رنگ قهوه ای رنگ های مکمل آن در دکوراسیون داخلی

23 بهمن 1400
0 دیدگاه
رنگ قهوه ای 6948968698469

رنگ قهوه ای ازسری رنگ های محبوب و متداول در دکوراسیون داخلی  خانه بشمار رفته  که دیزاینر ها  اکثرا ازاین رنگ قدرتمند  در سبک کلاسیک نیز بهره می برند تا نمایی بسیار لوکس  و لاکچری را به وجود بیاورند. این رنگ با تناژگرم  حس گرما و صمیمت را به فضای شما می بخشد به همین دلیل این رنگ در دکوراسیون بسیار پرکاربرد است. شاید استفاده از این رنگ  در یک محیط  جلب توجه نکند اما  این رنگ در کنار پالت های رنگی گوناگون به سادگی و  زیبایی ،  یک تم رنگی را به وجود آورده که  محیط لاکچری را به ویلای شمالی شما نیز هدیه می دهد.

اما از آن جا که این رنگ تناژ تیره ای داشته شاید چندان جالب به نظر نرسد که به تنهایی در دکوراسیون داخلی خانه بکار رود.  شما می توانید برای جذابیت بصری از تنالیته های مختلف این رنگ در دیزاین خود بهره بگیرید تا کنتراست ایجاد نمایید . یا حتی می توانید با ترکیب رنگ های دیگر ، حس نشاط  و شادابی را در خانه نیز به وجود آورید. ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با این رنگ در دکوراسیون داخلی نیز آشنا کنیم ؛ پس با ما همراه باشید.

رنگ قهوه ای 6948968698469

قبل از هر چیز در ابتدا بگذارید رنگ قهوه ای را از نظر روانشناسی برای شما معرفی کنیم : این رنگ به دلیل تناژ گرم القا کننده حس گرمی و صمیمیت ویلا در مازندران  بوده که نه تنها در محیط خانه بلکه در محیط اداری در سبک های مختلف نیز دیده شده.

ویژگی های رنگ قهوه ای  :

در ادامه قصد داریم تا ویژگی های این رنگ را برای شما نیز معرفی نماییم :

  1. از مهمترین ویژگی این رنگ منعطف بدون آن است که در انواع سبک ها بکار می رود از کلاسیک گرفته تا سبک مدرن
  2. دومین جنبه ای که منعطف بودن این رنگ را نشان می دهد این است که با رنگ های ممتنوعی قابل هماهنگ شدن است. شما می توانید آن را با رنگ مورد علاقه خود هماهنگ کنید و فضایی شکیل را به وجود آورید.
  3. شما می توانید این رنگ سالیان سال با هر دکوراسیونی نیز هماهنگ کنید چراکه این رنگ هرگز از مد نمی افتد .
  4. می دانید که رنگ های روشن به راحتی کثیفی را نشان می دهند اما اگر کودک در خانه دارید و هر لحظه نگران کثیفی دیوار و مبلمانتان هستید  این رنگ نمونه ایده آلی نیز می باشد .

در این مطلب شما را با انواع رنگ‌هایی که در کنار رنگ قهوه‌ای ترکیبی زیبا ایجاد می‌کنند آشنا خواهید شد:

در ابتدا قبل از اینگه ببینیم این رنگ خاص با چه رنگ های قابل هماهنگ شدن است باید رنگ های پایه آن را بدانیم تا در تشخیص رنگ های مکمل آن  نیز انتخاب بهتری داشته باشیم.  این رنگ در واقع از رنگ های اصلی نبوده و با ترکیب سبز و قرمز  و یا نارنجی و آبی و یا ترکیب های دیگر  رنگی شکل می گیرد که در ادامه  رنگ های مکمل آن را در دکوراسیون نیز برای شما نیز بیان می کنیم .

رنگ قهوه ای 86978469+8768796

رنگ قهوه ای و کرم : اولین موردی که به ذهن می رسد تلفیق رنگ کرم با قهوه ای است  که کمتر کسی با این ترکیب رنگ معروف آشنا نباشد.  هر دو دارای تناژ گرم بوده  که تکمیل کننده این رنگ خاص است. ترکیبی که کنتراست خوبی را در کنار هم به وجود می آورد. این رنگ سبب دلبازی محیط خانه شما می شود و به راحتی در کنار رنگ قهوه ای استایل خاصی نیز به دکوراسیون شما نیز می بخشد . از این ترکیب بیشتر در دکوراسیون لوازم منزل استفاده می شود اما به طور حتم در پوشش فضای داخلی هم استفاده می شود  شما می توانید این رنگ را با مبلمان و تابلوها و یا دیوار ها کرم و قوهای نیز وارد خانه کنید  و فضایی مدرن را خلق کنید.

برای پاسخ به این سوال که رنگ قهوه ای با چه رنگی ست می‌شود باید گفت یکی از بهترین رنگ‌ها رنگ سفید است. همانطور که گفته شد استفاده بیش از اندازه در رنگ قهوه ای خستگی چشم را در پیش خواهد داشت و موجب کسالت افراد می شود اما این موضوع با استفاده از یک رنگ متضاد نیز باعص ایجاد نقطه کانونی نیز می شود . استفاده از این دو رنگ در کنار هم حس راحتی و آرامش را به انسان منتقل می‌کند.

آیا تا به حال از رنگ مسی در خانه خود استفاده کرده اید ؟  این رنگ از جمله رنگ های خاص بوده که به تنهایی در خانه نیز بکار نمی رود به همین جهت  با ترکیب رنگ قهوه ای نمونه ایده الی را نیز شکل می دهد . اما سعی کنید در این کار افراط نکنید و از آن فقط به صورت سایه استفاده کنید . استفاده از این رنگ سبب می شود فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد.

رنگ قهوه ای 879689789789789

رنگ آبی و قهوه ای : می دانید که تناژ های گرم و سرد گاهی اوقات ترکیب بسیار زیبایی نیز شکل می دهد که یکی از آن ها ترکیب آبی و قهوه ای سوخته است  باه آبی و قهوه ای شاید تا به حال به این ترکیب فکر هم نکرده باشید اما پیشنهاد می کنیم برای یک بار این دکوراسیون را درخانه خود بکار ببرید تا از زیبایی آن نیز کمال لذت را ببرید  . آبی در کنار قهوه ای آرامش را به دهن شما هدیه می دهد  و زیبایی را به چشمان شما .

اگر بخواهیم از طبیعیت الهام بگیریم می توانیم  از ترکیب رنگ قهوه ای و سبز نام ببریم که یکی از ترکیب های جالب است که بسیار آرامش بخش و چشم نواز است . این رنگ از رنگ های ایده آل بهاری می باشد که حال و هوای تازه ای به محیط خانه شما نیز می بخشد.  شما می توانید با انتخاب مبل چرم قهوه ای و پرده سبز  خانه خود را متفاوت تر از همیشه دیزاین کنید.

یکی از این رنگ‌ها رنگ زرد است. اگر نگران هستید که اتاقتان با استفاده از رنگ قهوه‌ای، تاریک به نظر برسد می‌توانید از رنگ زرد استفاده کنید. شما می‌توانید با به کار بردن چند قطعه از این رنگ در دکوراسیون منزل خود تاثیر آن را حس کنید. نکته‌ای که باید در بکارگیری از رنگ زرد مد نظر قرار دهید این است که در استفاده از این رنگ زیاده روی نکنید.

رنگ قهوه ای 86946841687486741

چگونه از رنگ قهوه ای در دکوراسیون استفاده کنیم؟

از آنجا که رنگ چوب، قهوه‌ای است، تقریبا در همه منازل از این رنگ استفاده می‌شود. استفاده از رنگ قهوه‌ای در فضای داخلی اتاق‌ها حس صمیمیت را به انسان منتقل می‌کند. پس در نتیجه سعی کنید در نقاط مختلف اتاقتان از تناژهای این رنگ استفاده کنید. تناژ‌های متفاوت رنگ قهوه‌ای این امکان را به شما می‌دهد که قسمت‌های مختلف فضای منزلتان را در عین یک رنگی، متنوع چیدمان کنید

اگر به ترکیبات رنگ‌های بالا توجه کرده باشید رنگ قهوه‌ای هم با رنگ‌های سرد و هم با رنگ‌های گرم ست می‌شود و انتخاب رنگ مناسب، به سلیقه شما بستگی دارد. به عنوان مثال در صورتی که فضای اتاقتان کوچک است بهتر است که از رنگ‌های روشن استفاده کنید. اگر قصد دارید فضای اتاقتان را به یک مکان صمیمی و دلپذیر تبدیل کنید، بهتر است از ترکیب رنگ‌های گرم استفاده کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه