بهترین دکوراسیون های آشپزخانه مخصوص ویلاهای مازندران

7 آبان 1401
0 دیدگاه
ویلاهای مازندران 655486895484864684865487486

در میان فضاهای یک ویلا، آشپزخانه را می‌توان عملکردی بسیار مهم تلقی کرد که نکات طراحی ویژه و منحصر به خود را دارد. در واقع اگر بخواهیم در رابطه با طراحی آشپزخانه در ویلاهای مازندران و نکات منحصر به فرد طراحی آن صحبت کنیم، می‌توان مطالب بسیاری را بیان کرد. از نحوه مبلمان و مثلث آشپزخانه گرفته تا فضاهای انسانی مورد نیاز، یعنی متراژ فضایی که یک فرد برای کار مفید و راحت در آشپزخانه به آن نیاز دارد.

همین موارد است که به تعیین ابعاد حداقل و حداکثر یک آشپزخانه با توجه به نیازهای ویژه افراد منجر می‌شود و مقیاس کلی آشپزخانه را برای ویلاهای مازندران به ما می‌دهد.

در طراحی ویلا در شمال، می‌توانیم یکی از بهترین ویلاهای شمال را الگو قرار دهیم و ببینیم که با توجه به تعداد افراد و نیازهای ویژه هر فرد، طراحی به چه صورت اتفاق افتاده‌است. در این زمینه می‌توان یک نمونه از ویلا در سرخرود را در نظر گرفت و ریز ریز جزئیات طراحی آن را از نظر گذراند. این کار از جهات بسیاری مفید و موثر است. در وهله اول، با طراحی مخاطب پسند برای ویلاهای مازندران آشنا می‌شویم، در مراحل بعدی، می‌فهمیم که برای اینکه یک فضا مثل آشپزخانه، بهترین طراحی را داشته‌باشد بهتر است چه نکاتی را در طراحی، ابعاد و مبلمان این فضا رعایت کنیم.

سوالی که در اینجا مطرح است این است که برای طراحی داخلی آشپزخانه ویلاهای مازندران، چه عناصری را مد نظر قرار دهیم و با این توصیف که آشپزخانه فضایی جزء است، ایده‌های مناسب برای بهتر کردن فضاهای کوچک چیست؟ و اینکه برای خرید لوازم آشپزخانه، چه نکات مهمی را باید مد نظر قرار دهیم که آشپزخانه ویلاهای مازندران را به فضایی دلچسب و زیبا تبدیل کند؟

در این راستا می‌توان به گزینه‌های بسیاری اشاره کرد که در طراحی و بازسازی آشپزخانه می‌توانند نقشی موثر داشته‌باشند. طراحی جذاب آشپزخانه از این حیث اهمیت دارد که در مرحله اول فضایی است که بانوی منزل وقت زیادی را در آن می‌گذراند و بعد از آن در آشپزخانه‌های کنونی که فقط پیشخوان مرز بین نشیمن و آشپزخانه است، تا حد زیادی زیباسازی آشپزخانه بر زیبایی نشیمن موثر است و نمی‌توان تاثیر آن را به عنوان بخشی اساسی از فضای داخلی، نادیده گرفت.

در زمان انتخاب طراحی مناسب برای آشپزخانه ویلاهای مازندران، فاکتورهایی مثل طیف رنگی و وسایل مناسب در کنار مدل خود آشپزخانه اهمیت می‌یابند. در ادامه به نکات مهمی در رابطه با زیباسازی آشپزخانه ویلاهای مازندران اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ویلا های مازندران 47489487487487485748748

این نکات را در طراحی آشپزخانه ویلاهای مازندران از خاطر نبرید

بررسی بودجه مالی خود

بهتر است قبل از اینکه لیستی بلند بالا از مواردی که باید در آشپزخانه ویلاهای مازندران تغییر کنند تهیه کنید، نگاهی به بودجه مالی خود بیندازید و ببینید که اصلا توان مالی شما در حد این میزان از تغییر است یا خیر.

عناصری که می‌توانید به تغییر آن در یک ویلا در شمال فکر کنید کفسازی، میز و صندلی و کابینت آشپزخانه است و یا حتی نحوه نورپردازی بالای پیش‌خوان. با اینحال اگر می‌خواهید در این مرحله صرفه‌جویی کنید و کم کم به تغییرات بپردازید، می‌توانید در مرحله اول فقط به نو کردن کابینت‌ها بپردازید و برخی از وسایل را که مهم‌تر هستند جایگزین کنید. در اینجا می‌توانید از نظرات سایر اعضای خانواده و یک طراح داخلی نیز بهره کافی را ببرید.

عناصر مهم در طراحی داخلی آشپزخانه ویلاهای مازندران

در هر نوع طراحی داخلی، از ویلاهای مازندران گرفته تا یک کافی شاپ! باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که لاکچری بودن اصلا بحث اصلی در این زمینه نیست! بلکه این که فرد احساس راحتی در فضا داشته باشد و بتواند ارتباطی صحیح با محیط برقرار کند، قبل از هر مورد دیگری مطرح می‌شود.

در این راستا، این موارد را از مهم‌ترین موارد در طراحی داخلی ویلاهای مازندران معرفی می‌کنیم.

 

ویلاهای مازندران 478468748478748

 

کفپوش و آشپزخانه

در زمان انتخاب کفپوش برای آشپزخانه ویلاهای شمال و هر آشپزخانه دیگری، قبل از هرچیز باید این موضوع را در نظر بگیرید که کفسازی فضای خیس، به طور عمده با یک فضای خشک تفاوت‌هایی دارد و بهتر است حتی‌الامکان از مصالحی استفاده کنید که مناسب این نوع از فضاها هستند.

در این زمینه کاشی و سرامیک با ضخامت مناسب در اولویت هستند. چرا که در این فضا به مصالح با دوامتری نیاز داریم که تمیز کردن آن‌ها آسان باشد. البته از پارکت نیز در آشپزخانه استفاده می‌شود ولی مراقبت از این کفپوش در آشپزخانه اصول بیشتری دارد.

کابینت و طراحی داخلی آشپزخانه ویلاهای مازندران

کابینت، ابزاری اساسی برای آشپزخانه است و بهتر است به میزان کافی در آشپزخانه وجود داشته‌باشد. یعنی بهتر است در طراحی آشپزخانه قبل از آنکه به زیبایی کابینت و لاکچری بودن آن بیندیشیم به اینکه فضای کافی را تامین کند و جادار باشد فکر کنیم و حتی الامکان کابینت‌هایی نیز در ردیف‌هایی بالایی تعبیه کنیم.

در رابطه با مسائل زیبایی شناسانه کابینت برای ویلاهای مازندران نیز باید بگوییم که بهتر است جنس کابینت‌ها مرغوب و با دوام باشد و رنگ آن‌ها با دیگر لوازم ست باشد و بتواند در هارمونی با دیگر لوازم آشپزخانه، زیبایی بصری مورد نیاز را تامین کند.

کابینت های شیشه دار : کابینت هایی که در قسمت جلویی آن ها شیشه ای است اغلب به صورت کم با کابینت های چوبی ترکیب می شوند و گاهی نیز برای ایجاد جذابیت های بیشتر  در ویترین برای نشان دادن ظروف شیک و چینی مورد استفاده قرار می گیرد . این کابینت ها ظاهری بصری شیکی دارند که امروزه کم تر از آن ها استفاده می شود و بیشتر دکوراسیون های آشپرخانه به سبک استفاده از کابینت ها چوبی در حال توسعه می باشد .

کابینت های لوور :  کابینت های لوور که از تخته چوب های باریک افقی ساخته شده اند باعث ایجاد ظاهری شیک و مدرن به فضای داخلی آشپرخانه می شود که تا کنون کمتر کسی از این سبک از کابینت استفاده می نمایند .

کابینت های معاصر یا امروزی : سبک معاصر ظاهری صاف ، درخشان و مینیمال دارند که با تاثیر گذاری بالایی که دارند ظاهری بسیار شیک به ویلای شم خواهند داد . یکی از مزیت های کابینت های معاصر این است که سطوح تختی دارند که برای آشپرخانه هایی که متراژ های کمتری دارند ، بسیار مناسب می باشند ، بنابراین با استفاده از این کابینت ها می توانید بزرگنمایی فضای داخلی آشپرخانه خود را به ارمغان بیاورید . هرچه کابینت ساده تر باشد ظاهری بزرگتری را برایتان ظاهری نمایی خواهد نمود .

کابینت های امروزی یا همان کابینت های معاصر معمولا به صورت تک رنگ هستند و در نگ های سفید ، مشکی ، خاکستری و از همین خانواده رنگ های پر کاربرد عرضه می شوند . علاوه بر موارد ذکر شده می توانید با ترکیب دو رنگ خاص ، ظاهری جسورانه و شیک را برای آشپزخانه خود خلق نمایید تا چشمگیری بالایی داشته باشد .

ویلاهای مازندران 787487487487487487474

رعایت مثلث آشپزخانه برای ویلاهای مازندران

مثلث آشپزخانه از اهمیت زیادی در طراحی آشپزخانه برخوردار است. این مثلث، همان سه گوش مربوط به سینک، یخچال و گاز و تعداد حالاتی که این سه وسیله می‌توانند نسبت به هم قرار گیرند و انواع مختلفی در چیدمان یک آشپزخانه را شکل دهند، می‌باشد. در این مثلث نحوه ارتباط این لوازم مشخص شده‌است و حداکثر راحتی و ایمنی را برای افراد حاصل می‌کند.

سطح قابل دسترس برای آشپزخانه در ویلاهای مازندران

همانطور که گفتیم یکی از موارد اساسی این است که افراد بتوانند در آشپزخانه به راحتی کار کنند و فضای کافی برای انجام فعالیت در آشپزخانه ویلاهای مازندران را در اختیار داشته‌باشند.

در این راستا، فضا را در خدمت لوازم به کار نبرید بلکه لوازم را به خدمت فضا در آورید و در انتخاب وسایل مورد استفاده در آشپزخانه بیشتر از آنکه به فکر تعدد و درشتی وسایل باشید به فکر فراهم نمودن حداکثر فضای مفید باشید.

ویلاهای مازندران 786489468416844687487487487

 

بهترین رنگ برای آشپزخانه ویلاهای مازندران

انتخاب رنگ جذاب و شاداب برای آشپزخانه ویلاهای مازندران، از نکات کلیدی در طراحی داخلی این فضا است. این مورد تا حد زیادی به روحیات شما بستگی دارد و اگر این روحیه در تمام بنا به کار رفته باشد، رنگ آشپزخانه نیز باید در تعامل و هارمونی با رنگ سایر فضاهای ویلا قرار بگیرد.

در انتخاب رنگ به رنگ لوازم آشپزخانه و تم کلی کار دقت کنید. برای ایجاد شور و هیجانی که نماد لذیذ بودن غذا باشد، می‌توانید از رنگ‌های نارنجی، قرمز و مواردی از این قبیل استفاده کنید که تاثیر خود را به صورت ناخودآگاه بر اشتها به ویژه برای کودکان بگذارند. از سوی دیگر می‌توانید برای تعدیل فضا برخی از رنگ‌های سرد مثل آبی و خاکستری را نیز در فضا به کار گیرید تا حس آرامش را به شما القا کند.

تغییر رنگ آشپزخانه در ویلاهای مازندران، تاثیر به‌سزایی در تغییر حال و هوای کلی ویلا خواهد گذاشت. یک تغییر جزئی در این فضا، منجر به ایجاد نشاط و تحول در افراد خواهد شد. دنیای رنگ‌ها تاثیرات عجیبی بر حس و حال انسان‌ها دارد. تغییر رنگ در بسیاری از موارد حتی منجر به تغییراتی در سبک طراحی داخلی ویلاهای مازندران می‌شود. تم خاکستری و سفید، کمی فضا را به سمت مینیمال بدن سوق می‌دهد و دلبازی بیشتری به ویلاهای مازندران می‌بخشد، از سوی دیگر رنگ‌های بسیار گرم نیز با اقلیم شمال سنخیت بیشتری دارند و سبکی سنتی را در طراحی داخلی ویلاهای مازندران القا می‌کنند.

رنگ سفید، رنگی است که اگر می‌خواهید فضا وسیع و تمیزتر به نظر برسد، بهتر است به سراغ آن بروید و آن را انتخاب کنید. از حسن‌های استفاده از رنگ سفید در طراحی داخلی ویلاهای مازندران این است که این رنگ تقریبا با هر رنگ دیگری همنشینی دارد و در انتخاب سایر لوازم از نظر رنگ دستتان را بازتر می‌کند.

رنگ سفید به ویژه در زمانی که با یک آشپزخانه کوچک در ویلاهای مازندران رو به رو هستیم بیشتر توانایی خود را در وسعت بخشیدن به فضا به نمایش می‌گذارد. اگر در انتخاب لوازم نیز به سمت رنگ‌های روشن‌تر بروید، باز هم کمک کرده‌اید که آشپزخانه وسیع‌تر به نظر برسد.

علاوه بر موارد فوق برای اینکه یک آشپزخانه کاملا ارگنایز شده برای ویلاهای مازندران داشته باشید، سعی کنید حتی الامکان هر آنچه را که می‌توانید، در داخل کابینت جای دهید. شما نباید با لوازم جانبی یک آشپزخانه شلوغ بسازید، بهتر است هر چیز به صورتی مرتب در جای مخصوص به خود قرار داشته‌باشد.

تا اینجا با برخی از نکات در رابطه با طراحی داخلی آشپزخانه ویلاهای شمال آشنا شدیم. یکی از مواردی که در زمان طراحی آشپزخانه باید مد نظر طراح قرار بگیرد، این است که، این فضا باید در موضع مطلوبی نسبت به نور طبیعی قرار داشته باشد و از نور طبیعی محروم نباشد. البته ممکن است نتوانیم پنجره‌ای مستقیم به فضای اشپزخانه باز کنیم ولی می‌توان آشپزخانه را در محلی قرار داد که حداقل نور را دریافت کند.

در نهایت، در صورتی که به دنبال خرید ویلاهای مازندران با طراحی اصولی در هر زمینه هستید، و برای شما مهم است که ویلایی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید از کیفیتی مطلوب برخوردار باشد، قبل از اقدام به خرید، از طریق راه‌های ارتباطی با مشاورین املاک دکتر بخشی در ارتباط باشید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/23

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه