حقایقی در رابطه با قلعه چمبورد که نمی دانستید

8 بهمن 1401
0 دیدگاه
قلعه چمبورد 1564651451

قلعه چمبورد یکی از معروف ترین قلعه ها در جهان می باشد که امروزه به عنوان هتل از آن استفاده می شود . این هتل در Chambord ، لوار و شر ، فرانسه واقع شده است و به دلیل معماری کامل و منحصر به فرد که ترکیبی از سنت های کلاسیک فرانسه و ایتالیا است ، مشهور شده است . چمبورد تحت حکومت شاه فرانسوا اول ساخته شد . هدف اصلی از ساخت این سازه تبدیل شدن به یک خانه شکار برای پادشاه بود . در رابطه با اینکه چه کسی در واقع ساختمان اصلی را طراحی کرده است تردیدهایی وجود دارد . برخی می گویند این طرح به فیلیبرت دلورمه ، معمار رنسانس فرانسوی نسبت داده شده است . برخی دیگر می گویند لئوناردو داوینچی نقش اصلی را در طراحی آن داشته است .

قلعه چمبورد 05646544

این سازه بزرگ ترین قلعه واقع در دره لوار می باشد .

با اینکه بیش از 300 قلعه با شکوه در دره لوار وجود دارد که هر کدام هنر دست یک معمار معروف و توانا می باشد اما این سازه بزرگ ترین قلعه این منطقه محسوب می گردد . این سازه بزرگ به گونه ای بسیار خلاقانه طراحی گشته است تا بتواند توجه هر بیننده ای را به خود جلب نماید. زیبایی های ظاهری و همچنین اصول و قوانین خلاقانه معماری به کار رفته در ساخت این سازه موجب گشته تا هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر جهان جهت بازدید از این سازه بی نظیر ترغیب گشته و به بازرسی این سازه فوق العاده بپردازند .

قلعه چمبورد از بزرگترین پلکان مارپیچ دوتایی برخوردار است .

با افتخار باید عرض شود که قلعه چمبورد دارای بزرگ ترین پلکان مارپیچ دوتایی است که از 274 پله تشکیل شده است . هر دو این پلکان رو به روی یکدیگر به طبقه سوم صعود می کنند و هیچ گونه  ارتباطی با یکدیگر برقرار نمی کنند . بسیاری از باستان شناسان بر این باورند که این راه پله توسط لئوناردو داوینچی طراحی شده است . طراحی خاص این راه پله ها به این دلیل بود که اطمینان حاصل شود پادشاه هرگز با خادمان روی پله ها ملاقات نمی کند . روشنایی پله ها با نوری که در بالاترین نقطه قلعه قرار دارد ، ایده درخشان دیگری از لئوناردو داوینچی است . چهار ورودی به پله ها وجود دارد که از یکدیگر عبور می کنند اما افرادی که از پله ها بالا می روند یا پایین می آیند به هیچ وجه یکدیگر را ملاقات نمی کنند .

قلعه چمبورد 748748748748487487418874

طرح اصلی قلعه چمبورد دچار تغییر و دگرگونی گشته است. یکی از نکاتی که در زمینه ساخت و ساز این سازه باید به آن توجه شود این است که طرح قلعه چمبورد در طول سال های طولانی ساخت بین سال های 1519 تا 1547 میلادی به طور قابل توجهی تغییر کرده و  طراحی مجدد قلعه معروف توسط پیر نپوئو انجام شده است .در سال 1792 میلادی برخی از وسایل قلعه فروخته شد و بیشتر الوارها در طول انقلاب فرانسه برداشته شد . پس از این ، قلعه متروکه شد زیرا پادشاه اقامت رسمی در قلعه دیگری داشت . در قرن نوزدهم برخی از کارهای مرمت برای بازگرداندن شکوه سابق این قلعه انجام شد .

قلعه چمبورد تجسم معماری فرانسه است

قلعه چمبورد یکی از برجسته ترین سازه هایی است که سبک متمایز معماری رنسانس فرانسه را به نمایش می گذارد . این سازه عناصر قرون وسطایی را با سبک برجسته کلاسیک رنسانس ترکیب می کند . اعتقاد بر این است که معمار اصلی این قلعه دومنیکو دا کورتانا ایتالیایی است که تأثیر زیادی بر طراحی داشته است . یک مدل چوبی قلعه که در قرن هفدهم تخریب شد توسط آندره فلیبیان طراحی و توسط دا کورتانا ساخته شد . در طول قرن شانزدهم ، Chateaux دارای باغات و ویژگی های آبی گسترده ای مانند خندق درست مثل چمبورد ساخته شد . فضای داخلی قلعه هر دو سبک ایتالیایی و فرانسوی را به نمایش می گذاشتند .

قلعه چمبورد 4874897489748418741857418

 این قلعه به عنوان قلعه ساخته نشده است .

این قلعه به عنوان یک خانه شکار برای پادشاه فرانسیس اول ساخته شده است . بنابراین هدف از ساخت آن ارائه هر نوع دفاع در برابر دشمن نبوده است . دیوارها ، برج ها و خندق ، که در آن دوره برای اهداف دفاعی استفاده می شد ، همه برای تزئینات بودند .

این سازه به عنوان یک الگو مورد استفاده قرار می گیرد .

این سازه به گونه ای بسیار خلاقانه طراحی شده است به گونه ای که می توانیم بگوییم قلعه چمبورد روند معماری را در اروپا تعیین کرده است . ویژگی های تزئینی این توسط کاخ شوورین در آلمان که اولین بار در سال 1845 ساخته شد و سپس در سال 1857 بازسازی شد ، تقاید گشته است . ساختمان هایی با طرح های مشابه را می توان در انگلستان مانند Founder’s Building در Royal Holloway  دانشگاه لندن یافت .

قلعه چمبورد 7481684189674571467

 

پادشاه فرانسیس اول کمترین وقت خود را در این سازه گذرانده است .

در زمان سلطنت او ، این قلعه تا حد زیادی خالی بود و تنها هنگامی که پادشاه در فصل شکار به شکار می رفت در این سازه اقامت می یافت . این سازه درست در وسط جنگلی که گوزن قرمز زندگی می کند ، قرار دارد . قلعه چمبورد کاملاً مبله نبوده و اثاثیه منزل تنها هنگامی که پادشاه از آن دیدار می کرد آورده شده است . دلیل دیگری که شاه هرگز برای مدت طولانی در اینجا نمی ماند این بود که اتاق ها عظیم و دارای سقف بلند بودند . این امر گرم کردن اتاق ها را برای کارمندان سخت می کرد .

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه