شگفت انگیزترین قله ها در اروپا که کوهنوردان از آن بی خبرند.

30 آبان 1401
0 دیدگاه
شگفت انگیز ترین قله 46767489674967

مقدمه:

در نظر داشته باشید که کوه ها به عنوان یک اکوسیستم بسیار حساس شناخته می شوند که خدمات بی شماری را به انسان ها می دهند؛ بنابراین باید بدانید که تامین آب مورد نیاز برای بشریت یکی از مهم ‌ترین خدماتی است که از سوی کوه ها به انسان ارائه می شود. از این رو وجود کوه ها در سرزمین های مختلف مسئله ای بسیار مهم می باشد. همانگونه که میدانید کوه ها به طبیعت جلوه ای بسیار زیبا می بخشند و چشم هر بیننده ای را به سمت خود جلب می کنند.

 شگفت انگیزترین قله ها در اروپا

جالب است بدانید تعداد زیادی از شگفت انگیز ترین قله ها در رشته کوه های هیمالیا واقع شده است. افزون بر رشته کوه هیمالیا رشته کوه های دیگری نیز همچون قراقروم وجود دارد که تقریباً ۸۰۰۰ متر ارتفاع آن می باشد. این گونه از مناطق نواحی بسیار جذاب و شگفت انگیز برای کوهنوردان به حساب می آید. قطعاً یکی از مسائل مهم این است که کوه های آسیا بسیار مرتفع می باشند اما سایر قاره ها نیز از یکسری رشته کوه ها و شگفت انگیزترین قله‌ ها برخوردار هستند ، علی‌الخصوص قاره اروپا که توانسته بسیاری از شگفت انگیزترین قله ها در جهان را به خود اختصاص دهد و همین مسئله موجب شده کوهنوردان زیادی به این مناطق دل ببندند . از شگفت انگیزترین قله ها در اروپا می توان پیرنه و آلپ را نام برد که در قاره اروپا شهرت بسیاری یافته و جزء مناطق پر ماجرا برای کوهنوردان به شمار می رود.

اگر شما هم می خواهید با شگفت انگیزترین قله ها در اروپا آشنا شوید پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

شگفت انگیز ترین قله 46767489674967

 کوه مونته روزا

یکی از شگفت انگیز ترین قله های اروپای غربی و رشته کوه آلپ مونته روزا است که به عنوان مرتفع ترین کوه سوئیس نیز معرفی می گردد . در واقع ارتفاع کوه مونته روزا به ۴۶۳۴ متر می رسد. این کوه در مرز میان ایتالیا و سوئیس واقع شده است. از آنجایی که یخچال های طبیعی در اطراف این کوه قرار گرفته همین مسئله موجب شده تا به این اسم شهرت یابد؛ چرا که لایه‌ ای از یخ و برف قسمت دیواره عمودی در ضلع شرقی را در خود جای داده است. بسیاری از کوهنوردان در فصل تابستان راه شمالی کوه مونته روزا را به ‌عنوان یکی از مسیر های فوق‌العاده مناسب جهت کوهنوردی به حساب می آورند.

 کوه تید

در رابطه با کوه تید بایستی بگویم که این کوه در جزیره ای به نام تنریف واقع شده که ارتفاعی بالغ بر ۳۷۱۸ متر دارد و به عنوان بلندترین کوه در اسپانیا و جزایر اقیانوس اطلس معرفی می گردد. بهتر است بدانید کوه تید واقع شده در پارک ملی می ‌باشد که این پارک جزء آثار میراث جهانی یونسکو بوده و به طور میانگین سالانه حدود سه میلیون بازدیدکننده به آنجا رفته و به تماشای آن می پردازند و از طبیعت آن لذت می برند.

شگفت انگیز ترین قله 58468741687468741687

 کوه تاترا، اسلواکی

در حقیقت رشته کوه تاترا برای نخستین بار به واسطه شخصی با نام جان استیل فتح شد که وی به فتح شگفت‌ انگیزترین قله در سال ۱۸۳۴ پرداخت اما در حال حاضر تنها برخی از افراد که با عضویت رسمی باشگاه های کوهنوردی را گرفته اند قادر هستند تا این کوه را فتح نمایند . رشته کوه تاترا ارتفاعی بالغ بر ۲۶۵۴ متر دارد و یکی از شگفت انگیز ترین قله ها و پرطرفدار ترین چشم انداز های طبیعی در این قسمت به شمار می رود. دقت داشته باشید که در مسیر به سمت این کوه یکسری قله های جذاب و دیدنی وجود دارد که باعث شده کمپین های متنوع کوهنوردی از این مناطق لذت ببرند.

 کوه البروس

توجه داشته باشید که یکی از شگفت انگیزترین قله ها در اروپا البروس می باشد که در حقیقت بر روی رشته کوه های قفقاز قرار دارد و در جنوب روسیه واقع شده است. یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با کوه البروس این است که دانشمندان زیادی این کوه را جزء آتشفشان های غیرفعال قرار داده‌ اند؛ اما از قسمت دامنه ‌های شرقی اینکه همواره گاز های گوگردی منتشر می شوند. در رابطه با ارتفاعی که این کوه به خود اختصاص داده است می ‌توان گفت ۵۶۴۲ متر ارتفاع آن است که به عنوان یکی از رشته کوه ‌های بسیار مناسب جهت کوهنوردی به حساب می آید. البته به منظور دستیابی به این قله شگفت انگیز یک سری راه‌ های بی شماری برای افراد حرفه‌ ای در این زمینه موجود است

که قادر خواهید بود جهت صعود به قله کوه و مشاهده محیط بسیار زیبای پانارومایی از تله کابین های موجود در آن استفاده نمایید.

شگفت انگیز ترین قله 746854168746874

 کوه گروس گلوکنر

 

اگر می‌ خواهید بدانید شگفت ‌انگیزترین قله اتریش چه نام دارد؟ بایستی بگویم کوه گروس گلوکنر می باشد که ارتفاع آن به ۳۷۹۸ متر می رسد . در واقع این کوه قسمتی از رشته کوه آلپ به شمار می رود . یکی از خصوصیات فوق‌ العاده این کوه هرمی شکل بودن آن است که متشکل از دو قله گوناگون می باشد و وسیع ترین یخچال طبیعی مختص اتریش بر روی این کوه واقع شده است.

 کوه مون بلان

بلند ترین و شگفت انگیز ترین قله در بخش غربی اروپا کوه مون بلان است که این کوه در مرز میان کشور های ایتالیا و فرانسه واقع شده است؛ بنابراین در نظر داشته باشید که پستی و بلندی های مرتبط با این کوه باعث شده تا کوهنوردان به دنبال ماجراجویی زیادی باشند و ورزش های متنوعی همچون اسنوبرد، هاکی و اسکی به این منطقه بروند و این ورزشهای پرهیجان را در این منطقه انجام دهند. افراد زیادی به تماشا شگفت انگیزترین قله در اروپا می پردازند؛ چرا که تماشای اینگونه از قله ها از راه دور هم بسیار دیدنی و جذاب می باشد . اگر می خواهید بدانید که چرا به این کوه مون بلان گفته می شود باید بگویم بخش های زیادی از این کوه به واسطه یخچال ‌های دائمی پوشانده شده است ، بنابراین به این کوه مون بلان می گویند . در حقیقت مون بلان یعنی کوه سفید و پوشیده شده از یخچال ‌های دائمی.

 کوه ماترهورن

راه های زیادی جهت کوهنوردی و رسیدن به کوه ماترهورن وجود دارد که باعث شده این کوه به عنوان یکی از بهترین و پرطرفدار ترین مناطق به‌ منظور ورزش اسکی در اروپا شناخته شود. جالب است بدانید شما قادر خواهید بود تا از این شهر زرمات بر تله کابین سوار شده و به سرعت به پیست اسکی برسید و زمان بیشتری را برای این ورزش لذت بخش صرف کنید. با توجه به اینکه ارتفاع این قله به ۴۴۷۸ متر می رسد توصیه میشود از تله کابین برای رفتن به این قله استفاده کنید. این کوه نیز همانند سایر کوه ها جزء شگفت‌ انگیزترین قله ها در اروپا به حساب می آید؛ از این رو صعود به این قله کار دشواری به نظر نمی آید. برخی از امکانات موجود بر روی این کوه باعث شده تا افراد زیادی جهت انجام تفریحات زمستانی به آن سفر کنند و همین مسئله باعث شده تا طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند و همچنین به خاطر بازدید زیادی که دارد امکانات رفاهی هم در این منطقه در نظر گرفته شده است تا اگر گردشگران تمایل به اسکان در این قله را داشتند بتوانند بدون نگرانی شب را در این منطقه سپری کنند.

شگفت انگیزترین قله 98546894684168741

 کوه مونت پردو

ارتفاع کوه مونت پردو به ۳۳۵۵ متر می رسد که در حقیقت در اسپانیا واقع شده است . در رابطه با نام این کوه باید بگویم که این کوه را تحت عنوان مونت پردو یعنی با نام فرانسوی می شناسند و در معنای کوه گمشده می باشد . یکی از شگفت انگیزترین قله ها در اروپا می باشد و به عنوان سومین کوه مرتفع رشته کوه پیرنه معرفی می گردد. در واقع یکی از چشم انداز های بسیار زیبا در پارک ملی پردیتور در اسپانیا بوده که این پارک تقریباً ۳۰ نوع پستاندار، ۱۷۱ نوع پرنده، ۸ نوع خزنده و حدود ۱۵۰۰ نوع گل های زیبا را به خود اختصاص داده است.

سخن پایانی:

در طبیعت اکوسیستم های متنوعی همچون کوه ها، دریا ها، تالاب ها و غیره خدمات مخصوص به خود را برای انسان ها ارائه می‌ دهند که از جمله مهمترین مزیت کوه ها برای انسان وجود آب های شیرین و همچنین آب جهت انجام امور کشاورزی به منظور تولید فرآورده های غذایی و علوفه می باشد؛ از این رو این چنین خصوصیاتی باعث می ‌شود تا آدمی به اهمیت کوه ها پی ببرد. طی سال های اخیر بر اهمیت کوه ها افزوده شده است حتی برای آن دسته از کشور هایی که در نواحی باران‌زا و مرطوب واقع شده‌ اند . این گونه از کشور ها همواره در تلاشند تا جهت نگهداری از مناطق کوهستانی اقدامات جدی را انجام دهند.

همان گونه که پیش از این گفته شد تعداد زیادی از شگفت انگیز ترین قله ها در اروپا وجود دارند و همین ویژگی منحصر به فرد و شگفت انگیز و جذاب بودن کوه ها باعث شده تا افراد زیادی به سمت این کوه ها جذب شوند و به منظور انجام کوهنوردی و بازی های متنوعی همچون اسکی و غیره به این مناطق بروند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه