هر آنچه که بایددر باره ی سبک بیوفیلیک بدانید

25 فروردین 1401
0 دیدگاه
سبک بیوفیلیک 4568468468741867484167416

بیوفیلیک چیست ؟ دکوراسیون بیوفیلیک چه ویژگی هایی دارد ؟ سبک بیوفیلیک از چه سالی آغاز شد ؟

نیاز و میل انسان به طبیعت انکار شدنی نیست. انسان به طور آشکار خواستار نزدیکی با طبیعت است و اما در زندگی مدرن ، با پیشرفت صنعت و گسترش شهرنشینی ، جایگاه اولیه آن در زندگی بشر از دست رفته و  چراکه آپارتمان ها و برج ها جایگزین فضای سبز شده اند. به همین خاطر دیزاینر های دکوراسیون داخلی  به این کمبود در زندگی انسان ها پی برده اند  و سعی دارند تا در انواع سبک ها  حتی به صورت جزئی گیاهان را در دکوراسیون خانه ها  نیز جای دهند روف گاردن ،  دیوار سبز و…  نمونه هایی این موارد هستند. اما سبک بیوفیلیک سبکی است که خود به صورت مجزا با هدف پیوند طبیعت و انسان ایجاد شده است . در واقع شاخصه های اصلی سبک بیوفیلیک  نزدیک کردن ارتباط انسان با طبیعت است. ما در این مطلب سعی داریم  به بررسی  سبک بیوفیلیک نیز در طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا در شمال  ویلای ساحلی  نیز بپردازیم  پس با ما همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید .

بیوفیلیک چیست ؟

بیوفیلیک واژه ای یونانی بوده که از ریشه “بیوفیلیا” به معنای عشق به زندگی و یا عشق به موجودات زنده است. در سال  1984در حالیکه زندگی ماشینی و صنعتی  زندگی بشر را احاطه کرده بود نیز این واژه رواج یافت. حال شاید برای شما جای سوال باشد بدانید که این واژه توسط چه کسی و با چه هدفی رواج دادند؟ ادوارد ویلسون زیست شناس و بنیان گذار علم زیست جامعه شناسی  آمریکایی با انتشار کتاب بیوفیلیا  این نام را رواج داد. ادوارد ویلسون  با هدف جلوگیری از نابودی جنگل و جانوران این کتاب را نوشتند و در این راستا نیز تلاش های زیادی کردند و در همین کتاب عنوان کردند انسان ها تمایل ذاتی به جستجو در طبیعت دارند و محروم شدن از آن  سبب سختی آن ها می شود .

سبک بیوفیلیک 4568468468741867484167416

 

مزایای طراحی  سبک بیوفیلیک :

  1. القای حس راحتی و زیبایی طبیعی
  2. تعادل در رطوبت داخلی فضای داخلی
  3. تهویه هوا که این عامل در خانه های شهر های بزرگ بسیار عامل مهمی می باشد
  4. از بین بردن نور زیاد آفتاب و کاهش دمای خانه
  5. کاهش سطح اضطراب و استرس ناشی از زندگی شهری
  6. سلامت جسمی و روانی افراد و بالا بردن سطح انرژی محیط
  7. تصفیه هوا و اکسیژن‌رسانی بالا به علت وجود گیاهان در محیط
  8. دوست دار محیط زیست
  9. بالا رفتن راندمان و انگیزه کاری در محیط‌های کاری
  10. افزایش شادی و نشاط

  عوامل مهم در سبک بیوفیلیک

وجود گیاهان :

خوشبختانه امروزه گیاهان از اجزای اصلی در هر خانه و دکوراسیون داخلی نیز شناخته می شوند  چراکه نه تنها به زیبایی محیط  کمک می کند بلکه می تواند به افزایش راندمان کاری کارکنان و تلطیف روحیه اعضای خانواده نیز کمک کند . پس برای این کار گیاهانی را که دوست دارید در  بخشی از خانه قرار دهید تا بتوانید هم سلامت روح و فکر خود را تضمین کنید و هم به زیبایی خانه خود کمک کنید .

نور :

نور طبیعی زندگی بخش است نه تنها برای گیاهان بلکه برای سلامت روان انسان. یکی از موارد بسیار مهم برای تکمیل سبک بیوفیلیک نور است پس  آن را به گیاهان خود بتابانید. معمولا  برای این کار  شما احتیاج به پنجره های بزرگ و نور گیر دارید تا بتوانید از نور طبیعی کمال استفاده را ببرید  سعی کنید از پرده های نازک استفاده کنید  .

 

 

سبک بیوفیلیک 854167468748674687

 

 رنگ های موجود در سبک بیوفیلیک :

رنگ ها در دکوراسیون داخلی حرف اول را می زنند . به همین بابت در سبک بیوفیلیک  رنگ هایی انتخاب می شود که  در طبیعت یافت می شوند این رنگ ها به تکمیل این سبک کمک کرده و زیبایی تمام عیاری را خلق می کند.

متریال های طبیعی :

استفاده از متریال  طبیعی در دیزاین خانه می تواند دکوراسیون ایده آل  را خلق کند و آن را از دیگر سبک های دکوراسیون داخلی خانه نیز متمایز کند.  شما می توانید از مبل های چوبی ، پارکت های چوبی و سنگ نیز کمک بگیرید.

 آب :  صدای جریال آب آرامش بسیار زیادی را به محیط اطراف می بخشد  . آب در سبک بیوفیلیک نقش بسیار مهمی دارد اما  به شرط آنکه طوری طراحی شود که از مصرف بی رویه آب نیز جلوگیری شود .

 

سبک بیوفیلیک 54167486546874874

دکوراسیون اتاق های خانه با سبک بیوفیلییک :

با ما همراه باشید تا برای شما هر یک از بخش های خانه را به صورت جداگانه با سبک بیوفیلیک نیز طراحی کنیم :

اتاق نشیمن :

می دانید که از اشتباهاتی که این روزها در دکوراسیون داخلی خانه نیز رخ می دهد استفاده از پرده های تجملاتی است که سبب عدم عبور  نور طبیعی در داخل خانه نیز می شوند اما باید بگوییم که در این سبک  پرده ها بسیار نازک هستند و یا حتی  پرده ای بکار نمی رود . استفاده از گل و تابلو هایی با نقش طبیعت  می تواند از گزینه های کار آمد در اتاق نشمین باشد . برای زیبایی بیشتر اگر بودجه ی کافی برای این کار در نظر گرفته اید می توانید از دیوار سبز در  نشمین ویلا در مازندران خود نیز بهره بگیرید  .

سبک بیوفیلیک 8797849898978986

اتاق خواب :

یکی از اجزای اصلی اتاق خواب ، تخت خواب است شما می توانید ملحفه های آن را از جنس ابریشم ، پنبه و بامبو انتخاب کنید  استفاده از گلدان های حصیری ، مبل چوبی و حصیری ، کتابخانه چوبی  و… می تواند  اتاق خواب شما را به سبک بیوفیلیک نیز نزدیک تر نماید .

حمام  سویس بهداشتی  :

شما می توانید این سبک را حتی در حمام خود نیز طراحی کنید . با چوب های فراوری شده  قسمت هایی از حمام خود را با چوب کار کنید و  سپس با گذاشتن چند گلدان زیبایی آن را چند برابر کنید  .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه