استفاده از سنگ فرش های جذاب در ویلا سازی

12 دی 1401
0 دیدگاه
سنگ فرش 213454585514

سنگ فرش ها سنگ های خرد شده و بقایای سنگ های ساختمانی طبیعی هستند. سنگ فرش گرد و صاف است. سنگفرش ها از سنگ های بادوام و مستحکم مانند گرانیت یا بازالت ساخته می شوند. امروزه آسفالت بیشتر جاده ها و پیاده روها را پوشانده است. اما زیبایی و دوام سنگفرش باعث شده هنوز در برخی مناطق از آن استفاده شود. از این فضاها در حیاط، باغ ویلا، جاده، محوطه پارک، کف پارکینگ و پیاده رو استفاده می شود.

تاریخچه سنگ فرش

سنگ فرش اولین بار توسط رومیان اختراع شد و در دوره جدید اولین کشوری که از آن استفاده کرد انگلستان بود. در آن زمان مردم برای اولین بار از سنگفرش برای استحکام بیشتر جاده های خاکی استفاده می کردند. پس از انگلستان، ایتالیا و فرانسه استفاده از این سنگ ها را آغاز کردند و هنوز هم در ظاهر خیابان ها و کوچه های خود از آن استفاده می کنند. در کشور عزیزمان ایران استفاده از سنگ فرش رواج داشته است. به عنوان مثال زیباترین سنگفرش های دنیا در خیابان منصور تبریز ساخته شده است.

محوطه سازی ویلا

اهمیت داشتن فضایی زیبا که بتوانید در آن استراحت کنید و اوقات خوبی را سپری کنید برای بسیاری مهم است. بنابراین طراحی های زیبا برای منطقه روز به روز در حال افزایش است. اما گاهی اوقات افراد این تصویر را بر اساس هزینه ای که به همراه دارد می سازند که هزینه آن غیر منطقی به نظر نمی رسد. اما واقعیت این است که مردم برای تغییر سبک زندگی خود در فضاهای باز مانند باغ ویلا و داشتن حس آرامش باید این پول را خرج کنند.

نقشه برداری برای اجرای محوطه سازی ویلا

اول از همه، یک کار بسیار مهم که باید قبل از طراحی به آن توجه شود، نقشه برداری از منطقه مورد نظر است. نقشه برداری به ویژه در زمینه های کاری بزرگ که به وسیله آن می توان طرح مناسبی را انتخاب کرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه دستگاه هایی نیز وجود دارد. دستگاه های خاصی مانند تئودولیت و توتال که با استفاده از آنها می توان وضعیت گودبرداری و خاکریزی را برای محل تعیین کرد که باید دقت بالایی داشته باشد.

طراحی ویلا ها با استفاده از مصالح با هدف محوطه سازی

هدف از محوطه سازی ایجاد و تقویت ارتباط بین انسان و طبیعت است. انسان در طبیعت احساس خوب، آرامش و راحتی می کند. بنابراین با محوطه سازی در زمینه های مختلف از جمله محوطه سازی در محیط های مسکونی و … می توان حس خوب انسان ها را در طبیعت احیا کرد و حال مردم را خوب کرد.

داشتن فضای سبز حتی اگر کوچک باشد برای همه افراد بسیار خوشایند است، فضای سبز می تواند حیاط، باغ یا تراس شما باشد. برای محوطه سازی ساختمان، حیاط، باغ و … خود می توانید از مجموعه باغ ایرانی کمک بگیرید و محوطه سازی را به این مجموعه بسپارید.

سنگ فرش  231324554240

عوامل مهم در اجرای محوطه سازی

انتخاب خاک در محوطه سازی

مصالح ساختمانی در محوطه سازی

عناصر ساختمانی در محوطه سازی

آبنما در محوطه سازی

حوضچه در محوطه سازی

کف سازی در محوطه سازی

قانون مستطیل طلایی در محوطه سازی و فضای سبز ویلا

قوانینی وجود دارد که به ما در بهینه سازی طراحی کمک می کند. یکی از این قوانین نسبت طلایی است که در همه چیز از اهرام بزرگ مصر گرفته تا دیگر بناها و معماری های باستانی دیده می شود و در طول تاریخ به عنوان راهنمای ایجاد حس تعادل در ساختمان ها استفاده شده است. در این قانون که به قاعده مستطیل طلایی نیز معروف است، نسبت عرض ناحیه مورد نظر به طول آن برابر است با نسبت طول به مجموع طول و عرض، یعنی a/b = b/(a + b. ). این نسبت معمولاً 1.6:1 است که می توان از آن برای چیدمان پاسیو، باغ، چمنزار و غیره استفاده کرد.

اجرای سنگ فرش در ویلا

در گذشته از سنگ برای پوشش کف معابر و حیاط ها استفاده می شد، اما امروزه به انواع کفپوش های منطقه اعم از آجر، سنگ و بتنی اطلاق می شود. سنگفرش در مناطق، ساماندهی باغ ها و پارک ها و پیاده روها بیشتر رایج است. در ادامه به انواع سنگ فرش اشاره می کنیم.

سنگ فرش 489784756421210

انواع سنگ فرش

اجرای سنگ فرش بسته به طرح و الگوی چیدمان آن متفاوت است. طرح های بافت دار، منحنی، زاویه دار، مربعی و شطرنجی انواع مختلفی از طرح ها هستند که در اجرای سنگ فرش استفاده می شوند. انواع مختلفی از مصالح مورد استفاده در سنگ فرش وجود دارد که در زیر به رایج ترین آنها اشاره می شود.

  • سنگ فرش آجر
  • سنگ فرش آجر یا کاشی لعابدار

انواع سنگ فرش های سنگی

سنگ فرش سنگ آهک

سنگ آهک در رنگ های سفید یا خاکستری یافت می شود. به همین دلیل برای هوای گرم مناسب است.

سنگ فرش سنگ  تراورتن

تراورتن سخت و نفوذپذیری کمتری نسبت به سنگ آهن دارد. برای مسیرهای منتهی به آب یا استخر مناسب است.

سنگ فرش سنگ گرانیتی

سنگ گرانیت یکی از گران قیمت ترین سنگ هاست اما به دلیل عمر طولانی آن در کف محوطه استفاده می شود.

سنگ فرش سنگ لوح

تخته سنگ نسبت به سایر سنگ های کف قیمت مناسبی دارد و رنگ بندی بسیار بالایی دارد.

علت انتخاب سنگ فرش در ویلا سازی

همانطور که در بالا اشاره کردیم از سنگفرش برای جادار ساختن نمای بیرونی ویلا و زیباسازی محوطه استفاده می شود. اما از جنبه های دیگر نیز مورد توجه افراد قرار می گیرند. به عنوان مثال،کف سازی ها استحکام زمین در برابر برف و باران را تعیین می کنند. سنگفرش ها باید به گونه ای انتخاب شوند که بتوانند آب را به سرعت از خود عبور دهند. این موضوع در ویلاها بسیار مهم است. زیرا بیشتر ساخت و ساز و طراحی ویلاها در شمال انجام می شود و همچنین میزان بارندگی در این مناطق بسیار زیاد است که این مورد یکی از اصلی ترین موضوع هنگام خرید ویلا در مازندران یا ویلاهای شهرک خزرشهر است.

سنگ فرش  65465765440

مناسب ترین سنگ فرش برای ویلا

سنگفرش سنگ تراورتن

مقاومت و سختی بالایی دارند اما یکی از معایب آن ها این است که برای نواحی اطراف استخر قابل استفاده نیستند. زیرا این سنگفرش ها لیز هستند اما شستشوی آنها بسیار آسان است.

سنگفرش با سنگریزه

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین انواع سنگ فرش مناسب برای ویلا، استفاده از سنگریزه است. در ساخت و خرید ویلا در مازندران و ویلاهای شهرک خزرشهر که در مناطق بسیار مرتفع انجام می شود، این گزینه یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش کف محسوب می شود. بهتر است در قسمت هایی از حیاط که قرار است میز گرد یا صندلی قرار داده شود و یا اطراف استخر و این گونه قسمت ها از سنگریزه استفاده شود.

 نکات مهم در انتخاب سنگ فرش مناسب ویلا سازی

پیشنهاد ما برای ویلاهایی که متراژ بالایی دارند و از چند قسمت ساخته شده اند این است که از یک نوع سنگ فرش استفاده نکنید. زیرا باعث ایجاد یکنواختی در محیط خواهد شد. قبل از شروع به سنگ فرش محیط ویلا، تقسیم بندی های لازم را انجام داده و کار هر قسمت را مشخص کنید. در این صورت فضای کمتری برای پوشش باقی می ماند و همچنین در هزینه های شما صرفه جویی می شود.  استفاده از سنگ فرش هایی مانند سنگ فرش گرانیتی باعث افزایش قیمت ویلای شما و همچنین افزایش هزینه های شما در حین ساخت می شود.

نقش چیدمان سنگفرش در محوطه سازی

بنابراین به این نکته توجه کنید که معمولا افراد به دنبال ویلاهای زیبا اما با قیمت مناسب تر هستند. پس بهتر است از سنگ فرش مناسب با قیمت مناسب برای ایجاد فضا برای نمای بیرونی ویلای خود استفاده کنید. چیدمان سنگفرش در محوطه نقش بسیار مهمی در زیباسازی محوطه خارجی دارد. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم برای محوطه سازی ویلای خود از تیمی ماهر و متخصص استفاده کنید.

سنگ فرش 8756465456214032

ویژگی های بهترین سنگ فرش

  • سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف
  • استحکام و مقاومت بالا
  • جذب آب کم
  • امتیاز با کیفیت بالا
  • سالم و بدون ترک و شکستگی
  • پرداخت سطح نباید لغزنده باشد

همچنین برای این منظور از ابعاد کاشی و طولی و همچنین سنگ لاشه، کوبیک یا مالون نیز استفاده می شود. انواع سنگ های ساختمانی را می توان در قسمت های مختلف فضا از جمله سنگفرش فضای باز استفاده کرد.

کاربردهای دیگر سنگ در محوطه سازی

ساخت دیوار سنگی و جداسازی قسمت های مختلف

انواع دیوارهای سنگی در باغ برای مصارف مختلف مانند جداسازی خیابان از چمن یا در بستر کاشت گل و گیاه و همچنین جلوگیری از فرسایش استفاده می شود. البته نکته در ساخت دیوار سنگی استفاده یا عدم استفاده از ملات است. در صورت گرد بودن سنگ ها استفاده از ملات ضروری است ولی سنگ های زاویه دار و تخت بدون ملات روی هم سوار می شوند.

مسیر پیاده روی

ایجاد مسیر سنگی پیاده روی یکی از ایده هایی است که به زیبایی فضا کمک زیادی می کند. علاوه بر این، اگر گیاهان یا علف از بین سنگ ها عبور کنند، بسیار زیبا خواهد بود.

آلاچیق

به طور کلی ساخت آلاچیق در باغ گزینه بسیار مناسبی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است که می توان از آن با مواد مختلفی مانند چوب و سنگ استفاده کرد. اما دوام و استحکامی که سنگ در برابر باران و عوامل مختلف دارد قابل مقایسه با چوب نیست.

روف گاردن

سنگ یک متریال طبیعی است که در صورت استفاده در کنار سایر عناصر طبیعت زیبایی و شکوه بیشتری را به نمایش می گذارد و در این مقاله به بررسی کاربرد سنگ در محوطه سازی پرداخته ایم.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه