معروف ترین سازه های آنتونی گائودی که لازم است آن ها را بشناسید.

20 بهمن 1401
0 دیدگاه
سازه های آنتونی گائودی 496854894848568

آنتونی گائودی یکی از مشهور ترین و تحسین برانگیزترین معماران کاتالان می باشد که به طراحی و ساخت سازه های شگفت انگیز فراوانی با نام سازه های آنتونی گائودی پرداخته است. گائودی شخصیتی برجسته، اصطلاحاً مدرنیسم یا مدرنیسم کاتالان (معادل کاتالان با هنر نو) بوده است اما بزرگ ترین آثار او نشان دهنده سبک منحصر به فردی است که از سبک ها و حرکات معماری فردی فراتر رفته است. بسیاری از بزرگترین آثار او در بارسلونا یا نزدیک این کشور ساخته شده اند. بسیاری از آثار ساخته شده توسط این معمار برجسته به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این ساختمان ها به قدری خاص و خلاقانه طراحی گشته اند که هر ساله بسیاری از گردشگران جهانی را به خود اختصاص داده و از این طریق نقش خود را در رونق اقتصادی بارسلونا و کشور های همسایه ایفا می کنند.

 

 

ساگرادا فامیلیا

 

ساگرادا فامیلا مشهور ترین آثار گائودی می باشد که  از سال 1882 میلادی در حال ساخت است. معمار مشهور یک سال بعد از اینکه طراحی و ساخت ساختمان Sagrada Familia را بر عهده گرفت، از دنیا رفت و عمری نیافت تا شاهکار خود را به اتمام برساند. در واقع، کمتر از یک سوم این کلیسا تا زمان مرگ وی در سال 1926 تکمیل شد. گفته می شود، قرار است در نهایت در صدمین سالگرد مرگ معمار در سال 2026 تکمیل شود. در سال 2005، ساگرادا فامیلیا به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید.
اگر چه این ساختمان هنوز تکمیل نشده است اما باز هم عده زیادی از سراسر جهان خواهان بازدید از این سازه نیمه ساخته شده به عنوان یکی از شاهکار های معماری تکمیل نشده جهانی هستند.
کاسا میلا

کاسا میلا که به La Pedrera نیز معروف است ، یکی از بهترین سازه هایی است که خلاقیت گائودی را به نمایش می گذارد. طراحی و ساخت خاص این سازه موجب گشت تا هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از این سازه داوطلب شوند.
این خانه که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است، مجموعه ای از نمایشگاه ها و فعالیت های عمومی را در خود جای داده و برای بازدید عموم آزاد است.

 

سازه های آنتونی گائودی 6346346454785647

 

پارک گوئل

پارک گوئل که بین سالهای 1900 تا 1914 برای تاجر کاتالان Eusebi Güell ایجاد شده است، یکی از مشهور ترین و زیباترین پارک های عمومی در جهان است که هرگز تکمیل نشده است. این پروژه به عنوان بخشی از توسعه مسکن در بارسلونا تصور شد که با شکست مواجه شد. این سازه شامل مجسمه ها، موزاییک ها و سازه های مختلف گائودی است که کاملاً با محیط طبیعی ترکیب شده اند و در نهایت توسط شهر بارسلونا خریداری شد و در اختیار عموم قرار داده شده اند. این سازه یکی دیگر از سازه های آنتونی گائودی می باشد که در سال 1984، به عنوان میراث جهانی به رسمیت شناخته شده است.

 

کاسا باتلو

کاسا باتلو که همچنین به عنوان خانه استخوان (به کاتالانی: Casa dels ossos) نیز نامیده می شود، در واقع توسط معمار مشهور ساخته نشده است اما به دلیل بازسازی او، این آثر به یک شاهکار معماری و هنری تبدیل گشت. گائودی این سازه به یکی از مشهورترین بناهای بارسلونا تبدیل کرد. در سال 1904 میلادی، گائودی توسط جوزف باتلو استخدام شد تا این سازه را دوباره طراحی و برجسته کند. در سال 1906 میلادی، طراحی و بازسازی این سازه توسط به اتمام رسید و در سال 2005 میلادی کازا باتلو بخشی از میراث جهانی یونسکو با عنوان آثار آنتونی گائودی شد.
این ساختمان مطرح زیبا و هنری، توانسته است توجه بسیاری از معماران جوانی را که می خواهند در کار خود حرفه ای شده و تجربه کسب نمایند به خود جلب نماید. این جلب توجه موجب گشته تا مقاله های فراوانی در این رابطه نگارش شده و معماران بسیاری برای بازدید از این سازه داوطلب گردند.

 

سازه های آنتونی گائودی 638459686385969858956

کاخ اسقفی آستورگا

کاخ اسقفی آستورگا در استان لئون اسپانیا یکی از مشهورترین سازه های آنتونی گائودی در خارج از کاتالونیا است. این ساختمان بین سالهای 1889 و 1913 میلادی ساخته شد اما گائودی فقط در ساخت آن فعالیت تا اینکه در سال 1893 به دلیل اختلاف نظر با مقامات شهر از پروژه کنار رفت. اگرچه کاخ عمدتا تکمیل شده بود اما پس از کناره گیری گائودی از فرایند ساخت، ساخت و ساز تعطیل گشت تا اینکه در سال 1907 میلادی معمار ریکاردو گارسیا گورتا دوباره ساخت و ساز را آغاز نمود. این معمار به طور قابل توجهی طرح اصلی گائودی را تغییر داد.

کاخ گوئل گائودی

در اواخر دهه 1880 میلادی گائودی یکی از اولین و بزرگ ترین شاهکارهای خود یعنی کاخ گوئل را ساخت. این پروژه توسط یکی از بزرگترین تحسین کنندگان گائودی صنعتگر Eusebi Güell انجام شد.
کاخ Güell در نهایت توسط شهر بارسلونا خریداری شد. در سال 1984 میلادی این کاخ به یکی از سه اثر اولیه گائودی تبدیل شد که به عنوان میراث جهانی اعلام شد.

سازه های آنتونی گائودی 96847965489647896847967449674869

 

کازا ویسنس

کازا ویسنس یکی از اولین آثار مهم گائودی و همچنین یکی از دیدنی ترین ساخته های او می باشد که نام آن در میان سازه های آنتونی گائودی به چشم می خورد. کازا ویسنس به عنوان یک ساختمان مسکونی برای کارآفرین مانوئل ویسنس بین سالهای 1883 تا 1889 میلادی طراحی و ساخته شد. این سازه از آن زمان به عنوان یک محل اقامت خصوصی خدمت می کرده است.

این سازه در طول زمان مالک های بسیاری را به خود دیده است. آخرین بار در مارس 2014 میلادی هنگامی که توسط گروه MoraBanc خریداری شد، بازسازی گشت و به عنوان موزه برای عموم راه اندازی شد.

در سال 2005 میلادی کازا ویسنس یکی از چهار ساختمان گائودی شد که به عنوان سازه های آنتونی گائودی به میراث جهانی یونسکو اضافه شد.
بازدید از این سازه مطرح یکی از اهدافی است که هر ساله گردشگران برای دستیابی به آن به بارسلونا مهاجرت می کنند.

 

سازه های آنتونی گائودی 6984648968496849678967967

 

تمامی سازه های آنتونی گائودی به نحوه ای خاص و زیبا طراحی و ساخته شده اند که هنر، مهارت و خلاقیت این معمار مشهور را به نمایش می گذارد. طراحی و ساخت خاص این سازه ها موجب گشته تا اکثر این ساختمان ها در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و شهرتی جهانی یابند.

 

توصیه ما به تمامی معماران جوان که به دنبال تجربه اندوزی هستند این است که با بازدید از این سازه ها، ایده های خلاقانه فراوانی برای طراحی و ساخت سازه ها یابند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه