باورنکردنی طراحی ویلا ساحلی در سرخرود

21 آذر 1401
0 دیدگاه
طراحی ویلا ساحلی 8745150565

طراحی ویلا ساحلی دارای جذابیت های خاص خود بوده و اگر این کار به خوبی صورت بگیرد فضای داخلی ویلا بسیار جذاب و روح بخش خواهد شد. به همین دلیل توصیه ما این است که این امر به واسطه تیم های حرفه ای طراحی صورت بگیرد. در ادامه مطالب ما تصمیم داریم در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین خارجی ویلاهای ساحلی بیشتر صحبت کنیم. اگر دوست دارید در این باره اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید لطفا تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.

طراحی ویلا ساحلی 84563135452

طراحی ویلاهای ساحلی چگونه باید باشد؟

فضای ساحل و اطراف دریا پر از زیبایی و جذابیت است و این جذابیت باعث تمایل بیشتر مردم به خرید ویلا در ساحل به خصوص خرید ویلا در مازندران و حتی برج های ساحلی سرخرود بنابراین طراحی ویلا ساحلی باید به نحوی صورت بگیرد که امکان استفاده بردن از آن همه جذابیت و زیبایی ممکن باشد. دید بر اقیانوس و هوای دلپذیر و آرامبخش کرانه دریا همان چیزی است که مردم را از سراسر دنیا به سمت ساحل و دریا می کشاند. بنابراین طراحی ویلا ساحلی باید به نحوی باشد که با قرار گرفتن در آن این دید محدود نشود.

همچنین امکان استراحت و افتاب گرفتن تفریح و سایر فعالیت های رایج در آن به راحتی مقدور باشد. به این ترتیب باید گفت که طراحی ویلاهای ساحلی نیز تخصص خاص خود را می خواهد و حداقل شناخت کافی از فضای ساحل و قابلیت های آن نیز لازمه انجام یک طراحی قابل قبول برای ویلایی است که در کرانه ساحل قرار دارد. به طور کلی مهمترین اصول حاکم بر طراحی ویلا ساحلی به شرح زیر است.

طراحی ویلا ساحلی 874653154521520

ضوابط و اصول قانونی حاکم بر ساخت ویلا در ساحل چیست؟

همان طور که مستحضر هستید،  طراحی ویلا ساحلی نیز قوانین خاص خود را دارد. بنابراین طراحی هر ویلایی که با تخطی از قانون به همراه باشد عواقب خاص خود را خواهد داشت. به همین دلیل کسانی که در زمینه طراحی ویلا ساحلی در حال فعالیت هستند باید با اصول و ظوابط قانونی حاکم بر این زمینه اگاه باشند. معمولا مهمترین اصولی که در طراحی ویلای در محدوده دریا و ساحل باید مورد نظر قرار بگیرد شامل موارد زیر است.

  • رعایت حریم بر مبنای جزر و مد
  • تعداد طبقات
  • حداکثر مساحت زمین
  • در نظر داشتن خطرات احتمالی
  • فاصله مورد نیاز از خط ساحلی
  • میزان سستی زمین ساحلی
  • حریم های بصیری دید.
  • بین فضای داخلی و بیرونی ویلا ارتباط برقرار باشد

وجود ارتباط بین فضای بیرونی و داخلی از دیگر مواردی است که در طراحی ویلای ساحلی نباید از نظر دور بماند. زیرا برای آنکه بتوان از طبیعت ساحلی نهایت استفاده را برد این هماهنگی لازم و ضروری است و این کار به نوعی مشتری پسند نیز هست تاثیر بسزایی در فروش آن دارد (بخصوص برای افرادی که برای خرید ویلا در مازندران و تنکابن و حتی برج های ساحلی سرخرود اقدام می کنند)

جهت منظور فوق نیاز به تعبیه پنجره های بزرگ و کشیده به سمت ساحل بوده تا نمای جذاب مناطق ساحلی در فضای درونی نیز جلوه گر شود. همچنین تعبیه تراس های بزرگ و ایوان های سراسری نیز از دیگر راهکارهای مناسب برای استفاده بهینه از فضای پیرامون ویلاهای ساحلی است.

طراحی ویلا ساحلی 07867954567468

انتخاب متریال در طراحی ویلا ساحلی

معمولا انتخاب چوب برای طراحی ویلا ساحلی نسبت به سایر متریال ها از جذابیت بیشتری برخوردار بوده و همچنین تاثیر بسزایی در فروش ویلا دارد و مشتری پسند است (مثل افرادی که اقدام به خرید ویلا در مازندران و تنکابن می کنند) و به همین دلیل اغلب افراد این متریال را به موارد دیگر بیشتر ترجیح می دهند. منتهی به دلیل هوای مرطوب و شرجی ساحل هزینه نگهداری مرمت آنها بیشتر است. البته ناگفته نماند که امروزه چوب های مهندسی و مستحکم تا حدود زیادی این مشکل را مرتفع ساخته و از این رو استفاده متریال چوب با دغدغه کمتری برای طراحی ویلا در کرانه ساحل مورد استفاده قرار می گیرد.

البته استفاده از بتن نیز به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت نیز مرسوم بوده و برخی این متریال را به سایر موارد نظیر چوب بیشتر ترجیح می دهند. به هر حال سازه های بتنی مقاومت بالایی در برابر رطوبت خردگی و فرسایش دارند. البته ناگفته نماند که اجرای ساده و همچنین شکل پذیری ایده الی که این متریال داردباعث شده که این مورد نیز افراد را بیشتر به  سمت این متریال ترغیب می کند.

طراحی ویلا ساحلی 65432121054

فرم و جهت گیری ویلای ساحلی به چه صورت باید باشد؟

فرم جهت گیری ویلایی ساحلی از دیگر عوامل مهمی است که در طراحی ویلا ساحلی باید به آن دقت شود. معمولا فرم جهت گیری کلی ساختمان ویلایی در بستر ساحل دریا باید به نحوی باشد که بر منظره دریا دید کامل وجود داشته باشد (مثل برج های ساحلی سرخرود) و یا به عبارت دیگر فرم جهت گیری ساختمان ویلایی که در ساحل بنا می شود باید به سمت دریا باشد.

همچنین کشیدگی آن نیز باید به نحوی باشد که وزش نسیم های ملایم دریا بیشتر فضای آن را در بر بگیرد. همانطور که می دانید نواحی ساحلی معمولا دارای هوای مرطوبی هستند. به همین دلیل تمام ساختمان ها و ویلاهایی که در حوالی دریا قرار می گیرند باید مجهز به سیستم تهویه مناسب باشند.

در نظر گرفتن تهویه مناسب برای ویلا هم منجر به مصرف انرژی کمتر می شود و هم این که سلامت جسمی، روحی و روانی انسان را تضمین می کند. دیگر تدبیری که برای کاهش رطوبت منازل ویلایی در ساحل اندیشیده می شود این است که اولین کف مسکون ویلا بالاتر از سطح زمین قرار بگیرد تا جریان هوا در زیر بنا برقرار باشد.

نتیجه گیری

طراحی ویلا ساحلی از جمله مقوله های فنی و تخصصی بوده که باید متناسب با شرایط آن صورت بگیرد. در طراحی ویلا عوامل مختلفی دخیل هستند که همه این عوامل به نوعی با یکدیگر ارتباط دارند و بابد به نوعی با رعایت تناسب بین آنها طراحی ویلا در محدوده ساحل صورت بگیرد.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه