سبک اروپایی ؛ سبکی متفاوت در دکوراسیون داخلی ویلا های شمالی

2 بهمن 1400
0 دیدگاه
سبک اروپایی 476874687487474874687

می دانید که دیزاین دکوراسیون منزل از مباحث چالش برانگیز و بسیار تاثیر گذار در زیبایی نمای داخلی ویلا  است . به همین دلیل امروزه با پیشرفت همه جانبه  صنعت معماری و باچالش کشیدن ایده های مختلف سبک  های جدید و  متنوع شکل گرفته. و  از آن جا که هر تمدنی دارای سبک ها خاص خود بوده  تلفیق ایده های جدید و الهام از سبک های قدیمی  هر کشور  موجب شکل گیری سبک های مختلف ویلا در مازندران شده است. ما در این مطلب سعی داریم شما را با سبک اروپایی در دکوراسیون ویلا  آشنا کنیم .

یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار  ویلا در شمال ،دکوراسیون داخلی سبک اروپایی بوده که دارای ویژگی های خاص است. اغلب از رنگ تند ، بژ و طلایی گاهی تناژ رنگی خنثی ، مبلمان سلطنتی و اشرافی با پارچه های چرم و یا مخمل در کنار تابلوهای سنگ های قیمتی و جواهرات تابلو فرش هااستفاده می کنند که  از نمونه ویژگی های خاص آن است و شکل خاصی را به نمایش می گذارد.

  • از مواردی که این سبک از بقیه سبک ها متمایز می شود  استفاده از تناژ های رنگ های تند است . پیش تر به رنگ های خاص این سبک اشاره ای کردیم.  استفاده از این تناژ رنگ ها جسارت زیادی می خواهد که از همین بابت سبب شده که بسیار خاص و متفاوت دیده شود. یک ست مبل سرخابی ، در کنار شومینه و فرش تیره رنگ نشان از جسارت موجود در ذات دکوراسیون اروپایی است .
  • نورپردازی :از دیگر لوازمی که سبک های مختلف از آن پیروی می کنند  بکار بردن از المان   آباژور و لوستر های است که چشم هر بیننده را به خود جذب می کند. اگر دقت کرده باشید در دکوراسیون سبک اروپایی هم  نور های آن حرف اول را می زند اما این به این معنا نیست که خانه ای بسیار روشن دارند . خیر ؛ نور  ها در سبک اروپایی بسیار هدفمند  و متعادل بکار گرفته می شوند .  به طوری که برای میز های شام چند شمع را روشن می کنند و یا با روشن کردن یک آباژور این روشنایی  را تامین کرده  و فضایی بسیار رمانتیک را ایجاد می کند.  آباژور در طرح های مختلف از جمله : رومیزی ، دیواری، ایستاده  بسته به فضای داخلی خانه نیز سبک قابل استفاده هستند. اما اگر به خانه ای روشن  علاقه دارید می توانید از لوستر کمک بگیرید  . شما می توانید بسته به سلیقه خود از لوستر های بلند و یا سقفی استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید قبل از خرید به تناسب  آن نیز دقت داشته باشید .

اما ما در مطالب بالا سعی کردیم از سبک سنتی و سلطنتی  سبک اروپایی و ویژگی های بارز مشترک آن سخن بگوییم  اما در ادامه مطلب قصد داریم تا شما را با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی  اروپایی به سبک سلطنتی  نیز آشنا کنیم با ما همراه باشید .

 سبک اروپایی 476874687487474874687

  1. سبک باروک : این سبک اروپایی  از سبک های قدیمی و بسیار اشرافی دکوراسیون داخلی اروپایی بوده که ویژگی بارز آن طرح های نامتقارن بوده به طوری که هیچ طرح آن دارای تناسب خاصی  نداشته و طرح و نور های مختلف را به نمایش می کشد . در این نوع از سبک  رنگ ملایم چون صورتی و یا آبی خیلی کمرنگ هم دیده می شود  .

 اما از ویژگی بارز آن :

  • استفاده از طرح‌های طلاکوب در آینه‌ها، قاب‌ها، سفالینه‌ها، مجسمه‌ها.
  • کاغذ دیواری و پارچه های نفیس و پر نقش و نگار .
  • بهره بردن از لوسترهای پرتجمل کریستال.
  • اشیا تزئینی و دکوراتیو به تعداد زیاد.
  • در صورت استفاده از شومینه حتما دارای تزئینات و گچبری باشد.
  • تابلوهای نقاشی سبک باروک در تزئین دیوارها  دیده می شود

سبک اروپایی 548468748746874687468468

سبک اروپایی روکوکو :

در واقع این سبک اروپایی گرایش به نمایش اسطوره و مسائل عشقی در خانه دارد به همین دلیل سعی می شود از مجسمه های الهه ها بکار گرفته شود.  مبانی این سبک  : نامتقارن ، خطوط نرم ، اشکال گرد و تزیینات زیاد است. اساس این سبک شکل های گرد است ، بنابراین هیچ چیز مستطیلی و زاویه دار  نیست.

  • استفاده از رنگ های آرام و ملایم  اما با ترکیبی از طیف طلایی :  کرم ، آبی روشن  ، سبز ،  گلبهی ، صدفی و …
  • بکار بردن از متریال های لوکس : چوب خالص ، پارچه های ظریف ( ابریشم ، ساتن ، مخمل ) ، شیشه و کریستال و…
  • استفاده از اکسسوری های زیاد:  آینه و نقاشی در قاب های بزرگ ، مجسمه ها ، ساعت  و شمعدان های لوکس و زیبا

المان های سبک روکوکو در طراحی داخلی :

  • مبلمان در سبک روکوکو تلفیقی از راحتی و لوکس
  • شومینه های عظیم با تزیینات و قفسه و آینه های بزرگ
  • نشیمن و تکیه گاه صندلی ها ، میزناهارخوری ، کابینت ها و تمام چیزها باید شکلی منحنی داشته باشند
  • در روکوکو پارچه های گران استفاده می شود که گاها گلدوزی هایی بر روی آن ها دیده می شود

سبک اروپایی 468468948487487

دکور و تزیینات

  • دیوارها می توانند هم با کاغذ دیواری ها پوشیده شوند و هم می شود از ابزارها و قاب های زیبا و طراحی شده استفاده کرد. دیوارهای تزیین شده با کتیبه و قاب بندی و یا کاغذ دیواری های نفیس از موارد مهم محسوب می شوند
  • لوسترهای کریستال ، شمعدان های ظریف ، قاب ها ، آینه ها ، تابلوها ، وسایل چوبی ، نقاشی ، گلدوزی ، طلا و جواهر در سبک روکوکو مجسمه بسیار  مهم هستند

از سبک های دیگر  سلطنتی به سبک اروپایی می توان از  سبک گوتیک ، فرانسوی ، رنسانس هلند  ، سبک ویکتوریایی نام برد .

سبک اروپایی 4358468746874186484718

اما سبک مدرن در دکوراسیون داخلی سبک اورپایی  :

تمام مباحث در سبک اروپایی مدرن به ساده گرایی ختم می شود .

  • به هم ریختگی و بی نظمی در محیط منزل پرهیز کنید و سعی کنید همه چیز را به شکل ساده اما جذاب در جای خود قرار دهید. وسایل اضافی را از اتاق پذیرایی حذف کنید و ظاهری آراسته در محیط منزل ایجاد کنید. تزیین های شلوغ و به هم ریخته را خنثی کنید.
  • استفاده از رنگ های ملایم و خنثی : این سبک به عنوان مدلی از دکوراسیون اواسط قرن گذشته و به عنوان سبکی مدرن شناخته می شود. معمولاً تمرکز اصلی در این طراحی بر روی رنگ های روشن، ملایم و سبک است.
  • از مبلمان خیلی ساده و بدون هیچ تجملاتی استفاده کنید : خطوط و زوایای این نوع مبلمان ساده و بدون پیچیدگی ظاهری خواهد بود. نحوه چیدمان مبلمان به اندازه خود مبلمان اهمیت دارد. باید مبلمان در مرکز اتاق قرار بگیرد.
  • از لوستر ، ساعت ، دکوراتیو ، فرش و… تناسب با سبک کینیمل تهیه کنید تا این اجزا هارمونی خاصی در فضای داخلی ایجاد نمایند .
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه