همه چیز درمورد جذابیت های کلبه های چوبی که قبل از سرمایه گذاری باید بدانید!

3 بهمن 1401
0 دیدگاه
کلبه های چوبی 04456415231210

با وجود پیشرفت زیاد در ساخت ساختمان ها با مصالح جدید، کلبه های چوبی همچنان یکی از مصالح مورد استفاده در ساخت ساختمان ها هستند. از قدیم چوب یکی از اساسی ترین مصالح برای ساخت خانه بوده است، زیرا علاوه بر دوام و عایق حرارتی خوب، با بافتی زیبا به خانه جان می بخشد. به همین دلیل امروزه معماران از این مصالح برای پوشش نهایی بسیاری از خانه ها استفاده می کنند. خانه ها اغلب با توجه به نیازهای محلی، دما و شرایط جغرافیایی اصلاح می شوند. در حالی که مناطق دشت دارای خانه های منظمی از سیمان و بتنی دارند، خانه ها در نواحی تپه ای معمولاً از چوب ساخته می شوند و سقف هایی با شیب ملایم برای جلوگیری از تجمع برف در زمستان ها دارند. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد کلبه چوبی بدانید گردآوری شده است.

معرفی کلبه چوبی

کلبه چوبی نوعی خانه یا کلبه ساخته شده از چوب است که سقفی با شیب ملایم دارد و لبه های پهنی دارد که در زوایای قائم به جلو قرار گرفته اند. به چنین خانه هایی کلبه های سوئیسی نیز می گویند، آنها در منطقه آلپ اروپا بسیار رایج هستند. این روزها خانه های شیشه ای به عنوان خانه های تعطیلات برای اسکی بازان و کوهنوردانی که ترجیح می دهند در طول تعطیلات خود در کوهستان بمانند، محبوب است.

کلبه های چوبی 074515867454312

معماری کلبه جنگلی چگونه است؟

مقررات ساخت و ساز

با توجه به مقررات محلی، مجوز ساخت و ساز نیز متفاوت خواهد بود. در برخی جاها از خانه‌های چوبی کوچک استقبال می‌شود و تشویق به ساخت آن‌ها می‌شود، اما در برخی مکان‌ها محدودیت‌هایی حتی در حداقل مساحت وجود دارد و نمی‌توان کلبه را خیلی کوچک کرد.

مصالح ساختمانی

امروزه معماری کلبه های چوبی کوچک با آخرین نوآوری های تکنولوژی ارائه شده است. در ساخت کلبه جنگلی انواع مختلفی از چوب برای ساخت وجود دارد اما انتخاب نهایی شما به طرح و بودجه مورد نظر شما بستگی دارد در حالی که چوب محلی مقرون به صرفه ترین است. .

شرایط سایت

توپوگرافی سایت می تواند نقشه طبقه کلبه شما را مشخص کند و حتی ایده های طراحی غیرمنتظره ای را ارائه دهد که ممکن است خانه کوچک شما را به پناهگاهی کوچک تبدیل کند.

سیستم های داخلی

برای ساخت یک کلبه تمام فصل، باید گزینه های گرمایش و سرمایش را در معماری آن در نظر بگیرید. برای گنجاندن آن گزینه ها در کلبه، ممکن است به یک زیرزمین کوچک یا یک فضای خزیدن کوچک یا یک اتاق زیر شیروانی نیاز داشته باشید.

همچنین، عادات فرهنگی می تواند بر طراحی کلی تأثیر بگذارد، زیرا در برخی مناطق، معماری یک کلبه کوچک یک روند کاملاً مشخص است و در برخی از آنها هنوز یک روند جدید است. بنابراین، کار با یک معمار مجرب می تواند کمک زیادی به شما کند.

انواع دکوراسیون درکلبه های چوبی

وقتی صحبت از طراحی دکور کلبه چوبی می شود، نگاه اکثر افراد به سمت طراحی ویلای روستایی است. فقط به این دلیل که کابین شما چوبی است به این معنی نیست که دکوراسیون آن روستایی است. همچنین لازم نیست از سبک گران قیمت دکوراسیون داخلی روستایی برای دکوراسیون کابین چوبی خود استفاده کنید.

اگر می خواهید با کمترین هزینه دکوری جذاب برای کلبه چوبی خود طراحی کنید، می توانید از سبک های مدرن استفاده کنید. به این ترتیب برای چوبی که برای دکور استفاده می شود هزینه زیادی پرداخت نخواهید کرد. پیشنهاد ما به شما با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شده خرید ویلا در مازندران و ویلاهای شهرک خزر شهر است.

کلبه های چوبی 04456415231210

سبک های محبوب در طراحی دکوراسیون کلبه های چوبی

سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون کلبه ها و ویلاهای چوبی بسیار محبوب است. عناصر به کار رفته در این سبک از معماری یونانی و رومی الهام گرفته شده است. این سبک طراحی همیشه مد بوده و کمی به سمت تجمل گرایی پیش می رود. طرفداران سبک های قدیمی نیز به سراغ سبک سنتی می روند. در این میان برخی از ترکیب سبک های سنتی و مدرن استقبال می کنند. در این روش از مصالح بومی استفاده شده و با طراحی مدرن ترکیب شده است.

تاثیر رنگ در طراحی داخلی ویلا

انتخاب صحیح رنگ چوب می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی فضای داخلی داشته باشد. به عنوان مثال رنگ های سردتر در سبک مدرن و رنگ های گرمتر در سبک سنتی استفاده می شود. . در این سبک، طراحان تمایل به ایجاد فضای باز و وسیع دارند. بنابراین در خرید و چیدمان لوازم از شلوغی پرهیز می شود و نظم و هماهنگی حرف اول را می زند.

تفاوت سبک مدرن و سنتی

این ویلاها معمولا در محیط های روستایی و جنگلی ساخته می شوند. بنابراین از امکانات شهری دور بوده و دسترسی به آنها کمی مشکل است. بر این اساس قیمت ویلاهای مدرن بسیار بالاتر از ویلاها یا کلبه های سنتی است. زیرا امکان ساخت ویلاهای مدرن در شهر وجود دارد و طراحی بیرونی این ویلاها با بافت شهری هماهنگ است.

نکاتی برای ساخت کلبه چوبی

  • بهترین نوع چوب را انتخاب کنید
  • یک حرفه ای استخدام کنید
  • قاب کلبه را بسازید
  • کلبه چوبی پیش ساخته

دکوراسیون مدرن کلبه چوبی

دکور کلبه مدرن به راحتی قابل ادغام است زیرا از برخی روندها پیروی می کند. با این حال، برای جلوگیری از اشتباه، باید چند قانون را دنبال کنید.

کلبه های چوبی 0547655156210

چوب و سنگ های طبیعی، مواد اولیه را انتخاب کنید

از کف تا سقف، از جمله دیوارها و مبلمان، چوب عنصر اصلی این سبک تزئینی است. ما آن را به صورت خام برای یک اثر کوهستانی انتخاب می کنیم. جوهر سبک برای دکوراسیون کلبه مدرن مناسب تر است. به دلایل خوبی، نور را وارد می کند و فضا را بزرگ می کند. این سنگ نباید محو شود و همیشه در نسخه طبیعی خود به دیوار ادغام می شود. ترکیب این دو ماده تضاد دلپذیری از گرم و سرد را در مکانی دنج ایجاد می کند.

رنگ سفید را ترجیح دهید

اگر رنگ قرمز در دکوراسیون سنتی کلبه بود، حالا رنگ سفید جای آن را می گیرد. سایه ای واقعا بی انتها، فضا را روشن می کند و به راحتی با همه رنگ ها و همه مواد ترکیب می شود. بیش از همه، رنگ سفید مرکز بسیاری از دکوراسیون ها مانند سبک اسکاندیناوی، مینیمالیست یا طراحی است که ما آن را با مدرنیته خاصی مرتبط می کنیم. به طور خلاصه، اگر می خواهید دکوراسیون یک کلبه را مدرن کنید، رنگ سفید را انتخاب کنید.

نور طبیعی را وارد کنید

دکوراسیون مدرن کلبه، نور طبیعی را در مرکز دستورات خود قرار می دهد. در نتیجه فضاها با دادن جای خود به پنجره های بزرگ، نیم طبقه و بدون پارتیشن باز می شوند.

روی اشیاء معاصر تمرکز کنید

ترکیب سبک کلبه مدرن با قطعات تزئینی معاصر ضروری است. سپس به سیستم تعلیق فکر می کنیم که امکان تعریف یک فضا، یک صندلی نمادین، یک مجسمه یا دکوراسیون دیوار را نیز فراهم می کند.

اشیاء رنگی را اضافه کنید

مدرنیته در دکوراسیون کلبه همچنین شامل اضافه کردن رنگ های پر جنب و جوش است. پیشنهاد ما به شما با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شده خرید ویلا در مازندران و ویلاهای شهرک خزر شهر است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه