادی به این عنصر طبیعی داشته‌اند. پس می‌توانید شمع‌هایی خلاقانه و بدون بو انتخاب کنید و در گپ و گفت‌های دوستانه از آن‌ها استفاده کنید.

ویلاهای شمال 7578989725748687

خلق فضایی راحت برای خواب در ویلاهای شمال

در هوگه، خواب و استراحت از نظر کیفی بسیار مهم است، پس همین مورد باعث می‌شود که به دنبال جایی گرم و نرم و راحت برای خواب باشیم که می‌تواند با چندین لایه ملحفه، پتو و بالش‌های نرم ایجاد شود.

زمانی که مکانی مناسب برای خواب داشته‌باشید، آرامش شما تا حدی تامین می‌شود. پس به جای شلوغ کردن اتاق خواب ویلاهای شمال و استفاده از مبلمان‌های پر زرق و برق، می‌توانید از لوازمی سبک و راحت استفاده کنید که آرامش بیشتری به همراه دارند و موجب تن‌آرامی ما می‌شوند.

فضاهای دنج در ویلاهای شمال

گوشه‌های دنج، همواره به دنبال خلق آرامش ایجاد می‌شوند و این یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سبک هوگه است. شما می‌توانید به هر شیوه‌ای که برای شما مطلوب‌تر است فضایی دنج در ویلاهای شمال برای خود خلق کنید. مثلا جلوی شومینه، در حالی که منظره‌ای از حیاط، باغ و یا دریا دارید!

برای خلق گوشه‌های آرامش‌بخش، بهتر است سری به نمونه‌های کار شده بزنید و از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

از طرفی، خود شومینه و آتش، بخشی مهم از لایف استایل هوگه هستند، چرا که هم آرامش را به همراه دارند و هم می‌توانند کانونی برای جمع شدن دوستانه افراد باشند.

ویلاهای شمال 987968746978946789678496

اضافه کردن بافت به ویلاهای شمال

متریال‌ها با بافت‌های خاص، باعث می‌شوند فضا جان بگیرند و یکی از اصول سبک هوگه، استفاده از متریال‌هایی با بافت مختلف، در هارمونی با یکدیگر است. شما می‌توانید از چوب، پشم، چرم، سنگ و … در فضا بهره ببرید و در عین حال که تنوع را رعایت می‌کنید از شلوغ‌کاری نیز بپرهیزید. این موارد حس و حالی گرمابخش و زیبا با خود به همراه دارند و اتمسفری جذاب برای ویلاهای شمال خلق می‌کنند.

خلق فضاهایی برای دورهمی

همانطور که گفتیم هوگه به جمع شدن افراد دور هم، اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. پس قبل از هرچیز بهتر است به فضاهایی برای گرد هم آمدن فکر کنید و در طراحی دنج، بی‌نقص و آرامش‌بخش این فضاها کوشا باشید. از سوی دیگر می‌توانید در این دورهمی‌ها از لوازم مینیمالی استفاده کنید که شما را بیشتر به مقصودتان نزدیک می‌کنند. مثل ظرف‌های سفالی.

استفاده از لوازم دکوراتیوی که از صنایع دستی شمال هستند هم می‌تواند ایده‌ای جذاب برای ایجاد آرامش در ویلاهای شمال باشد که مهمانان شما را نیز سر ذوق خواهد آورد.

هوگه در محوطه ویلاهای شمال

گفتیم که هوگه در راستای لذت بردن از فصل سرد ایجاد شده‌است، ولی این به معنای عدم کاربرد آن در محوطه نیست! به ویژه در ویلاهای شمال که محوطه همواره بخشی مهم از آن‌هاست. پس می‌توانید این آرامش را در طراحی محوطه ویلاهای شمال نیز در نظر بگیرید و با طراحی اصولی محوطه به سبک هوگه، از این بخش از خانه خود نیز استفاده‌ای در جهت آرامش بیشتر و لذت عمیق‌تر داشته‌باشید.

مثلا با داشتن یک آلاچیق و آتشدان!

ویلاهای شمال 5846895468416846

 

مرتب کردن ویلاهای شمال!

اصلی بسیار ساده ولی بسیار مهم! بله! فضایی مرتب و به دور از اغتشاش! اگر می‌خواهید آرامش را تجربه کنید باید سعی کنید منزل شما در اغلب مواقع از یک تعادل بصری مناسب بهره‌مند بشود و شما را با آلودگی‌های بصری سرسام‌آور درگیر نکند! این کار آرامش خاصی به ساکنین القا می‌کند و از سویی نشانه اهمیت محیط زندگی برای شما و حس تعلق به مکان است.

استفاده از خاطرات در طراحی داخلی ویلاهای شمال!

حتما در قسمتی مناسب از خانه خود، خاطراتتان را بگنجانید. این خاطرات می‌توانند شامل عکس‌های خانوادگی که به آن‌ها تعلق خاطر دارید، اشیای قدیمی، دکوراتیوهایی که هدیه عزیزان شما هستند، یک تابلو نقاشی و … باشد. یکی از اصول مهم در طراحی داخلی به سبک هوگه، داشتن بخشی نوستالژیک و آرامش بخش در خانه است.

دکوراسیون حمام ویلاهای شمال به سبک هوگه

این که حمام فقط محلی برای یک دوش سریع باشد، چیز بدی نیست! ولی حمام کردن یکی از لذت‌هایی است که می‌شود با دکوراسیون صحیح و آرامش‌بخش حمام آن را چند برابر و به یکی از بخش‌های کیفی زندگی تبدیل کرد. در هوگه به این مورد توجه می‌شود و شما نیز می‌توانید با داشتن دکوراسیونی زیبا از آن تبعیت کنید. مثلا داشتن یک کمد لباس خوب، نورپردازی مناسب، وان راحت و دنج و .. همگی می‌توانند تاثیر‌گذار باشند.

استفاده از اشیای قدیمی در ویلاهای شمال

اگر وسیله‌ای در خانه دارید که هنوز قابل استفاده است ولی فکر می‌کنید بهتر است آن را بیرون بیندازید، دست نگه‌دارید! سبک هوگه به شما کمک می‌کند تا به نوعی خلاقانه لوازم قدیمی را بازیافت کنید و از اسراف بپرهیزید. در هوگه به دنبال فازهای لاکچری و … نیستیم و در عوض احساس آرامش برایمان اهمیت بیشتری دارد. برای مثال اگر یک صندلی قدیمی در نشیمن دارید که قابل استفاده است، آن را به اتاق منتقل کنید و از آن استفاده کنید و یا برعکس! در هر صورت استفاده دوباره از وسایل در هوگه امری است کاملا پسندیده و قابل قبول که به نوعی از اسراف نیز به دور است.

در نهایت، با به کار بردن موارد ذکر شده، شما تا حد زیادی سبک هوگه را در ویلاهای شمال خلق کرده‌اید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه