آشپزخانه L و تاثیر آن در زیبایی ویلا های شمالی

24 بهمن 1400
0 دیدگاه
آشپزخانه L 87468418674186741687487486574168741865

آشپزخانه از بخش های اصلی هر خانه که جا دار بودن آن امروزه در خانه ها با متراژهای پایین یکی از چالش ها محسوب می شود. دیزاینر ها برای ارائه دادن یک آشپزخانه بسیار شیک و جا دار نیز طرح های مختلفی را نیز ارائه می دهند که با چینش کابینت ها نیز دکوراسیون اشپزخانه نیز به کلی تغییر پیدا می کند . از جمله آشپزخانه L شکل ،U شکل  و G شکل . اما اگر فکر می کنید که شما می توانید هر طرحی را در آشپزخانه خود پیاده کنید سخت در اشتباهید  چراکه نوع ساخت  اندازه آشپزخانه شما  تعیین کننده دکوراسیون داخلی آن است .

طراحی آشپزخانه به صورت ال از نمونه طرح های محبوب بوده  که برای آشپزخانه های کوچک امروزی  بسیار ایده آل هستند. اما همانطور که از نام این طرح  برمی آید در آشپزخانه L  ، کابینت و اجزای آشپزخانه دارای دو ضلع متقاطع بوده که بنا به اندازه آشپزخانه نیز سایز آن نیز تغییر پیدا می کند . ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با انواع مختلف این دکوراسیون در آشپزخانه نیز آشنا کنیم و مزایا و معایب آن را با هم بررسی نماییم .

از آن جا بانوان بیشترین وقت خود را در طول روز درآشپزخانه نیز می گذرانند  انتخاب دکوراسیون آن بسیار مهم است.آشپزخانه L شکل از گزینه ایده ال در دکوراسیون ها به شمار می آید که می تواند با مزایای زیاد خود آشپزخانه شما را به زیبایی به نمایش بگذارند . و در کنار آن حرکت شما آزادانه در فضا برقرار باشد.  به همین دلیل یک آشپزخانه با جریان آزاد، می تواند هنگام تهیه غذا استرس کمتری را به شما وارد کند و حس شما در این آشپزخانه نیز بسیار عالی باشد .

امروزه در اکثر دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن امروزی ، پلان باز بوده که از شاخصه های سبک مدرن نیز شناخته می شود . به طوری که یکپارچگی خانه سبب شده متراژکوچک خانه شما به چشم نیاید که در اکثر ویلا در شمال نیز این نوع طرح  نیز دیده می شود. اما آشپزخانه L شکل از نمونه های بسیار عالی در این نوع دکوراسیون بوده که به زیبایی پلان باز نیز بسیار کمک می کند . چراکه تنها از دو دیوار برای چیدمان کابینت نیز بهره گرفته می شود  و به دکوراسیون هیچ ضره ای نیز وارد نمی کند. شما می توانید از فضای باقی مانده نیز از المان جزیره استفاده کنید  یا میز ناهار خوری نیز بهره ببرید.

آشپزخانه L 87468418674186741687487486574168741865

مزایای استفاده از کابینت L شکل :

  1. برای فضای گوشه ای شکل در ساختمان عالی هستند.
  2. کارآمد برای فضا های کوچک و متوسط.
  3. نیمکت ها و کابینت ها را می توان به طور طولی چیدمان کرد.
  4. مثلث کار آسانی رابرای چیدمان آشپزخانه ایجاد می کند.
  5. ایده آل برای طرح های با پلان باز .
  6. تنوع بسیار بالایی برای پلان های مختلف دارند.

 

آشپزخانه L 7864684187641867416874187

 

معایب چیدمان آشپزخانه L شکل

  1. برای آشپزخانه های بزرگ، زیاد کارآمد نیست. زیرا لوازم خانگی بیش از حد گسترده می شوند.
  2. تبادل هوا در این مدل کمی سخت است.

حالا که با مزایا و معایب این نوع دکوراسیون در آشپزخانه آشنا شده اید بهتر است  با انواع مختلف سبک آشپزخانه ها با کابینت L نیز  آشنا شوید. اما بگذارید در ابتدا بگوییم که خیالتان راحت باشد چراکه این دکوراسیون بسیار منعطف بوده و با هر نوع سبکی نیز هماهنگ می شود.  پس اگر دکوراسیون داخلی ویلا های شهرکی  و یا برج های ساحلی خانه مدرن و یا سبکی های دیگر انتخاب کرده اید  می توانید بنا به همان  سبک نیز آشپزخانه خود را دیزاین کنید  با ما همراه  باشید تا شما را با انواع آن نیز آشنا کنیم :

 

آشپزخانه L 8545866588

 

 در ادامه  به چند سبک از آشپزخانه L شکل نیز پرداخته ایم :

سبک  مینیمالیستی minimal: یکی از معروف ترین  و محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی ، سبک مینیمال بوده که در لغت به معنی حداقل است . به طور حتم جسته و گریخته با  ویژگی های آن نیز آشنا هستید. اما اگر شاخصه اصلی آن را مطرح کنیم ، می توانیم  بگوییم که این نوع سبک  در حالت کلی از سادگی پیروی کرده و کمترین طرح نیز در آن استفاده می شود.

اما آشپزخانه L و سبک مینیمال : این سبک  از دکوراسیون داخلی کاملاً با آشپزخانه L شکل  هماهنگ است. آشپزخانه ای این مدلی ساختاری از رنگ های روشن با کابینت های گوشه ای دارد. این چیدمان چه برای اتاق مجزا و چه برای فضای باز که آشپزخانه را به اتاق نشیمن متصل می کند، یک انتخاب عالی است.

سبک اسکاندیناوی : اگر به دنبال سبکی خاص برای دیزاین آشپرخانه خود می گردید ، ما  به شما سبک اسکاندیناوی را پیشنهاد می دهیم.  این سبک از سبک مینیمالیست الهام گرفته شده اما با یکسری تفاوت ها . اما به طور کل  سادگی  این سبک نیز در برابر سبک مینیمال  نیز کمتر است .

وقتی صحبت از چیدمان های اسکاندیناوی می شود  آشپزخانه های با کفپوش و میز کار چوبی که بیشتر رنگ در این سبک سفید و یا کرم  به ذهن می آید که نشانه و مفهوم آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی است در حالت کلی در این سبک جزئیات و ریزه کاری ها کمتر دیده می شود . آشپزخانه های سبک اسکاندیناوی، ارگونومیک و بسیار کاربردی هستند.  شاید برای شما جالب  باشد بدانید که در اغلب موارد این نوع سبک آشپزخانه L  شکل دیده می شود .

 

آشپزخانه L 4841874187418764187

 

سبک مدرن

آشپزخانه مدرن از نمونه سبک های پرطرفدار ویلا در مازندران بوده چیدمان آشپزخانه به سبک مدرن اغلب ساده و خاص است. شما می توانید از این سبک در آشپزخانه L شکل خود استفاده کنید. در آشپزخانه مدرن، استفاده از کابینت های L شکل و یک میز جزیره ای، خروجی بسیار جذابی دارد. آشپزخانه‌ های مدرن را می‌توان در رنگ‌ های ملایم یا شفاف چیدمان کرد. در این سبک، ممکن است قسمت جلویی کابینت‌ های پایین، از نظر رنگ با جلوی کابینت‌ های بالایی متفاوت باشد

شما می توانید با رعایت چند ویژگی با کابینت ال  آشپزخانه خود را به سبک مدرن تبدیل کنید

  • کابینت های خود را کشیده انتخاب کنید به طوری که تا سقف کشیده شود  و از پایین هم تا زمین امتداد بیابد
  •  درب های کابینت صاف و بدون هیچ برآمدگی باشد . از نمونه های ایده آل این کابینت  هایگلاس و ام دی اف می باشد .
  • این نوع کابینت ها معمولا با دستگیره مخفی بوده اما اگر قصد دارید از دستگره استفاده کنید پیشنهاد می شود از دستگیره های ساده و کشیده نیز انتخاب شود
  •  اسفاده از رنگ های روشن  و براق از شاخصه های این نوع سبک است که در بعضی مواقع  رنگ های تیره  و مات هم استفاده می شود . شما می توانید بنا به سبلیقه خود آن را انتخاب کنید.  اما دقت داشته باشیدکه  به سادگی آن نیز  توجه شود.
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه