با استفاده از نورپردازی دکوراسیون داخلی را محشر کنید

26 فروردین 1401
0 دیدگاه
نورپردازی 874687487487486748748

طراحان داخلی در سبک مدرن خوب می دانند که در هر فضای مسکونی گونه های نورپردازی مناسب بسیار مهم هستند . طراحی نورپردازی نقش بسیار کلیدی را در ساختن جو مناسب و زیبایی و تنظیم محیط در فضای داخلی ایفا می کند  . اگر به این موضوع دقت کرده باشید در تمامی اماکن ؛ نورپردازی بسیار حائز اهمیت است ، چرا که در حقیقت این نورپردازی است که زیبایی ، جلا و شکل واقعی هر مکانی را به نمایش می گذارد و خیره کننده تمامی نگاه ها و چشم ها به خود می شود . در طراحی و نور پردازی روشنایی ها را به سه دسته تقسیم می کنند ؛ نورپردازی عمومی ، روشنایی کاربردی و مخصوص انجام کار ، روشنایی متمرکز یا نقطه ای .

نورپردازی 874687487487486748748

نورپردازی و روشنایی عمومی در  طراحی داخلی ساختمان

طراحان داخلی منابع نوری مختلفی دارند که به آن ها در ساختن محیطی کاربردی که مطابق با نیاز مخاطب آن ها است کمک می کنند .  روشنایی عمومی اولین لایه از روشنایی استفاده شده در طراحی داخلی مدرن است که نور کلی در فضا را شامل می شود . این نوع از منابع نوری ، روشنایی پایه ای مورد نیاز برای فضاهای مورد استفاده را فراهم می کند که افراد با استفاده از آن می توانند به راحتی و در کمال امنیت در فضا حرکت کنند .

  • چراغ های سقفی فضاهای داخلی یا تجهیزات سقف بالایی طراحی ها می توانند نور عمومی مورد نیاز را برای دکوراسیون داخلی فراهم نمایند ، نور های عمومی می توانند در بعضی مواقع نورهای موجود یا قسمتی از نقشه نورپردازی جدید باشند .
  • در نورپردازی از بالا چراغ روی سقف نصب می شود و فضا را روشن می کند .
  • در نورپردازی از پایین ، نور ها از کف و یا پایین دیوار های می تابند که معمولا برای راهرو ها مورد استفاده قرار می گیرند .

دکوراسیون داخلی 45846897469848974

روشنایی کار یا  Task Lighting

برخی دیگر از طراحان نورپردازی از روشنایی کار یا همان Task Lighting استفاده می کنند ، طراحان داخلی که بسیار حرفه ای هستند ، تمامی بخش های مختلف خانه و محل مورد نظر را بررسی می کنند تا نور کافی به تمامی بخش های موجود برسد ، در واقع به خوبی به سنجش نورپردازی و کافی بودن نور و روشنایی می پردازند .  روشنایی کار  به ما اجازه می دهد که منابع نوری مناسب فضا در جایی که نیاز بیشتر به نور دارد ، قرار داده شود .

روشنایی خاص و مناسب باید در جاهایی متمرکز باشد که فعالیت های بیشتری در آن بخش صورت می گیرد به عنوان مثال محل هایی که در آنها غذا خوردن ، خواندن و مطالعه کردن ، غذا درست کردن ، دوختن لباس و دیگر کارهای خانه ، انجام می شود ، نیازمند نور بیشتری می باشند . تمرکز روشنایی و نور کافی روی محیط هایی مثل بالای کانتر آشپزخانه و یا وان حمام ، میز کار  یا کنار تخت خواب و حتی صندلی و ایجاد نورپردازی خاص می تواند زیبایی و جلای بسیار با شکوهی را اجرا نماید .

 

نورپردازی 458476949687468948

نورپردازی نقطه ای ، آخرین روش در طراحی دکوراسیون داخلی

آخرین مرحله در طراحی دکوراسیون داخلی خوب و فوق العاده ، نورپردازی است که شامل ابزار و وسایل مربوط به این کار است ؛ که در واقع به آن نورپردازی نقطه ای یا متمرکز گفته می شود . طراحان نورپردازی حرفه ای و طراحان منازل در تلاش هستند در این نوع روشنایی و زیباسازی ، عنصری را اضافه نمایند تا دید بیننده را متمرکز به آن نقطه کنند . طراحی نورپردازی به صورت منابعی از نور است که به شکل مناسب و زیبا در محیط انجام می شود ، و می تواند تبدیل به عنصر برجسته ای در فضا مانند یک تابلوی نقاشی یا یک اثر هنری و حتی اکسسوری و یک مجسمه خاص باشد که با دارا بودن ویژگی های باشکوه و منحصر به فرد به زیبایی و ارزش محیط بیفزاید .

در اغلب موارد نور پردازی می تواند خود یک عنصر منحصر به فرد در فضا باشد که به صورت یک المان نمایشی در فضا ایفای نقش کند ، مثل یک لوستر و یا یک آویز دراماتیک .  بنابراین هنگامی که قرار بر انتخاب چراغ و یا لوستری برای ویلای مازندران خود و یا حتی آپارتمان هستید ، باید این نکته را در نظر داشته باشید که طراحان و معماران داخلی در زیباسازی فضای داخلی ، لوستر ها و یا آویز ها را عنصر  اصلی زیبایی می شناسند ، و در انتخاب نوع و طرح متناسب با سبک دکوراسیون داخلی دقت کافی داشته باشید .

نورپردازی 485746+87498498484

 

مزایای شگفت آور نور پردازی در دکوراسیون داخلی

طراحی و اجرای روشنایی در حالات مختلف صورت می گیرد ، احساسات کلی مثل آرامش و یا بازیگوشی  و ریلکس بودن ، هر کدام را می توان از مزایای نور پردازی متناسب و ایده آل دانست . نورهای کاربردی مثل انواع چراغ های مطالعه و یا چراغ هایی که در دفاتر کاری مورد استفاده قرار می گیرد ، هرکدام ایفای نقشی در تمرکز و راحتی می باشند .

در طرفی دیگر نور پردازی درک درست از اشیا ، سایه و اهمیت کلیدی آن ها را برای ما حاصل می کند . طرح چراغ های دکوراتیو به صورتی است که در مقدار و شدت تابش نور در اتاق خواب و یا اتاق بازی متفاوت است و یا اینکه به ما به خوبی و به طور واضح نشان می دهد که کدام یک از عناصر و وسایل ما در کجا قرار دارند .

استفاده از آویز ها و یا لوستر های نوری بالای میز ناهار خوری و یا کانتر آشپزخانه باعث ایجاد روشنایی و حس و حالی ناب و هیجان انگیز در افراد می شود . چنین ویژگی از عناصر اصلی در سبک مدرن در دکوراسیون داخلی نیز می باشد که این سبک را در عین سادگی ، به زیباترین حالت ممکن وادار می سازد .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه