جذابیت های استفاده از درب چوبی در دکوراسیون ویلا

29 آذر 1401
0 دیدگاه
درب چوبی 846531120

درب چوبی از جمله درب های موردپسند برای افراد است که از گذشته تا کنون موردتوجه قرار گرفته است و هرگز از اهمیت و زیبایی آن کاسته نخواهد شد. مهم ترین نقش در امنیت ویلاها را درب دارد، از طرفی این روزها رنگ و مدل درها اهمیت بالایی پیدا کرده است. افراد بسیاری متناسب با دکوراسیون ویلای خود درب مناسب را انتخاب می کنند. جذابیت های استفاده از درب چوبی در دکوراسیون ویلا آنقدر پر اهمیت شده اند که، به یکی از مهم ترین اصول طراحی دکوراسیون تبدیل شده اند.

درب چوبی 574125464130

تاثیر شگفت انگیز درب ها در دکوراسیون

درب ها در سبک دکوراسیون ویلای شما تاثیر بسزایی دارند. بنابراین اگر انتخاب درب را با دقت انجام دهید، شما قادر خواهید بود ظاهر ویلا را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید. مسلم است که درب داخلی قسمت مهمی از ویلا است. و باید مراقب باشید و برای انتخاب آن وقت بگذارید.

سبک درب می تواند تغیرات عالی و چشمگیری در دکوراسیون منزل شما ایجاد کند. در صورت تمایل می توانید چندین سبک را با هم ترکیب کنید. اما استفاده از استایل ها را بیشتر از همه فراموش نکنید. که بسیار شبیه هستند. و در واقع با دکوراسیون منزل شما همخوانی دارند. مثلا یک درب بزرگ و سنگین که بیشتر برای فضاهای بسیار بزرگ، شیک و مجلل استفاده می شود. برای یک اتاق 9 متری در یک آپارتمان کوچک مناسب نیست.

زیبایی های استفاده از چوب در دکوراسیون

با توجه به سبک انتخابی برای دکوراسیون داخلی و همچنین سلیقه شخصی شما، از عناصر مختلفی مانند فلز، چوب، سنگ، شیشه و … در اجرای دکوراسیون داخلی استفاده می شود. اما در حقیقت چوب محبوب ترین عنصر در میان افراد برای طراحی های داخلی ویلا محسوب می شود. مهمترین تاثیر چوب در دکوراسیون داخلی، گرم و صمیمی ساختن فضای داخلی ساختمان است. چوب عنصری است که مستقیماً از دل طبیعت وارد ساختمان می شود. بنابراین با روحیه انسان و فضایی که در طراحی آن از چوب استفاده شده است سازگاری بیشتری دارد. آرام تر و امن تر به نظر می رسد. همچنین اثرات ثابت شده چوب بر انسان به عنوان استفاده کنندگان و ساکنان فضای داخلی ساختمان ها بر کسی پوشیده نیست و سلامت جسمی و روانی ناشی از احساس سرزندگی بیشتر در این فضاها نکته ملموس و محسوسی است.

درب چوبی 845321547966520

ویژگی های استفاده از چوب در طراحی های داخلی

چوب به دلیل ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری، استحکام و وزن سبک به راحتی می تواند به عنوان عنصر اصلی و مکمل در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده شود و همچنین دست طراحان را برای تغییرات دلخواه باز می گذارد.

در واقع از چوب در طیف وسیعی از عناصر طراحی شده برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود. در، چهارچوب، قرنیز، کفپوش، مبلمان، لوستر، نماد، تندیس، فضاهای نورپردازی و … همگی با استفاده از چوب قابل طراحی و اجرا در دکوراسیون داخلی هستند. البته یادآوری این نکته بسیار مهم است; چوب تنها در دکوراسیون داخلی کاربرد ندارد، در بسیاری از ساختمان ها از نماهای چوبی استفاده شده است و جلوه و سبک زیبایی به ساختمان بخشیده است. همچنین کار با چوب اغلب راحت تر از سایر عناصر مورد استفاده در دکوراسیون داخلی است. یکی از مزیت های دیگر چوب برای ساکنین، قابلیت ترمیم بهتر و نگهداری آسان آن است.

ایجاد ایده آل ترین جلوه ها در ویلا درب چوبی

شاید درب چوبی عنصر کوچکی در ویلا به نظر برسد، اما زیبایی زیادی به جزئیات معماری و سبک ویلا می بخشد به خصوص اگر در ویلا ها در منطق توریستی به کار برده شود تاثیر بسزایی در خرید آن ویلا دارد. مثل خرید ویلا در مازندران و ویلاهای شهرک خزرشهر. در و پنجره ها عناصری هستند که به صورت روزانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل ما دارند. انتخاب مناسب درب اتاق، درب سرویس بهداشتی و درب سرویس بهداشتی، تجربه ای کاملا متفاوت در ویلا افراد با سلیقه ایجاد می کند.

موضوع دیگری که حائز اهمیت است رنگ درب چوبی اتاق خواب است. درب چوبی اگرچه از نظر جنس بسیار باکیفیت و عالی است اما اگر به درستی رنگ آمیزی نشود زیبایی آن دیده نمی شود. از طرفی کیفیت رنگ هم باید خوب باشد تا حساسیت پوستی ایجاد نکند. درب های اتاق خواب معمولا از انواع مختلفی از چوب ساخته می شوند: به عنوان مثال درب های تمام چوب، درب های چوبی، درب های ام دی اف، درب های HDF و غیره.

درب چوبی 987465312101

آشنایی با مدل ها و سبک های مختلف درب چوبی

درب های چوبی سبک ها و مدل های مختلفی دارند اما اغلب به دو دسته درب های چوبی مدرن و درب های چوبی کلاسیک تقسیم می شوند.

1ـ درب چوبی مدرن

این نوع درب ها صاف هستند و ممکن است پر یا توخالی باشند. این درها ممکن است رنگ شده یا با چوب پوشانده شوند. از نظر قیمت، درب های توخالی ارزان تر از درب های توپر هستند. این نوع درب ها طراحی بسیار زیبا و متفاوتی دارند که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. داشتن طراحی ساده و زیبا باعث شده که اکثر ویلا های ایرانی دارای این نوع درب ها باشند.

نوع فضایی که قرار است درب در آن نصب شود نیز مهم است، امروزه تنوع درب های چوبی افزایش یافته است. در گذشته درب ها بیشتر از چوب ساخته می شدند اما امروزه درب های ام دی اف، اچ دی اف، پی وی سی و … نیز تولید می شود.

2ـدرب  HDF

تمامی درهای چوبی ویلا تاثیر زیادی در نما و طراحی داخلی ویلا دارند. در خرید درب چوبی نه تنها دوام و زیبایی درب اهمیت دارد، بلکه میزان بودجه ای که قرار است برای خرید درب صرف شود نیز موثر خواهد بود.

3درب چوبی کلاسیک

درهای چوبی جذابیت و جذابیت خاصی به ویلا می بخشد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند به خصوص اگر در ویلا ها در منطق توریستی به کار برده شود تاثیر بسزایی در خرید آن ویلا دارد مثل خرید ویلا در مازندران و ویلا های شهرک خزرشهر . اگر ویلا ای با سبک معماری خاص دارید، با خرید درب چوبی کلاسیک و زیبا، ویلا خود را فوق العاده کنید. جزئیاتی که در درب های کلاسیک به چشم می خورد مانند طرح های پیچیده با رنگ طلایی، سطوح چوبی کنگره مانند و … جلوه خاصی به این نوع درب ها بخشیده است. در انتخاب این نوع درب دقت کنید که با دکور منزل شما هماهنگ و هماهنگ باشد.

نکته مهم دیگر این است که مراقب باشید تزئینات و طرح های این نوع درب ها در ویلا شما به خصوص در اتاق ها شلوغی بصری زیادی ایجاد نکند.

درب چوبی 86453151520

آشنایی با درب چوبی بر اساس تعداد پنل

1-درب های تک پنل: درب های تک پنل با سادگی خود زیبایی خاصی به ویلاهای نسبتا سنتی می بخشند که طرفداران آن افرادی هنرمندانه و ذوق خاصی هستند.

2 در های چوبی دو جداره: این نوع درب ها دارای شیارهایی در پانل های خود هستند که بر زیبایی درب می افزاید. درب های چوبی دو جداره یادآور ویلا های روستایی و مزرعه ای هستند و این نوع درب ها طرفداران خاص خود را دارد.

3-درب های سه پانل: درب های سه پنل در بیشتر دکوراسیون های داخلی دیده می شود با چوب بلوط طراحی و تولید می شوند و به صورت رنگ شده یا روکش شده هستند.

4درب های چهار پانل در دکوراسیون منزل:  نوع دیگری از درب های کلاسیک درب های چهار پانل هستند که زیبایی خاصی به محیط کلاسیک ویلا می بخشند به خصوص اگر در ویلا ها در منطق توریستی به کار برده شود تاثیر بسزایی در خرید آن ویلا دارد مثل خرید ویلا در مازندران و ویلا های شهرک خزرشهر. اگر در ویلا‌ای زندگی می‌کنید که چهارچوب در به شکل هلالی و قوسی شکل است، نصب درب‌های چهار پانل می‌تواند گزینه خوبی باشد. نصب این نوع درب سبک معماری ایتالیایی را به ویلا شما می بخشد. بنابراین این نوع درب های قوسی را نمی توان در هر نوع ویلا ای استفاده کرد.

5-درب های چوبی پنج پانل:  این نوع درب های چوبی دارای انواع توپر و توخالی هستند. اندازه پانل ها در درب های پنج پانل و شش پانل می تواند متفاوت باشد.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه