آبشار اوبن | آدرس + مسیر های دسترسی

22 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
آبشار اوبن با درخت های پاییزی 12436958

مازندران یکی از استان‌های سرسبز و جذاب است.یکی از جاذبه های دیدنی مازندران، بین هزاران جاذبه آبشار اوبن است. این آبشار همچنین با نام آبشار بولا نیز شناخته می‌شود و در میان مناظر زیبای مازندران قرار دارد. جنگل‌های سبز و ساحل‌های دریای خزر، مورد علاقه همگان هستند و هنگام توصیف سفرهایشان به این منطقه، با هیجان و شور به یادگاری‌هایشان اشاره می‌کنند.

آبشار اوبن بات خزه هاس سرسبز 1254369

 آدرس و مسیرهای دسترسی به آبشار اوبن

سفر به آبشار اوبن از آنچه که فکر می‌کنید، آسان‌تر است. تنها نیاز است کمی صبر و حوصله داشته باشید و از مناظر دیدنی مسیری که به آبشار می‌رسد لذت ببرید. برای رسیدن به این آبشار زیبا، می‌توانید از دو مسیر مختلف استفاده کنید.

برای رسیدن به آبشار اوبن، می‌توانید از مسیر اول استفاده کنید. در این مسیر، ابتدا باید جاده فیروزکوه را دنبال کرده و به پل سفید در شهرستان سوادکوه برسید. سنگده، مقصد بعدی این مسیر است که در نزدیکی ساری واقع شده و برای رسیدن به این منطقه، باید حدود ۲۰۰ کیلومتر از تهران را پشت سر بگذارید.

برای رسیدن به سنگده، باید از مسیر انحرافی کنار پمپ بنزین در ابتدای پل سفید استفاده کرد و سپس از یک مسیر ۲۵ کیلومتری فوق‌العاده زیبا و جنگلی عبور کرد. سپس با عبور از جنگل‌های هیرکانی، به آبشار اوبن خواهید رسید که از طریق جاده خاکی با تابلوهای راهنما مشخص است.

برای رفتن به آبشار اوبن از مسیر دوم، ابتدا باید از ساری به سمت منطقه دودانگه حرکت کرده و سپس به روستای میانا مراجعه کنید. در ادامه، با طی کردن یک مسیر خاکی به طول حدود ۳۲ کیلومتر، به آبشار اوبن خواهید رسید.

مردی در بالای آبشار اوبن با خزه های سرسبز 7854219

ارتفاع و معنای آبشار اوبن

آبشار اوبن با ارتفاع حدود ۱۷۰۰ متر از سطح دریا، یک آبشار تمام خزه‌ای و دلنشین است که از چشمه‌های بالادستی به آب می‌رسد. در پایین آبشار اوبن، می‌توانید از تماشای آبشارهای دیگری که به وجود آمده‌اند، لذت ببرید. آب این آبشار به شیرین رود می‌ریزد و به عنوان یکی از رودهای تجن، به مقصد خود می‌رسد.

اوبن در زبان محلی به معنی زیرآب است و آبشار اوبن، یکی از زیباترین آبشارهای شمال کشور است که در مرز دو استان مازندران و سمنان و در قلب جنگل‌های دودانگه و چهاردانگه ساری قرار دارد.

دودانگه و چهاردانگه یک پناهگاه حیات وحش با مساحت ۱۶ هکتار در حومه ساری هستند که از نظر محیط‌زیستی بسیار ارزشمند هستند. فاصله منطقه دودانگه با ساری حدود ۶۷ کیلومتر است و از سال ۱۳۵۴ به عنوان یک منطقه حفاظت شده ملی شناخته شده‌اند.

آبشار اوبن با خزه های سرسبز 5842369

 بهترین فصل برای سفر به آبشار اوبن

منطقه دودانگه و چهاردانگه به دلیل پوشش گیاهی فراوانی از درختان نظیر راش، توسکا، ممرز و…، در کنار زیبایی‌هایی که به چشم می‌آید، به پناهگاهی برای حیوانات مختلفی نظیر سمور، روباه، خرس قهوه‌ای، شغال و پلنگ تبدیل شده‌اند. به اضافه‌ی این همه، آبشار اوبن نیز با زیبایی‌های خود، جذابیت بازدید از این منطقه را دو چندان کرده است.

اطمینان حاصل کنید که منطقه موردنظر در تمام فصل‌های سال زیبایی خاصی دارد، با این حال بهترین فصل‌های برای بازدید از آبشار اوبن، بهار و تابستان هستند. در این فصل‌ها، جنگل و درختان اطراف آبشار سرسبزی و زیبایی خاص خود را به نمایش می‌گذارند و با دسترسی آسان به آبشار، لذت از آب و هوای دلپذیر و صدای آب در جنگل بیشتر خواهد بود.

فصل پاییز نیز گزینه‌ی بسیار مناسبی برای طبیعت‌گردی و عکاسی عاشقانه است. رنگینی طلایی برگ‌های درختان اطراف آبشار در فصل پاییز، می‌تواند شما را از جذابیت پادشاه فصل‌ها، یعنی پاییز، مطمئن کند.

آبشار اوبن با گیاهان و خزه های سرسبز 4521369

وسایلی که باید به همراه داشته باشیم!

مهمترین چیزی که می‌توانید برای یک پیاده‌روی طولانی به خودتان هدیه دهید، داشتن کفش‌های مناسب پیاده‌روی است. در ضمن، به یاد داشته باشید که در هر فصل سال، باید پوشش مناسب آن فصل را انتخاب کنید.

قبل از شروع به سفر به آبشار اوبن، حتما باید وضعیت آب و هوا را بررسی کنید. در صورتی که هوا بارانی است یا احتمال بارش باران وجود دارد، بهتر است سفر خود را به آبشار لغو کنید یا حداقل به یاد داشته باشید که لباس و وسایل لازم را داشته باشید. برای آشامیدن، می‌توانید از آب خود آبشار استفاده کنید که از چشمه‌های بالادستی آبشار جمع آوری شده است، اما بهترین راهکار این است که آب آشامیدنی کافی را همیشه به همراه داشته باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه