بزرگ‌ترین خانه‌های جهان

1 اردیبهشت 1401
0 دیدگاه
بزرگ‌ترین خانه‌های جهان 7694859684568497568749684

اگر از شما در رابطه با بزرگ‌ترین خانه‌های جهان پرس‌ و جو کنند بدون شک هزاران هزار خانه وسیع خواهید یافت. قطعا یکی از این خانه‌ها کاخ سلطان برونئی می‌بود اما ما در این مقاله به دنبال معرفی خانه‌های بزرگ شخصی می‌باشیم و با هتل‌ها، کاخ‌ها و قلعه‌ها کاری نخواهیم داشت.

معمولا بزرگ‌ترین خانه‌ها در سراسر جهان متعلق به ثروتمند ترین افراد می‌باشد. افراد ثروتمند با انتخاب بزرگ‌ترین منازل برای خود سعی می‌کنند تا بالاترین سطح از خدمات رفاهی را برای خود فراهم نموده و از این طریق زندگی بسیار لوکس را برای خود و خانواده خود انتخاب نمایند. هر ساله تعداد بسیار زیادی از خانه‌های لوکس در سراسر جهان به دست مهندسانی توانا و خلاق ساخته شده تا برای سالیان متمادی به خدمت رسانی بپردازند. این خانه‌ها معمولا با اخرین متد‌های علمی ساخته می‌شوند تا علاوه بر دارا بودن استحکام بسیار بالا در سالیان سال زیبایی خود را نیز حفظ نمایند.

بزرگترین خانه های جهان 4158444587485485415

آنتیلیا – بمبئی، هند

موکش آمبانی با دارایی خالص میلیارد دلاری، در حال حاضر ثروتمندترین فرد هند می‌باشد. این سرمایه گذار بزرگ و معروف حوزه نفت و گاز یکی از بزرگ‌ترین اقامت‌گاه ها را برای زندگی خود برگزیده است.
خانه 2 میلیارد دلاری وی که به آنتیلیا  معروف می‌باشد یکی از بزرگ‌ترین اقامتگاه های جهانی است. این خانه بسیار بزرگ در ۲۷ طبقه ساخته شده است و مانند یک کاخ مجلل نمایان می‌گردد. این خانه یکی از خانه‌های مجلل و با شکوه مرکز بمبئی می‌باشد.

این فرد ثروتمند در هنگام ساخت این کاخ بزرگ و مجلل از مهندسان و معماران مشهور و توانایی استفاده کرده‌است تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن هنر دست خود را برای جهانیان به نمایش بگذارد.

طرح‌ و نقشه بسیار زیبای این خانه به دست معمارانی توانا و قدر پی ریزی شده است تا بتواند این فرد ثروتمند را راضی نگه دارد و خانه‌ای از این طرح ساخته شود که بسیار برازنده این فرد و خانواده وی باشد.

املاک بیلتمور – اشویل، کارولینای شمالی

اگر از شما بپرسند که کورنلیوس واندربیلت و بزرگان حمل و نقل و راه آهن برخی از اقامتگاه هایشان را کجا ساخته اند، همه شما شهر نیویورک یا لانگ آیلند را در نظر خواهید گرفت.

خانه اصلی الهام گرفته از Chateau در سال 1895 تکمیل شده است و دارای 250 اتاق می‌باشد. این خانه 8000 هکتار متراژ داشته و دارای یک مزرعه شراب سازی، اصطبل و باغ می‌باشند.

کورنلیا وندربیلت سیسیل در سال 1930 خانه را به روی عموم باز کرد.

در فضای این خانه یک هتل، مسافرخانه و یک کلبه در محوطه پذیرایی مهمان وجود دارد که برای اقامت مهمان‌ها در نظر گرفته شده است. این ساختمان با 43 حمام، سه آشپزخانه، 65 شومینه، سالن ضیافت، استخر سرپوشیده، 70000 گالن، کتابخانه، 23000 کتاب و سالن بولینگ، یک سازه لوکس است که با امکانات مدرن آن دوران مجهز شده است. تجهیزات بسیار بالای این سازه یکی از دلایلی است که موجب شده است این خانه شهرت جهانی بیابد و به عنوان یکی از خانه‌های بسیار لوکس در سراسر جهان شناخته شود.

این خانه با دارا بودن 178،926 فوت مربع مساحت بزرگترین اقامتگاه خصوصی در ایالات متحده محسوب می شود.

بزرگترین خانه های جهان 4584584684968475841

عمارت صفرا – سائوپائولو، برزیل

این خانه یک عمارت فرانسوی خانوادگی ریویرا است که زمانی به برادرش ادموند تعلق داشت.  این خانه 130 اتاقه با یک دیوار بلند احاطه شده است و حدود 10،868 متر مربع (35565 فوت مربع) مساحت دارد. این خانه مجلل دارای دو استخر شنا (یکی در داخل خانه) است.

این عمارت بزرگترین اقامتگاه خصوصی در سائوپائولو است که در محله Morumbi، در همسایگی دومین خانه بزرگ شهر واقع شده است. اگرچه این خانه محل برگزاری چندین عروسی اعضای خانواده Safra بوده است. این خانواده صاحب اصلی این خانه می‌باشند.

خانواده Safra یک خانواده بسیار پر جمعیت می‌باشند که املاک و مستغلات گرانی را در سراسر جهان به خود اختصاص داده‌اند.

در سال 2014، جوزف Gherkin، آسمان خراش لندن را به قیمت بیش از 990 میلیون دلار (700 میلیون پوند) خریداری کرد.

این خانه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های جهان با قیمتی بسیار بالا فروخته شده است. این قیمت بالا نشانگر لوکس بودن و تجهیزات بسیار بالای این عمارت بسیار بزرگ می‌باشد.

 

عمارت Whitehurst London – انگلیس

 

کاخ باکینگهام بزرگترین اقامتگاه لندن است. این کاخ تقریباً 830،000 فوت مربع مساحت دارد. فضای زندگی در این عمارت دارای 775 اتاق می‌باشد.

این کاخ بین سالهای 1913 و 1920 توسط معمار جورج هوبارد برای ادغام بخشی از املاك Parkfield به سبک گرجستان طراحی شده است.

در آخرین بازسازی این کاخ با افزودن دو زیرزمین،  یک استخر 70 فوت، سالن سینما، سالن ماساژ، سونا، سالن بدنسازی و پارکینگ، فضای زندگی به 90.000 فوت مربع رسیده است.

آندره گوریف، میلیاردر روسی در سال 2008 این عمارت را به مبلغ 50 میلیون پوند خریداری کرده است.

تجهیزات ویژه این عمارت موجب گردید تا یکی بزرگ‌ترین ثروتمندان جهان نسبت به خرید این ملک بسیار بزرگ اقدام نماید.

بزرگترین خانه های جهان 87498479646584185458478458

ورسای – ویندرمر، فلوریدا

عمارت ورسای ساخته شده از سنگ های کف قیمتی و جواهرات ، عمارت زوج آمریکایی به نام های ژاکلین و دیوید سیگل است که ساختنش چندین بار متوقف شده و سر انجام نیز در سال 2017 جهت مراحل تکمیل پایانی به جف لویس معروف طراحی داخلی سپرده شد . این خانه که دارای 32 حمام ، 14 اتاق خواب ، 11 آشپزخانه ، 6 استخر و باشگاه و همچنین سالن سینما است دارای پارکینگی با گنجایش 30 خودرو است .  برای انتخاب 30 اتومبیل در گاراژ و شش استخر مکان انتخاب وجود دارد. این خانه هنوز به طور کامل به پایان نرسیده است.

به نظر شما آیا امکان ساخت چنین خانه‌هایی در کشور ما نیز فراهم است؟ آیا می‌توان به ساخت عمارت و ویلا در مازندران با این متراژ پرداخت؟

ویلا لئوپولدا – ریویرای فرانسه

ویلا لئوپولدا که بیش از یک قرن پیش ساخته شده  سرشار از راز‌های تاریخی است. این ملک 50 هکتاری واقع در ریویرا فرانسه در ابتدا توسط پادشاه لئوپولد دوم بلژیک ساخته شد و بعداً به عنوان هدیه به یکی از معشوقه هایش اعطا گشت. در داخل این خانه 11 اتاق خواب و 14 حمام و همچنین یک گلخانه تجاری وجود دارد. این خانه در طول جنگ جهانی اول به عنوان یک بیمارستان نظامی مورد استفاده قرار گرفته و در چندین فیلم از جمله پاول و پرسبورگر مورد استفاده قرار گرفته است.

عمارت Fair Field – ساگاپوناک، نیویورک

این عمارت یک ملک 110،000 فوت مربع است.
برخی از امکانات رفاهی این عمارت شامل دو سالن بولینگ، کارته اسکواش، وان آبگرم 150 هزار دلاری، سالن نمایش با 164 صندلی و زمین بسکتبال سرپوشیده است. از همان ابتدا، همسایگان در مورد املاک و مستغلات دارنده این عمارت دچار ناراحتی و نارضایتی بودند.

رنرت متهم شد که از یک شرکت استخراج معدن برای پرداخت هزینه Fair Field، مبلغی بالغ بر 248،477200،200 دلار، پول بدست آورده است.

قصر باکینگهام در لندن

احتمالا تا کنون به گوشتان رسیده است که کلمه ویکتوریا ، اولین سلطنت نشین  کاخ باکینگهام بوده و پس از بر تخت نشتنش در سال 1387 به کاخ جدید نقل مکان کرد . این خانه رویایی یا همان قصر رویایی دارای زیباترین و مجلل ترین طراحی و امکانات لاکچری است . این کاخ در لندن اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا است . همچنین کاخ باکینگهام از بزرگترین و گران قیمت ترین کاخ های سلطنتی فعال دنیاست . با قرار گرفتن در شهر وست مینستر ، این کاخ اغلب مرکز رویداد های عمومی همچون مراسم و مهمونی های سلطنتی است ، این مکان در هنگام جشن های ملی ، مورد توجه بریتانیایی ها است .

 

طراحی های داخلی اصلی از جمله استفاده گسترده از سنگ مرمر نمای رنگارنگ و لاجوردهای آبی و صورتی ، به پیشنهاد سر چارلز لانک ، که در اوایل سده نوزدهم صورت گرفتند ، جالب است بدانید که این موارد ذکرشده بعد از گذشتن این همه سال ، همچنان باقی مانده اند و بسیار زیبا و تماشایی اند .

بزرگترین خانه های جهان 45845848545845841541

پنیمور- های لوندویل، میسوری

بیشتر عمارت های فوق العاده زیبا برای زیبایی ساخته شده اند اما استیون هاف Penimore را برای علم ساخته است. به لطف هاف بتونی ایجاد شده که قرار است در برابر بمب ها، زمین لرزه ها و هر چیز دیگری که اوزارک ها به سمت آن پرتاب می کنند مقاومت کند. عمارت پنیمور یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های جهان است که به عنوان مرکزی برای تحقیق و پژوهش مورد استفاده قرار گرفته است.

فیزیکدان و افسر سابق CIA می خواست از قلعه 13 اتاق خوابه و 14 حمام به عنوان زمین آزمایش برای ساخت و ساز استفاده کند. وی بالاخره موفق شد مزد تلاش‌های خود را در پی تلاش‌ها و کوشش‌های فراوان خود دریافت نماید. این فرد به عنوان یکی از افراد تاثیر گذار در حوزه ساخت و ساز توانست با بهره‌گیری از آزمایشگاه قرار گرفته در این خانه خدمات بسیار زیادی را به خلق ارائه دهد.

عمارت  Tao Hua Yuan -سوژو، چین

فضای سبز  باغ های کلاسیک سوژو از میراث جهانی یونسکو الگو گرفته است. این باغ های باستانی که سنگ، آب و گیاهان را در خود جای داده اند، در همان شهر Tao Hua Yuan، یک عمارت 72441 فوت مربع در دریاچه دوشو را بنا کرده اند. این عمارت یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های جهانی می‌باشد که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

دکوراسیون داخلی با 32 حمام و اتاق خواب و یک انبار شراب، ترکیبی از طراحی مدرن و کلاسیک است. به گفته Mansion Global، هنگامی که این خانه در سال 2016 با قیمت 154 میلیون دلار به فروش رسید گرانترین خانه در سرزمین اصلی چین بود.

این خانه یکی از بزرگ‌ترین خانه‌هایی است که می‌تواند به عنوان الگویی برای تمامی افراد شاغل در حوزه ساخت و ساز قرار گرفته و انگیزه‌ها را برای ساخت عمارت‌ها و ویلاهای بسیار بزرگ در سراسر جهان افزایش دهد. امروزه معماران و مهندسان عمران بسیار زیادی در سراسر جهان با مطالعه و تحقیق در رابطه با نحوه ساخت خانه‌های بسیار بلند آشنا می‌شوند.

بدون شک ساخت خانه‌هایی با متراژ بالا علاوه بر دارا بودن هزینه بسیار بالا و نیاز گسترده به هزینه‌های کلان، نیازمند مهندسان قدر و توانایی است که بتوانند با تجزیه و تحلیل شرایط موجود بهترین طرح‌ها را به اجرایی در آورند. بدون شک در کشور ما تعداد این مهندسان بسیار بالاست. مهندسان با تجربه کشور‌مان سعی در ساخت برج، ویلا و سایر سازه ها در سراسر جهان با استفاده از آخرین متدهای روز جهانی می‌باشند.

این مهندسان با به کارگیری دانش‌های فنی روز دنیا سعی در انجام پروژه های کلان در سراسر کشور می‌باشند. جالب است بدانید که تعداد پروژه هایی که با متراژ بالا نیاز به ساخت دارند در شمال کشور بسیار دیده می‌شود. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که مهندسان قدر و توانای داخلی سعی می‌کنند با به کارگیری خلاقیت خود به ساخت برج در جاجرود، مازندران، ساری و سایر شهرهای کشور می‌پردازند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه