دریاچه الیمالات |جاذبه ی دیدنی شهر نور

15 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
اسمان ابی و درختان سر سبز در کنار دریاچه الیمالات 1256985

هرکدام از دریاچه‌های زیبای ایران با طبیعتی بی‌نظیر در برابرتان قرار دارند؛ پهناهای آبی که به زیبایی و آرامشی خارق‌العاده ایجادکننده‌ی بی‌همتا معروفند. دریاچه الیمالات از جمله این دریاچه‌های دیدنی است؛ دریاچه‌ای بی‌نظیر که جلوی چشم شما هیچ چیز در برابرشکوه و زیبایی آن به چشمتان نخواهد آمد. آب خنک، جنگل سرسبز، آسمان باشکوه، نور خورشید لطیف و سکوت بی‌نظیر در الیمالات منتظر شماست.

مردم درحال ماهیگیری در دریاچه الیمالات 2649878

معرفی دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه نور است و در مسیر آن، شهر چمستان قرار دارد. این دریاچه از سمت شمال با دریای خزر هم‌مرز است و آب‌های آن با مشاهده‌ی رودخانه‌ها و دریاچه‌های زیادی، گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. بخش چمستان نیز به‌عنوان مرکزی برای سفر و گردش، در این منطقه شناخته شده است.

دریاچه الیمالات به دلیل واقع شدن در میان جنگل‌ها، مناظری استوایی و گرمسیری را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. بخشی از مسیر دسترسی به دریاچه از میان درختانی با سر به فلک کشیده می‌گذرد و مناظری بی‌نظیر و شگفت‌انگیز را به نمایش می‌گذارد.

دریاچه الیمالات تنها یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه چمستان نیست. روستای لاویج نیز در این منطقه واقع شده و به دلیل قرار گرفتن در میان کوه‌ها، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. بازدید از این منطقه نیز بهتر است در برنامه سفر به چمستان شامل شود.

درختان سر سبز در کنار دریاچه الیمالات 6256626

دریاچه الیمالات کجاست؟

دریاچه الیمالات یکی از مقاصد توریستی محبوب استان مازندران در شمال ایران است و در مسیر نور به چمستان، در جنوبی‌ترین نقطه‌ی دو راهی به سمت روستای کارگرکلا قرار دارد. این دریاچه تقریباً سه کیلومتر با جاده فاصله دارد و به راحتی قابل دسترسی است.

دسترسی به دریاچه الیمالات

برای دستیابی به دریاچه الیمالات، به سمت مسیر نور در استان مازندران حرکت کنید و پس از طی ۸ کیلومتر، به جاده فرعی دریاچه وارد شوید. اگر از تهران به سفر می‌روید، باید از جاده هراز عبور کرده و به چمستان بروید. سپس از چمستان به سمت نور حرکت کرده و بعد از ۴۰ دقیقه، پیش از رسیدن به نور، به جاده فرعی دریاچه الیمالات در سمت چپ بپیوندید.

درختان سرسبز در کنار دریاچه و اب شفاف دریاچه ی الیمالات که سنگ دیده میشود

مراکز تفریحی در دریاچه الیمالات

مرکز تفریحی دریاچه الیمالات در وسط جنگل قرار دارد و برای تمامی بازدیدکنندگان، فرصتی برای تفریح و استراحت فراهم می‌شود. پس از پارک خودرو، باید مسیری کوتاه پیاده‌روی کنید و سپس به سمت پایین به سوی دریاچه هدایت می‌شوید. یک پل زیبا در این مسیر وجود دارد که شما را به مقصدتان می‌رساند. سدی زیر پل وجود دارد که گاهاً پرآب است. پس از عبور از چند پله، به سمت سنگ‌های زیبای کنار رودخانه حرکت خواهید کرد.

برای علاقه‌مندان به ماهیگیری، دریاچه الیمالات می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد؛ زیرا ماهیانی مانند قزل‌آلا و آمور در این منطقه زندگی می‌کنند. هرچند که به دلیل رها کردن ماهی‌های قرمز در شب عید، تعداد قابل توجهی از این نوع ماهی‌ها نیز در این دریاچه قابل مشاهده است.

امکانات گردشگری دریاچه الیمالات شامل پیاده‌روی در طبیعت، پیکنیک، رانندگی دوچرخه، قایق‌سواری و عکاسی می‌باشد.

امکانات دریاچه الیمالات

خوشبختانه، این دریاچه با امکانات رفاهی ورزشی و تفریحی آسانسور برای دسترسی به محل، آلاچیق‌ها و سرویس‌های بهداشتی به همراه یک شهربازی کوچک، رستوران و فروشگاه، مناسب برای رفاه گردشگران است. همچنین اگر به ماهیگیری و قایق‌سواری علاقه‌مند هستید، تجهیزات و وسایل مورد نیاز را می‌توانید در همین محل تهیه کنید. قایق‌سواری روی این دریاچه‌ و تماشای طبیعت زیبای اطراف آن می‌تواند به یک تجربه فوق‌العاده و خاطره‌بازی تبدیل شود.

مردم در حال قایق سواری در دریاچه الیمالات 695968

بهترین زمان بازدید از دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات طی تمام فصول سال قابل بازدید است، با این حال در فصل‌های پاییز و زمستان نباید انتظار چشم‌نوازی و سرسبزی بهار و تابستان را داشت. با این حال، پاییز به عنوان یکی از بهترین و شاید زیباترین فصل‌های سال برای تماشای دریاچه محسوب می‌شود. امکان دیدن مناظر زیبای پاییزی همراه با آب دریاچه و طبیعت اطراف، تجربه‌ای بی‌نظیر برای گردشگران است. همچنین امکانات رفاهی همچون پارکینگ، رستوران، فروشگاه و سرویس بهداشتی در این مکان برای راحتی بازدیدکنندگان فراهم شده است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه