ساختمان‌های ساخته شده از طلا که شما را شگفت زده می کند

9 بهمن 1401
0 دیدگاه
خانه‌های چوبی 9985954968448546848

در سراسر جهان ساختمان‌هایی وجود دارد که در واقع از طلای جامد ساخته شده اند. ساختمان و نما در سراسر جهان به عنوان یکی از نمادهای قدرت و پیشرفت در یک جامعه بشری شناخته می‌شود. برخی از کشورها بناهای برجسته خود را با این فرض که کشورشان به آن نیاز دارد، می سازند . بسیاری از ساختمان‌ها یا بناهای تاریخی بسیار دقیق قبل از قرن 15 و قرن 18 ساخته شده اند. در میان این ساختمان‌ها، ساختمان‌هایی طلایی به چشم می‌خورد که ممکن است هر بیننده‌ای را متحیر کند.
با اینکه برخی از معماران طلای مصنوعی تر مانند آلیاژ مس و آلومینیوم را انتخاب می کنند اما عده کمی نیز وجود دارد که خواهان ساخت خانه‌ای با شکوه به وسیله طلا می‌باشند.
به این نکته توجه فرمایید که ساخت خانه به وسیله طلا علاوه بر نداشتن صرفه اقتصادی، توان و مقاومت کافی نیز ندارد. همین موضوع موجب گشته است که شاهد تنها تعداد انگشت شماری از این خانه‌ها باشیم.

 

طلا 49681964816984841

کاخ بزرگ بانکوک

کاخ بزرگ مجلل یکی از نمادین‌ترین بناهای دیدنی در کل بانکوک است. این کاخ در سال 1782 ساخته شده است و امروز نیز پابرجا مانده است. این بنای دیدنی نمایانگر جزئیات هنری پیچیده مردم تایلند در آن زمان می‌باشد. این خانه طلایی  از هر دو طرف دید متفاوتی به بازدید کنندگان ارائه می شود. در ورودی کاخ، موجودات افسانه ای به طول پنج فوت برای محافظت از قصر به صورت مجسمه مانند ساخته شده‌اند. این موجودات Yoksa Tavarn ball نامیده می شوند و دارای بدنی مانند جنگجویان و چهره‌ای مانند میمون ‌می‌باشد.
در یک طرف این کاخ بازدیدکنندگان می توانند ستون های بزرگ طلایی و آبی را ببینند، در حالی که در طرف دیگر جعبه‌های طلایی مانند پلکان با همان Yoksa Tavarn Ball وجود دارند.

 

غرفه طلایی – یا کینکاکوجی

 کینکاکوجی یا  The Golden Pavilion  معبدی است که هر کس هنگام بازدید از کیوتو  ژاپن باید از آن دیدن کند. این سقف طلایی در سال 1955 پس از آن که توسط یکی از راهبان معبد سوزانده شده بود، مجدد بازسازی گشت.افسانه‌های بسیاری در رابطه با این خانه طلایی وجود دارد. یکی از قوی‌ترین این افسانه‌ها می‌گوید در آنجا یک مار سفید زندگی می کند، که گفته می شود زندگی پس از مرگ یکی از زنان حسود شوگان است.

 

طلا 45667486578689689789

 

سکوی هنر و خلاقیت در گویمارائس

 این مهد هنر و خلاقیت که در پرتغال واقع شده است دارای ساختمان داخلی می‌باشد که در سه بخش مختلف ساخته شده است. ضمیمه اول به کارگاه ها اختصاص داده شده است تا دانشجویان بتوانند پروژه های مختلف را مهندسی کنند. در این ساختمان آزمایشگاه‌های خلاقانه‌ای وجود دارد که دانش آموزان می توانند با یکدیگر هم‌ فکری کنند و پروژه های نبوغی خود را امتحان کنند.
اگرچه به نظر می رسد این ساختمان معماری از طلا ساخته شده است اما پانل‌های لوله‌های برنجی طراحی هنری رنگ طلایی را تشکیل می دهند. تغییر رنگ این پانل‌ها در شب موجب ایجاد یک صحنه بسیار زیبا و دیدنی می‌شود.

معبد ونکاتسوارا (بالاجی)

ونکاتسوارا (بالاجی) یک بنای تاریخی یک عمر است که در حومه تیروپاتی هند واقع شده است. در این معبد، نمازگزاران به خدای هندو، ویشو و اشکال و خدایان مختلف او دعا می کنند. در حال حاضر، شرکت کنندگان در معبد برای پرستش خدای ونکاتسوارا گردهم می‌آیند. با این حال، اگر کسی به عنوان یک جهانگرد به هند سفر کند جاذبه اصلی این معبد سقف گنبد طلایی بزرگ است که بسیار زیبا و باشکوه ساخته شده و توجه هر کسی را به خود جلب می‌نماید . اعتقاد بر این است که معبد ونکاتسوارا در قرن نوزدهم ساخته شده است  اما در مورد زمان ساخت آن در واقع هیچ گونه اطلاعاتی ثبت نشده است.

 

ساختمان طلایی Iglesia de la Compañia

 این خانه طلایی بر روی 2 تن طلای جامد خالص ساخته شده است. در حال حاضر ، گنبدها قسمت هایی از کلیسا هستند که از طلا پوشیده شده اند. کلیسای اسپانیا در کویتو اکوادور واقع شده است و مردم محلی کویتو این کلیسا را ​​کلیسای کشور می‌نامند.

طلا 87698463986346963899

هتل Marques de Riscal

 هتل لوکس Marques de Riscal را می‌توانید در شهر کوچک Elciego، اسپانیا پیدا کنید. نمای بیرونی این هتل با شکل جذاب از صفحات بزرگ آلومینیومی ساخته شده است. هر تابلو رنگ بنفش، نقره ای و طلایی است و در هنگام مهتاب شب براق می شود. هتل همچنین در یک تاکستان 1858 واقع شده است . از زمان ساخت در سال 2006 ، این هتل انگورهای بسیاری را وارد بازار می‌کند به گونه‌ای که این هتل با نام Marques de Riscal Vineyard Hotel نیز نامیده می شود.

 

ساختمان طلایی Rhône

 این خانه طلایی زیباترین ساختمانهای شهرداری است که در رون، شهر لیون فرانسه واقع شده است. فرایند ساخت این خانه در سال 2014 تکمیل گشته است.معماری آن بر اساس ساختارهای جعبه مانند یکی بر روی دیگری می‌باشد. دپارتمان بایگانی رونه جایی است که مردم محلی و گردشگران می توانند برای ردیابی نسب خود به آنجا بروند. علاوه بر این، این مکان جایی است که زوجین نامزد ازدواج خود را ثبت می کنند. گفته می‌شود که نمای خارجی این ساختمان از پانل‌های  آلومینیوم و مس ساخته شده است، در حالی که پایه آن از گرانیت سیاه می‌باشد.

بتکده Shwedagon

بتکده Shwedagon یک بهشت طلایی است که در یانگون، میانمار واقع شده است. سازندگان این بنا آن را با طلا پوشانده‌اند. این مکان همچنین دارای پشت بامی است که در 4531 الماس پنهان شده است، این مقدار معادل یک الماس 72 قیراط است. صدها معبد با رنگهای مختلف، استوپاها (بنای یادبودی که به طور سنتی بقایای راهبان بودایی را در خود جای داده است) و مجسمه هایی که قدمت آنها به 2500 سال پیش می‌رسد، در این مکان زندگی می‌کند.

 

طلا 25463846989686978968

 

مرکز تجارت طلای Pro Aurum

شکل ظاهری این بنا مانند یک میله طلای غول پیکر است. ساختار داخلی این مرکز دارای دیوارهای بزرگ طلایی رنگ، لوازم جانبی خاکستری است که با دارا بودن امنیت بسیار برای محافظت از طلا و تبدیل شدن به مرکزی برای تجارت طلا مناسب شده است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه