انواع پوشش دیوار در طراحی داخلی ویلاهای شمال

17 آذر 1400
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 894895416486541865418574784856

در طراحی هر فضایی، دیوارها عناصری قوی و شاخص محسوب می‌شوند، که علاوه بر وجوه سازه‌ای و عملکردی، نقش زیادی هم در زیبایی ایفا می‌کنند. این موضوع درمورد منازل، مثل ویلاهای شمال، اهمیت منحصر به خود را دارد و دیوار باید علاوه بر طراحی اصولی و کارآمد، بتواند زیبایی بصری را نیز برای ساکنین فراهم کند و در هارمونی با بقیه عناصر طراحی قرار بگیرد.

بسیاری از نمونه‌های عالی طراحی داخلی ویلا در شمال، از نظر طراحی دیوار و انتخاب پوشش مناسب برای دیوار مناسب عمل کرده‌اند، برای مثال اگر سری به ویلاهای مازندران و موفق‌ترین ویلاهای این منطقه بزنیم و تمرکزمان را بر بررسی دیوارپوش آن‌ها بگذاریم، می‌بینیم که علاوه بر مواجه بودن با طیفی وسیع از پوشش دیوار که می‌توان هر یک را به عنوان گزینه‌ای عالی از دیوار پوش ویلا در مازندران در نظر گرفت، با انتخاب‌هایی مناسب هم رو به رو هستیم که می‌توانند الگوی ما برای طراحی داخلی ویلاهای شمال باشند.

در این راستا، اگر می‌خواهید به یکی از بهترین گزینه‌ها در انتخاب دیوار ویلاهای شمال برسید، بهتر است قبل از هرچیز، ابتدا، سری به انواع پوشش دیوار بزنید و با بررسی دقیق تصاویر و نمونه‌های موجود، به ترتیب اولویت، لیستی از این موارد تهیه کنید.

در این زمینه، جست و جوهای اینترنتی و بررسی کاتالوگ شرکت‌ها، به شما در انتخاب بهتر کمک می‌کنند. در انتخاب دیوار پوش برای ویلاهای مازندران، یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید، رنگ دیوار است، چرا که در نهایت، هم مسائل مربوط به سلیقه و روان شما را درگیر می‌کند و هم مجبورید بسیاری از دکوراتیوها و مبلمان‌ها را بر اساس همین رنگ و در هارمونی با آن انتخاب کنید و از تنالیته‌های رنگی استفاده کنید که در نهایت با این رنگ سنخیت داشته‌باشد! شناسایی رنگ‌ها و ترکیبات رنگی صحیح در یک طراحی داخلی عالی بسیار کلیدی است و از مواردی است که به صورت ناخودآگاه هم که شده تاثیرات بسیاری بر جای می‌گذارد.

در ادامه با برخی از گزینه‌های مناسب برای دیوار پوش ویلاهای شمال، آشنا می‌شویم.

ویلاهای شمال 63466896879674867488768

رنگ

رنگ می‌تواند به عنوان یک پوشش نهایی برای دیوارهای ویلاهای شمال، انتخابی مناسب باشد. رنگ‌ها، اغلب به صورت لایه‌ای بر روی گچ پرداختی به کار می‌روند و در انواع رنگ روغنی و رنگ پلاستیکی موجود هستند. در فضاهایی که نیاز به شست و شو دارد، رنگ روغنی مناسب‌تر است.

در کل، رنگ‌های قابل شست و شو، به دلیل رطوبت، برای ویلاهای شمال مناسبتر هستند. رنگ به عنوان پوشش نهایی دیوار، طرفداران بسیاری دارد و کاربرد منحصر به خود را هم یافته‌است. شاید اولین گزینه‌ای که هرکسی در انتخاب پوشش نهایی دیوار به آن فکر می‌کند، انتخاب رنگ مناسب برای دیوار در ویلاهای شمال باشد. رنگ‌ها از این نظر که دست شما را بازتر می‌گذارند و می‌توانند فضایی مرتب، شکیل و یکدست به شما هدیه دهند، و در کنار آن می‌توانند شما را از طیف وسیعی از انتخاب نیز برخوردار کنند، انتخابی مناسب برای دیوار در ویلاهای شمال هستند.

کاغذ دیواری           

دنیای کاغذ دیواری‌ها نیز کم طرفدار نیست! به ویژه اینکه در انواع کاغذ دیواری طرح‌هایی منحصر به فرد و فوق‌العاده می‌توان یافت، که توانایی زیباتر کردن فضا را بیشتر از هر چیزی دارند.

تنوع در انتخاب این نوع دیوارپوش، آن را به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای ویلاهای شمال تبدیل کرده‌است. اگر از نوع چاپی آن بهره می‌برید، می‌توانید طرح دلخواه خود را سفارش دهید و این بسیار جذاب است! حتی پس از نصب نیز می‌توانید روی آن طرحی دلخواه ایجاد کنید.

از مزایای استفاده از کاغذ دیواری در ویلاهای شمال می‌توان به قابلیت شست و شو، قابلیت نصب و برداشتن آسان، سرعت بالای اجرا و صرفه اقتصادی آن، اشاره کرد. کاغذ دیواری‌ها انواع متنوعی نیز دارند، مثل کاغذ دیواری قابل شست و شو، LED دار، سه بعدی و …

 

ویلاهای شمال 648568463846456546568

 

پوشش PVC

اگر به دنبال پوششی مقاوم در برابر جذب آلودگی و آب هستید، چرا پوشش PVC را برای ویلاهای شمال امتحان نمی‌کنید؟ به ویژه در مکان‌های خیسی مثل حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه! این پوشش نوعی پوشش دکوراتیو بسیار با دوام است که قابل شست و شو نیز هست. این دیوارپوش در طرح‌ها، ابعاد و رنگ‌های مختلفی، به دلخواه شما، قابل تولید است.

شاید هزینه اولیه نصب این نوع پوشش بیشتر از کاغذ دیواری و رنگ باشد، ولی در نهایت، عمر مفید آن بیشتر بوده و مقرون به صرفه تر است.از مزایای استفاده از پوشش PVC، در ویلاهای شمال می‌توان به موارد رو به رو اشاره کرد: دوام، مقاومت در برابر نفوذ آب، قابلیت بازیافت، جذابیت، بهداشتی بودن، مقاومت در برابر حریق، نصب و نگهداری آسان و …

دیوار پوش های سه بعدی

دیوار پوش های سه بعدی یک از بهترین و پر طرفدار ترین نمونه های دیوار پوش می باشند که به سادگی هر شخصی می تواند ان ها را بر روی دیوار پیاده سازی نماید . از این دیوار پوشهای سه بعدی و ترئینی در کافه ها ، رستوران ها و دیوار های نشیمن بیشتر استفاده می شود و تقریبا حالتی شبیه به دکوراتیو به فضای داخلی میدهد و بسیار خیره کننده است .

دیوار پوش های سه بعدی به دلیل برجسته بودن خود می تواند فضایی خاص را به تماشا بگذارد این دیوار پوش ها ضد اب بوده و در مواقع حریق اسیبی به آنها وارد نخواهد شد چرا که آن ها ضد حریق می باشند . این دیوار پوش های بسیار سبک هستند و وزن پایینی دارند و از قبل رنگ امیزی و بسته بندی می شوند ،  به همین علت نصب کردن آن های بسیار آسان و راحت می باشد . از نکات جالبی که بد نیست بدانید این است که بعد از نصب این دیوار پوش های سه بعدی شما نیازی به درزگیری و رنگ کاری نخواهید داشت .

دیوار پوش های سنگی

قطعا تا به حال شاهد بسیاری از دیوار پوش های سنگی در فضای داخلی اکثر خانه های بوده اید . دیوار پوش سنگی بیشتر در دکوراسیون هایی مورد استفاده قرار می گیرد که از سبک های مدرن و یا مینیمالیستی بهره مند هستند چرا که اکثر سنگ هایی که در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند رنگ هایی تیره دارند و رنگ تیره نیز بهترین رنگ در ترکیب با دکوراسیون مینیمالیستی است . از سبک هایی که بسیار پر طرفدار است ، سبک انتیک می باشد که  عموما در پشت دیوار تلوزیون ، سرویس بهداشتی ، شومینه و دیوار نشیمن استفاده می شود .

استفاده از سنگ در فضاهای داخلی، به عنوان پوشش دیوار، بیشتر برای تاکید بر فضایی خاص است و اغلب در تلفیق با سایر متریال‌هاست، ولی استفاده از این نوع پوشش برای ویلاهای شمال، بی شک می‌تواند زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته‌باشد، به ویژه اگر از یک فرد حاذق و ماهر کمک بگیریم و یک متخصص اجرای نمای سنگی با متریالی مرغوب این کار را برای ما انجام دهد.

سنگ‌های مصنوعی که وزن کمتر و نصبی سریعتر دارند، در کنار تنوع در ابعاد و شکل، بیشتر در این زمینه مورد استقبال قرار گرفته‌اند و می‌توانید از این پوشش در ویلاهای شمال در رنگ‌ها و طرح‌هایی متفاوت بهره ببرید. از آنجا که سنگ لایه دوم در پوشش دیوار محسوب می‌شود، تاثیر زیادی بر کاهش تبادلات حرارتی و صوتی نیز خواهد داشت.

پوشش سنگی در فضاهای داخلی را غالبا اطراف شومینه، پیشخوان، کنار پله‌ها و … مشاهده‌ می‌کنیم.

پارچه‌ای

شاید به دنبال پوششی سازگار با محیط زیست برای ویلاهای شمال هستید. در دیوارپوش‌های پارچه‌ای، از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده‌است و همین مورد آن‌ها را به ماده‌ای سازگار با محیط زیست تبدیل می‌کند، که ارزش استفاده آن‌ها در ویلاهای شمال را دو چندان می‌کند. این نوع دیوارپوش را می‌توانید در ترکیب با سایر متریال‌ها به کار ببرید.

این دیوارپوش‌ها مثل کنف بافته هستند و و از الیاف طبیعی تشکیل شده‌اند. این نوع پوشش دیوار، نسبت به رنگ و کاغذ دیواری، عمر مفید بیشتری دارد و و در نصب و اجرا نیز سریعتر و آسانتر عمل می‌کند.

اگر می‌خواهید این نوع پوشش را در ویلاهای شمال استفاده کنید، بدانید که مانور زیادی می‌توانید در هماهنگی سایر لوازم با این پوشش بدهید و علاوه بر این پوشش پارچه‌ای، آکوستیک نیز هست.

 

ویلاهای شمال 76887689468968968546586

 

چوبی

چوب از آن موارد گرمابخشی است که در هر دکوراسیون و طراحی داخلی به کار گرفته شود، می‌تواند معجزه خاصیت ذاتی خود را در فضا بپراکند! و دلیلی ندارد که دیوارپوش چوبی را برای ویلاهای شمال امتحان نکنیم، به ویژه یک طرح شیک با رنگی طبیعی از چوب که بتواند حس جنگل را القا کند! برای زیباتر شدن محیط، بهتر است از چوب در تلفیق با سایر متریال‌ها بهره ببریم و یا فقط یک دیوار را به صورت یکدست چوبی کنیم! دیوار پوش‌های چوبی دوام زیادی دارند ولی باید حواستان به نگهداری‌های خاص این نوع پوشش هم باشد! البته برای افزایش طول عمر این نوع از پوشش، می‌توانید از روکش‌هایی خاص بهره ببرید و در هنگام سفارش، پنل چوبی روکش‌دار سفارش دهید.

علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و گرم در ویلاهای شمال، دیوارپوش چوبی، عایقی مناسب نیز محسوب می‌شود و تبادلات صوت و حرارت را به میزان مناسبی کنترل می‌کند. ترموودها، از بهترین انواع این نوع از چوب‌ها هستند و با توجه به اقلیم شمال، از بهترین موارد برای ویلاهای شمال محسوب می‌شوند.

 

چرمی

حتما دیوار پوش‌های چرمی را با محیط‌های لاکچری و یا محیط‌های آکوستیک به خاطر می‌آورید ولی استفده از این دیوارپوش برای ویلاهای شمال هم بلامانع است! البته توصیه ما در زمان استفاده از این پوشش این است که سبک کلی طراحی را در نظر بگیرید و صرفا در نقطه‌ای خاص آن را استفاده کنید. برای مثال، می‌توان زیر پیش‌خوان را به این سبک طراحی کرد و یا بخش‌هایی از دیوار پذیرایی را. این دیوارپوش از پنل‌های سه بعدی ساخته می‌شود، که روی آن‌ها روکش چرم قرار دارد و می‌تواند ایده جذابی باشد!

سنگی

استفاده از سنگ در فضاهای داخلی، به عنوان پوشش دیوار، بیشتر برای تاکید بر فضایی خاص است و اغلب در تلفیق با سایر متریال‌هاست، ولی استفاده از این نوع پوشش برای ویلاهای شمال، بی شک می‌تواند زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته‌باشد، به ویژه اگر از یک فرد حاذق و ماهر کمک بگیریم و یک متخصص اجرای نمای سنگی با متریالی مرغوب این کار را برای ما انجام دهد.

سنگ‌های مصنوعی که وزن کمتر و نصبی سریعتر دارند، در کنار تنوع در ابعاد و شکل، بیشتر در این زمینه مورد استقبال قرار گرفته‌اند و می‌توانید از این پوشش در ویلاهای شمال در رنگ‌ها و طرح‌هایی متفاوت بهره ببرید. از آنجا که سنگ لایه دوم در پوشش دیوار محسوب می‌شود، تاثیر زیادی بر کاهش تبادلات حرارتی و صوتی نیز خواهد داشت.

پوشش سنگی در فضاهای داخلی را غالبا اطراف شومینه، پیشخوان، کنار پله‌ها و … مشاهده‌ می‌کنیم.

ویلاهای شمال 87968749654869984697846879678968796

 

تایل بتنی

بتن در دنیای امروزی، چه در فضاهای داخلی، چه در خارج از ساختمان، توانسته‌است خوش بدرخشد و عجیب نیست اگر تزئینات بتنی را در دیوارهای داخلی هم ببینیم. در این زمینه می‌توانید از تایل‌های بتنی سه بعدی با طرح‌های جذاب، برای فضاهای داخلی ویلاهای شمال بهره ببرید و از یک فضای متفاوت استفاده کنید!

پتینه

و اما پتینه کاری، از آن مواردی است که خلاقیت بسیار زیاد و جذابیت خاصی به همراه دارد و خوراک کسانی است که به دنبال یک ایده ناب برای طراحی داخلی ویلاهای شمال هستند. در پتینه کاری با ایجاد طرحی خاص بر روی دیوار، اصولا یک دیوار را از سایرین متمایز می‌کنند و برای بازسازی خانه‌های قدیمی هم ایده بسیار خوبی است.

یکی از روش‌های بسیار خوبی که می‌تواند جایگزین رنگ‌آمیزی شود، همین پتینه‌کاری است، در پتینه‌کاری نقش و نقوشی ایجاد می‌شود، که گاه می‌تواند در تکمیل سبک طراحی داخلی باشد. پتینه به معنای “کهنگی” و “زنگار” است و اگر به پروژه‌هایی که در آن‌ها از این متد استفاده شده‌است نگاه کنید، حس و حالی نوستالژیک از فضا دریافت خواهید کرد.

پس پتینه‌کاری برای کسانی که می‌خواهند از ویلاهای شمال حسی متمایز دریافت کنند، جذاب و کاربردی خواهد بود و در هم‌نشینی و تلفیق با سایر موارد طراحی داخلی ویلاهای شمال، می‌تواند اثری ماندگار را بر جای بگذارد و الگویی برای سایر ویلاها نیز ایجاد کند.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/17

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه