ایده های جذاب در طراحی آشپزخانه که خانم ها باید بدانند

16 دی 1400
0 دیدگاه
طراحی آشپزخانه 7697899989789

مقدمه:

همانگونه که می ‌دانید در حال حاضر یکی از مسائلی که در میان بانوان به طور ویژه اهمیت یافته است طراحی آشپزخانه می باشد. در واقع ایده های متنوعی جهت طراحی آشپزخانه وجود دارد که از طریق آن بانوان می توانند به شکل بسیار زیبا آشپزخانه مورد نظر را طراحی نمایند.

به طور کلی آشپزخانه با توجه به سلیقه و سبک شخصی مالک خانه طراحی و چیده می شود، این طراحی گاهی به شکل سنتی و گاهی به شکل مدرن یا کلاسیک می باشد. بنابراین هر خانمی قادر است با توجه به سلیقه خود به دکوراسیون آشپزخانه بپردازد. ما در این مقاله می خواهیم ایده های متنوعی به منظور طراحی آشپزخانه به شما ارائه کنیم.

طراحی آشپزخانه 7697899989789

ارائه ایده های متنوع برای طراحی آشپزخانه

پنهان ساختن یخچال درون کابینت:

در واقع یکی از ایده هایی  که برای آشپزخانه هایی با محیط کوچک پیشنهاد می شود پنهان سازی یخچال درون کابینت می باشد. اما در نظر داشته باشید این ایده ممکن است برایتان گران تمام شود، البته تا حد زیادی می ‌تواند فضای آشپزخانه را خالی کند و باعث یکپارچگی آشپزخانه نیز خواهد شد.

فضای مخصوص آماده ساختن غذا:

امکان دارد جهت افزایش غذا و یا دکور خاصی برای سفره فضای کافی وجود نداشته باشد اما قادر هستید از چرخ دستی و یا ترولی آشپزخانه کمک بگیرید تا از این دستگاه به عنوان محیط پیشخوان اضافی استفاده نمایید. اگرچه استفاده از یک کنسول باریک نیز کارساز است و معمولاً جهت آماده ساختن مواد در زمان آشپزی بسیار کاربردی عمل می کند.

افزودن گلدان

به منظور طراحی آشپزخانه افراد قادر هستند از گل و گیاهان متنوع استفاده کنند؛ زیرا استفاده از گل و گیاه باعث می شود تا فضای آشپزخانه بسیار دلباز شود همچنین با توجه حال و هوای آشپزخانه افزودن گیاهان منجر به پاکسازی هوا خواهد شد.

شما می توانید گل هایی را که مد نظرتان است را بر روی چندین شلف آشپزخانه قرار دهید. بهتر است بدانید برخی از گلدان هایی که شامل گیاهان خوراکی هستند همچون پونه کوهی و یا ریحان بسیار کاربردی و خوشبو کننده نیز می باشد.

طراحی آشپزخانه 8489674874187487

مرتب سازی کابینت ها:

به خاطر داشته باشید زمانی که با محیط کوچک آشپزخانه روبرومی ‌شوید جهت طراحی آشپزخانه و مرتب ساختن لوازم درون آن حتماً به این مسئله پی می برید که حتی وجود یک سانتی متر فضای خالی بسیار اهمیت دارد؛ چرا که درون آشپزخانه تمامی محیط موجود مورد استفاده قرار می گیرد.

حتی می توان از درب کابینت نیز جهت مرتب ساختن لوازمی همچون درب قابلمه از نظم دهنده های موجود استفاده نمایید، همچنین می توان از سایر نظم دهنده ها که باعث خالی شدن فضای درون آشپزخانه می شود کمک گرفت.

توجه کافی به فرش یا گلیم آشپزخانه:

فرش یکی از موضوعات بسیار مهم در طراحی آشپزخانه می باشد. در حقیقت به کارگیری رنگ ‌های گرم در لوازم آشپزخانه همچون فرش تا حد زیادی موجب می ‌شود که به فضای آشپزخانه حالت منسجم داده شود. جالب است بدانید که استفاده از رنگ های طبیعی و چرک تاب و تقریباً تیره یکی از گزینه های مناسب برای طراحی آشپزخانه به شمار می رود.

استفاده از رنگ های روشن:

توجه داشته باشید که استفاده از رنگ های روشن باعث می شود تا فضای آشپزخانه به حالت سبک در آید، لذا هر چقدر آشپزخانه سبک تر باشد بنابراین ابعاد آن نیز بزرگتر مشاهده می ‌شود. بهتر است بر روی مشخص نمودن پالت تمرکز کافی داشته باشید.

در صورتی که آشپزخانه شما کم نور است توصیه می کنیم استفاده از رنگ های روشن را در راستای کار خود قرار دهید. برخورداری از پالت روشن به ویژه برای میز های پیشخوان، دیواره ها و پرده ها برای آشپزخانه هایی که دارای فضای کوچکی هستند کمک خواهد کرد تا نمای داخلی دلباز تر باشد.

دکوراسیون797/*97/9/79/79

استفاد از میز ناهار خوری گرد:

همانگونه که می ‌دانید استفاده میز ناهار خوری یک مسئله تقریباً ضروری به حساب می آید همچنین بسیار کاربردی نیز می باشد. به منظور انتخاب یک میز ناهارخوری بایستی به ساختار اولیه آشپزخانه بسیار دقت داشته باشید.

جهت طراحی آشپزخانه به ویژه آشپزخانه هایی که دارای فضای کوچک هستند یکی از بهترین گزینه ها استفاده از میز ناهارخوری گرد می باشد؛ چرا که این مسئله باعث می ‌شود تا محیط کف باز تر شود همچنین تعداد نفرات بیشتری در مقایسه با میز مربع در اطراف آن جا می‌ شوند.

آویزان کردن لیوان ها:

به طور کلی یکی از مواردی که به  دکوراسیون آشپزخانه کمک زیادی می ‌کند و بسیار کاربردی نیز می باشد آویزان کردن لیوان ها است. در حقیقت شما با انجام چنین کاری باعث راحتی کار به هنگام استفاده از محیط می‌ شوید.

استفاده از سبک های متنوع در طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه به سبک مدرن:

از جمله ویژگی های مهم دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن رعایت سادگی آن است. به کارگیری از ایده های بی نظیر یکی از نکات بسیار مهمی است که بایستی به هنگام طراحی آشپزخانه به سبک مدرن مد نظر قرار دهید؛ به عنوان مثال یکی از بهترین ایده ها جهت به کار بردن آن به هنگام طراحی آشپزخانه به سبک مدرن بهره گیری از کوارتز یا کانتر سنگ مرمر می باشد.

در حقیقت به کارگیری ایده های متنوع برای ایجاد سبک مدرن در طراحی آشپزخانه فضای کوچک هستند باعث می‌ شود تا آشپزخانه شما بزرگ تر دیده شود. به خاطر داشته باشید که به‌ کارگیری از ایده های ساده و تزئینی و همچنین استفاده از المان هایی که دارای رنگ متالیک هستند یکی از بهترین گزینه ها جهت طراحی آشپزخانه با محیط کوچک به شمار می‌ رود.

طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی:

برخی از افراد همواره بر این باور هستند که برای آشپزخانه خود از سبک صنعتی استفاده نمایند؛ بنابراین دقت داشته باشید به کارگیری سبک صنعتی یکی از بهترین گزینه ها برای بانوان جهت طراحی آشپزخانه به شمار می رود. به عنوان مثال می توان به منظور طراحی نمودن دیوار از آجر استفاده کرد.

همچنین یکی دیگر از ایده ‌هایی که می‌توان آن را به کار گرفت استفاده از جزیره ‌ای بسیار زیبا می باشد که دارای ابعاد بزرگ باشد، بنابراین قادر هستید آن را جهت طراحی آشپزخانه هایی که اپن دارند به کار بگیرید البته شما قادر هستید جهت طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی از چوب نیز استفاده کنید.

طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال:

سبک مینیمال در واقع به ساده گرایی اعتقاد دارد اما این ساده گرایی در عین حال شیک و خاص بودن را به دنبال خواهد داشت. در استفاده از سبک مینیمال جهت طراحی آشپزخانه می ‌توان رنگ‌ هایی همچون مشکی، سفید و خاکستری را مورد استفاده قرار داد.

البته قادر هستید به خاطر اینکه از میزان سردی این رنگ ها بکاهید چندین المان تزئینی که دارای رنگ های متنوعی هستند در آشپزخانه قرار دهید، این مسئله باعث می ‌شود که سردی موجود در رنگ ها تا حد زیادی کاهش یابد.

به طور کلی در رابطه با سبک مینیمال می توانیم بگوییم که یکی از بهترین شیوه ها برای بانوان سخت پسند در طراحی آشپزخانه محسوب می شود. لازم به ذکر است در انجام چنین کاری باید از متریال طبیعی استفاده نمایید. در واقع به کارگیری متریال طبیعی با توجه به سادگی که دارد توانایی ایجاد فضایی بسیار شگفت ‌انگیز در آشپزخانه را دارا است.

طراحی آشپزخانه 548547689476874

نحوه طراحی آشپزخانه بزرگ و لوکس

به خاطر داشته باشید دکوراسیون آشپزخانه لوکس و بزرگ امروزه یکی از دشوار ترین انواع طراحی ها به شمار می رود به گونه ای که طراحی آشپزخانه های لوکس تقریباً چیزی بالاتر از برگزیدن کانتر و کابینت است. هنگامی که شما در پی برگزیدن کابینت لوکس هستید توصیه می کنیم پیش از همه هزینه زیادی را برای انتخاب کابینت کنار بگذارید.

چرا که به منظور طراحی آشپزخانه لوکس به کارگیری کابینت لوکس و مدرن یکی از نخستین اقداماتی است که بایستی جهت ایجاد تغییرات شگرف در آشپزخانه مد نظر قرار دهید. بنابراین بهتر است کابینت های بسیار مقاوم، با کیفیت و بسیار زیبا را انتخاب کنید.

در واقع کابینت لوکس آن دسته از کابینت هایی می باشد که معمولاً به منظور تولید آن ها از چوب درخت گردو استفاده می کنند، همچنین یکی از زیبا ترین انواع کابینت ها می توان کابینت هایگلاس و ممبران را معرفی نمود.

نحوه طراحی آشپزخانه کوچک

در صورتی که آشپزخانه منزل شما کوچک است حتماً یکسری مشکلاتی جهت طراحی وجود دارد زیرا طراحی با فضای کوچک در مقایسه با آشپزخانه هایی که ابعاد بزرگ تری دارند مشکلات بیشتری را به دنبال دارد؛ لذا باید به هنگام انتخاب انواع المان ها به صورت هوشمندانه تصمیم گیری کنید.

از جمله مواردی که در دکوراسیون آشپزخانه با ابعاد کوچک مهم است ایجاد محیطی باز و بدون شلوغی می باشد، بنابراین انتخاب رنگ های مناسب یکی از نکاتی است که بسیار در بازتر شدن محیط موثر واقع می شود.

سخن پایانی:

دقت داشته باشید که استفاده از انواع ایده های جذاب و خلاق تا حد زیادی می ‌تواند در دکوراسیون آشپزخانه به شکل منحصر به فرد شما را یاری کند؛ به عنوان مثال می ‌توانید از جزیره های بسیار شیک که دارای طراحی گوناگون و بی نظیری هستند استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که بایستی در اجرایی نمودن هر یک از ایده های جذاب رنگ و بافت بسیار ساده را مد نظر قرار دهید همچنین استفاده از ایده های متنوع و جذاب باعث می شود تا محیط آشپزخانه به حالت شخصی سازی و سبک کاملا سلیقه ای طراحی گردد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه