زیبایی بیشتر ویلاهای مازندران با سبک فرانسوی طراحی داخلی

16 دی 1400
0 دیدگاه
ویلاهای مازندران 896458948974874185

سبک‌های طراحی داخلی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در ویلاهای مازندران به کار گرفت، از سبک‌های ایتالیایی و کلاسیک گرفته تا سبک فرانسوی که طرفداران ویژه خود را دارد!

اگر به دنبال بهترین نوع از طراحی داخلی برای یک ویلا در شمال هستید، هر سبکی بنا به دلایلی موجه می‌تواند بهترین انتخاب باشد و تنوع در انواع سبک است که طراحی داخلی ویلاهای شمال را به امری چالش برانگیز و جذاب تبدیل کرده‌است. قطعا می‌دانید که در زمان خرید ویلاهای شمال، برای مثال خرید یک ویلا در مازندران، یکی از فاکتورهای اساسی که از نظر افراد می‌گذرد، نحوه طراحی داخلی ویلا است که با بهترین ویلاهای مازندران قیاس خواهد شد.

ما در این نوشتار از سایت دکتر بخشی، به سراغ سبک فرانسوی رفته‌ایم و شما را با این سبک آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشد.

خصوصیات اساسی سبک فرانسوی برای استفاده در ویلاهای مازندران

بد نیست بدانید که از اساسی‌ترین خصوصیات این سبک از طراحی داخلی، هزینه به نسبت بالای آن است. پس اگر می‌خواهید یک طراحی لاکچری را تجربه کنید، باید برای تمامی اقلام ویلاهای مازندران خرج کنید، از مبلمان گرفته تا یک دکوراتیو کوچک در این سبک، تقریبا قیمت بالایی را به خود اختصاص می‌دهند.

اگر سبک فرانسوی را برای ویلاهای شمال برگزیده‌اید پس به دنبال تهیه انواع مختلفی از پارچه نیز باشید! سبک فرانسوی در تلفیقی از انواع پارچه‌ها، قوام یافته‌است.

از دیگر ویژگی‌های سبک فرانسوی باید به استفاده زیاد آن از گچبری‌های خاص و حاشیه‌های تزئینی اشاره کرد، نقاشی‌هایی با قاب‌های پر زرق و برق یا آینه‌هایی طلاکاری شده نیز می‌توانند نشان‌دهنده استفاده از سبک فرانسوی در ویلاهای مازندران باشند.

کریستال در دکوراتیوها و لوازم تزئینی، نورپردازی‌های متنوع با استفاده از لوازم متفاوت، اتاق‌هایی بزرگ با سقف بلند و نورگیری زیاد و … همه و همه در این سبک از طراحی داخلی از اهمیت به‌سزایی برخوردار هستند.

اگر می‌خواهید از مبلمان در این سبک بدانید، باید بگوییم که صندلی‌های چوبی و فلزی جزئی جدایی‌ناپذیر از این سبک هستند، البته در انتخاب آن‌ها، کوسن‌ها و پایه‌هایی منحصر به فرد نیز دخیل خواهند بود. پایه میزها اصولا گرد است و لوازم دکوراتیو نیز در هارمونی با این مبلمان انتخاب می‌شوند. در سبک فرانسوی، در کنار هارمونی می‌توانید پاره‌هایی از دیگر سبک‌ها را نیز وارد دکوراسیون کنید و این ممکن است برای افرادی که خواهان تنوع هستند، نکته‌ای جذاب برای طراحی داخلی ویلاهای مازندران به سبک فرانسوی باشد.

در سبک فرانسوی، دیوارها اغلب مات یا نیمه‌مات هستند و استفاده از کاغذ دیواری نیز بلامانع است، در واقع می‌توان گفت که کاغذ دیواری در این سبک زیاد استفاده می‌شود و اگر عاشق این دیوارپوش هستید، می‌توانید از آن در طراحی داخلی ویلاهای مازندران با این سبک، استفاده کنید.

پوشش کف در سبک فرانسوی برای ویلاهای شمال، غالبا گران قیمت و لاکچری است، شاید متریالی مثل سنگ بیشتر از همه مناسب این نوع از طراحی باشد؛ و یا استفاده از پارکت و لمینیت!

فرش‌هایی نیز اصولا بر کف دیده می‌شوند که دارای نقش و نقوشی از گیاهان هستند. در رابطه با سقف نیز ایده‌های متنوع بسیاری وجود دارد.

 

ویلاهای مازندران 478476848654864854715416874867415417

 

پالت رنگی در سبک فرانسوی برای ویلاهای مازندران

در اینجا تا حدودی با محدودیت رنگی رو به رو هستیم. رنگ‌های پاستل و کمرنگ در اولویت قرار دارند و و رنگ سفید عاجی نیز بسیار استفاده می‌شود. استفاده از رنگ‌های سبز، خاکستری، آبی، نقره‌ای، بنفش و زمردی نیز متداول است. طیف‌های مختلف این رنگ‌ها را می‌توانید برای دکوراسیون فرانسوی ویلاهای شمال به کار ببرید، ولی از خاطر نبرید که در اینجا بیشتر به دنبال ایجاد ظرافت هستیم.

لوازم جانبی در سبک فرانسوی

برای استفاده از لوازم جانبی در سبک فرانسوی، دست شما کاملا باز است. در متریال و نوع این لوازم می‌توانید به هر صورت که می‌خواهید بهترین‌ها را انتخاب کنید. برای مثال، مجسمه‌هایی چینی یا سرامیک، ظروف شیشه‌ای یا میناکاری، صنایع دستی شمال، گلدان‌هایی پر از گیاهان زیبا و …

می‌توانید از بوفه‌های چوبی در ویلاهای شمال استفاده کنید و درون آن دکوراتیوهایی از جنس‌های مختلف قرار دهید، از ظرف و ظروف نوستالژیک و قدیمی گرفته تا مجسمه‌هایی مدرن و امروزی!

دکوراسیون نشیمن ویلاهای مازندران به سبک فرانسوی

همانطور که گفتیم این سبک بسیار لوکس است و اگر به دنبال نشیمنی لوکس برای ویلاهای مازندران هستید به سراغ سبک فرانسوی بروید! مبلمان اصلی در این سبک عبارت است از: صندلی‌هایی با تعداد مناسب، مبل، میز گرد یا بیضی و شومینه!( در صورت امکان بهتر است شومینه حتما در این ترکیب باشد). شومینه علاوه بر وجوه کاربردی‌اش می‌تواند محلی مناسب برای گذاشتن تصاویری خاطره‌انگیز، لوازم دکوراتیو ویژه و … باشد.

در سبک فرانسوی، پنجره‌های بزرگ بسیار مورد استقبال هستند و در ویلاهای مازندران نیز به دنبال همین نوع از پنجره‌ها هستیم، تا علاوه بر ارتباط بصری مناسب با بیرون، نورگیری درخوری نیز داشته‌باشیم. پرده‌هایی مجلل و زیبا نیز از ویژگی‌های سبک فرانسوی است، ولی پرده‌هایی که کار با آن‌ها راحت باشد.

در سبک فرانسوی برای نشیمن از لوستر استفاده می‌شود و نورپردازی نیز لوکس و مجلل است.

 

ویلاهای مازندران 498748794874897416894964158741

 

طراحی اتاق خواب ویلاهای مازندران به سبک فرانسوی

اتاق خواب ویلاهای مازندران با طراحی داخلی فرانسوی، قطعا اتاقی است لوکس و شیک، ولی با وسایلی کم! تخت‌ در این چیدمان اغلب تختی است که می‌تواند یک پشتی بلند پارچه‌ای داشته‌باشد و در کنار آن پاتختی‌هایی با دراور و رومیزی‌هایی زیبا از پارچه قرار گرفته‌باشد. آینه نقشی اساسی در چیدمان اتاق خوابی با این سبک طراحی دارد و پایه‌های منحنی برای لوازم نیز از اصول است.

بهتر است در این سبک از طراحی برای ویلاهای مازندران از لوازم نورپردازی استفاده کرد که در عملکرد خود کاملا منعطف هستند.

کمدهای دیواری و یا کمدهای اکسپوز نیز باید در کار وجود داشته‌باشند. رنگ چوب بهترین انتخاب برای این اقلام است، می‌توانید نقوش تخت و یا دراورها را با نقوش کمدها یکی در نظر بگیرید. سقف کاذب ساده نیز بهتر است لحاظ شود.

در انتخاب دکوراتیو برای اتاق خواب ویلاهای مازندران به سبک فرانسوی، جست و جویی درباره دکوراتیوهای معروف این سبک داشته باشید!  مهره‌ها، روبان‌ها و پارچه‌های تزئین شده، از مواردی هستند که نباید در این سبک از طراحی نادیده گرفته شوند و در نهایت حال و هوای دکوراسیون فرانسوی را القا می‌کنند.

پارچه‌های براق و شیک، و کوسن‌هایی با جزئیات دقیق و زیبا نیز تکمیل‌کننده کار خواهند بود. در ضمن پرده را به گونه‌ای انتخاب کنید که با سایر پارچه‌های موجود در اتاق خواب، مثل روتختی و … ست باشد. این مورد از اصول مهم در یک طراحی داخلی موفق است.

برخلاف نشیمن در اتاق خواب ویلاهای مازندران با سبک طراحی فرانسوی، نباید از لوستر استفاده کرد. نورهای مخفی و لامپ‌های ساده در اینجا با توجه به نوع فضا و عملکرد آن، مناسب خواهند بود.

 

ویلاهای مازندران 7489749849849849854685458

 

دکوراسیون حمام ویلاهای مازندران به سبک فرانسوی

موردی که در اینجا ما از آن فاکتور می‌گیریم، پنجره‌های بزرگ در طراحی حمام به سبک فرانسوی است، چون قاعدتا با توجه به برخی از محدودیت‌ها ممکن است نتوان این مورد را در ویلاهای مازندران عملی کرد. با اینحال موارد دیگری وجود دارد که از نظر می‌گذرانیم و سعی می‌کنیم آن‌ها را برآورده کنیم.

آینه‌ای بزرگ با قاب طلایی، وان سفید و یا عاجی رنگ و یک قفسه جادار، از مواردی است که حتما باید در یک حمام با سبک طراحی فرانسوی قرار داشته‌باشد. لوازم روشنایی و در واقع نورپردازی ملایم با قابلیت تنظیم شدت نور نیز در این سبک بسیار مهم است.

وان در این سبک در وسط قرار می‌گیرد نه در کنار دیوار. اگر فضای کافی وجود داشته‌باشد در حمام فرانسوی میزهایی با پایه گرد قرار داده می‌شود. کفپوش نیز باید مناسب محیط مرطوب باشد.

به تاریخ احترام بگذارید

یکی از اصول مهم در طراحی فرانسوی اهمیت به تاریخ است، در واقع فرانسویها علاقه بسیار زیادی به کاربرد وسایل و نقشهای تاریخ در محیط مدنظرشان دارند، برای مثال ممکن است شما در خانه شخصی که در قرن ۲۱ زندگی میکند، تابلوهایی از قرون وسطی پیدا کنید و یا مبلهای آنها با توجه به طرحهای قرن چهاردهم میلادی باشد، بنابراین اهمیت به تاریخ در طراحیهای محیط داخلی فرانسویها بسیار پر رنگ است.

سبک زندگی فرانسه را در نظر بگیرید

فرانسویها معتقدند که باید از تمامی فضاهای یک ساختمان به خوبی استفاده کرد؛ در واقع طراحیها و استفاده از وسایل مورد نیاز باید به گونه‌ای باشد که حداکثر بهره‌وری را داشته باشند و در عین حال فضای کمی را اشغال کند و ساده به نظر برسد.

در دکوراسیون فرانسوی خلاقیت حرف اول را می‌زند، در واقع کسی که میخواهد اقدام به طراحی داخلی کند باید از حداکثر خلاقیت خود بهره ببرد تا بتواند طرحهای نوین و با کاربرد بسیار گسترده پیاده کند.

از رنگهای خنثی کمتر استفاده کنید

بسیاری از افراد فکر میکنند استفاده از رنگهای خنثی بدون ذره‌ای جسارت می‌تواند فضای داخلی را خیره کننده کند؛ در حالیکه اگر میخواهید محیطی زیبا و جذاب و مطابق با ایده‌های خلاقانه فرانسوی داشته باشید، باید بتوانید از رنگهای خنثی فاصله بگیرید، یعنی جسارت به خرج دهید و به جای استفاده از رنگهایی مانند سفید، مشکی، کرم و… از رنگهای سرد و گرم مختلف به همراه رنگهای مکمل آنها استفاده کنید، زیرا  برای مثال اگر شما بتوانید از رنگهایی مانند آبی و زرد و یا نارنجی و بنفش در کنار یکدیگر استفاده کنید مسلما زیبایی خیره کننده و جذابی را می توانید به محیط ببخشید.

 

ویلاهای مازندران 9849749647819658476946471657848754547185741

 

دکوراسیون آشپزخانه ویلاهای مازندران به سبک فرانسوی

سبک فرانسوی برای آشپزخانه، نه تنها در ویلاهای مازندران با سبک طراحی فرانسوی قابل استفاده است، بلکه می‌توانید آن را در هر خانه‌ای در تلفیق با دیگر سبک‌ها به کار ببرید و این یکی از نقاط جذاب در انعطاف‌پذیری این سبک است. البته در ترکیب این سبک با سبک‌های ساده و مینیمال باید کمی حساس بود و شاید اصلا نباید به سمت آن قسمت از ماجرا رفت! در این طراحی از خطوطی صاف استفاده می‌کنیم که غالبا با خم‌هایی طلایی رنگ ترکیب می‌شوند. در چیدمان لوازم، از پارچه‌ زیاد کمک می‌گیریم و سعی ما در این است که هارمونی را در رنگ‌ها و لوازم حفظ کنیم.

استفاده از چوب، کاشی، سنگ و مواردی از این قبیل به عنوان متریال جایز است و توصیه می‌شود.

قرار دادن یک میز متناسب با ابعاد آشپزخانه که روی آن گل‌هایی تزئینی قرار دارد و در اطراف آن صندلی‌هایی سبک نیز توصیه می‌شود.

قفسه‌های داخل آشپزخانه بهتر است از چوب باشند، ترکیبات آجری در این سبک از طراحی بسیار جذاب هستند. ظرف و ظروف چینی که از درون قفسه‌ها مشخص باشند، می‌توانند جلوه لوکس و تزئینی آشپزخانه ویلاهای مازندران به سبک فرانسوی را دو چندان کنند.

به خاطر داشته‌باشید که نورگیری در سبک فرانسوی بسیار مهم است و در ویلاهای مازندران از آنجا که اغلب با منظره‌ای بسیار زیبا نیز مواجه هستیم، بازشوهای بزرگ می‌توانند علاوه بر تامین نور کافی، در ترکیب با سبک طراحی داخلی فرانسوی، حس زندگی با کیفیت و پر شور و نشاط را به افراد القا کنند. در این زمینه، اغلب خریداران ویلاهای شمال، به چشم‌انداز ویلا و نورگیری آن به ویژه در فضاهایی مثل نشیمن و خواب بسیار دقت می‌کنند.

 

آخرین ویرایش در تاریخ1400/10/16

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه