با سبک طراحی داخلی تردیشنال به استقبال ویلاهای مازندران بروید

14 بهمن 1401
0 دیدگاه
ویلاهای مازندران 46874894848484948574

به دنبال بهترین سبک برای یک طراحی داخلی بودن، تا حد زیادی نسبی است و هرگز نمی‌توان یک سبک از طراحی داخلی را بهترین سبک دانست! صحبت عمده ما پیرامون ویلاهای مازندران و سبک‌هایی است که می‌توانید در این ویلاها به کار بگیرید. بسته به روحیات مختلف، ممکن است شما روش‌های مختلفی را برای چیدمان یک ویلا در مازندران به کار بگیرید و یا با توجه به اینکه با یک ویلا در شمال مواجه هستید، ممکن است با رویکردی اقلیمی و استانی، بخواهید کارهای متفاوتی انجام دهید. از دکوراسیون کلاسیک و سنگین گرفته تا دکوراسیون‌های مینیمال، همه و همه می‌توانند در ویلاهای مازندران کاربرد داشته‌باشند! با این حال، سبک طراحی خانه تا حد زیادی تعیین کننده سبک طراحی داخلی هم خواهد بود.

در این میان، افرادی هستند که تا حدی پیرو گذشته هستند و حالشان فقط در فضاهایی خوب می‌شود، که کمی سنتی بوده و به اصطلاح تردیشنال باشد! این افراد را هر کجا که ببرید، به سمت چیزهایی با حس و حال سنتی جذب می‌شوند، چه در یک بازار، چه در میان مغازه‌های لباس و دکوراتیو، چه برای انتخاب رستوران و یا حتی سبک موسیقی! برای این افراد، سبک طراحی داخلی مطلوب، سبکی است که از سنت پیروی کرده باشد و رگه‌هایی از گرایش تردیشنال در آن دیده شود. به همین منظور در این نوشتار از سایت دکتر بخشی، به آشنایی با سبک طراحی داخلی تردیشنال و کاربرد آن در ویلاهای مازندران پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

ویلاهای مازندران 46874894848484948574

آشنایی کلی با سبک تردیشنال در طراحی داخلی

این سبک از طراحی داخلی، گرمی گذشته را چاشنی لحظه‌های حال می‌کند و تمی از حس و حالی سنتی را به ویلاهای مازندران می‌بخشد. تقریبا می‌توان اینگونه ادعا کرد که سبک تردیشنال در طراحی داخلی، همواره وجود داشته‌است و در هر زمانی اگر به گذشته رجوع داشته‌باشیم، داریم از این سبک استفاده می‌کنیم. با اینحال در روزگار کنونی، رجوع به پیش از قرن بیستم، بیشتر دستمایه طراحان داخلی تردیشنال است.

این سبک همواره طرفداران خاص خود را دارد و در بین گروهی از افراد همیشه جذاب است، یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در آمریکا، همین تردیشنال است و اغلب آن را سبکی گرم، منعطف و زیبا می‌دانند که می‌تواند به همین منوال برای ویلاهای مازندران نیز کاربرد خاص خود را داشته‌باشد. اگر می‌خواهید شباهت این سبک با کلاسیک را بدانید، باید بگوییم که برخلاف تصور عام، این دو سبک به هیچ عنوان یکی نیستند و در ظاهر می‌توان شباهت‌هایی بین آن‌ها پیدا کرد که در جزئیات هرگز به این صورت نیست. منعطف بودن و تطبیق‌پذیر بودن سبک تردیشنال، دلیلی محکم برای استفاده مناسب از آن در ویلاهای مازندران است!

ویلاهای مازندران 48485489485485487478

ویژگی‌های سبک تردیشنال

اگر قصد دارید از این سبک در ویلاهای مازندران استفاده کنید، مادر اینجا به برخی از ویژگی‌های تردیشنال اشاره می‌کنیم. اصولی که در این طراحی مهم هستند، نظم، تقارن و تناسب است که در نهایت در کنار هم یکی از چارچوب‌های اصلی سبک تردیشنال را تشکیل می‌دهند. در سبک تردیشنال، به اجزای ستون‌ها و نحوه پدیدار شدن آن در فضا اهمیتی ویژه داده می‌شود و برای فضاهای داخلی، کف، دیوار و سقف به همان میزان مهم هستند و اصول طراحی خاص خود را دارند.

برای استفاده از این سبک در ویلاهای مازندران، لازم است بدانید که تابلوهای دیواری، طاقچه‌های بالای شومینه، قالب‌بندی برخی از قسمت‌ها و درهای فرانسوی، ملحفه ‌های گلدوزی شده، استفاده از پارچه و طرح خاص پنجره و … در این سبک مهم هستند. برای ایجاد فضایی جذاب که درخور نام کلاسیک باشد، از این ویژگی‌ها غافل نشوید.

البته این موضوع را هم اشاره کنیم که برخی از افراد معتقد هستند که سبک تردیشنال مستلزم یک سرمایه‌گذاری زیاد است. این حرف هم درست است و هم اشتباه! اگر در خرید وسایل مورد نیاز این سبک اسراف کنید و همه چیز را از اقلام لاکچری تهیه کنید، قطعا سبکی گران انتخاب کرده‌اید ولی اشتباه بودن این باور زمانی است که شما از برخی از لوازم قدیمی که دارید در طراحی داخلی استفاده کنید و یا چیزهایی را خودتان بسازید. برای مثال، می‌توانید از لوازم عتیقه، وسایل دور ریختنی قدیمی که گوشه انبار خاک می‌خورد و می‌تواند دکوراتیوی جذاب باشد و مواردی از این قبیل در ویلاهای مازندران استفاده کنید و با بودجه‌ای متوسط سبک دلخواهتان را پیاده کنید.

ویلاهای مازندران 52968468748486418

انتخاب رنگ در ویلاهای مازندران با سبک تردیشنال

برخلاف بسیاری از سبک‌های طراحی داخلی که در آن‌ها، با انتخابی محدود از رنگ سر و کار داریم، در طراحی داخلی تردیشنال این موضوع صادق نیست و بسیاری از رنگ‌ها در یک طیف مناسب می‌توانند در سبک تردیشنال به کار روند و زیبایی خود را به جان ویلاهای مازندران بریزند!

با اینحال، در سبک تردیشنال هم رنگ‌هایی غالب هستند و قرمز تیره، طلایی، زرد، آبی و سبز، از این دسته از رنگ‌ها هستند که می‌توانند در ویلاهای مازندران استفاده شوند. دیگر رنگ‌ها، طیف‌های مختلف خاکستری، سفید و بژ هستند که در کنار رنگ‌های پاستلی و لطیف می‌توانند هارمونی مناسبی ایجاد کنند و با در بر گرفتن رنگ‌ها گرم، تعادل را برقرار می‌کنند. اینکه رنگ را در چه بخشی از خانه به کار گرفته‌اید هم تا حد زیادی تعیین‌کننده است. برای مثال، همیشه یک دیوار، دیواری تعیین‌کننده است و تا حدودی دیوار اصلی محسوب می‌شود. اگر رنگ سفید را برای این دیوار انتخاب کردید، می‌توانید رگه‌هایی از طلایی را در بخش‌هایی از آن به کار ببرید، سپس رنگ پرده‌ها را کمی گرم‌تر انتخاب کنید و رنگ مبلمان را در تعامل با همین رنگ‌ها به کار ببرید. مثلا ترکیب سبز، قرمز تیره و بژ می‌تواند هارمونی مناسبی به همراه داشته‌باشد و از رکود فضا جلوگیری کند.

انتخاب پارچه در ویلاهای مازندران برای سبک تردیشنال

همانطور که گفتیم استفاده مناسب از پارچه، بخشی مهم از یک سبک موفق تردیشنال است. با اینحال از هر پارچه و هر طرحی نیز نمی‌توان استفاده کرد و باید از پارچه‌هایی با بافت ویژه این سبک بهره برد. راه راه، پارچه‌هایی با گل‌های کوچک و درشت و یا مخمل انتخاب‌هایی مناسب هستند که در ترکیب با سایر عناصر طراحی داخلی می‌توانند جذاب عمل کنند. ابریشم و ساتن یا مخمل‌هایی با گل برجسته، وقار بیشتری به فضا می‌بخشند و از طرفی، رنگ‌های زنده و پر انرژی بیشتر با این سبک سنخیت دارند.

ویلا 984+8947487

 

پرده و پنجره در سبک تردیشنال

پرده‌ها را می‌توان به نوعی کامل‌کننده سبک تردیشنال دانست. در دکوراسیون تردیشنال ویلاهای مازندران، در فضاهای خالی می‌توانید به نوع مناسبی از پرده استفاده کنید. جزئیات طراحی پرده بسیار مهم است و استفاده از منگوله و حاشیه و به نوعی پرده‌های مجلل بیشتر مناسب این سبک از طراحی داخلی هستند. از طرفی، در انتخاب شیشه پنجره‌ها، استفاده از شیشه‌های رنگی در ویلاهای مازندران، بیشتر از هرچیزی مناسب است، چرا که شیشه رنگی بخشی جدا نشدنی از خانه‌های قدیمی ایرانی است و تاکیدی است بر یک طراحی سنتی.

نکاتی از طراحی تردیشنال ویلاهای مازندران

اگر بخواهید بدانید مهمترین ویژگی سبک تردیشنال چیست باید به آرامشی که با چیدمان مبلمان ایجاد می‌شود اشاره کنیم. اگر می‌خواهید از عناصر هیجان‌آور در این سبک استفاده کنید، این کار درست نیست و تردیشنال سبکی است منظم و با ترکیب و ترتیب که در آن معمولا مبلمان و لوازم به صورت جفت در محیط قرار گرفته و مبلمان تا حدی در عرصه‌بندی فضا نیز نقش دارد.

روانشناسی محیط در این سبک از طراحی نیز نقشی خاص ایفا می‌کند و با استفاده از سبک تردیشنال در ویلاهای مازندران باید در نظر بگیریم که این سبک از طراحی چه نیازهایی را برای چه افرادی مرتفع می‌کند و آن را به صورتی صحیح به کار بگیریم. استفاده از عنصر چوب در سبک تردیشنال متداول است و یکی از مواردی است که حس و حال زیبایی به ویلاهای شمال می‌بخشد.

طراحی اتاق خواب‌های ویلاهای مازندران در این سبک نیز قواعد مخصوص به خود را دارد. برای مثال، تخت‌خواب‌ها در مرکز قرار می‌گیرند و قرینگی را حفظ می‌کنند، از سوی دیگر، فرش ایرانی انتخاب مناسبی برای یک سبک تردیشنال در ویلاهای شمال است.

استفاده از میزهایی با رومیزی قلم‌کار، بوفه‌هایی قدیمی با وسایل چینی و استفاده از جام‌های بلورین قدیمی در دکوراسیون تردیشنال مرسوم است. قبل از اینکه به سراغ انتخاب این سبک برای ویلاهای شمال بروید، نمونه‌هایی موفق از آن را ببینید و بسنجید که اصلا علاقه‌ای به سبک دکوراسیون تردیشنال دارید یا نه. از طرفی، حتما از یک متخصص طراحی داخلی کمک بگیرید تا هزینه‌ای که برای طراحی داخلی پرداخت می‌کنید بیهوده نباشد و آن را هدر نداده‌باشید. طراحی داخلی ویلاهای مازندران، برای فروشندگان و خریداران هر دو مهم است. زمانی که شما به جزئیات طراحی دقت کنید، در نهایت فروش بهتری خواهید داشت و خریداران نیز رضایت بیشتری از خانه‌هایی با طراحی دقیق دارند.

اگر به دنبال خرید بهترین ویلاهای مازندران هستید و نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، بهتر است قبل از هرچیز با مشاورین املاک معتبر این استان در ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم را از این افراد دریافت کنید. در هر صورت، این افراد با تجربه لازم، بهترین مراجع خواهند بود. در این راستا ما در آژانس املاک دکتر بخشی، با سال‌ها تجربه در زمینه خرید و فروش ویلا در مازندران، ویلا در خزرشهر، ویلا در سرخرود، دریاکنار و خانه دریا، با شما همراه هستیم تا بهترین گزینه‌های ممکن را انتخاب کنید و از این انتخاب نهایت لذت را ببرید. با ما همراه باشید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه