4 ایده برای طراحی استخر در ویلا های سرخرود

20 خرداد 1402
0 دیدگاه
محوطه سازی استخر با صندلی 54879521024

وقتی در جاده‌های شمال، در میانه جنگل‌های زیبا قدم می‌زنید، به نظر می‌رسد که در دنیایی جادویی قدم می‌گذارید. شبیه به ورود به یک بهشت سبز و آرامش‌بخش، که در میان درختان پر از برگ قرار دارد. هنگامی که در این مسیرهای جنگلی قدم می‌گذارید، خیال جک و لوبیای سحرآمیز واقعی‌تر به نظر می‌رسد! این زیبایی طبیعت بکر و فوق‌العاده، همه افرادی که در جنگل‌های مازندران پرسه می‌زنند را شگفت‌زده می‌کند.
این منطقه  مقصد ویژه‌ای برای علاقمندان به کوهنوردی است، جایی که آنها می‌توانند با فتح قله‌های بلند، توانایی‌های خود را به اثبات برسانند و از دیدن مناظر فوق‌العاده‌ای از ارتفاعات بالا لذت ببرند. سرخرود و تمام جاذبه‌های زیبای آن در فاصله‌ای بسیار کوتاه از تهران قرار دارند. کافیست از جاده‌های خمیده و زیبای آن عبور کنید و خود را در آغوش سرخرود قرار دهند.
در حال حاضر، اقامت و خرید ویلا در سرخرود، با اقبال بالایی همراه است. افرادی که مالک ویلا در این منطقه هستند، اغلب تصمیم می‌گیرند استخری در ویلا خود احداث کنند. این کار به دو منظور است: اولاً، افزایش ارزش ویلا؛ و دوماً، فراهم کردن فرصتی برای شنا و تفریح در روزهای گرم تابستان و برگزاری دورهمی‌های خاص.
در ان مقاله می‌خواهیم درباره طراحی استخر در سرخرود صحبت کنیم. هدف ما این است که چگونگی ساخت استخر در سرخرود را به گونه‌ای هنرمندانه پیش ببریم که خودمان از دیدن و شنا کردن در آن بی‌نهایت لذت ببریم.

محوطه سازی استخر با کاشت درخت و گیاه 5879542132

چشم انداز استخر | عرشه و محوطه

اگر به زیباترین استخرهای مدرن نگاه کرده باشید، قطعاً متوجه شده‌اید که طراحی عرشه استخر می‌تواند خلاقیت در ساخت استخر در سرخرود  را به شدت ارتقاء دهد. با تمرکز بر طراحی و نوآوری در عرشه استخر، چشم‌انداز استخر به شکل بی‌نظیری تغییر می‌کند. اگر با ایده‌ها و راهکارهای ساده و هزینه‌ای که به زیباسازی محوطه می‌پردازیم، همراه باشید، خواهید فهمید که چقدر زیبایی محوطه در ایجاد یک نتیجه رویایی و تأثیرگذار مؤثر است.
استخر بهترین مکانی است که می‌توان اطراف آن را با انواع درختان، درختچه‌ها و گل‌های زیبا تزئین کرد. در طراحی استخر در سرخرود، نه تنها به زیبایی‌شناسی توجه کنید، بلکه عوامل دیگری مانند حفظ حریم خصوصی، ایجاد سایه‌دهی مناسب و ایمنی را نیز در نظر بگیرید. در هنگام ساخت استخر در سرخرود و زمانی که نوبت به زیباسازی منظره استخر می‌رسد، پیشنهادات زیر را در نظر داشته باشید.

استفاده از سایه

استفاده از درختان، درختچه‌ها و سازه‌ها به منظور فرار از آفتاب گرما، ضروری است در طراحی محوطه استخردر سرخرود علاوه بر اینکه آنها سایه‌ موثری ارائه می‌دهند، اغلب به عنوان نقطه مرکزی در فضا ایجاد می‌شوند و بر زیبایی حیاط ویلا تأثیر قابل توجهی دارند. باید از درختان و گیاهانی که ریزش برگ‌ زیادی دارند، پرهیز کرد. درختانی که احتمال ریزش برگ کمتری دارند، نگهداری استخر را آسان‌تر می‌کنند و در اولویت ما قرار می‌گیرند.
اگرچه درخت‌ها عموماً همراه با ریزش برگ هستند، اما اگر به دلیل زیبایی، می‌خواهید از آنها در محوطه سازی استخر استفاده کنید، می‌توانید آنها را به گونه‌ای قرار دهید که شاخه‌های آنها روی لبه استخر قرار نگیرند. در مناطق آب و هوای گرم‌تر مانند جنوب، درخت خرما گزینه‌ی مناسبی است که هیچ ریزش برگی ندارد و بسیار آرامبخش است، اما در شمال نمی‌توان از آن استفاده کرد و نیاز به گزینه‌های دیگری است. علاوه بر این، در انتخاب درختان برای محوطه سازی استخر، باید درختانی را انتخاب کنید که ریشه‌های کمتری به محوطه تهاجم کنند تا از مشکلاتی مانند خراب کردن قسمت‌هایی از محوطه جلوگیری شود.

محوطه سازی استخر با استفاده از درختان 5485721352

توجه به ارتفاع

استخرها، حتی اگر کمی بالا باشند، از نظر ساختاری افقی هستند، بنابراین اضافه کردن یک سطح بزرگ بالا در کنار استخر می‌تواند مفید باشد. نیازی نیست که بسترهای کاشت به طور دقیق در جلوی استخر قرار بگیرند. توصیه ما در فرآیند ساخت استخر در سرخرود این است که از این نکته استفاده شود. یک منظره استخری که به خوبی اجرا شده، حتماً شامل انواع گل‌ها با ارتفاع‌های متفاوت است، باغچه های پر از درختان یا بوته‌های کوتاه نیز می‌توانند ارتفاع مورد نظر را فراهم کنند. می‌توانید گلدان با ارتفاع کم را به صورت توده‌ای روی هم چیده و با گیاهان آبشاری مانند رز پیشرونده یا آبشاری پر کنید.

استفاده از نور پردازی و درختان رویشی برای محوطه سازی استخر 854210352795

تاکید بر حریم خصوصی

اطراف استخر یا اسپا باید حس حریم خصوصی را به ارمغان بیاورد، زیرا استخر شما مکانی است که برای آرامش و استراحت شما تعبیر می‌شود و اگر احساس می‌کنید در معرض نگاه‌ها قرار گرفته‌اید، استراحت به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود. درختان، درختچه‌ها و حصارها همه گزینه‌های مناسبی برای ایجاد حس حریم خصوصی هستند. علاوه بر این، محوطه‌سازی استخر در سرخرود می تواند شامل سازه‌هایی مانند آلاچیق نیز باشد.
می توانید گلدان هایی که با انگور یا رزهای کوچک کاشته شده اند را در پایه آلاچیق قرار دهید. یکی از گیاهان مناسب برای این منظره‌سازی ویستریا است. ویستریا یک گیاه برگریز و معطر است که به رنگ‌های سفید، آبی، بنفش و یا صورتی شکوفا می‌شود. استفاده از چنین گیاهانی می‌تواند توجه را به سمت اطراف جلب کند و زیبایی محیط را به طور چشمگیری افزایش دهد. همچنین، مبلمان می‌تواند به عنوان یک تکمیل کننده دیگر در محوطه سازی استخر شما عمل کند. چترهای رومیزی بزرگ در فضای باز می تواند از شما در برار دید و اشعه خورشید محافظت ‌کنند.

زیبا سازی محوطه استخر با استفاده از صندلی و چتر بزرگ 87954210585

گیاهان کوتاه و مرتب

استفاده از درختان کوتاه و همیشه سبز یک ایده فوق‌العاده است. این گونه‌ها به دلیل عادت مرتب و عدم پخش شدن برگ‌ها بسیار مناسب هستند. همچنین، گونه‌های مختلفی از این درختچه‌ها وجود دارند که در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها شکوفا می‌شوند و می‌توانند به زیبایی مناطق اطراف استخر سرخرود واقعاً شگرفی ببخشند. همچنین، استفاده از علف‌های زینتی و سایر گیاهان کوتاه و مرتب نیز یک گزینه عالی است، زیرا این گیاهان به علت عدم شکوفه دادن، از تجمع زیاد حشرات، به خصوص زنبورها جلوگیری می‌کنند. قبل از انتخاب یک گیاه گلدار برای عرشه استخر، مطمئن شوید که جذب زنبورها نیست، زیرا حضور آنها بیش از حد ممکن است آرامش شما را به خطر بیندازد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه